Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticAeroporturi

 

Topic: Aeroportul Internațional Henri Coandă/Otopeni [OTP/LROP]

330 posts, 134570 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 24
 
 

📖 Pagination options
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Ionut

Pozitia oficiala API de azi.
Daca se considera publicitate sau ceva se poate sterge.

---

Pozitie Facebook a API (Asociatia Pro Infrastructura)

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) se laudă din nou cu reparații la pistele Aeroportului Otopeni. Ieri am fost anunțați oficial că s-au început reparațiile la suprafața pistei de decolare/aterizare nr. 1.

De fapt, aceste lucrări sunt o palidă cârpeală, un minim absolut necesar pentru menținerea pistei în funcțiune, nicidecum o reabilitare reală. Practic, operațiunile curente constau în înlocuirea stratului subțire de asfalt "de uzură" de pe o porțiune (de nici măcar un sfert) din pistă. Dar și acest asfalt de uzură este în sine o soluție ieftină și temporară adoptată acum mai bine de 15 ani pentru a proteja structura de dale de beton veche de câteva decenii, soluție aleasă pentru a sigila crăpăturile apărute în aceasta și a elimina riscul măcinării dalelor de beton.

Este o variantă de avarie, care trebuia să fie provizorie, nu permanentă. Aceste plombări și re-așterneri de asfalt închid pista 1 periodic, uneori în regim de avarie, din cauza degradărilor care apar constant la aterizari și decolări.

Mai mult, pista 2 este parțial închisă încă din 2015 din cauza unei lucrări prost făcute. Secțiunea de 2300 m rămasă deschisă este profund degradată (este poreclită "calorifer"), nepermițând operarea cu avioane mari. Starea pistei 2 a avut un rol determinant în incidentul Turkish Airways de acum câteva luni, când o aeronavă a acestei companii a ieșit de pe pistă. De altfel, recepția respectivei lucrări a fost respinsă recent, pentru A DOUA OARĂ, de Inspectoratul de Stat în Construcții - lucru de care CNAB nu spune nimic în comunicatele sale de presă!

Cerem demararea imediată a reabilitării pistelor la Otopeni și informarea corectă și completă a cetățenilor cu privire la lucrările de "mentenanță" amintite mai sus. Reabilitarea de urgență, la standarde moderne, a pistelor este necesară înainte ca operarea să devină imposibilă (un risc real) și pasagerii cu destinația București să fie nevoiți să aterizeze la Craiova, Iași, Sibiu sau Constanța.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

Foarte bine Ionut! Felicitari pentru initiativa!

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Florinds

Mda, s-a revenit la perioada trista in care se raporta o suprafata cultivata mai mare decat suprafata tarii.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Ionut

Azi am explicat si la radio, la RFI Romania, cum sta treaba cu asfaltarile astea. Cei care ascultati RFI e posibil sa auziti interventia mea. Nu stiu cand vor da (a fost inregistrat).

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] shoppy

Eu nici nu inteleg de ce se chinuie Otopeni cu anunturi, oricum au monopol in toata aria Brasov - Craiova - Varna - Galati, sa te apuci tu care ai monopol sa explici ca ai reinventat apa calda, pentru ce ?  Nu vad nici un beneficiu.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Apropo, cică in Iunie 2020 ( ceva cu fotbalul ) M 6 ( Otopeni ) va fi inaugurat ca să ducă suporterii de la aeroport la stadion.
Problema e cum arată pistele acum
11-25-2017 3-58-56 PM.jpg (202.67 KB; downloaded 3818 times)
în 2020 s-ar putea să nu mai avem aeroport deloc.  :twisted:

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] WT_fan06

Marcajele de pe pista imi sugereaza ca zona incercuita nu e parte din "active runway". Avioanele ori nu decoleaza pe acea portiune, ori pot sa evite complet acea portiune (cum ar fi si logic pentru a nu crea conflicte in trafic) si sa intre pe pista folosind al doilea taxiway. Fix langa zona incercuita ai acea "zebra" numita "threshold markings", care identifica sfarsitul/inceputul pistei propriu-zise.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Pista au scurtat-o că nu mai corespunde dpdv tehnic, e degradată. Nici cealaltă pista, nici aceasta porțiunea activă nu se prezintă în condiții mulțumitoare.
11-25-2017 5-04-09 PM.jpg (166.59 KB; downloaded 3806 times)

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

Este vorba despre Pista 2  (08L-26R) care este neoperabila pe o treime din lungimea ei din 2015... :(
In primavara un Turkish Airlines a iesit de pe pista 08L - o pista mult prea scurta in conditii de vreme proasta / ploaie...

COMUNICAT DE PRESĂ – 4 iulie 2017
Situația pistelor aeroportului Henri Coandă București

Referitor la starea suprafeței de mișcare, în special a pistelor Aeroportului Internațional Henri Coandă, CN Aeroporturi București face următoarele precizări:
-          Pistele de decolare-aterizare ale aeroportului sunt funcționale și respectă integral cerințele de siguranță impuse de autoritățile din aviația civilă. Întreaga suprafață de mișcare este inclusă într-un program de urmărire specială.
-          Pe ambele piste se efectuează lucrări periodice de întreținere și reparații curente. Astfel, în a doua jumătate a anului 2016 s-au efectuat lucrări de reparații curente la stratul de uzură al pistei de decolare aterizare nr. 1 (08R-26L) pe o suprafață de 40.800 mp, urmând ca, în cursul lunilor iulie-august a.c., să se efecteaze lucrări similare pe alți 38.000 mp.
-          Pista de decolare aterizare nr. 2 (08L-26R) este operată cu pragul 08 decalat, pe o lungime de 2.200 metri, încă din 15 august 2015, ca urmare a respingerii recepției lucrărilor efectuate pe prima treime a acesteia. În perioada imediat următoare se va efectua o evaluare a acestor suprafețe, în vederea operaționalizării și redeschiderii pistei pe întreaga sa lungime  (3.500m).
-          În trimestrul al doilea din anul 2017, pe suprafața de mișcare s-au efectuat lucrări constând în așternere de covor asfaltic pe căi de rulare și platforme, totalizând 15.800 mp. Totodată, au fost înlocuite dale de beton la căile de rulare și platforme, pe o suprafață totală de 1.900 mp, alți 825 mp fiind în lucru.
-          De asemenea, în aceeași perioadă, s-a obținut aprobarea, prin Ordin de ministru, a indicatorilor tehnico-economici pentru extinderea către nord a platformei 1, cu patru poziții de parcare aeronave și s-a parcurs etapa de întocmire a proiectului tehnic, urmând etapa de contractare și execuție a lucrărilor.
-          Personalul CN Aeroporturi București a depus și va depune în continuare toate eforturile pentru a asigura un nivel înalt de siguranță, securitate și confort pentru toți pasagerii care tranzitează aeroporturile bucureștene, precum și pentru operarea în deplină siguranță și securitate a tuturor aeronavelor civile și militare.

Serviciul Comunicare
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] zapacitu

Sincer, starea actuala a pistelor nu e o problema majora in sine. 08L/26R poate prelua orice avion mic, iar la Otopeni rar vin avioane mari (daca nu ma insel sunt doar 3 stand-uri de avioane mari).

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] WT_fan06

Depinde ce intelegi prin "avioane mari". Eu cred ca A320, B737 sunt avioane mari. Si vin destule pe OTP.
In plus, daca apare vreo urgenta in zbor peste Romania, iar avionul (de exemplu un 777) trebuie imediat redirectionat, unde merge? OTP e aeroport international si e si cel mai important. Sa refaca  :evil:  pistele alea!

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] shoppy

Merge pe Sofia, tot s-au bagat o groaza de fonduri UE intr-un aeroport care sta gol, la noi nu se baga nimic si sta plin.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

A320, B737  sunt << mijlocii >>
ATR -urile sunt mici. În categoria avioanelor mici mai intră și Falcon 900B, Bombardier Global 5000,  Bombardier Challanger 604, etc.
Mai sunt alea ultraușoare.
B 777 , 747, etc sunt << mari >>
O singură pistă de 3500 m ( cea << de Sud >> folosită și de baza militară la o adică ) este arhisuficientă pentru traficul  << sufocant >> de pe OTP.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] shoppy

Poate vrea sa spuna ca 777 este mare iar 747 este jumbo (sau heavy).

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aeroporturi  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418808 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use