Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1057 posts, 307412 views
 
Go to page:  1  ... 63 64 65 66 67 68 69  ... 76
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Pe undeva există o mică statistică cu anii când s-au înființat depourile/autobazele, mai știe cineva unde se găsea?

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Am incercat si eu sa gasesc informatiile (e.g. despre Floreasca), insa functia de cautare nu e de foarte mare ajutor daca nu ai succesiunea exacta de cuvinte.

Poate ar fi util sa grupam acele date intr-un subiect dedicat in sectiunea de istorie ?

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Asa la o prima mana:
Tramvaie
Depoul Bonaparte - 1888
Depoul Teilor - 1871, in anii '30 transformat in garaj de autobuze, in anii '60 in garaj de taximetre pana dupa 1990, cand se desfiinteaza la un moment dat.
Depoul Lanariei - 1872, dezafectat in anii '30
Depoul Cotroceni - 1894, cedat in 1943 Uzinei Grozavesti
Depoul Serban Voda - 191x, modernizat in 1929, in 1963 transformat in autobaza, desfiintata in 1987, cand ramane doar baza tehnica si sediul unor servicii - comercial si control. Partea de hale functioneaza dupa 1990 ca garaj Rebu. Azi este abandonat.
Depoul Stefan cel Mare/Atelierele centrale - 1911-1912, functioneaza ca depou si chiar ca autobaza pana in anii '40 cand halele de garare sunt convertite in hale de reparatii.
Remiza Vulcan (Laromet) - 1932, dezafectata prin anii '40
Depoul Panduri - 1937 initial garaj de autobuze, convertit in depou de tramvaie in 1942, demolat in 1987
Depoul Dudesti - 1938
Depoul Splaiul Unirii (Abator) - 1938 initial garaj de autobuze, convertit in depou de tramvaie in 1945, demolat in 1987
Depoul Bucurestii Noi - 1942, din 1965 devine mixt si pentru troleibuze
Depoul Giulesti - 1955, dezafectat in anii 2010
Depoul Alexandria - 1963
Depoul Colentina - 1966
Depoul Militari - 1974-75
Depoul Titan - 1982
Depoul Giurgiului - 1982

Troleibuze
Garajul Hipodrom - 1949, dezafectat in 1959
Depoul Nordului  - 1960, din 1969 autobaza (probabil in regim mixt si pentru troleibuze pana in 1986)
Depoul Vatra Luminoasa - 1959
Depoul Nitu Vasile (Berceni) - 1968
Depoul Valea Cascadelor (Bujoreni) - 1982

Autobaze
Garajul Dorobanti  - inchiriat/cumparat de STB in 1936, a gazduit doar cativa ani autobuze apoi devenind baza tehnica
Pana in 1950 autobuze au fost garate inclusiv in depourile de tramvaie - Bonaparte si Stefan cel Mare
Autobaza Floreasca  - 1950
Autobaza Ferentari - 1966
Platforma Barbu Vacarescu - 1966, desfiintata in anii 2000
Autobaza Alexandria - 1969
Autobaza Militari - 1970
Autobaza Titan - 1971
Autobaza Pipera - 1973 (platforma de parcare)
Platforma Metalurgiei (garaj Dumitru Petrescu) - 1976. transformata in autobaza Obregia 2003
Platforma Ghencea - 1981, dezafectata in 1987
Autobaza Giulesti - 1979, transformata in garaj pentru microbuze maxi-taxi in 1981, dupa 1990 se privatizeaza (Allegro Maxi Taxi)
Autobaza Giurgiului - 1981, desfiintatata si transformata in baza tehnica 1987, reactivata in 2020

 


Re: Întrebari și răspunsuri Gabi23

Foarte interesant, mulțumim!  :applause:

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Platforma Metalurgiei (garaj Dumitru Petrescu)


Initial a functionat ca anexa a Autobazei Serban Voda (o combinatie de parc rece / loc de stocare a vehiculelor scoase din circulatie / garaj).

Era prevazuta cu o cabina de paza folosita si ca dispecerat pentru linia 331 in timpul zilei, o instalatie de spalare (in aer liber), o statie de alimentare si o rampa pentru inspectii minore. Nu avea ateliere de reparatii sau hale de garare, era pur si simplu un spatiu de parcare betonat si ingradit

Dupa desfiintarea Seban Voda, Platforma Metalurgiei a fost transferata ca parte a Autobazei Ferentari.

Autobuzele scoase din circulatie au fost casate si aici au fost garate majoritatea IK 4 transferate de la Serban Voda.

In ‘89 - ‘90 anexa a fost folosita pentru stocarea DAC-urilor 112 nou sosite pina la introducerea lor in circulatie.

Odata cu sosirea Saviem-urilor, acestea au fost garate exclusiv aici - desi, formal, apartineau de Autobaza Ferentari. Desi Saviem-urile erau majoritare, o perioada de timp au fost garate si DAC-uri. Spre sfirsitul anilor ‘90 insa ramasesera numai Saviem-uri.

Cred ca Platforma s-a transformat in unitate de sine statatoare odata cu constructia halelor actualei Autobaze Obregia.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

De unde și ”PLF” la unele numere de circulație, adică Platforma Ferentari. Au fost așa multe Saviem-uri, dar și câteva DAC-uri, cel puțin pe stfp mai erau 541, 584, 1802 + un DAC de intervenții (B-43-PLF).

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Platforma Barbu Vacarescu - 1966, desfiintata in anii 2000


A functionat ca anexa a Autobazei Floreasca. Dupa mutarea liniei de tramvai pe Barbu Vacarescu ramasese o suprafata destul de mica, betonata, fara nici o alta anexa, folosita doar pentru garare.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Platforma Ghencea - 1981, dezafectata in 1987


Cred ca aici e vorba de anexa Autobazei Militari, situata in prelungirea Str. Valea Ialomitei.

Aici erau garate majoritatea IK 4-urilor autobazei, tin vag minte ca avea o rampa de spalare si/sau o statie de alimentare.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Depoul Nordului  - 1960, din 1969 autobaza (probabil in regim mixt si pentru troleibuze pana in 1986)


In 1983-‘84 intrarea nu se facea din Elena Vacarescu, ci prin Str. Capriorilor. La vremea respectiva nu (mai) exista retea de contact nici pe Bd. Ficusului, deci cred ca statutul mix autobaza/depou incetase mai devreme.

De mentionat ca Autobaza Nordului avea si o mica anexa, situata pe locul actualului teren viran dintre Str. Horia Macelariu si Str. Ocna Sibiului.

Era folosita mai ales ca parc rece si nu avea nici un fel de facilitati.

 


Re: Întrebari și răspunsuri aztec

1689 wrote here:
Platforma Ghencea - 1981, dezafectata in 1987


Cred ca aici e vorba de anexa Autobazei Militari, situata in prelungirea Str. Valea Ialomitei.

Aici erau garate majoritatea IK 4-urilor autobazei, tin vag minte ca avea o rampa de spalare si/sau o statie de alimentare.

Este vorba de Valea Oltului cu prelungirea Ghencea..
A mai ramas ciuntita ca si cap de 368..

 


Re: Întrebari și răspunsuri Chev Celios

1689 wrote here:
Platforma Barbu Vacarescu - 1966, desfiintata in anii 2000


A functionat ca anexa a Autobazei Floreasca. Dupa mutarea liniei de tramvai pe Barbu Vacarescu ramasese o suprafata destul de mica, betonata, fara nici o alta anexa, folosita doar pentru garare.






A fost desfiintata dupa 2005 cand s-a dat in locul unei parti din Autobaza Nordului care era castigata intr-o retrocedare.  Cand s-au intors RdS-urile de la Obreja inapoi la Floreasca, Platforma Barbu Vacarescu inca era in folosinta.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Ce depou să fie? nu știu dacă e chiar Militari, deși sunt destule vagoane de ale lor... Se observă și 2033 în conservare.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
ef2dd80b-bcbe-46d2-aee8-ee2e76db1047.jpg (169.5 KB; downloaded 2392 times)

 


Re: Întrebari și răspunsuri macheta218

Depoul Giurgiului,  anul 2004 în timpul modernizării depoului Militari.

 


Re: Întrebari și răspunsuri Axel

Ce vremuri cu Tatra pe 23 in vremea aia..... apoi a bagat Giurgiu V2A......

 


Go to page:  1  ... 63 64 65 66 67 68 69  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421221 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use