Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Discuții diverse

783 posts, 230647 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 56
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse Robert24

Parca vroiai sa te angajezi la CFR! Ai grija!  :twisted:

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

Daca ai facut ca la Dacia de acum doua saptamani ai ajuns cu 2 min inainte sa plece nu ma mira nimic...

 


Re: Discutii diverse Gabi23

Sa mai destindem putin atmosfera incinsa...
De Personalu' de la Viena stiati?  :twisted: Folositi-l cu incredere are doar 14 minute intarziere si soseste la linia 8 in Bucuresti Nord  :lol:

DSCF4546.JPG (343.84 KB; downloaded 2782 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

Poate pe asta il prinde si Dragos  :ugeek:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

Ăla e transport intermodal, iei P7008, duba, avion, S-Bahn şi ajungi în Wien Wbf. ...

Ce să lucrez la CFR, că au posturile blocate. Crezi că n-am încercat ?  :lol: Plus că e tehnic imposibil să îmi fac mie ce am zis că le fac lor  :lol:

 


Re: Discutii diverse Chev Celios

Linia 8 este celebra pentru astfel de chesti. Mai vazusem trenuri care aveau ca destinatie Cosntanta si la Via era trecut Chitila sau Ploiesti.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

Dr2005 wrote:
Vă daţi seama că, oficial, ÎMI BAG tot ce se poate băga în CFR Călători şi tot personalul său de la director la ultimul acar şi în toate neamurile lor până la gradul 6!!!!!!!!!!!


Iar acum fac acelaşi lucru! Începând de ieri, NU SE MAI ELIBEREAZĂ BILETE REDUSE STUDENŢILOR, decât celor cu legitimaţiile vizate pe anul universitar 2011/2012, după ce, acum 2 (două) zile, adică marţi, s-a anunţat că legitimaţiile vechi sunt valabile până la 15.10 :!: Evident, niciun secretariat - cel puţin la Politehnică - nu a vizat vreo legitimaţie, pentru că întâi trebuie semnate contractele de studiu de către toţi studenţii şi apoi se pun ştampile. Tot evident e că pe toate trenurile era supra control, nu cumva să meargă cineva cu naşul. Nenorociţii &/(!"¤ la cap din conducere ştiau că vineri se întorc acasă toţi studenţii şi mai e şi concert Scorpions la Cluj, aşa că au făcut-o special, ca să crească încasările unei societăţi falimentare cu management de kăkat.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Trenurile romanesti circula cu 82 km/ora. Chinezii se mira: Este o gluma?

Caile ferate romane starnesc mirarea si amuzamentul chinezilor. In tara unde viteza trenurilor trece de 400 de km/h, mersul agale al trenurilor din Romania este un motiv de glume.

Capital a stat de vorba cu Rich Zhang, reprezentantul diviziei de peste hotare a companiei China Southern Railway (CSR), care s-a amuzat copios atunci cand a aflat ca, in Romania, trenurile circula cu maxim 82,7 km/ora.

"Este o gluma?", a spus el, adaugand apoi ca a auzit ca Romania vrea sa construiasca impreuna cu Ungaria o linie de mare viteza, asa ca poate pana la urma va putea sa ne vanda material rulant performant.

Potrivit lui Rich Zhang, China a cheltuit, anul trecut, circa 60 de miliarde de dolari pentru a-si dezvolta infrastructura, atat cea feroviara, cat si cea rutiera, fluviala si maritima.

In 2012, China va ajunge sa dispuna de o retea impresionanta de cai ferate, ajungand la 110.000 km. Dintre acestia, 13.000 de kilometri reprezinta linii de mare viteza.

De cealalta parte a baricadei dar si a lumii, fata de China, reteaua interoperabila a Romaniei a scazut considerabil dupa 1990, ajungand la 16.836 km.

Potrivit datelor remise de CFR SA sursei citate, compania care are in administrare infrastructura feroviara, viteza medie de circulatie este de 82,7 km/h, iar cea asigurata este de 66,4 km/h. Romania are 570 de restrictii de viteza pe 1.277 kilometri de cale ferata.

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, declara recent ca intre 2007 si 2010 "in timp ce in Uniunea Europeana traficul feroviar crestea in aceasta perioada cu 6%, la noi scadea cu 36%, iar in timp ce in Europa au fost introduse trenurile de mare viteza, la noi viteza a scazut constant".

http://www.ziare.com/stiri/tren/trenuri ... ma-1125614

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Glasul roţilor de faliment

Legătura feroviară cu Mănăstirea Putna, sublimă, dar aproape inexistentă


http://www.monitorulsv.ro/Local/2011-12 ... nexistenta

Noul mers al trenurilor care intră în vigoare începând cu ziua de mâine aduce surprize neplăcute în mai multe direcţii. Una dintre cele mai importante este legătura dintre Suceava şi Putna. Un interval orar însemnat rămâne descoperit total, ceea ce înseamnă probleme majore atât pentru oamenii care locuiesc în satele din acea zonă, cât şi pentru turiştii care doresc să ajungă la Mănăstirea Putna pe calea ferată.

După trenul de dimineaţă, care pleacă din Suceava la o oră aproape imposibilă pentru orice turist, 5.18, nu mai există nici un tren în direcţia Putna până la ora 14.08. În vechiul mers al trenurilor mai era în circulaţie trenul Iaşi - Putna, cu plecare din Suceava la ora 7.54, numai că reprezentanţii căilor ferate au găsit de cuviinţă să-i limiteze traseul doar până la Suceava Nord. În dreptul acestui tren stă scris „Suceava Nord - Putna, doar cu ordin special”. Practic, acest ordin înseamnă ruperea unei legături spre Mănăstirea Putna, pentru că e greu de crezut că cineva va risca să meargă în gară doar pentru a afla că trenul nu circulă. În plină perioadă de promovare a turismului în Bucovina nu facem altceva decât să îngropăm legăturile spre zonele de interes naţional şi internaţional. S-a dovedit că de la ideea de a trimite pe traseul Suceava - Putna un tren de tip săgeată până la a elimina această legătură nu este decât un pas. Unul foarte mic.

Şi sistarea circulaţiei în weekend a trenului intercity, un mare semn de întrebare

Nici legătura cu Bucureştiul nu va mai avea aceleaşi component ca până astăzi. Începând de pe 11 decembrie, trenurile de tip intercity nu vor mai circula în weekend. Ceferiştii suceveni sunt surprinşi de această decizie şi cred că a fost luată fără nici un studiu. „Din analiza noastră rezultă că sâmbăta, dar în special duminica, trenurile intercity aveau gradul de ocupare mai mare chiar decât în timpul săptămânii. Ce-i drept, decizia a fost luată la nivel naţional, dar credem că situaţia trebuia diferenţiată clar. Şi asta pentru că pe anumite rute într-adevăr nu se justifica existenţa acestui tren din cauza numărului mic de bilete vândute, ceea ce nu este cazul pentru Suceava”, au precizat reprezentanţii CFR din Suceava.

Una peste alta, numărul trenurilor care circulă pe căile ferate din judeţ scade de la an la an şi nu ar mira pe nimeni dacă, într-o bună zi, la difuzoarele gărilor nu se va mai auzi „Glasul roţilor de tren”.

-----------------

Să vezi şi să nu crezi!

...De şuruburile toate...


http://www.monitorulsv.ro/Coltul-condei ... rile-toate

De Sfântul Nicolae, primim în dar cartea cu cel mai mare tiraj din România – „Mersul trenurilor”. Nu ne-am iluzionat că noua apariție ar aduce spectaculoase noutăți și îmbunătățiri. Câtă vreme calea ferată rămâne cronic subfinanțată, de la șina de sub roate la șuruburile toate, inerția lui „merge și așa” continuă să guverneze destinele trenului mioritic. O surpriză majoră aduce, totuși, noul „Mers”: gata, am scăpat de păduchioasele personale și curse muncitorești: în România vor circula, începând cu acest decembrie, numai trenuri regio, interregio și intercity. Da, ne-am intruzionat decis în Europa, țara se modernizează, intrăm în rând cu lumea! Desigur, păstrând specificul național: afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul.

De la Dolhasca la Fălticeni vom călători evropenește (cu v, cum pronunța Chirița) cu un regio – ce frumos sună! Numai că va fi tot garnitura vechiului personal! De unde se vede că nu mai schimbăm nici măcar paturile, o re-botezăm pe Maricica, Mary și gata! Mă bate gândul că astfel de văcsuire de ochii lumii va avea certe repercusiuni asupra buzunarelor. Una-i să călătorești (ca până mai ieri) cu un banal accelerat, alta-i să te regalezi într-un interregio, chiar dacă-i vorba de aceeași Mărie... cu altă pălărie. N-ar fi exclus să plătim în plus pentru răsfățul celor doi de r (interregio!); cât despre retrogradarea acceleratelor firmelor private la rang de R (regio, adicătelea), nu trag speranță că s-o oglindi și în ieftinirea biletelor. Minuni în vremea noastră nu văd a se mai face!

În rest, puține, foarte puține noutăți și deloc în zona de competitivitate atât de proprie căilor ferate europene - reducerea timpilor de mers. Tot şapte ore vom face de la Iași ori de la Suceava până în Capitală cu (prea) scumpul intercity, posesor al unei jalnice performanțe: media sub 60 km/oră, în vreme ce trenurile de același rang cu adevărat europene obțin o medie orară cu mult peste 100 km. Moldovenii vor trebui să-și ia de acasă bucate în traistă, fiindcă vagoane restaurant nu mai există decât la trenurile internaționale și numai la cele care o iau spre vest. Adevăru-i că circulau goale – n-are lumea bani. (N-are, dar de la Kaufland-uri ies în flux continuu, la orice oră, cărucioare încărcate-vârf; naiba să mai înțeleagă cum e cu sărăcia asta puhavă...)

Încă o noutate ar fi apariția altui „operator feroviar”. Alături de „Regiotrans” Brașov, „Regional” Cluj-Napoca și „Transferoviar”, a intrat pe șine și „Servtransinvest”.Care a procedat aidoma înaintașilor privați: în vreme ce CFR-ul, pentru a rentabiliza cât de cât secțiile secundare, a redus la jumătate numărul trenurilor locale, particularii l-au triplat, utilizând garnituri ușoare și satisfăcând astfel cerințele reale ale populației din zonă. Câtă vreme, de câțiva ani, treaba merge binișor acolo unde CFR-ul spunea că nu-i cu putință rentabilizarea, trebuie să concedem că strategii căii ferate au greșit mizând numai pe mastodonți și neglijând decenii în șir dotarea cu garnituri ușoare autopropulsate. Iată-le acum pe mai toate secțiile secundare; or fi ele vechituri aduse la mâna a doua, da-și fac treaba. Cât o mai fi să fie, fiindcă viață lungă, în competiția cu zeul automobil, trenul de Huși, Panciu, Târgu Neamț, Moldovița n-o să aibă. Ciudățenia rebotezării trenurilor face ca din gara unei capitale de județ, Botoșanii, să nu mai plece decât trenuri personale (regio!), iar locuitorii urbei să n-aibă nici ceea ce totdeauna au avut: vagon de dormit, ori vagon-cușetă, pentru a ajunge la București. Noul mers cultivă și practica circulației limitate la două-trei zile ale săptămânii (așa fac și canadienii, numai că de la Toronto la Vancouver călătorești trei-patru zile...), și validează ca definitivă închiderea unor secții afectate de calamități (Gura Putnei - Nisipitul), ori de avarierea unor lucrări de artă (podul de la Grădiștea, care, practic, a închis pe veci linia București-Giurgiu). Să mai notăm că, în urmă cu un sfert de veac, românul putea ajunge cu trenul direct de la București la Paris, Warsawa, Leningrad, Wroclaw, Praga, Veneția, Leipzig, Berlin, Atena – destinații acum șterse din strategia CFR. Cică românii preferă avionul.

Probabil, tot din pricina sărăciei...

 


Re: Discutii diverse andrei11

Intrebare strict pentru cunoscatori :
In cazul unui tren cu 2 locomotive - una dupa alta sau una in fata si cealalta in spate - care "trag" amandoua, cum se realizeaza atat tractiunea cat si franarea garniturii de tren ? Daca se poate putin mai detaliat. Deci nu un raspuns pe un rand.
Nedumeriri
Ce se intampla daca una circula cu 71 km / h si cealalta cu 68 km / h. In ambele variante, adica fata 71 si spatele 68 si viceversa, fata cu 68 si spatele cu 71. Sa nu-mi spuneti mie acum ca vitezometrele sunt reglate cu abatere infima, de 3 cm / h ( abaterea ).
Ce se intampla cand locomotiva din fata executa o franare de urgenta ? Adica ce se intampla cu cea din spate ? Cine are control asupra franelor intregului tren ? Ce se intampla cand cele 2 locomitive nu franeaza in acelasi timp si cu aceeasi intensitate ? De fapt am pus intrebarea gresit, cum se face ca ambele locomotive franeaza cu aceeasi intensitate in acelasi timp ? Si dupa o frana de aceasta, cum stie locomotiva din urma ca a incetat franarea si urmeaza acceleratia ? Si cu ce intensitate se accelereaza ?
Daca am pus niste intrebari stupide scuze.

 


Re: Discutii diverse silver

andrei11 wrote:
In cazul unui tren cu 2 locomotive - una dupa alta sau una in fata si cealalta in spate - care "trag" amandoua, cum se realizeaza atat tractiunea cat si franarea garniturii de tren ? Daca se poate putin mai detaliat. Deci nu un raspuns pe un rand.


Se comunica prin radiotelefon treapta controllerului. Franarea se face doar de locomotiva de la tractiune.

 


Re: Discutii diverse andrei11

Corect, dar cele 2 locomotive nu vor "trage" la fel, orice ai face. Rezulta ca cea din spate ori impinge trenul ori este trasa de tren. Daca este trasa nu am facut nimic. Cum isi da seama cel din spate ca nu are viteza mai mica decat a trenului ? Se uita cumva la tampoane, la carlig, etc ? Ca daca fata merge cu 71 si spatele cu 68 nu am facut nimic... Cu frana am inteles, multumesc.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

Frâna cu aer comprimat este o frână automată. Dacă începi să scoţi aerul din conducta de la frână pe la prima locomotivă, automat vei produce depresiune în toată conducta, deci şi distribuitoarele de aer de pe a doua locomotivă vor acţiona (la fel şi cele de pe vagoane). E drept, apar ceva şocuri în tren, fiind cam o secundă distanţă între momentul în care frânează primul vagon şi momentul în care frânează al 10lea, dar nu sunt atât de mari încât să pună în pericol trenul (bine... dacă ai 10 vagoane şi 3 locomotive în spate şi rupi conducta, s-ar putea să fie nasolo). Bine... poţi să nu legi locomotiva din spate la frână, dar astea sunt cazuri speciale.

La tracţiune se comunică prin radio (că doar GM-urile au tracţiune multiplă), deşi faza cu treapta controllerului nu merge întotdeauna, pentru că poţi să ai tren tras de EA şi împins de EC sau DA, de exemplu, dar cine a făcut o viaţă pe o secţie ştie cum să împingă.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

CFR - o batjocura nationala - De la cititori

http://www.ziare.com/stiri/tren/cfr-o-b ... ri-1142492

Sunt un biet navetist care incearca sa supravietuiasca intr-o mica localitate de langa Bucuresti, departe de chiriile scumpe si viata stresanta din Capitala. Acest statut mi-a adus un partener pe care, la inceput, l-am crezut ca fiind onest si de nadejde. Cine credea ca, in trei ani de zile, CFR SA va deveni cosmarul cotidianului meu!

Locuind la 30 km de Bucuresti si muncind in Capitala, cea mai accesibila alternativa de a ajunge la serviciu este data de calatoria zilnica cu trenul. Un tren personal, rebotezat de curand Regio, care opreste si in mica halta numita Scrovistea. Dar de ce ma declar nemultumit si ofuscat pe CFR SA?

Din cauza haosului care domneste in aceasta societate nationala, denumita pompos "companie". Nu vorbesc, bazandu-ma pe cine stie ce informatii culese din presa sau de pe bloguri, ci glasuiesc in cunostinta de cauza, din pozitia martorului zilnic la degradarea uneia dintre cele mai valoroase societati ale statului roman.

Spun valoroasa, uitandu-ma cata atentie acorda Europa acestui sector si cum Romania isi bate joc de ceea ce are, obsedata de autostrazi pe care oricum nu le-a construit. Peste 200 de milioane euro au adus caile ferate statului francez drept profit, anul trecut. Uitati-va ce inseamna CFR pentru statul roman.

Probabil, multi cititori ai cestui site au vazut cum, in fiecare saptamana, dimineata, apare pe Ziare.com informatia conform careia CFR anunta intarzieri de trenuri, care totalizeaza cateva sute de minute per unitate de transport.

La sfarsitul anuntului sec, se precizeza ca, din cauza unor furturi de cabluri, activitatea CFR a fost pericilitata, iar echipele de interventie se afla pe teren. Se mai spune, in final, ca Politia TF (Transporturi Feroviare) depune toate eforturile pentru prinderea faptasilor. Cert este ca, de vreo trei ani, de cand circul pe ruta Scrovistea-Bucuresti, n-am auzit sa se fi prins vreun hot si, fara exagerare, cred ca au fost peste 30 de furturi.

Problema este ca foarte multi oameni sunt dependenti de aceste trenuri, fiind abonati lunari ai CFR Calatori. De multe ori, cu abonamentul in buzunar, aceste persoane, cliente fidele ale CFR, sunt nevoite sa foloseasca rute ocolitoare si costisitoare, platind, de multe ori, o suma echivalenta cu abo

namentul deja achitat catre Caile Ferate Romane. N-am auzit, pana acum, nicio explicatie din partea oficialilor CFR sau din Ministerul Transporturilor. Anca Boagiu este mult prea preocupata cu taierea panglicilor la inaugurarea catorva metri de sosea, decat cu reforma in acest colos, numit CFR. Singurul care a avut ceva de spus, candva, a fost Adriean Videanu, numind CFR "irecuperabila".

Daca pana acum, hotii aveau ca tinta un loc din apropiere de Brazi, la finele anului trecut, mai exact in data de 30 decembrie, au hotarat ca trebuie sa faca ceva diferit. Aproape de Gara Chitila, au sectionat o serie de fire, care transmiteau date ce ajutau la schimbarea macazurilor.

Aproape de intrarea in gara, am vazut cum muncitorii de la Infrastuctura (cati or mai fi ramas) se chinuiau sa lege un manunchi de fire sectionate, ingropate in pamant. Intrebarea este daca nu s-au furat, cine le-a sectionat si de ce? Cine stia unde sunt ingropate acele fire? Sabotaj cumva, doamna Boagiu?

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 56
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421278 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use