Parent forum: Transport aviatic

 

Topic: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

307 posts, 82731 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 22
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

Articol in semi-bataie de joc...
Nu mai zic ca traficul OTP va fi undeva intre 9 si 10 M pax.

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

Ba chiar 11 M pax...

http://www.bucharestairports.ro/cnab/ro/presa/comunicate-de-presa/trafic-aerian-record-in-anul-2016
Trafic aerian record în anul 2016

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat în anul 2016, pe cele două aeroporturi ale Capitalei - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, un număr record de 10,99 milioane de pasageri şi 120,7 mii de mişcări aeronave (aterizări şi decolări). Din total, pe AIHCB s-au înregistrat 10,98 milioane de pasageri şi 108,2 mii de mişcări de aeronave.
Faţă de anul 2015, numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în 2016 a înregistrat o creştere substanțială, de 18,3%.
Evoluţia numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti depăşeşte tendinţa generală înregistrată la nivel european. În plus, pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat o creştere substanţială a numărului de mişcări de aeronave, devansând şi la acest capitol trendul european. Astfel, anul trecut, numărul mişcărilor de aeronave pe aeroporturile din Bucureşti a crescut cu 11,2% faţă de anul 2015.

În anul 2016, 85% dintre pasagerii Aeroportului Henri Coandă au avut ca origine sau destinaţie aeroporturi din statele Uniunii Europene.

Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au operat anul trecut 37 de companii aeriene, care au transportat pasageri către 92 de destinaţii.


De remarcat ca Baneasa are 10% din miscarile de aeronave CNAB dar mai putin de 0,1% din pasageri.

Explicatia: acolo au ramas 2 categorii de zboruri, cele private si cele "tehnice"
Sunt multe miscari cu avioane particulare mici (2-4 locuri), unde pilotul are cel mult 2-3 pasageri (daca zboara doar de placere, nu are nici macar pasagerul ala).
Restul sunt miscari ale avioanelor care merg la ROMAERO pentru diverse lucrari.

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

Unde au zburat cei mai multi pasageri din OTP in 2016.
Aeroporturile din zona Londrei totalizeaza peste 1 milion de pasageri!

Analiza 2016 destinatii OTP.PNG (62.58 KB; downloaded 3568 times)

 


  • Author: URANUS
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] URANUS

B365.RO

http://www.b365.ro/mobi/un-nou-terminal...57302.html

Un nou terminal pe Aeroportul Otopeni. Când încep lucrările

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) intenționează să construiască un nou terminal pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, în valoare de 818,5 milioane euro, care va dubla capacitatea traficului de persoane, au anunțat, miercuri, reprezentanți ai companiei, într-o întâlnire cu mai mulți investitori aduși de Fondul Proprietatea.

"Această sumă nu include și exproprierile care trebuie făcute. Intenționăm să începem lucrările în 2022, iar terminalul va fi gata în trei ani de la începerea acestora", au precizat reprezentanții CNAB.

Potrivit acestora, noul terminal urmează a avea 25 de noi porți de îmbarcare și 56 locuri de parcare.

Conform datelor prezentate, în primul semestru din acest an, 55% dintre pasageri au fost femei și 45% bărbați, iar 86% au călătorit în UE. Segmentul persoanelor care au călătorit la clasa economic a scăzut de la 94%, în primul semestru din 2016, la 91%, în S1 2017, în timp ce segmentul de business a înregistrat o creștere de la 3%, la 7%. Restul de 2% reprezintă clasa I.

Pe primul loc în clasamentul celor mai solicitate companii aeriene s-a aflat Wizz Air, în primul semestru din acest an, cu 1,5 milioane pasageri, urmată de Blue Air cu 1 milion, Tarom cu 0,9 milioane, Ryanair tot cu 0,9 milioane și Lufthansa cu 200.000.

Aeroportul Otopeni a avut anul trecut un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar în acest an, conform oficialilor companiei, va depăși Budapesta, care anul trecut a avut 11,43 milioane.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

b365 când nu are ce face reciclează propriile articole / inventează din burtă.
Vezi că problema s-a mai pus odată <<foarte serios >> prin anul 2011, găsisem eu o schiță a <<extinderii>> pe undeva pe net, am impresia publicată tot de ei.
viewtopic.php?f=221&t=1703&start=14#p50060
PS :
Nu luați în considerare ce am scris eu acolo, uitați-vă numai la schiță.

 


  • Author: URANUS
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] URANUS

Sursa: B365.RO

http://www.b365.ro/lucrari-de-reparatii...57348.html

Lucrări de reparaţii la pista numărul 1 a Aeroportului Henri Coandă

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a început, luna aceasta, lucrările de reparaţii la structura rutieră a pistei numărul 1 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă. Pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă şi securitate a activităţilor aeroportuare, precum şi pentru minimizarea disconfortului pasagerilor, lucrările de reparaţii se vor defăşura în intervalul orar 16.00 – 06.00.

Potrivit companiei, în fiecare noapte se finalizează 1.500 – 1.700 de metri pătraţi, lucrările constând în frezarea mixturilor asfaltice existente, pe o grosime de zece centimetri, şi aşternerea a două straturi noi de mixturi asfaltice.

Reparaţiile curente au un grad de complexitate ridicat şi se desfăşoară în ritm susţinut până la finalizarea lucrărilor, care vor totaliza 38.000 de metri pătraţi.

Finalizarea lucrărilor permite operarea pistei numărul 1 la capacitate maximă, inclusiv în condiţii de vizibilitate redusă (ceaţă, ninsoare abundentă) sau vreme nefavorabilă.

"Împreună cu echipa CNAB, depunem toate eforturile pentru a asigura un nivel înalt de securitate şi confort pentru toţi pasagerii care tranzitează aeroporturile bucureştene. Dispunem de tehnica şi personalul pregătit pentru operaţiunile speciale pe aeroport şi am luat măsurile necesare pentru pentru operarea în deplină siguranţă a tuturor aeronavelor", a precizat directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Bogdan Mîndrescu.

În trimestrul al doilea al acestui an, pe suprafaţa de mişcare s-au efectuat lucrări constând în aşternere de covor asfaltic pe căi de rulare şi platforme, totalizând 22.500 metri pătraţi.

De asemenea, tot în acest an au fost înlocuite dale de beton la căile de rulare şi platforme, pe o suprafaţă totală de peste 4.600 de metri pătraţi.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Presupun că e vorba de pista 26 Lucy  :mrgreen:

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

Nu exista 26 Lucy!
Este 8R/26L. Daca nu vrei sa spui L, poti spune "Lima" ;)

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Eu sunt pe stilul vechi, R era Romeo șiL era Lucica. ( Lucy ).  Când se auzea nume de bărbat te duceai în dreaptă, când de femeie o coteai la stânga. Nu mi-e clar la aeroporturile cu 3 piste care era denumirea pistei centrale.

 


  • Author: Ionut
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Ionut

Asfaltarea este frectie la picior de lemn.
O sa avem azi sau maine o pozitie despre carpeala.

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

andrei11 wrote:
Eu sunt pe stilul vechi, R era Romeo șiL era Lucica. ( Lucy ).  Când se auzea nume de bărbat te duceai în dreaptă, când de femeie o coteai la stânga. Nu mi-e clar la aeroporturile cu 3 piste care era denumirea pistei centrale.


Astea sunt de pe vremurile "Romaniei independente, membra a Pactului de la Varsovia"... ;)
In zboruri "interne" nu aveai nici o legatura cu "regulamentul international anglo-saxon".

R nu era Romeo, era Radu.
L nu era nici Lima, nici Lucy... Era Laura.
A era Ana, B era invariabil Barbu iar C, evident, Costica...
Primul B-707 al Tarom a fost ani de zile Ana-Barbu-Ana, iar cel cargo era (daca nu ma inseala memoria) Ana-Barbu-Costica
Sa-i vad pe americani cum se descurca cu Barbu si Costica... :lol:

Crede-ma, am petrecut multe veri pe Clinceni...

Dar de asta cu "barbat la dreapta, femeia la stanga" nu am auzit...
Daca inmatricularea aparatului tau incepea cu A faceai stanga , iar daca incepea cu B faceai dreapta, indiferent ce spunea "turnul" ?!?!?!...

Cred ca este o "simplificare"...
andrei11 wrote:
Eu sunt pe stilul vechi, R era Romeo șiL era Lucica. ( Lucy ).  Când se auzea nume de bărbat te duceai în dreaptă, când de femeie o coteai la stânga.  

Cand auzeai  Romeo/Radu era "R" de la "Right" si te duceai in dreapta, cand auzeai "Lucy/Laura/Livia/Lavinia/Lesbiana etc." era L de la "Left" si te duceai in stanga...

 


  • Author: Ionut
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Ionut

Pozitia oficiala API de azi.
Daca se considera publicitate sau ceva se poate sterge.

---

Pozitie Facebook a API (Asociatia Pro Infrastructura)

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) se laudă din nou cu reparații la pistele Aeroportului Otopeni. Ieri am fost anunțați oficial că s-au început reparațiile la suprafața pistei de decolare/aterizare nr. 1.

De fapt, aceste lucrări sunt o palidă cârpeală, un minim absolut necesar pentru menținerea pistei în funcțiune, nicidecum o reabilitare reală. Practic, operațiunile curente constau în înlocuirea stratului subțire de asfalt "de uzură" de pe o porțiune (de nici măcar un sfert) din pistă. Dar și acest asfalt de uzură este în sine o soluție ieftină și temporară adoptată acum mai bine de 15 ani pentru a proteja structura de dale de beton veche de câteva decenii, soluție aleasă pentru a sigila crăpăturile apărute în aceasta și a elimina riscul măcinării dalelor de beton.

Este o variantă de avarie, care trebuia să fie provizorie, nu permanentă. Aceste plombări și re-așterneri de asfalt închid pista 1 periodic, uneori în regim de avarie, din cauza degradărilor care apar constant la aterizari și decolări.

Mai mult, pista 2 este parțial închisă încă din 2015 din cauza unei lucrări prost făcute. Secțiunea de 2300 m rămasă deschisă este profund degradată (este poreclită "calorifer"), nepermițând operarea cu avioane mari. Starea pistei 2 a avut un rol determinant în incidentul Turkish Airways de acum câteva luni, când o aeronavă a acestei companii a ieșit de pe pistă. De altfel, recepția respectivei lucrări a fost respinsă recent, pentru A DOUA OARĂ, de Inspectoratul de Stat în Construcții - lucru de care CNAB nu spune nimic în comunicatele sale de presă!

Cerem demararea imediată a reabilitării pistelor la Otopeni și informarea corectă și completă a cetățenilor cu privire la lucrările de "mentenanță" amintite mai sus. Reabilitarea de urgență, la standarde moderne, a pistelor este necesară înainte ca operarea să devină imposibilă (un risc real) și pasagerii cu destinația București să fie nevoiți să aterizeze la Craiova, Iași, Sibiu sau Constanța.

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

Foarte bine Ionut! Felicitari pentru initiativa!

 


  • Author: Florinds
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Florinds

Mda, s-a revenit la perioada trista in care se raporta o suprafata cultivata mai mare decat suprafata tarii.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since , our 1815 forum members have written 355118 posts in 4249 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use