Parent forum: Transport aviatic

 

Topic: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

324 posts, 96823 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Investiții de 800 de milioane de lei la Aeroportul Otopeni pentru modernizarea căilor de rulare și extinderea platformelor pentru parcarea avioanelor/Se vor elimina restricțiile pentru operarea avioanelor mari Airbus A 350 sau Boeing 787 (widebody)
Căile de rulare și platformele pentru parcarea aeronavelor de la Aeroportul Otopeni vor fi modernizate și extinse, investițiile în infrastructura aeroportuară fiind de aproape 800 de milioane de lei, anunță Compania Națională Aeroporturi București. Sistematizarea suprafeței de mișcare a celui mai mare aeroport din România va permite operarea, fără restricții și a avioanelor de capacitate mare, 4 E, Airbus A340 și A350 sau Boeing B777 și B787 : ,,CN Aeroporturi București anunță lansarea unor proceduri de achiziție publică pentru lucrări de infrastructură aeroportuară în valoare de aproape 800 milioane lei la Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB).
Cea mai mare parte a acestei sume – cca. 773 milioane lei – urmează să fie investită în programul de sistematizare a suprafeței de mișcare a AIHCB în vederea creșterii capacității operaționale și asigurării conformării cu prevederile Regulamentului European 139/2014. Totodată, vor fi extinse platformele 1 și 2 de parcare a aeronavelor și se va realiza o nouă cale de rulare paralelă la Pista 1, obținându-se astfel creșterea atât a numărului de poziții de parcare cât și a capacității de operare a aeroportului. O altă procedură de licitație este organizată pentru extinderea către nord a Platformei 1. Lucrările de extindere au demarat în 2019 și, din cauza nerespectării repetate a clauzelor contractuale și depășirii cu mult a termenului de execuție de către antreprenor, CNAB a parcurs toate procedurile legale de reziliere a contractului, etapă încheiată în februarie a.c. Lucrările de remediere și ”rest de executat” se ridică la 10,4 milioane lei, durata lor fiind de maximum 12 săptămâni.” a transmis Compania Aeroporturi București.

Creșterea numărului de poziții de parcare se face prin extinderea platformelor 1 si 2. Calea de rulare Bravo, paralelă la Pista 1, va crește capacitatea de operare a acestei piste, însă detaliile complete vor fi disponibile după etapa de proiectare.

Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport din România, a înregistrat anul trecut un trafic de aproape 7 milioane de pasageri, în creștere cu 55% față de 2020, dar la jumătate față de 2019 când au fost aproximativ 15 milioane de pasageri, anunță Compania Aeroporturi București (CNAB). În 2021, la Otopeni au fost înregistrate peste 70.000 de mișcări de aeronave (aterizări și decolări), în creștere cu 38% față de 2020. Clasamentul celor mai apreciate aeroporturi din țară poate fi regăsit aici.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Sper că planul face parte din Planul General de dezvoltare al aeroportului ( adică acesta ).

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Ministerul Transporturilor a amânat construirea noului Terminal la Aeroportul Otopeni până a rămas fără bani europeni. Grindeanu : Comisia Europeană nu mai finanțează investițiile în infrastructura aeroportuară în POT 2021-2027
Ministerul Transporturilor caută soluții de finanțare pentru construirea noului terminal de la Aeroportul Otopeni, o investiție care poate ajunge la un miliard de euro și care a fost amânată pentru 2028, după cum Economedia a scris aici. Conform unei legi din 2002, cel mai mare aeroport din România ar fi trebuit să-și construiască un terminal nou chiar anul acesta, dar investiția a tot fost amânată inclusiv pe motive de pandemie. Acum, șansele de a extinde aeroportul sunt tot mai mici pentru că, prin Programul Operațional Transport 2021-2027 nu se mai finanțează proiectele de infrastructură aeroportuară pentru că nu mai au componenta verde. Estimările de trafic aerian arată că, la sfârșitul anului Aeroportul Otopeni va ajunge la aprox. 11 milioane de pasageri, 80- 85 % față de 2019, anul de referință înainte de pandemie. Capacitatea depășită de procesare a aeroportului se simte la orele de vârf și a fost recunoscută recent de directorul CNAB.   În lipsa banilor europeni, se caută finanțare de la instituții bancare Banca Mondială, BEI și  BERD, a explicat ministrul Sorin Grindeanu într-un interviu pentru publicația Ecopolitic News : ,,Sigur că Aeroportul București are nevoie de Terminal nou, am avut discuții cu Banca Mondială, cu BEI-ul și cu BERD suntem în perioada în care încercăm să găsim parteneri într-o primă fază și apoi pentru finanțarea dezvoltării ( aeroportului) după cum știți, pe fondurile europene, vom avea bani pentru aeroport doar până în 2023. Pe noul exercițiu bugetar 2021-2027 nu există bani europeni pe zona de aeroporturi pentru că nu este considerat un transport verde, conform Green Deal. Suntem în această fază.” a transmis Grindeanu. (...)

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since , our 1925 forum members have written 372170 posts in 4516 topics and 449 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use