Transportul în lumeEuropaFranta / FranceParis

 

Topic: Metroul din Paris

181 posts, 60209 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Franta-Metroul din Paris 2009

Coborarea/urcarea calatorilor se face rapid la metroul din Paris. Observati ca totul se efectueaza repede, usile se inchid doar la semnalul acustic, pleaca metroul apoi vine altul.

Havre - Caumartin







 


Re: Franta-Metroul din Paris 2009

MF 01 la Gare d'Austerlitz



şi viaductul Austerlitz




Si ca o remarca, statia de pe



se afla la etajul I al garii




Metro Austerlitz by oMeChaNiCal, on Flickr

 


Re: Franta-Metroul din Paris 2009





Statia Prometheus  :D , glumeam e de fapt statia fantoma Saint Martin, dar zilele astea e decorata cu haine de sarbatoare, pentru promovarea filmului Prometheus





Deasupra statiei de pe



se mai afla o statie fantoma, cea de pe



. Saint Martin face parte din sectiunea de 4 statii (Grands Boulevards, Bonne Nouvelle, Strasbourg Saint-Denis si Saint Martin)unde cele doua magistrale



si



sunt suprapuse

untitled.JPG (51.27 KB; downloaded 6060 times)



Saint Martin



Metro by thibaut.forest, on Flickr




DSC_5216 by Pierre Trehorel, on Flickr

 


Re: Franta-Metroul din Paris rosetti61

"Metropolitanul - un secol de metrou parizian", documentar realizat cu prilejul implinirii a 100 de ani de metrou
partea 1    http://www.youtube.com/watch?v=3_2TmKJD ... r_embedded
partea 2-a http://www.youtube.com/watch?v=uly3OxWG ... ure=relmfu
In lista mai sunt si alte filme interesante.

 


Re: Franta - Metroul din Paris Hawkuletz

Ne-am plimbat si noi niste zile prin Paris (vreo 3-4 in februarie, iar acum CDG-Montparnasse si retur)
Reteaua de metrou cu ale sale statii ultra-dese mi-a parut foarte utila. Oriunde esti gasesti o statie de metrou la cateva sute de metri, uneori chiar doua! Exista si autobuze dar nu am avut nevoie de ele. Vagoanele sunt relativ inguste dar comparatia cu un V3A mi se pare putin exagerata.
interior_metrou.JPG (194.54 KB; downloaded 5698 times)

Fotografia este facuta pe linia 3 bis, una din cele mai putin circulate si am avut norocul sa fim singuri in vagon. Dupa cum se vede, vagoanele sunt in continuare gandite a.i. calatorii sa stea mai degraba pe scaun decat in picioare. In zona usilor exista strapontine, impreuna cu mesajul de a nu fi utilizate in caz de aglomeratie.Totusi, chiar si la ore de varf aglomeratia nu este extrema. Evident, la asta ajuta si intervalul de succedare scurt, de 2-3 minute, spre deosebire de RER unde timpul intre trenuri este putin mai lung (ajunge la 10 minute, poate si mai mult uneori).
interval_succedare.JPG (135.24 KB; downloaded 5696 times)

IMHO, RER este destinat mai ales legaturilor cu suburbiile si localitatile invecinate. Statiile de RER in interiorul orasului sunt destul de rasfirate. Sigur ca pentru cazul in care sunt de parcurs distante mai lungi (de strabatut tot orasul) RER este mai avantajos, dar daca ne uitam la lungimea traseelor de RER (se intind destul in afara orasului) reiese clar ca au mai multe ratiuni existentiale decat doar strabaterea rapida a orasului.
Oarecum legat de asta, de pilda pe RER B circula trenuri "rapide" catre aeroportul Charles de Gaulle, adica dupa Gare de Nord circula fara oprire prin vreo 4-5 statii pana la aeroport.
Apropos de RER B, pe linia spre aeroport sunt alimentate la 25kV, iar daca stai in vagon in zona disjunctorului, sunetul acestuia (la trecerea de la 1500 la 25kv si la zona neutra) se aude ceva mai tare decat la gara langa locomotive :D

 


Re: Franta - Metroul din Paris Robert24

Nu mai comparati metroul cu RER-ul! Sunt lucruri complet diferite!
Metroul este pentru deplasare in oras, RER-ul pentru deplasare in suburbii sau pentru deplasare rapida in oras intre doua puncte indepartate...

 


Re: Franta - Metroul din Paris Robert24

Noi trenuri de la Alstom pentru Metroul Parizian

Alstom a fost desemnata de RATP castigatoarea unui contract pentru a livra noi trenuri de metrou pentru liniile 1, 4, 6, 11 si 14, dar si pentru viitoare linii 15-18 (Grand Paris). Contractul prevede livrarea a maxim 217 trenuri noi MP14 pentru o perioada de 15 ani si are o valoare de mai mult de 2 miliarde euro.

Prima comanda ferma in valoare de aproximativ 500 milioane euro prevede 35 trenuri de 8 vagoane pentru linia 14. Aceasta ar trebui sa fie urmata de o a doua comanda de 37 trenuri pentru extinderea acestei linii. Urmatoarele comenzi ar urma sa acopere trenurile necesare pentru inlocuirea celor vechi de pe liniile 1, 4, 6 si 11, si apoi cele pentru asigurarea viitoarelor linii 15-18.

MP14, este ultima generatie de trenuri prevazute si cu anvelope din cauciuc, destinate sa imbunatateasca experienta pasagerilor, combinand performanta, consum redus de energie si mentenanta simplificata pentru optimizarea costurilor totale de utilizare. Ofera un nivel de confort si securitate fara precedent, gratie noilor scaune ergonomice, ilumunatului cu LED-uri, fluidizarii debarcarii / imbarcarii pasagerilor, sistemelor de informatii la bord, echipamentelor de supraveghere video, dar si unor facilitati speciale pentru persoanele cu probleme de auz.

Sistemul de franare 100% electric recupereaza energia si o retrimite in retea sub forma de electricitate, astfel eliminandu-se emisiile de particule ale placutelor de frana. Sistemul reduce poluarea in aer, si reduce consumul de energie cu pana la 20%.Trenul MP14 va deveni astfel o noua referinta in cadrul sistemelor de mobilitate sustenabile.

http://www.alstom.com/press-centre/2015...s-network/

 


Re: Franta - Metroul din Paris Hawkuletz

Un aspect romanesc pozitiv la metroul parizian: La statia de metrou Madeleine, la nivelul galeriei de corespondenta cu magistrala 14 se gaseste o reproducere dupa sculptura "Rugaciune" de Brancusi.


La_Priere.JPG (157.24 KB; downloaded 5400 times)

La_Priere_f.JPG (103.97 KB; downloaded 5403 times)


Cateva explicatii:
La_Priere_expl.JPG (128.36 KB; downloaded 5402 times)

o traducere aproximativa:
Rugaciune
Bronz realizat in 2001 dupa o opera originala de Constantin Brancusi (1867-1957)
Creata pentru monumentul funerar al lui Petre Stanescu de la cimitirul din Buzau, Rugaciune este o opera cheie a lui Constantin Brancusi. Astazi pastrata la Muzeul National de Arta al Romaniei din Bucuresti, aceasta opera marcheaza trecerea de la sculptura traditionala la cea moderna.
Oferita RATP de fundatia Franco-Romana cu ocazia aniversarii a 125 de ani de la nasterea lui Constantin Brancusi, aceasta replica a fost turnata in cuptorul de arta Noack de la Berlin folosind un mulaj din cauciuc siliconic.


Pe aici se coboara (pana la ultimul nivel) pentru a o gasi, este sub scara din dreapta in imagine, deci faceti stanga dupa ultima scara si apoi se vede pe stanga.
Madeleine.JPG (234.13 KB; downloaded 5399 times)

 


  • Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Metroul din Paris Costin

Imagini istorice cu constructia metroului (si/sau a tramvaiului) din Paris: http://projets-architecte-urbanisme.fr/...-archives/

Public in mesaj cateva imagini relevante, in caz ca dispare articolul...

construction-metro-parisien-archives-ratp.jpg (50.79 KB; downloaded 5262 times)


inauguration-metro-hotel-de-ville-paris-1900-700x477.jpg (96.76 KB; downloaded 5136 times)


station-bastille-metro-prisien-ratp-700x524.jpg (77.11 KB; downloaded 5138 times)


premier-tramway-électrique-1913-paris-700x473.jpg (59.8 KB; downloaded 5139 times)


construction-tramway-caniveau-axial-sous-fil-aérien-rue-de-la-Cité-700x512.jpg (107.01 KB; downloaded 5139 times)


construction-Sully-Morland-Jussieu-janvier-1930-700x518.jpg (75.5 KB; downloaded 5142 times)


construction-chatelet-les-halles-tunnels-paris-ratp-700x523.jpg (100.02 KB; downloaded 5139 times)


(articol primit de la Radu Stoenescu pe pagina de FB a Asociatiei)

 


Re: Metroul din Paris andrei11

M-ai agitat putin...Uite o poza din centrul Parisului, blocuri de 5 etaje si pe stanga si pe dreapta, atentie la anul constructiei ! Nu stiu, uite asa, mi-a venit un gând cu Elisabeta / Pache. Noi suntem aproape in 2016, nu ? Inca odata, atentie la an si uitati-va la cladiri !
12-29-2015 11-59-04 AM.png (409.91 KB; downloaded 5135 times)

 


  • cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Metroul din Paris cris_m

Astazi dimineata, traficul pe linia 13 a fost blocat din cauza unui tren deraiat intre statiile Châtillon-Montrouge si Porte de Vanves. A fost introdusa o linie naveta pentru preluarea calatorilor. Mai multe imagini: BFMTV

 


Re: Sisteme de Semnalizare, Comanda si Bloc de linie la metr Dragos31

orex wrote:
Si-n lumea larga e asa ceva!
Iti exemplific ca la Paris exista tipuri diferite de garnituri de metrou care intra doar pe anumite magistrale, nu pe toate.

Când am fost eu la Paris în 2016, țin minte că pe linia 4 nu erau ramele automate MP5. MP5(automate) erau pe liniile 1 și 14, iar pe 4 erau MP 89...

 


Re: Metroul din Paris Dragos31

Săptămânile acestea, linia M4 de metrou beneficiază de o modernizare a anumitor stații - printre care Châtelet(cea mai mare stație de metrou și RER din Paris).

Cu fotografii, prezentări și reportaje despre transportul în comun din Paris, am să revin în perioada următoare  :)

 


Re: Metroul din Paris Dragos31

Reteaua de metrou din Paris este printre cele mai mari si extinse din lume, numarand 16 magistrale. Sunt exploatate de catre RATP, iar in urmatoarele mesaje voi face o scurta prezentare a fiecarei linii de metrou.

Mai jos atasez o harta cu reteaua de metrou, in care sunt incluse si liniile RER(A, B, C, D, E)...



 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Paris  • 
Choose destination

Since our 1996 forum members have written 385422 posts in 4743 topics and 460 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use