Topic: #205 - Primul tramvai cu acționare în curent alternativ
416 posts, 152282 views
📖 Pagination options
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Chev Celios
Nu sunt cam aiurea aceste revizi la 5000 de KM avand in vedere ca ii cam face in maxim doua saptamani cu toate liberele de rigoare.
Nu sunt cam aiurea aceste revizi la 5000 de KM avand in vedere ca ii cam face in maxim doua saptamani cu toate liberele de rigoare.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Nu conteaza timpul, si daca ii face in 2 ore tot sunt necesari, rulajul pieselor se face indiferent de timpul in care merge.
De asemenea la 205 se sufla filtrele de ventilatie la 5000km obligatoriu.
Chev Celios wrote:
Nu sunt cam aiurea aceste revizi la 5000 de KM avand in vedere ca ii cam face in maxim doua saptamani cu toate liberele de rigoare.
Nu conteaza timpul, si daca ii face in 2 ore tot sunt necesari, rulajul pieselor se face indiferent de timpul in care merge.
De asemenea la 205 se sufla filtrele de ventilatie la 5000km obligatoriu.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
1689
Poate un pic off-topic, dar as fi curios care sint costurile de intretinere pentru acest vagon.
Mai exact, la cit este estimata o revizie RT1, RT2 etc (ore/om pe diferite specializari - tehnician, inginer de intretinere, personal curatenie etc si care sint costurile om/ora pentru fiecare resursa).
Multumesc anticipat pentru informatii.
Poate un pic off-topic, dar as fi curios care sint costurile de intretinere pentru acest vagon.
Mai exact, la cit este estimata o revizie RT1, RT2 etc (ore/om pe diferite specializari - tehnician, inginer de intretinere, personal curatenie etc si care sint costurile om/ora pentru fiecare resursa).
Multumesc anticipat pentru informatii.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Dominatrix
Orcum ar fi, costurile de intretinere sunt mult, mult mai mici, decat la vagoanele pe actionare reostatica.
In primul rand, la motorul de C.A. cu rotor in scurt-circuit nu exista perii colectoare, care trebuie inlocuite periodic, rotorul nu are bobinaj, deci intretinerea e aproape nula.
In al doilea rand, la 205 alimentarea motorului se face prin intermediul unui convertor electronic (invertor) care transforma CC din linia de contact in CA aplicabil motorului. Acest convertor este responsabil si cu controlul tractiunii si franarii prin varierea frecventei si amplitudinii curentului pe motor. Ca observatie, franarea electrica la tractiunea in CA este mult mai eficienta decat in CC, putand aduce vehiculul foarte aproape de oprire fara a mai fi necesara aplicarea unei frane combinate (electrica + pneumatica/hidraulica etc), ceea ce reduce aparitia de suprafete plane pe roti (deci implicit cheltuielile cu strunjirea bandajelor) etc..
Orcum ar fi, costurile de intretinere sunt mult, mult mai mici, decat la vagoanele pe actionare reostatica.
In primul rand, la motorul de C.A. cu rotor in scurt-circuit nu exista perii colectoare, care trebuie inlocuite periodic, rotorul nu are bobinaj, deci intretinerea e aproape nula.
In al doilea rand, la 205 alimentarea motorului se face prin intermediul unui convertor electronic (invertor) care transforma CC din linia de contact in CA aplicabil motorului. Acest convertor este responsabil si cu controlul tractiunii si franarii prin varierea frecventei si amplitudinii curentului pe motor. Ca observatie, franarea electrica la tractiunea in CA este mult mai eficienta decat in CC, putand aduce vehiculul foarte aproape de oprire fara a mai fi necesara aplicarea unei frane combinate (electrica + pneumatica/hidraulica etc), ceea ce reduce aparitia de suprafete plane pe roti (deci implicit cheltuielile cu strunjirea bandajelor) etc..
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Pana la mijlocul lui august trebuie sa ajunga la 40.000km.
Pana la mijlocul lui august trebuie sa ajunga la 40.000km.
DSC06170.JPG (231.05 KB; downloaded 3522 times)
IMG_5082.JPG (210.56 KB; downloaded 3559 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
A depasit 36.000km in aceasta seara.
A depasit 36.000km in aceasta seara.
IMG_5244.JPG (184.45 KB; downloaded 3508 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Astazi a circulat ca tur mic, la pranz aflandu-se in depou, se apropie rapid de 40.000km.
Astazi a circulat ca tur mic, la pranz aflandu-se in depou, se apropie rapid de 40.000km.
IMG_5452.JPG (204.57 KB; downloaded 3373 times)
IMG_5458.JPG (208.48 KB; downloaded 3379 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Au mai trecut aproape 1000km...
Au mai trecut aproape 1000km...
IMG_5588.JPG (208.32 KB; downloaded 3827 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Saptamana viitoare RT @40.000Km.
Saptamana viitoare RT @40.000Km.
IMG_6031.JPG (268.82 KB; downloaded 3770 times)
IMG_6056.JPG (145.04 KB; downloaded 3826 times)
IMG_6035.JPG (178.16 KB; downloaded 3793 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
#205 a avut astazi RT de 40.000km, acesta nu a mai circulat in ultimele zile deoarece specialistii ICPE-SAERP au imbunatatit invertoarele acestui vagon in urma rezultatelor realizate in traseu pe linia 41.
#205 a avut astazi RT de 40.000km, acesta nu a mai circulat in ultimele zile deoarece specialistii ICPE-SAERP au imbunatatit invertoarele acestui vagon in urma rezultatelor realizate in traseu pe linia 41.
IMG_9084.JPG (154.4 KB; downloaded 3724 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Dominatrix
Utilizator anonim wrote:In ce sens au fost imbunatatite invertoarele? De curiozitate, care este uzura medie a bandajelor la 205? A trecut vreodata pe la strungul de bandaje pana acum?
#205 a avut astazi RT de 40.000km, acesta nu a mai circulat in ultimele zile deoarece specialistii ICPE-SAERP au imbunatatit invertoarele acestui vagon in urma rezultatelor realizate in traseu pe linia 41.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
A trecut doar la boghiul 3 foarte putin prin strung pentru corecturi. Uzura este ~2-3mm la motoare pana acum. Deci foarte bine !
A trecut doar la boghiul 3 foarte putin prin strung pentru corecturi. Uzura este ~2-3mm la motoare pana acum. Deci foarte bine !
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Chev Celios
Acum intreb si eu ca un seminecunoscator.Nu se poate ca un la un motor sa ii fie marit axul si de el sa fie la capete prinse rotile propiuzise.Acum din cate stiu pe fiecare boghiu este un motor iar transmisia se face prin lant la fiecare ax de roate.
Acum intreb si eu ca un seminecunoscator.Nu se poate ca un la un motor sa ii fie marit axul si de el sa fie la capete prinse rotile propiuzise.Acum din cate stiu pe fiecare boghiu este un motor iar transmisia se face prin lant la fiecare ax de roate.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
bercenicity
Adica transmisie directa? In primul rand creste masa ne-amortizata (intre osie si boghiu avem la V3A suspensia cu elemente de cauciuc trapezoidale) care nu face bine nici la calea de rulare nici la motor. Apoi motorul trebuie sa aiba o viteza mai mica deci are nevoie de mai multi poli - creste masa si necesita racire mai buna. Ceva de genul asta s-a facut in ultima relativ recent la tramvaie low-floor: Variobahn si Frankfurt typ R - cate un motor antreneaza direct o roata.
Poate cineva care a facut un curs de motoare electrice ne poate spune mai multe.
Adica transmisie directa? In primul rand creste masa ne-amortizata (intre osie si boghiu avem la V3A suspensia cu elemente de cauciuc trapezoidale) care nu face bine nici la calea de rulare nici la motor. Apoi motorul trebuie sa aiba o viteza mai mica deci are nevoie de mai multi poli - creste masa si necesita racire mai buna. Ceva de genul asta s-a facut in ultima relativ recent la tramvaie low-floor: Variobahn si Frankfurt typ R - cate un motor antreneaza direct o roata.
Poate cineva care a facut un curs de motoare electrice ne poate spune mai multe.
📖 Pagination options