Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1055 posts, 307286 views
 
Go to page:  1  ... 49 50 51 52 53 54 55  ... 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri linia 69

Nu e intrebare si nici raspuns, este pur si simplu o informatie ...
Incepand cu data de 1 mai 1981 ITB a trecut la noua codificare a traseelor de transport in comun din Bucuresti, adica la cea care este si astazi.
Vechile linii normale de autobuze intrau in grupa 100 (cele care erau sub 100), cele barate, naveta si curse in grupa 200, iar cele rapide in grupa 300.
La tramvaie si troleibuze cele barate au primit indicative noi.
Pentru mine cea mai interesanta schimbare a indicativului a fost a liniei de autobuz R. 1. Stie cineva in ce s-a transformat ?
Va ajut.  
Avea urmatorul traseu: Liceul Gh. Sincai - Bd. D. Cantemir - P-ta Unirii - P-ta N. Balcescu - P-ta Romana - P-ta Victoriei - Bd. 1 Mai, - Cal. Grivitei (Chibrit).    
Inca un mic indiciu: Functiona numai in orele de varf si nu functiona in zilele de sarbatori legale.
Bonus: avea autobuze IK4.

Pentru cine inca nu si-a dat seama este vorba de linia 300 !!!  :D

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Sau liniile de autobuz 79 şi 79R (Rapid). Tatăl meu îmi povestea de o linie ce făcea legătura între Danubiana şi cart. Militari(?) sau ceva de genul, era cu autobuze IK4 ale autobazei Ferentari şi o conducea pe 1614.

 


Re: Întrebari și răspunsuri linia 69

Linia 79 R a devenit 379 - ICSIM Valsanesti - Sos. Industriilor - B-dul Muncii - P-ta Muncii - Sos. Mihai Bravu - B-dul Republicii - Foisorul de Foc (functiona numai in orele de varf)
Linia 79 a devenit 179 - Intr. Republica - B-dul Muncii - B-dul L. Salajan - Str. Baba Novac - Sos. Mihai Bravu - Foisorul de Foc - P-ta Romana - P-ta Victoriei - Sos. N. Titulescu - Gara de Nord (un fel de 79 de azi).
O linie Danubiana - Militari nu stiu sa fi existat.  
Erau multe .... 203 R IPRS a devenit 333, 203 R a devenit 334, 203 R Otopeni a devenit 335 .... 84 R barat a devenit 384 .... multe au fost schimbate, numerotarea ajunsese intr-un mare hal, cu R, barat, cu rosu (90 rosu a devenit 91), 31 ITTA a devenit 231 .... linii si liniute  !!!
Marea majoritate a liniilor/traseelor nu mai exista de mult.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Linia Danubiana - Militari era linie directa de conventie, avea numar de felul 742, 744? Si de la IPRS plecau astfel de linii - 701, 71x 72x (am vazut undeva pe un forum pe la discutii despre diverse linii, cred ca tramclub si era userul costache mihail sau cel care s-a fotografiat/ sau a condus IK4 pe linia 475). Initial am crezut ca dublau linii urbane normale dar nu era o regula: 742, 744, 754 pot sa nu aiba legatura cu liniile 154 sau 244 (adica sa mearga la Glincarn sau Danubiana) pentru ca le vedeam mai ales prin Berceni. 749 in Otopeni ca sigur si ceva 77x probabil spre IPRS. Linia 701 mergea in Titan, nu stiu daca prin absurd era vreun 768 care sa duca in Drumul Taberei. Mai vedeam liniile 711 si 720 pe care le asociam cu Laromet si Romprim dar poate aveau alte trasee.
Am vazut si autobuze cu indicativul 853 si 861, celebrele linii interne de noapte.
Lasand bucataria interna a ITB deoparte, la renumerotarea din 1981 departajasera clar liniile curente de cele speciale si temporare, acum vad ca au intrat (fara jena la tramvaie inca din anii 80) si in acest interval pentru linii permanente - 601 (au avut un scop pentru ea la inceput), 682, 698 de care au scapat repede, 668. O linie temporara e caracterizata sa functioneze hai, maxim un an dar nu o tii zece ani si dupa aia uiti de ea. S-au terminat celelalte intervale? Inainte da, nu mai aveau spatiu si recurgeau la tot felul de improvizatii. In loc de 55 si 56 puteau folosi 33 si 43.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

144 Avea traseul Danubiana - Șos. Olteniței - Șerban Vodă - Cantemir - Piața Unirii. Dacă exista și altă cursă, aceea avea vreun indicativ ciudat, probabil cu 7xx.
Liniile cu 6xx erau oarecum linii "normale", opreau în general în toate stațiile pe unde circulau și erau fie linii de weekend către zone de agrement, linii care substituiau transportul electric sau linii scurtate/modificate în weekend (liniile de troleibuz 681, 682, 683, posibil și altele) sau ocazionale. Liniile 7xx nu prea afișau traseul, ci textul "Cursă directă", cel puțin tot ce am văzut. Asta înainte de liniile expres. În 1990 și o perioadă scurtă după aceea, exista o linie specială 700 între Piața Romană și Palatul Pionierilor Copiilor și avea un autobuz dedicat, pictat și cu două uși. Am mai văzut 750 "Cursă Directă" &c. Cu siguranță existau mai multe linii de convenție.
601 a avut justificarea că era linie "de sezon", în sensul că funcționa doar pe durata anului universitar. Ulterior au apărut expresurile cu indicative 78x.
În 1981, la schimbarea indicativelor, acestea aveau o logică. După 1986 a început brambureala din cauza distrugerii centrului, suspendării/scurtării/devierii multor trasee, se înființau și se desființau linii, se înființau și se desființau alte linii temporare și tot așa. Astăzi situația e cam ca la telefoane. Au resurse de numerotație blocate aiurea și doar o parte sunt folosite și acelea așa cum sunt. La liniile regionale au putut face o reorganizare, la restul nu se vrea (sunt povești că nu se poate).

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

In perioada 1990-1992 au existat niste curse directe, 708 Ghencea-Domnesti, 758 Apusului - Biobaza Darvari, 759 si 760 care mergeau de la Granitul spre Balaceanca si Cernica - mai tarziu au devenit liniile preorasenesti 410 si 459, iar 708 s-a desfiintat existand deja liniia 308 si 758 transformat in 458 a functionat o scurta perioada paralel cu 358.

 


Re: Întrebari și răspunsuri linia 69

Tot dupa noua codificare din 1981 liniile de noapte au fost incadrate in grupa 400 si liniile de maxi-taxi in grupa 500.
Asa cum au zis mai sus colegii, tot atunci a fost stabilit ca din grupa 600 sa faca parte doar liniile speciale care se organizau cu diverse ocazii (targuri, revelioane, alte manifestatii) si liniile si cursele de agrement (aveau alte tarife).    
Cursele de serviciu, autobuzele inchiriate, alte curse folosite la prestatii cu caracter special au fost cuprinse in grupele 700 si 800.
Treptat, in cadrul grupei 600 au fost cuprinse si liniile care inlocuiesc trasee scoase/suspendate pentru perioade scurte de timp (din cate tin minte asta s-a practicat dupa 1989).
Anomalii de neinteles, care functioneaza in ziua de azi (orice s-ar spune), sunt 601 si 682.
601 a fost prima linie din grupa 600 care nu inlocuia nimic.

 


Re: Întrebari și răspunsuri dm5758

Initial linia 601 a fost linie studenteasca care ducea studentii de la Universitate la caminele din Regie, nu puteai sa te urci in autobuzele acestei linii daca nu aveai carnet de student, ulterior dupa anul 1990 cand s-a deschis Carrfour Orhidea a devenit linie urbana obisnuita

 


Re: Întrebari și răspunsuri linia 69

In prima parte ai dreptate, 601 a inceput ca o linie gratuita pentru studenti. Legat de partea a doua, Carrefour Orhideea s-a deschis in septembrie 2003.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

Linia 601 ar fi trebuit denumită 701, ca să semene cu linia pentru copii 700 de la începutul anilor '90. E adevărat că multă vreme când am folosit-o, aveam și abonament de student, dar am văzut că era utilizată nu doar de studenți. Am văzut și controlori, dar nu-mi amintesc să fi dat jos pe cineva pentru că nu erau studenți, dacă aveau abonament valabil pe toate liniile urbane.
linia 69 wrote:
Tot dupa noua codificare din 1981 liniile de noapte au fost incadrate in grupa 400 si liniile de maxi-taxi in grupa 500.
...Cursele de serviciu, autobuzele inchiriate, alte curse folosite la prestatii cu caracter special au fost cuprinse in grupele 700 si 800.
Treptat, in cadrul grupei 600 au fost cuprinse si liniile care inlocuiesc trasee scoase/suspendate pentru perioade scurte de timp (din cate tin minte asta s-a practicat dupa 1989).
Cred că de la 700 la 799. 8xx nu știu când le-au introdus, dar 9xx le-ar fi putut folosi pentru liniile de noapte, în loc de N1xx, altă struțocămilă inexplicabilă.
Interesant este că la indicative de trasee au folosit 100-199, 200-299,300-399,....700-799, dar la numere de parc, nu, astfel încât nu a existat 4000, 5000, 6000 și nici acum 6300, 6400 și 6800. Nu că ar conta, dar ca idee cum știe STBsa să numere.
Tot la fel de interesant pentru perioada anilor '80, se pare că liniile 418 și 518 nu au existat, iar linia de tramvai 18 apare ca înființată "recent" în ghidul traseelor din 1984.
Dar dacă 601 e "specială", 327 nu este? Sau acolo nu e doar pentru elevi?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri GPS

Au existat și numere de parc cu xy00: 4100, 5100 sau 6200.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

dm5750
Linia 601 s-a infiintat in 1998 (a circulat pe ea autobuzul Renault PR100). Carrefour Orhideea s-a deschis in 2002 sau 2004.

Linia 418 era de noapte, 518 a existat pentru scurt timp, experimental, mergea undeva de la Chibrit spre Eroilor, 508 si 509 au fost tot asa, niste linii pe care s-a experimentat, cu trasee modificate, desfiintate si reinfiintate.
Alt experiment esuat - 521 Colentina (Cornisor) - Rosetti, nu a rezistat decat 2 luni in 1982 sau 1983, plus cateva trasee la fel de mirobolante si efemere - 523, 525 si 526 (a existat vreun 527?).
Linii care au rezistat ceva timp: 520 Zetarilor/Salaj - Piata Rosetti/Piata Romana (a suferit modificari in timp), 524 Sura Mare - Piata Scanteii, 528 Piata Kogalniceanu/1 Decembrie 1918 - Pipera, 529 Tarom Brezoianu - aeroportul Otopeni, 530 Piata Amzei (Mendeleev) - aeroportul Baneasa. Inainte de acest traseu a mai functionat in perioada 1983-1984 ca linie de maxi-taxi de agrement hotelul Athenee Palace - restaurant Herastrau.
Dupa 1990, cand RATB a renuntat la exploatarea liniilor de maxi taxi s-a instaurat haosul - intai  a fost Allegro Maxi-Taxi, monopol detronat spre sfarsitul anilor 90 cand incepe dezmatul - stim ce linii impanzeau orasul si capusau liniile RATB, uneori utile, mai "ajutau" RATB: 500, 501, 502, 504, 505, 506, 507, 510, 511, 515, 516, 519, 520, 526, 528, 531, 533, 535, 539, 540, 54x, 555, 573, 581, 585 etc (poate au mai existat si altele dar nu le stiu).\
In 2006 le-au taiat maul si au infiintat liniile 7xx care nu mai atingeau centrul - nici nu stiu cate din ele mai functioneaza acum, una din ele cred ca mai e pe traseul Cora Pantelimon-Rahova.

 


Re: Întrebari și răspunsuri linia 69

Tom wrote:
Dar dacă 601 e "specială", 327 nu este? Sau acolo nu e doar pentru elevi?

Realitatea ne arata ca treburile stau exact invers.

Pentru  rosetti61

Asa cum am scris mai sus, sigur Carrefour Orhideea s-a deschis in septembrie 2003.
La vremea aia aveam lucrari acolo, chiar am fost personal in perioada cand se stergea gresia proaspat montata si incepusera sa se aseze rafturile ... era in august - septembrie 2003. Toti se grabeau ... urma marea inaugurare ! Oricum asta nu are importanta, sa revenim la ale noastre ...
Scuze pentru off topic.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Întreb şi eu ceva. A existat vreodată linie RATB de genul 5xx exploatată cu autobuze în ultimii 20 de ani? Nu țin minte absolut deloc... Nici nu am auzit, ştiu că era maxi-taxi pe vremea ITB-ului cu 500. În rest tramvaie 1-59, troleibuze 60-99, autobuze 100-399 linii urbane, 400 periferii, 600 linii navetă ce înlocuiau temporar tramvaiele şi troleibuzele (şi 601 mă rog, care a ajuns din linie studențească linie urbană, şi mai apăreau pe firme la DAF-uri 603 (sau 703?) se retrage, ăsta find codul nu avea treabă cu vreun anume traseu) iar 700 cele express.

 


Go to page:  1  ... 49 50 51 52 53 54 55  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421192 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use