Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviatic

 

Topic: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

325 posts, 108907 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Investiții de 800 de milioane de lei la Aeroportul Otopeni pentru modernizarea căilor de rulare și extinderea platformelor pentru parcarea avioanelor/Se vor elimina restricțiile pentru operarea avioanelor mari Airbus A 350 sau Boeing 787 (widebody)
Căile de rulare și platformele pentru parcarea aeronavelor de la Aeroportul Otopeni vor fi modernizate și extinse, investițiile în infrastructura aeroportuară fiind de aproape 800 de milioane de lei, anunță Compania Națională Aeroporturi București. Sistematizarea suprafeței de mișcare a celui mai mare aeroport din România va permite operarea, fără restricții și a avioanelor de capacitate mare, 4 E, Airbus A340 și A350 sau Boeing B777 și B787 : ,,CN Aeroporturi București anunță lansarea unor proceduri de achiziție publică pentru lucrări de infrastructură aeroportuară în valoare de aproape 800 milioane lei la Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB).
Cea mai mare parte a acestei sume – cca. 773 milioane lei – urmează să fie investită în programul de sistematizare a suprafeței de mișcare a AIHCB în vederea creșterii capacității operaționale și asigurării conformării cu prevederile Regulamentului European 139/2014. Totodată, vor fi extinse platformele 1 și 2 de parcare a aeronavelor și se va realiza o nouă cale de rulare paralelă la Pista 1, obținându-se astfel creșterea atât a numărului de poziții de parcare cât și a capacității de operare a aeroportului. O altă procedură de licitație este organizată pentru extinderea către nord a Platformei 1. Lucrările de extindere au demarat în 2019 și, din cauza nerespectării repetate a clauzelor contractuale și depășirii cu mult a termenului de execuție de către antreprenor, CNAB a parcurs toate procedurile legale de reziliere a contractului, etapă încheiată în februarie a.c. Lucrările de remediere și ”rest de executat” se ridică la 10,4 milioane lei, durata lor fiind de maximum 12 săptămâni.” a transmis Compania Aeroporturi București.

Creșterea numărului de poziții de parcare se face prin extinderea platformelor 1 si 2. Calea de rulare Bravo, paralelă la Pista 1, va crește capacitatea de operare a acestei piste, însă detaliile complete vor fi disponibile după etapa de proiectare.

Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport din România, a înregistrat anul trecut un trafic de aproape 7 milioane de pasageri, în creștere cu 55% față de 2020, dar la jumătate față de 2019 când au fost aproximativ 15 milioane de pasageri, anunță Compania Aeroporturi București (CNAB). În 2021, la Otopeni au fost înregistrate peste 70.000 de mișcări de aeronave (aterizări și decolări), în creștere cu 38% față de 2020. Clasamentul celor mai apreciate aeroporturi din țară poate fi regăsit aici.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Sper că planul face parte din Planul General de dezvoltare al aeroportului ( adică acesta ).

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Ministerul Transporturilor a amânat construirea noului Terminal la Aeroportul Otopeni până a rămas fără bani europeni. Grindeanu : Comisia Europeană nu mai finanțează investițiile în infrastructura aeroportuară în POT 2021-2027
Ministerul Transporturilor caută soluții de finanțare pentru construirea noului terminal de la Aeroportul Otopeni, o investiție care poate ajunge la un miliard de euro și care a fost amânată pentru 2028, după cum Economedia a scris aici. Conform unei legi din 2002, cel mai mare aeroport din România ar fi trebuit să-și construiască un terminal nou chiar anul acesta, dar investiția a tot fost amânată inclusiv pe motive de pandemie. Acum, șansele de a extinde aeroportul sunt tot mai mici pentru că, prin Programul Operațional Transport 2021-2027 nu se mai finanțează proiectele de infrastructură aeroportuară pentru că nu mai au componenta verde. Estimările de trafic aerian arată că, la sfârșitul anului Aeroportul Otopeni va ajunge la aprox. 11 milioane de pasageri, 80- 85 % față de 2019, anul de referință înainte de pandemie. Capacitatea depășită de procesare a aeroportului se simte la orele de vârf și a fost recunoscută recent de directorul CNAB.   În lipsa banilor europeni, se caută finanțare de la instituții bancare Banca Mondială, BEI și  BERD, a explicat ministrul Sorin Grindeanu într-un interviu pentru publicația Ecopolitic News : ,,Sigur că Aeroportul București are nevoie de Terminal nou, am avut discuții cu Banca Mondială, cu BEI-ul și cu BERD suntem în perioada în care încercăm să găsim parteneri într-o primă fază și apoi pentru finanțarea dezvoltării ( aeroportului) după cum știți, pe fondurile europene, vom avea bani pentru aeroport doar până în 2023. Pe noul exercițiu bugetar 2021-2027 nu există bani europeni pe zona de aeroporturi pentru că nu este considerat un transport verde, conform Green Deal. Suntem în această fază.” a transmis Grindeanu. (...)

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Modernizări la Aeroportul Otopeni : licitație de 280 de milioane de lei pentru reabilitarea căilor de rulare și extinderea platformelor pentru parcarea aeronavelor
Compania Aeroporturi București (CNAB) a scos la licitație un contract de aproape 280 milioane lei pentru lucrări majore de modernizare care includ reabilitarea căilor de rulare și extinderea platformelor pentru parcarea aeronavelor. Proiectul prevede sistematizarea suprafețelor de mișcare pentru creșterea capacității de operare și respectarea Regulamentului European 139/2014, în prezent mișcările aeronavelor mari (widebody) fiind permise cu anumite derogări. Contractul are o durată de 88 de luni din care primele 4 luni pentru Proiect Tehnic, 24 de luni execuția, iar garanția este de 5 ani. Investițiile pentru modernizarea celui mai mare aeroport din România (pentru suprafețele de mișcare) au fost anunțate încă din aprilie, valoarea totală fiind de aproape 800 de milioane lei (detalii aici). Aeroportul Otopeni are două piste paralele de aterizare-decolare, ambele cu o lungime de 3500 metri, un sistem aferent de căi de rulare format din 11 căi de rulare (A, B, C,D, G, N, O P,S, W, V) și două platforme pentru îmbarcare și debarcare pasageri și marfă. Lucrările pentru modernizarea pistei 2 s-au terminat în februarie 2021 după o investiție de 127 milioane de lei (constructor PORR) urmând să fie demarată procedura de achiziție pentru reparații capitale și pentru Pista 1.

Cea mai veche cale de rulare, Charlie a fost deschisă încă din 1971, are o structură din dale de beton ciment de până la 43 cm. grosime, a fost asfaltată în 1995, iar între 1996 și 2021 s-au făcut lucrări de întreținere și reparații curente.  
Potrivit Caietului de Sarcini vor fi reabilitate căile de rulare :
Charlie (lungime 1086 metri, lățime 23,80 metri) pusă în funcțiune în 1971 și asfaltată în 1995,
November deschisă în 1988,
Oscar cu două sectoare ( lungime 3475 metri, lățime 22/ 25 metri Oscar NOU) în exploatare din 1988 respectiv 2005 pentru Oscar Nou,
Papa ( 1988)
Victor ( 2007) și Wiskey (1988).

,,Servicii de proiectare (DTAC, DTOE SI PTE), inclusiv asistenta tehnica si executie lucrari pentru realizarea obiectivului de investitii ”Sistematizarea suprafetei de miscare a AIHCB in vederea cresterii capacitatii operationale si asigurarii conformarii cu prevederile Reg. 139/2014 – Etapa I”. Valoarea estimata fara TVA: 278.245.155 lei, exclusiv TVA, din care: a. Servicii de proiectare (DTAC, DTOE SI PTE) si asistenta tehnica: 18.227.846 lei, exclusiv TVA; b. Lucrari de executie: 260.017.309 lei, exclusiv TVA. La valoarea totala estimata de 278.245.155 lei, exclusiv TVA, se pot adauga cheltuielile diverse si neprevazute in procent de 10,30 % din valoarea totala estimata. ACEASTA NU FACE OBIECTUL OFERTARII. Serviciile de proiectare si executia lucrarilor pentru realizarea obiectivului de investitii ”Sistematizarea suprafetei de miscare a AIHCB in vederea cresterii capacitatii operationale si asigurarii conformarii cu prevederile Reg. 139/2014 – Etapa I” cuprind urmatoarele obiective: Suprafete reabilitate: • Caile de rulare Charlie, November, Oscar, Papa, Whiskey si Victor; • Platforma 2. Suprafete noi: Extinderea spre est a Platformei 2 până la CR Delta. Durata in luni: minim 88 luni, din care: – termen elaborare si predare proiect tehnic de executie: 4 luni – termen executie lucrari: 24 luni de la data emiterii ordinului de incepere – garantia minima acordata lucrarilor: 60 luni”

Sistematizarea suprafeței de mișcare a celui mai mare aeroport din România va permite operarea, fără restricții și a avioanelor de capacitate mare, 4 E, Airbus A340 și A350 sau Boeing B777 și B787 : ,,CN Aeroporturi București anunță lansarea unor proceduri de achiziție publică pentru lucrări de infrastructură aeroportuară în valoare de aproape 800 milioane lei la Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB).
Cea mai mare parte a acestei sume – cca. 773 milioane lei – urmează să fie investită în programul de sistematizare a suprafeței de mișcare a AIHCB în vederea creșterii capacității operaționale și asigurării conformării cu prevederile Regulamentului European 139/2014. Totodată, vor fi extinse platformele 1 și 2 de parcare a aeronavelor și se va realiza o nouă cale de rulare paralelă la Pista 1, obținându-se astfel creșterea atât a numărului de poziții de parcare cât și a capacității de operare a aeroportului. O altă procedură de licitație este organizată pentru extinderea către nord a Platformei 1. Lucrările de extindere au demarat în 2019 și, din cauza nerespectării repetate a clauzelor contractuale și depășirii cu mult a termenului de execuție de către antreprenor, CNAB a parcurs toate procedurile legale de reziliere a contractului, etapă încheiată în februarie a.c. Lucrările de remediere și ”rest de executat” se ridică la 10,4 milioane lei, durata lor fiind de maximum 12 săptămâni.” a transmis, în aprilie Compania Aeroporturi București.

Creșterea numărului de poziții de parcare se face prin extinderea platformelor 1 si 2. Calea de rulare Bravo, paralelă la Pista 1, va crește capacitatea de operare a acestei piste, însă detaliile complete vor fi disponibile după etapa de proiectare. Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport din România, a înregistrat anul trecut un trafic de aproape 7 milioane de pasageri, în creștere cu 55% față de 2020, dar la jumătate față de 2019 când au fost aproximativ 15 milioane de pasageri,

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since our 1993 forum members have written 385171 posts in 4739 topics and 460 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use