Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

679 posts, 198359 views
 
Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Siguranta rutiera orex

Razoare a devenit un purgatoriu, nu mai e demult giratoriu (din 2011)! :yes:
Ma bucur ca prin ”meandrele” DT-ului se misca omida, dar, la suprafata, sistematizarea traficului e PRAF, cu referire la Academia Militara, Favorit, Piata Drumul Taberei! :headbash:

 


Re: Siguranta rutiera Cristi N

In interiorul giratoriului liniile intrerupte delimiteaza benzi de circulatie si asa cum stim cu totii la schimbarea benzii de circulatie soferul este obligat sa semnalizeze schimbarea directiei si sa acorde prioritate.

Exista 2 decizii definitive care anuleaza procese verbale intocmite de IPJ Cluj fix pe tema asta.

https://www.clujust.ro/doua-decizii-definitive-de-la-tribunalul-cluj-in-care-politia-ia-lectii-despre-circulatia-in-sens-giratoriu/

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

V-am spus de o mie de ori, Cristi N, în intersecţii NU ai benzi de circulaţie,  ai benzi de ghidare,  iar preselecţia în intersecţii se face înainte să pătrunzi în ea şi nu te trezeşti tu  în interiorul intersecţiei să-ţi selectezi traseul.
Şi mai ţine cont că cei care sunt în sensul giratoriu au prioritate faţă de cei ce pătrund în el, indiferent pe unde intră şi pe unde ies ! Nu vă uitaţi numai în stânga dacă vă vine sau nu cineva, absolut toate autovehiculele aflate în sens au prioritate faţă de cele care intră. Deci ca să fie clar, în interiorul sensului liniile întrerupte nu delimitează nicio bandă de circulaţie pentru că acolo sunt benzi de ghidare, nu de circulaţie.
Da, dacă schimbi banda de circulaţie trebuie să acorzi prioritate, numai că alea nu sunt benzi de circulaţie.
Ce v-aş pune să daţi examen din legislaţie din 3 în 3 ani, şi nu cu 23 de întrebări, cu 100. Hai să spunem cu o toleranţă de 5 întrebări. Dacă ai obţinut pe bune carnetul de conducere iar tu după 5 ani habar nu mai ai de legislaţie ar trebui suspendat carnetul până ce te pui la punct cu legislaţia.
Prin Bucureşti pe multe străzi nu mai sunt desenate benzi de circulaţie pe asfalt. Habar nu aveţi cum se mai circulă pe rânduri. De fapt nici nu aveţi noţiunea de rând, ce să vă mai cer eu  să respectaţi legea. Dacă pe o şosea nemarcată încap 3 sau 4 şiruri de maşini şirurile legale sunt două, două  şiruri pot primi  amendă pe bandă rulantă, iar în caz de tamponare eşti de vină pentru că nu aveai ce să cauţi acolo, se circulă pe rânduri, nu pe benzi.
Deci gata cu benzile de circulaţie din sensuri, nu există aşa ceva.
____________________
Nu vă luaţi după ce scriu eu aici, dacă aş respecta legea m-aş tampona în fiecare sensgiratoriu. Nici eu nu o respect, dar măcar o cunosc. Mulţi dintre voi nu.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Iata cum se prezinta cazurile de la Cluj

4E7E4CB6-032A-473A-9E14-5CFD5C0C53BC.jpeg (879.14 KB; downloaded 1757 times)


48813C6E-C11B-469F-858C-3FCD5E9B70A8.jpeg (736.42 KB; downloaded 1757 times)


Instanta a retinut vinovatia masinii nr. 2.

In primul caz marcajul cu sageti era anapoda insa nu consider relevant pentru discutia asta. In al doilea caz, masina nr. 1 a fost lovita in spate, ceea ce ma face sa cred ca masina nr. 2 a intrat in giratoriu putin mai tirziu, poate cu viteza mai mare. Motivatia instantei nu a fost asta, ca nu i-ar fi acordat prioritate fiind deja in sens ci pentru ca nu s-a asigurat la schimbarea directiei.

Justitia romana e aceeasi care l-a scos vinovat pe un prieten a carui masina parcata pe trotuar a fost facuta praf de un sofer ce a pierdut controlul propriei masini.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

1) Nu exclud ca instanţele să dea verdicte aiurea.
2) Eu v-am prezentat aspectele sensgiratoriului şi le-am comentat conform legii. Adică aşa cum deduc eu că ar trebui interpretată. Dacă grşesc - sau dacă sunt alte păreri - spuneţi-mi, toţi greşim.
3) Eu NU aplic niciodată legea în sensgiratoriu pentru că nu se respectă şi pentru că dacă aş respecta-o ar trebui să mă tamponez în fiecare sens.
4) Nu ştiu cum e precizată în lege << direcţia înainte >> pentru o intersecţie cu sensgiratoriu unde se întâlnesc 3 drumuri. Nici unde se întâlnesc 5 sau mai multe drumuri. Recunosc că nici n-am studiat nici nu m-a interesat aspectul,  deşi am întâlnit astfel de intersecţii ( în 3, nu în 5 )
5) În astfel de cazuri ( de tamponări ) prevederea aceea că cine e în sens are prioritate faţă de cel care intră poate fi de-a dreptul mortală !  :rofl:

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Verdictele respective mi se par complet cretine. Oamenii aia carora li s-a dat cistig de cauza s-au incadrat parca in raspar, cautind necazul cu luminarea. Cum sa te incadrezi pe dreapta daca vrei sa mergi la stinga?!

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Există un sens giratoriu în Bucureşti ( Sectorul 1 - Şoseaua Odăi aka Centură pentru unii  ) care are doar două drumuri.
ppp.jpg (398.09 KB; downloaded 1732 times)

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Nu e chiar aşa, atenţie la preselecţie şi la ce se consideră << drept înainte >> pentru un sensgiratoriu cu 3 ieşiri. Cu preselecţia  am explicat destul de limpede, nu mi-e clar care e direcţia  << înainte >>   :bere:

 


  • Pok
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Pok

Cum sa te incadrezi pe dreapta daca vrei sa mergi la stinga?!

În sensul giratoriu nu există "stânga". Conform normelor internaționale (în legislația Română nu este direct descrisă, dar indirect "importată" prin faptul că se aderă la reglementările internaționale), în sensurile giratorii direcție normală/înainte este "în cerc" - folosesc desigur termeni colocviali. Adică atunci când mergi  în cerc, practic mergi înainte. Schimbi direcția în momentul în care părăsești sensul giratoriu la dreapta. Adică d.p.d.v. legal mașinile 2 au făcut manevre, care sunt echivalente cu virajul la dreapta de pe banda 2 în fața unei mașini de pe banda 1 (marginea drumului). După cum interpretez eu textele legale instanțele au dat verdicte corecte - nu că aș fi eu vreo autoritate în domeniu. M-am inspirat și eu din textele legale spre care am fost îndrumat de cei mai deștepți ca mine.

Iar cu liniile întrerupte din intersecții, eu nu știu ca legea să limiteze obligația de a nu le trece decât respectând regulile știute, doar dacă sunt aplicate altundeva decât în intersecții, chiar dacă în intersecții se numesc marcaje de ghidare.

 


Re: Siguranta rutiera orex

Daca asta e la sol, stati sa vedeti buluceala dracului pe pasajele de peste DNCB, incepand cu cel de la Domnesti! :rofl:  
PS
@Utilizator anonim 2
Salut decizia instantei clujene, e in logica situatiei dezbatuta acum 2 zile. :yes:

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Eu cind am facut scoala nu erau prea multe sensuri giratorii si in afara de cel de la Arcul de triumf, nu imi amintesc sa fi avut vreunul drumuri adiacente cu mai mult de o banda.
Nu stiu de unde ideea ca “inainte” inseamna invirtire in cerc, cu consecinta ca iesirea de pe “banda” 2 implica acordarea prioritatii celor ce doresc sa se invirta in continuare.

Americanii inteleg ca acum vor sa amenajeze si ei mai multe giratorii. Spre deosebire de noi (europenii..) ei au darul de a explica lucrurile foarte clar. Iata:

39F8D213-51BE-487B-AA9D-EF64C96716C1.png (1.02 MB; downloaded 1731 times)



PS: noi ne calicim si bagam aiurea tot traficul prin giratoriu, cu blocajele aferente. Cu chiu, cu vai au facut o prapadita linie de suntare la Otopeni, pe centura.

 


Re: Siguranta rutiera orex

Uiti de cel de la ”Televiziune” , de la statuia Aviatorilor sau de la Piata Presei Libere (Piata Scanteii) dar...nah! ;)
PS
Si eu, dupa ce am intrat in posesia permisului de conducere, vreo jumatate de an am ocolit voit Arcul de Triumf, dar pana la urma n-am avut ce face, am cutezat sa intru, asta acum 29 de ani! Mi se parea cea mai grea intersectie de abordat, si atunci nu erau semafoare, nici la Arc, nici la TV, nici la PPL! :rofl:

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Da, si alea. Intotdeauna zone cu probleme, cu potential de accident. Marcaje lipsa, harababura cu taximetristi sau smecheri incadrati prin exterior, semafoare cu nu stiu cite faze, intrari cu cedeaza trecerea, o porcarie. Sa aduni 7 bulevarde intr-o piata; iata o idee tembela de urbanism frantuzesc din vremea trasurilor.

Scopul sensurilor giratorii este sa reduca riscul accidentelor deci circulatia in interiorul lor trebuie organizata in asa fel incit sa minimizeze punctele de conflict. Schema americana e cit se poate de elocventa din acest punct de vedere. Intrarile sint foarte clar semnalizate cu sageti corespunzatoare directiilor corecte de deplasare, nu e loc de nici o ambiguitate.

Eu nu stiu ce s-a invatat la scolile de soferi in ultimii 20 de ani. Am senzatia ca au fost si niste generatii invatate altfel, conform verdictelor de la Cluj. Prea sint inversunate cele doua tabere intr-o chestiune ce ar trebui sa fie foarte clara.

 


Re: Siguranta rutiera Cristi N

Puteti sa fiti de acord sau nu cu decizia tribunalului Cluj dar trebuie sa va ganditi ca in caz de accident bun de plata va fi cel care taie dungile alea intrerupte indiferent ca ele sunt de ghidaj, delimiteaza niste benzi de circulatie sau cine stie ce alt rol ar avea ele.

Instanta nici macar nu a fost interesata de ordinea in care cele doua autovehicule au intrat in intersectie sau daca au respectat marcajul de preselectie.

 


Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418823 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use