Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor

4851 posts, 1375947 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 327 328 329 330 331 332 333  ... 347
 
 

📖 Pagination options
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor Costin

Pai te-ai contrazis singur, in loc sa repare Otokarele, au anulat dispozitia. Deci tot "sa se invarta roata" a ramas singurul criteriu de performanta.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor ByOnu

Stiu ca unii colegi care locuiesc in occident nu vor fi de acord, dar nu cred ca treaba cu 8 ani trebuie sa fie litera de lege. Cred si eu ca erai norocos daca vehicule precum DAC-urile prindeau 5-6 ani fara interventii majore, insa vehiculele straine precum Citaro au caroseria tratata prin scufundare integrala in multiple băi chimice speciale, apoi ai mult plastic, sticla, si podea LF. Sunt destul de timeless, cu exceptia macanicii. Sa renunti la Citaro dupa 8 ani asa cum intr-adevar fac <unele> orase europene, ar fi risipa. Aia isi permit si au interesul sa stimuleze constant industria locala - in special este vorba despre Germania, Franta, Olanda, tari producatoare. La noi nu vechimea Citaro este problema, ci lipsa mentenantei corespunzatoare, dupa cum o dovedeste fix faptul ca avem Citaro retrase la nici 5 ani dupa PIF - clar nu de vechi ce erau.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor Costin

Pai nu e deloc litera de lege, ca si dupa ce renunta la autobuze dupa "doar" 8 ani, in aproape toate cazurile acestea sunt vandute mai departe si nu casate. Mai multe Solaris si Citaro din Oslo, ambele modele vechi de cca 10 ani, au fost vandute in Polonia saptamanile trecute, si e doar un exemplu.

In Bucuresti evident ca problema e mentenanta, care uneori e precara, alteori e preferentiala (titulari, sefi etc), si adesea amandoua combinate. Nu imi pot imagina un motiv legitim tehnic pentru care 6229 sa fi fost ireparabil. Poate scump, poate cu efort, dar nu imposibil. Desigur, daca gresesc, chiar va rog sa ma corectati.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor joker

La Bucuresti nu s-a dorit investitia in piese(cutii de viteze,motoare) si tocmai de aceea sunt masini defecte din 2013/2014 din cauza lipsei de piese iar multi titulari au renuntat la ele. Cu chiu cu vai mai aduc diverse piese(furtune,chiulase,injectoare etc) dar putine. Mai ales acum in perioada sarbatorilor au fost retrase mai multe masini dupa ce au picat ITP si daca ar fi sa le faca, le face abia in 2204

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor WT_fan06

Orașele din Occident își retrag mașinile „mai devreme” nu pentru că sunt vechi, ci pentru că au alte criterii de performanță pe care trebuie să le îndeplinească. Exemple: noxe, poluare fonică, vechimea medie a flotei, costul întreținerii. Apoi, acele mașini sunt în majoritatea cazurilor vândute mai departe (în stare tehnică și estetică foarte bună) și vor mai avea încă x deținători până ce vor fi casate.

La noi nu există aceste concepte. Criteriul de performanță este acela de a onora turele cu orice vehicul a cărui roată se învârte și gata, s-a îndeplinit criteriul. Apoi, se trage de vehicul până când nu se mai învârte roata.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor Nenea_titi

Spune și tu 2024 că 2204 nu mai apucăm niciunul.
Partea tristă este că autobuzele Citaro e3 și e4 au fost luate cu garanție de 2 ani parcă. În perioada asta, au avut puține probleme, și ce a fost mai rău s-a rezolvat cu garanție,  dar apoi au început să le dezvolte exponențial. Parte din calitate, parte din exploatare, parte din neglijență. Apoi , fără garanție, costurile de reparație erau prea mari, și nu mai erau ca la DACuri să găsești piese în fundul curții, o mai iei la pilă, mai sudezi, dai două ciocane și merge. Au început să le canibalizeze, ia de pe asta pune pe cealaltă, și uite așa a ajuns donor un autobuz cu nici 200k. Donatorul a fost completat cu piese vechi defecte, și uite așa a ajuns o carcasă sau o baracă de depozitare. Autobuz aproape nou ! Apoi au ajuns și altele la fel. Azi unul , săptămâna viitoare unul, peste 3 luni încă unul și tot așa. Costurile de reparare ale donatoarelor erau de multe ori prea mari. Iar când le-au făcut cu chiu cu vai, au mers puțin. Dacă erau luate cu garanție lungă de 8 ani sau de genul, altfel stătea treaba. Nu mai zic de folosirea apei cișmelate în locul apei distilate, au depuneri și pierderi cârcă. Trage la garaj se uită prin donatori, găsește, montează, dă-i drumu' la traseu.

Și la Solaris mi-e teamă. Vom sta cu ele defecte din știu eu ce cauze (de la accidente și geamuri sparte de boschetari până la piese importante din cauza străzilor și rețelei), și vom circula cu ik415 și Citelis (în cel mai bun caz). Vezi Imperio, 10 sunt la gard, și se "învârte roata" cu V3A sau mai rău tatre solo pe 25.

Pe vremea lui Ceaușescu dar și în anii 90, multe DACuri au beneficiat de motoare și cutii recuperate de la vechile IK4 sau de la Ikarus din anii 70 80 retrase.  Aveau atunci piese la discreție și de una și de alta. E, la nivelul ăla este STB.

În vest se retrag în stare aproape nouă , mașini care la noi încă sunt OZN. Noi tragem de ele până le cad roțile sau se rup în două. Vezi DAF la STB sau Ikarusul de la Ploiești . Nu compara un autobuz de 10 ani din Viena sau Luxemburg cu unul de 5 ani în București.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor ADK

Plus că degradările încep să apară (plasticele prind o oarecare deformare, fierul capătă rugină pe unde nici nu te aștepți, instalația electrică se oxidează, cauciucul se fisurează, electronica "obosește" etc), iar în occident nu se stă să se bibilească la ele, vopsească scaunele și ce mai facem noi. De fapt ei cam știu când aceste lucruri încep să apară, astfel că le retrag când sunt siguri că nimic din ce e mai sus nu și-a făcut prezența.

Văd în Buzău cu tot ce au adus la mâna a doua, și faptul că ei nu se gândesc că Volvo nu e DAC, să mai "meargă" un furtun strâns cu sârmă, o ușă prinsă cu șuruburi diferite, fire înnodite și neizolate, releul de semnalizare legat țigănește de un alt releu că rămânea aprins, plexiglas în locul unui geam culisant spart, rulmenți unși cu uleiul ars de la motor, tablă de care vrei și cum vrei să o aranjezi etc. Nu subliniez aceste improvizații, și nici revenirea în epoca de piatră, ci respectarea unei întrețineri conforme cu vehiculul din dotare.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor 1689

Sa nu uitam ca a existat o perioada - nu mentionez in mandatul carui Primar General - cind *TB a trecut printr-o lipsa acuta de finantare.
In acest interval flota de Citelis in circulatie a fost redusa la sub 50% (va rog sa ma corectati daca statistica aproximativa pe care am facut-o e gresita).

Un procent mai mic de indisponibilizari, dar semnificativ ca numar s-a integistrat si la Citaro (sa ne aducem aminte de re-activarea ca solutie de avarie a DAF-urilor ?!).

Ce s-a intimplat atunci…? Cred ca va aduceti aminte de imaginile apocaliptice de prin depouri si autobaze (n-am sa numesc specific care…) cu carcase de Citelis si Citaro golite de tot ce se putea folosi pentru a mentine in circulatie alte vehicule.

Ulterior s-a reluat - timid - achizitia de piese de schimb, dar nu s-a renuntat niciodata la aceasta metoda “ia de p-asta si pune pe celalalt”.

Cam asta se intimpla cind autobazele si depourile au si atributii de reparatii in loc sa fie limitate strict la exploatare. In afara de schimburi de ulei, filtre si eventual lichid de racire, toate celelate activitati ar trebui facute de service-uri pe baza de contract de intretinere. RK-uri (daca se mai fac !), ideal la service-urile producatorului sau - daca nu (mai) exista - la URAC.

Si - obligatoriu - CASCO pentru toate vehiculele, ca - dupa cum se vede - aproape nu e zi fara vreun accident in care sa fie implicat parcul * TB (mai nou, din ce in ce mai multe cazuri in care se ciocnesc intre ele…).

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor punmeister

Sa nu uitam ca a existat o perioada - nu mentionez in mandatul carui Primar General - cind *TB a trecut printr-o lipsa acuta de finantare.


Sorin Oprescu, si in special in al doilea lui mandat din 2012 pana in 2015.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor shoppy

Mai ai și instalația electrică care începe să facă figuri, da, nu este grav, electricienii învață zonele problemă dar ai blocaje în traseu și călătorii critică iar pe de altă parte trebuie să ai si mai multe rezerve active pentru a acoperi găurile ceea crează costuri. Mai sunt și asigurările care cresc cu vechimea.
Pentru noi astea sunt fasoane, la alții sunt literă de lege, de aceea le vând la 8 ani.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor Nenea_titi

Una peste alta, STB (atunci RATB) a fost nevoit să caseze DACurile că intram în UE, se impuneau podele joase și norme de poluare. Dacă nu erau impuse aceste norme, în mod sigur, DACurile ajungeau simbolurile capitalei românești exact că Routemaster din Londra .
Improvizații erau făcute la DAFuri, alea au rezistat eroic. Știu că abia plecau din stație că nu se închideau ușile se agățau ciorchine ca la DAC și țipau la șofer pleacă nene, dar astea erau autobuze civilizate și nu puteau pleca cu ușile deschise. La DeSimon se rupeau șasiele, oboseau deja. Deși DAF și DeSimon ar fi trebuit să fie o școală pentru STB, cum se întreține un vehicul modern, mai rău a fost. Apoi, în alte orașe și-au făcut mâna pe tot felul de SH pentru ca ulterior să aibă autobuze moderne, de la Diesel la hibrid, apoi electrice.

Otokar e bun, făcut din bucăți, deci găsesc piese, nici pretențios nu este. Probabil (off-topic) și tramvaiele Astra, vor învăța să le peticească și să scoată turele. Așa că de ce să avem ceva mai bun când "merge și așa" ? E păcat să consumi șuruburi când ai  km de sârmă în curte. E păcat să pui apă distilată când merge și de la cișmea. E păcat să folosești vaselină de rulmenți când ai ulei uzat de la diferențial. Dar , nu trebuie să lipsească cruciulițele , stegulețele, steagul României pus pe dos. Alea sunt mult mai importante. Tuning cu bandă izolatoare color, număr de parc scris cu marker sau cifre adezive de ușă, numai văzând astea și vezi cum sunt ținute bietele mașini.

@shoppy
De mulți ani , toate autobuzele au iluminatul pe sistem can-bus. Când acesta se strică, STB preferă să tragă sârmă nu să schimbe modulul că e scump. Dacă instalația electrică începe să facă figuri e grav, e primul drum către un incendiu de proporții. Cât despre casco, nu știu dacă la STB există așa ceva, poate doar mașinile noi, în rest cu mila. Lucrez în domeniul transporturilor publice și am văzut ce e în țară, mulți au mașini noi ultimul răcnet, dar nu au bani de asigurări sau consumabile.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor BGP2597

Nu a impus nimeni nimic, în Ploiești de exemplu și astăzi circulă autobuze cu podea înaltă și normă Euro 2 sau chiar non-euro. Până în 2019 au circulat autobuze Ikarus 260. Transportul județean în toată țara se face cu microbuze inaccesibile și vai de ele.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor Nenea_titi

La București este la fel...E3 ajunse non euro și troleibuze și tramvaie cu podea înaltă. Probabil au mai fost derogări. Știu ce e la Ploiești, deși au făcut pași importanți dar tot mai e de muncă. Trebuiesc tramvaie noi, mai multe autobuze noi,etc. Nu mai intru în detalii.

Județeanul se face de către tot felul de firme ciudate cu tot felul de mașini, unele mai bune altele vai de ele , după posibilități. Vezi Codreanu, am mers cu o mașină de Codreanu, m-am mirat că nu s-a rupt în drum.

Revenind, nu mă aștept la nimic bun din partea STB cu noile vehicule după garanție. Probabil după garanție le mai ține 1-2 ani și le casează, se presupune că deja după 8 ani ți-ai scos banii pe ele. Oricum STB nu are unde să le doneze, ce a intrat pe mâna STB, după scoaterea din uz e bun de concasor de fier vechi.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor idk_vlad

Le țin clar mai mult de 9-10 ani. Euro 3-urile fac la anul 18 ani și ele au avut mult mai puțină garanție față de Otokar/Citaro Hybrid.

 


Go to page:  1  ... 327 328 329 330 331 332 333  ... 347
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2448 forum members have written 436212 posts in 5437 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use