Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1058 posts, 308627 views
 
Go to page:  1  ... 70 71 72 73 74 75 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri nokia2110

Harta traseului inelar e preluată dint-un ziar? Că văd linia 22 la Calea Moşilor şi nu ştiu să fi 22 pe acolo vreodată, văd un 9 la Papazoglu... pe unde mergea?

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Harta de din Informatia sau Romania LIbera. 22 era Colentina - Vacaresti (Mandravela) iar 9 CFR Tei - Abator (depoul Splaiul Unirii).

 


Re: Întrebari și răspunsuri nokia2110

Acel 22 a fost scurt, că în 1962 nu mai exista.
Cât despre 9, nu m-am gândit că l-au prelungit. Eu credeam că a circulat până la sfârşit pe traseul P-ţa 1848 (Sf. Gheorghe) - C.F.R. Tei. Dar te pricepi la istorie mai bine decât mine.
A existat vreodată linie de acces de la C.F.R. Tei până la Maica Domnului?

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Intre calea ferata si Maica Domnului nu a fost niciodata linie de legatura. Nu era nevoie, depourile fiind relativ aproape, pe retea. Capatul lui 9 din spatele Circului a fost mai vechi decat linia pana la Lacul Tei deschisa in 1939.
Linia 22 a ajuns sa circule din Colentina pana la Bellu apoi se comaseaza cu 21 prin 1961. "Marele 21" se sparge in 1968, cand se limiteaza la Sf. Gheorghe iar de la  Sf. Vineri pana la IMGB circula 22,
Tramvaiul 9 se desfiinteaza la inceputul lui 1962, cand se apuca de linia troleibuzului spre Tei (o luna sau doua a circulat de la Pipera la Abator dupa care e desfiintat pentru ca dubleaza alte linii). Revine si el in 1970 intre Stavilarul Ciurel si IMGB, dus ulterior din cauza metroului la Basarab, traseu pe care functioneaza pana in 1999.
In lista lui Al. Cebuc cu evolutia traseelor, liniile 9, 16, 18 si 22 nu sunt mentionate deoarece s-au luat in calcul numai liniile existente in septembrie 1962 (sau perioada cand s-a initiat studiul respectiv).

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Hmm…

Si atunci cine mai intorcea la Mandravela la inceputul anilor ‘70 ? Doar 20 ?

Inteb pentru ca imi amintesc sigur V09-uri in bucla aproape de desfiintarea acesteia (sigur dupa ‘75, pentru ca le vedeam pe geamurile cofetariei de la etaj din BIG), dupa ce pe 20 fusesera introduse Tatrele… Sa fi fost 11 ?

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

A intors 11 incepand din 1963, apoi din 1979 i-a luat locul 20, pana la desfiintarea buclei in 1982. Bucla din 1982, dintre soselele Oltenitei si Berceni nu e cea originala, amplasamentul initial era "La Castani". Relocarea spre Berceni s-a facut odata cu modernizarea intersectiei, la inceputul anilor '70 - Aleea de langa BIG, unde intorceau troleibuzele era fostul traseu al strazii Nitu Vasile spre Oltenitei-Berceni de dinainte de modernizare (vezi ortofoto 1966 pe fostulbucuresti).

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Revin cu corectia ca 11 ajunge la Piata Sudului in 1964, undeva spre sfarsitul anului, dupa ce se finalizeaza liniile de pe Sos. Viilor si Bd. Tudor Vladmirescu.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Atunci inseamna ca V09-urile trebuie sa fi fost 11…

Sint sigur ca nu erau Tatre si - mai mult - pe 20 au fost distribuite de la inceputul livrarii lor la ITB…

Insa e intersant ce scriati intr-un mesaj anterior, ca Mandravela “originala” era pe locul Castanilor.

Mai sap si revin…

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Am mai adunat intre timp informatii si - in ‘56-‘57 - bucla de intoarcere de la Mandravela era (aproximativ) pe locatia actuala a celor doua iesiri de metrou de la Piata Sudului, orientata mai mult spre cea dinspre actualul Sun Plaza, deci nu spre “Castani”. In zona exista si o gazarie/benzinarie - dar nu stiu inca locatia exacta relativ la bucla de intoarcere (era in mijloc ? Era pe una din laturi - cea dinspre Big ? Sau cea dinspre Oltenitei…?)

Caut mai multe informatii despre liniile care intorceau acolo si cele (daca) mergeau mai departe pe actualul aliniament al Sos. Berceni, spre Aparatorii Patriei.

Revin.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Bucla originala se afla imediat dupa intersectia Oltenitei cu Vacaresti, exact la La castani - se si vede urma ei in jurul micului spatiul semicircular de langa intersectie. "V" - ul dintre Berceni si Olteniei e liber, un parculet.
https://fostulbucuresti.github.io/#18.34 ... 38/0/!a3
1980-Bucla nu mai e sus ci in dreptul BiG, unde e metroul acum, intre Oltenitei si Berceni, accesul se facea exclusiv prin Berceni,
https://fostulbucuresti.github.io/#18.34 ... 82/0/!a7

 


Re: Întrebari și răspunsuri ByOnu

Ce stiti despre istoria liniei 101?
WhatsApp Image 2024-04-24 at 13.09.53.jpeg (137.03 KB; downloaded 390 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Cel puțin în varianta anilor 2000 o cunosc cel mai bine, înainte (inclusiv în perioada ITB-ului) și actualmente ceva mai puțin.

Inițial aparținea de Titan și/sau Floreasca (mi-e să nu confund cu 311, întorcând amândouă la Faur), iar prin 2004 odată cu ceva schimbări prin acea perioadă (casarea ultimelor autobuze Saviem iar odată cu acestea și liniile expres 781 (mai degrabă reconfigurată în 381), 784 și cred că și 785, dacă nu cumva era deja desființată, transferarea unor Rocar de Simon de la Floreasca la Obregia pentru liniile 312, 313 și 381, ultima din câte am înțeles avea ture și de la Floreasca), așa linia 101 a ajuns la Ferentari ca o înlocuitoare pentru 312/3, mai mult pentru Ikarusuri. Avea vreo 20 ture în cursul săptămânii (15 sigur, 14 și 15 erau mai exact ranforsări cu CS pe urmă, undeva pe la ora 4 seara după terminarea cursei sau semi-cursei la D-na Ghica, preluau copiii (pare-mi-se cu dizabilități) undeva între capăt și Teiul Doamnei pe sensul spre Obor, lăsându-i pe o străduță la Foișorul de Foc, unde de acolo cele 2 mașini se retrăgeau preluându-i mai târziu altele). Oricum mult nu a stat linia la Ferentari, că prin 2007 odată cu alte schimbări, a fost alocată autobazei Pipera și nu știu exact când a trecut la Titan (cred că prin 2009 sau 10 cel târziu, apucaseră să circule în orice caz U412).

Acum, nu știu exact când a fost scurtat de la D-na Ghica pe Ziduri Moși, dar am rămas ca la dentist când am auzit/văzut că în weekend aveau într-o perioadă doar 3 ture...

 


Re: Întrebari și răspunsuri Robert24

Linia 101 s-a infiintat la data de 7 august 1969 pe traseul: Dudesti Cioplea (cap tramvai 18) - Leontin Salajan - Cti Brancusi - Bd. Muncii - Sos Vergului - Granitul - Sos Pantelimon - Baicului - Gara Obor - Bd Dimitrov - Ziduri Mosi - Sos Colentina - Doamna Ghica - Bd. Lacul Tei (cap tramvai 17).
La intors circula direct pe Sos Pantelimon fara ocolul pe la Gara Obor.
Prima prelungire importanta a avut loc la data de 30 ianuarie 1972, de la Lacul Tei - pe sos Petricani - Dimitrie Pompei pana la Uzina de Cinescoape / Platf Ind Pipera; si de la Leontin Salajan pe Aleea Postavarului pana la Bd. Macaralei.

 


Re: Întrebari și răspunsuri cris_m

101 a fost scurtat la traseul actual undeva prin 2010-2011, tin destul de bine minte.

 


Go to page:  1  ... 70 71 72 73 74 75 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421680 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use