Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1036 posts, 304872 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dominatrix wrote:
Pune articolul aici! Eu personal nu imi amintesc decat de varianta Valea Ialomitei - Piata Presei. Mi-am verificat si insemnarile si nici in ele nu apare altceva legat de 783. Oricum, acel traseu a avut o viata foarte scurta, cateva luni in anul 1991. Partea interesanta este ca atat timp cat a circulat a fost singura data cand Calea Victoriei a avut o ruta de transport in comun dupa 1989, desi 783 statii erau numai la Casa Armatei si Stirbei Voda. Minunea a tinut doar pana in decembrie 1991, cand traseul s-a desfiintat, probabil din lipsa de clienti.

Am verificat si lista lui Andrzej Brzozowski, si acolo apar urmatoarele date despre 783:
Anul 1991:
I: 783 (expres) Valea Ialomiţei – P-ţa Naţiunile Unite – P-ţa Presei Libere (data infiintarii e buna, dar traseul e gresit).
D: 783 (Valea Ialomiţei – P-ţa Presei Libere)


Sper să ajung mâine sau poimâne pe la Bibloteca Central Universitară şi să pozez articoul.
De ce nu a înfiinţat R.A.T.B. nici o linie de autobuz pe Cal. Victoriei?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Din cate cunosc, au fost sesizari. Dar s-a invocat lipsa cererii de transport. De cand s-a introdus sens unic, cu atat mai greu ar fi de infiintat o linie de autobuz pe acolo, fiindca returul trebuie sa se faca pe altundeva. Pardon, s-a bagat autobuz pe acolo (pentru cine isi permite): linia turistica cu autobuze supraetajate! :twisted:

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Returul se poate face pe P-ţa Unirii - Universitate/Intercontiental - P-ţa Romană - P-ţa Victoriei. O să vedeţi la propuneri o linie.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Linia 783 a avut doua variante de traseu in 1991:
V ialomitei - Piata Natiunile Unite, prin Bd Timisoara, Vasile Milea, Armata Poporului, Cotroceni, Splaiul Independentei
Acelasi traseu numai pana la Eletrotehnica, de unde intra in pasaj si circula la fel cu 41 pana la Piata Presei, traseu modificat ulterior prin Drumul Taberei ramura de nord si str. Brasov. Traseui fara prea multa cerere, desfiintat la sfarsitul lui 1991.
Din 1992 se infiinteaza pe traseul de azi, Piata Unirii - Aeroportul Otopeni.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Şi pe primele 2 trasee au circulat "Saurer", nu?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Legat de ce spunea rosetti61, de varianta liniei 783 ca dublura pentru 41 intre Electrotehnica si PPL, chiar nu imi amintesc. In schimb, imi amintesc perfect de cel putin cateva ori cand am circulat cu 783 intre Casa Armatei si zona de la "sosea" folosind ruta pe Calea Victoriei, de aceea am si scris de ea. Deci inseamna ca au existat cel putin 3 variante diferite de 783 in anul 1991, ceea ce este destul de curios.

@nokia: Pe 783 au circulat Saurer pana cand au venit DAF'urile, (cel putin pe varianta din 1991 de care imi amintesc eu), precum si pe traseul actual Unirii - Otopeni, infiintat in aprilie 1992.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Pe traseul din Drumul Taberei spre Piata Presei erau Saviem.

 


Re: Intrebari si raspunsuri autob368

Gabi23 scrie:
Offtopic: Ce traseu avea linia 110?


Traseul era urmatorul (conform ghidului din 1995): Piata Garii de Nord - Bd. Ing. Gheorghe Duca - Bd. Alexandru ioan Cuza - Sos. Nicolae Titulescu - Bd. Banu Manta - Bd. 1 Mai (actual Ion Mihalache) - Str. Alexandru Constantinescu - Arcul de Triumf - Bd. Maresal Constantin Prezan - Piata Aviatorilor - Calea Dorobantilor - Str. Aviator Radu Beller - Bd. Mircea Eliade - Str Ceaicovski - Str. Barbu Vacarescu - Sos. Pipera - CFR Constanta.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Deşi pe aceată linie fuseseră introduse în 1995 autobuze "D.A.F", în ultima perioadă a "vieţii" fuseseră reintroduse... <<Dac>>-uri. Oricum, mai mult de jumătate din traseul ei era dublat de lini 282 şi înspre Aviaţei nu cred că acea cerere (altfel nu ar fi desfiinţat-o). Păcat, era una din primele lini cu 100.
Conform ghidului I.T.B. din 1971 urma să se înfiinţeze linia 117. Pe ghidul din 1973 nu apare această linie. Când a fost înfiinţată până la urmă?
Off-topic: am făcut postul 117

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

nokia2110 wrote:
Deşi pe aceată linie fuseseră introduse în 1995 autobuze "D.A.F", în ultima perioadă a "vieţii" fuseseră reintroduse... <<Dac>>-uri.


Si Ikarus 260. De fapt mai multe Ikarus-uri decat UDM-uri. In ultima parte a vietii, linia era deservita de maxim 4 ture de la Ferentari la ore de varf.

 


Re: Intrebari si raspunsuri ionescu63

In spate la Regie sunt niste linii de tramvai parasite care dau in Orhideelor. Ce tramvaie au circulat in aceea zona si cand au fost oprite?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

E vorba de linia de tramvai pe Bd. Regiei intre Sos. Orhideelor si str. Pascal Cristian, folosita de la construirea sa (circa 1964 - 1965) pana la data de 1 septembrie 1978 de traseul 12 CFR Progresul - Pieptanari - Cutitul de Argint - 11 Iunie - Unirii - Splai - Izvor - Schitu Magureanu - Dinicu Golescu - Basarab - Regie.

Intre 1 septembrie 1978  si 1 mai 1981, odata cu scurtarea liniei 12 in noua bucla de la Gara Basarab, a existat linia 12 barat (renumerotata 32 la reorganizarea de la 1 mai 1981) pe traseul vechi CFR Progresul - Regie.

Situatia a durat pana la data (fatidica) de 14 octombrie 1986 la extragerea liniilor pe Splai intre Izvor si Piata Unirii, cand 12 a primit noul traseu pe inelul central Viilor - Tudor Vladimirescu (ulterior din 1987 pe Trafic Greu) - Panduri - Milea - Grozavesti - Basarab. La acel moment linia 32 s-a desfiintat, fiindca in intersectia Orhideelor/Regiei, existau macaze de acces spre Regie numai dinspre Plevnei, si probabil nu s-a considerat rentabil sa se monteze altele dinspre Grozavesti pentru un traseu de numai o statie, care oricum nu avea cine stie ce cerere.

O particularitate interesanta a capatului de la Regie era ca nu exista o bucla propriu-zisa, ci se intorcea in triunghi, cu o latura pe strada V. Teodorescu. Iata si o poza cu tramvaie EP + V12 in anii '70 intorcand la Bd. Regiei, si pe fundal un vagon pe strada V. Teodorescu (nu cunosc autorul fotografiei, probabil Serban Lacriteanu?)
Linia 12 capat Regie.jpg (58.27 KB; downloaded 3257 times)

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dar în perioada comunistă de casau autobuzele aşa de repede? (adică după 10-13 ani). Hai că alea româneşti erau proaste, dar cele ungureşti şi ceheşti?

Iar în acel articol despre introducrea autobuzelor "D.A.F." pe liniile 110 şi 205 se spune că 205 circula la 6 minute? Chiar venea aşa de repede la orele de vârf?

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

LIniile de la Pascal Cristian nu mai exista demult, sa nu fie vorba despre ramasitele liniei pe care circulau tramvaiele pana la inceperea Pasajului Basarab.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use