Topic: Aeroportul Internațional Henri Coandă/Otopeni [OTP/LROP]
659 posts, 119145 views
📖 Pagination options
-
- bercenicity
- Membru Silver
-
Posted:
-
Aeroportul Internațional Henri Coandă/Otopeni [OTP/LROP]
bercenicity
S-a deschis "terminalul 2" de la Otopeni - http://www.romanialibera.ro/multimedia- ... 20923.html
Dupa cum arata pare a fi doar extensia fingerului existent... sau e si un terminal nou propriu-zis?
A fost si Boc acolo.. he gave us the finger
S-a deschis "terminalul 2" de la Otopeni - http://www.romanialibera.ro/multimedia- ... 20923.html
Dupa cum arata pare a fi doar extensia fingerului existent... sau e si un terminal nou propriu-zis?
A fost si Boc acolo.. he gave us the finger

-
- Dominatrix
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Dominatrix
Exact, e vorba de extinderea finger'ului actual, adica prelungirea salii de imbarcare pentru destinatiile internationale a terminalului "Plecari".
Exact, e vorba de extinderea finger'ului actual, adica prelungirea salii de imbarcare pentru destinatiile internationale a terminalului "Plecari".
-
- Chev Celios
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Chev Celios
A fost deschis si nu a fost deschis.
.Inca nu este full operational. Am inteles ca ar fi fost inchis la loc pentru ca nu e gata.
A fost deschis si nu a fost deschis.




-
- Goldmund
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Goldmund
O zi mare pt. "Otopeni". Am inteles ca acesta este doar inceputul si vor fi construite inca doua terminaluri.
ACESTA este un terminal nou, in continuarea celui "vechi".
O zi mare pt. "Otopeni". Am inteles ca acesta este doar inceputul si vor fi construite inca doua terminaluri.
ACESTA este un terminal nou, in continuarea celui "vechi".
-
- Dominatrix
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Dominatrix
Extinderea actuala NU este un terminal nou, desi asa este prezentata in mass-media, probabil din motive populiste. E vorba de o simpla extindere a terminalului vechi. Atat si nimic mai mult.
Extinderea actuala NU este un terminal nou, desi asa este prezentata in mass-media, probabil din motive populiste. E vorba de o simpla extindere a terminalului vechi. Atat si nimic mai mult.
Goldmund wrote:Se va construi un singur terminal nou (nu doua), dar va mai dura ani buni.
Am inteles ca acesta este doar inceputul si vor fi construite inca doua terminaluri.
-
- Goldmund
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Goldmund
Un articol din care aflam putin mai multe date :
http://media.imopedia.ro/stiri-imobilia ... medium=RSS
Un articol din care aflam putin mai multe date :
http://media.imopedia.ro/stiri-imobilia ... medium=RSS
-
- Dominatrix
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Dominatrix
Din acel articol aflam si cand se doreste sa se cante "Vesnica Pomenire" aeroportului Baneasa, spre satisfactia rechinilor imobiliari. Da, acum totul se leaga. Ce daca orasul Bucuresti are nevoie de cel putin 2 aeroporturi? Intereseaza pe cineva?
Din acel articol aflam si cand se doreste sa se cante "Vesnica Pomenire" aeroportului Baneasa, spre satisfactia rechinilor imobiliari. Da, acum totul se leaga. Ce daca orasul Bucuresti are nevoie de cel putin 2 aeroporturi? Intereseaza pe cineva?
-
- Goldmund
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Goldmund
Vorba sefului(o doamna) Comisiei Drepturilor Omului a ONU : "Parerile diferite nu trebuie incriminate"(se referea la noul val de arestari din RP China, arestari politic motivate-dar exista destui "ceausei" cu o mare simpatie pt. RPChina!)...
Parerea mea este ca Bucurestiul nu are nevoie de doua aeroporturi. Mai bine unul si la nivel UE si mondial. Baneasa e o sala veche si nu prea ar mai fi loc pentru un terminal modern, plus ca e prea aproape (mult prea aproape!)de centrul absolut al Bucurestiului.
Precizez ca nu sunt un rechin imobiliar si ca aceasta specie agresiva nu-mi este de loc simpatica....
Vorba sefului(o doamna) Comisiei Drepturilor Omului a ONU : "Parerile diferite nu trebuie incriminate"(se referea la noul val de arestari din RP China, arestari politic motivate-dar exista destui "ceausei" cu o mare simpatie pt. RPChina!)...
Parerea mea este ca Bucurestiul nu are nevoie de doua aeroporturi. Mai bine unul si la nivel UE si mondial. Baneasa e o sala veche si nu prea ar mai fi loc pentru un terminal modern, plus ca e prea aproape (mult prea aproape!)de centrul absolut al Bucurestiului.
Precizez ca nu sunt un rechin imobiliar si ca aceasta specie agresiva nu-mi este de loc simpatica....
-
- Dominatrix
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Dominatrix
Goldmund wrote:Studiile de trafic spun taman "pe dos". De ce crezi ca s-a avut in vedere constructia unui nou aeroport in sud? Tocmai pentru ca amplasarea descentrata a aeroportului (asa cum e cazul aeroportului Otopeni) face ca acesta sa deserveasca bine doar circa jumatate (cea nordica) din zona urbana. Cealalata jumatate (sudica) are acces greoi la aeroport. Si pe aceasta idee (buna!) cu aeroportul in sud, s-a pus batista pe tambal, dar asta e alta discutie. Legat de Baneasa, m-am exprimat eu ambiguu. Nu se doreste desfiintarea totala a aeroportului, ci limitarea lui pentru deservirea exclusiva a curselor charter si VIP.
Parerea mea este ca Bucurestiul nu are nevoie de doua aeroporturi. Mai bine unul si la nivel UE si mondial.
-
- DocOctavius
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
DocOctavius
Urmează informații neverificate din ce îmi mi aduc aminte din câteva discuții informale cu angajați ai aeroportului așa că vă rog să le tratați ca atare.
La modernizarea pistei aeroportului Băneasa au fost probleme cu unele construcții din jurul aeroportului care împiedicau montarea noilor lumini de ghidaj... problemă pornită de la o construcție fără toate aprobările de rigoare etc.
Terminalul în cazul în care ar fi modernizat (a se citi reconstruit ținând cont de valorile de trafic actuale acolo) ar fi foarte înghesuit (chiar folosind terenuri Romaero) spre a putea separa în mod corect fluxurile interne/shengen de cele externe.
Continuarea utilizării aeroportului actual ar necesita eventual o mărire a pistei/ taxiway/ spațiilor de garare și eventual o "upgradare" a sistemelor de iluminat ceea ce ar necesita exproprieri. Lucru care nu mai este fezabil luând în cont prețurile imobilelor din zonă.
Ținând cont de dezvoltarea industriei aviatice particulare spații de garare/ control adecvate vor fi necesare pe orice aeroport ce deservește Bucureștiul. Gruparea acestora la Băneasa a fost aleasă pentru a permite o dezvoltare a aeroportului Otopeni pe direcția călători/marfă fără a fi incomodat de LearJet-ul companiei cutare care vine cu 3 șefi să semneze un contract, stă 2 ore și pleacă... asta dacă ajung înapoi la timp și nu sunt blocați în mașină pe Dorobanți.
Culmea este că locuitorii din zonă se arătau pentru această transformare a aeroportului Băneasa în ideea că o să fie mai puțin zgomot. Surpriza o să vină când or să realizeze că toate avioanele mici, particulare sunt mai zgomotoase decât 737-le Blue Air sau elicopterele "AirTaxi" care or să le survoleze casa din 20 în 20 de minute la ora "de vârf". Oricum când au cumpărat acolo știau în ce se bagă de la început.
@Dr2005
Taxele mici de pe Băneasa de acum sunt pentru că nu au condiții civilizate. Când îngrămădești 4-500 de oameni prin două porți, iei toate valizele de la ghișeuul de check-in cu mâna, nu ai o sală de așteptare decentă, nu ai un finger pentru îmbarcare-debarcare directă, ai pista/lumini categoria B (parcă aici nu mai sunt sigur) nu poți să ceri aceleași taxe/pasager. Când or să fie 10-20 de zboruri private pe oră cu 30-100 de Businessman-i pe oră să aibă toți loc pe scaune cu masaj, etc. Atunci să vezi cum or să fie la Otopeni taxele de aeroport mai mici.
Dacă am vreo informație greșită vă rog să mă corectați.
Urmează informații neverificate din ce îmi mi aduc aminte din câteva discuții informale cu angajați ai aeroportului așa că vă rog să le tratați ca atare.
La modernizarea pistei aeroportului Băneasa au fost probleme cu unele construcții din jurul aeroportului care împiedicau montarea noilor lumini de ghidaj... problemă pornită de la o construcție fără toate aprobările de rigoare etc.
Terminalul în cazul în care ar fi modernizat (a se citi reconstruit ținând cont de valorile de trafic actuale acolo) ar fi foarte înghesuit (chiar folosind terenuri Romaero) spre a putea separa în mod corect fluxurile interne/shengen de cele externe.
Continuarea utilizării aeroportului actual ar necesita eventual o mărire a pistei/ taxiway/ spațiilor de garare și eventual o "upgradare" a sistemelor de iluminat ceea ce ar necesita exproprieri. Lucru care nu mai este fezabil luând în cont prețurile imobilelor din zonă.
Ținând cont de dezvoltarea industriei aviatice particulare spații de garare/ control adecvate vor fi necesare pe orice aeroport ce deservește Bucureștiul. Gruparea acestora la Băneasa a fost aleasă pentru a permite o dezvoltare a aeroportului Otopeni pe direcția călători/marfă fără a fi incomodat de LearJet-ul companiei cutare care vine cu 3 șefi să semneze un contract, stă 2 ore și pleacă... asta dacă ajung înapoi la timp și nu sunt blocați în mașină pe Dorobanți.
Culmea este că locuitorii din zonă se arătau pentru această transformare a aeroportului Băneasa în ideea că o să fie mai puțin zgomot. Surpriza o să vină când or să realizeze că toate avioanele mici, particulare sunt mai zgomotoase decât 737-le Blue Air sau elicopterele "AirTaxi" care or să le survoleze casa din 20 în 20 de minute la ora "de vârf". Oricum când au cumpărat acolo știau în ce se bagă de la început.
@Dr2005
Taxele mici de pe Băneasa de acum sunt pentru că nu au condiții civilizate. Când îngrămădești 4-500 de oameni prin două porți, iei toate valizele de la ghișeuul de check-in cu mâna, nu ai o sală de așteptare decentă, nu ai un finger pentru îmbarcare-debarcare directă, ai pista/lumini categoria B (parcă aici nu mai sunt sigur) nu poți să ceri aceleași taxe/pasager. Când or să fie 10-20 de zboruri private pe oră cu 30-100 de Businessman-i pe oră să aibă toți loc pe scaune cu masaj, etc. Atunci să vezi cum or să fie la Otopeni taxele de aeroport mai mici.
Dacă am vreo informație greșită vă rog să mă corectați.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Dr2005
Băneasa ar fi trebuit să rămână şi pentru curse interne, pe lângă chartere.
Nu am nimic cu Muscă-Taxi, dar câtă vreme vor mai pune tariful extra-urban încă de la plecarea din Drumul Taberei, câtă vreme va mai circula 449 sau, măcar 780/783, câtă vreme voi mai avea rude şi cunoştiinţe cu autoturism, nu voi apela la serviciile lor nici să mi le deconteze cineva înzecit.
Băneasa ar fi trebuit să rămână şi pentru curse interne, pe lângă chartere.
Nu am nimic cu Muscă-Taxi, dar câtă vreme vor mai pune tariful extra-urban încă de la plecarea din Drumul Taberei, câtă vreme va mai circula 449 sau, măcar 780/783, câtă vreme voi mai avea rude şi cunoştiinţe cu autoturism, nu voi apela la serviciile lor nici să mi le deconteze cineva înzecit.
-
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
DanCld
Discutabil. In comunism si "postcomunism" se poate spune ca traficul de pe cursele interne era generat doar de nevoia punctuala de transport intre Bucuresti si orasele mari din tara. In prezent nu poti asigura zboruri eficiente de conexiune dinspre sau catre destinatii locale decat daca operezi de pe acelasi aeroport.
Discutabil. In comunism si "postcomunism" se poate spune ca traficul de pe cursele interne era generat doar de nevoia punctuala de transport intre Bucuresti si orasele mari din tara. In prezent nu poti asigura zboruri eficiente de conexiune dinspre sau catre destinatii locale decat daca operezi de pe acelasi aeroport.
-
- Goldmund
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Goldmund
-
- Goldmund
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni
Goldmund
Parerea mea legata de un nou aeroport la sud de Bucuresti:
e ideea unui rechin imobiliar care doreste sa-l construiasca "privat". Eu nu stiu daca voi ati auzit de asa ceva in alte parti...Eu, nu.Si cine sa zboare cu avionul de pe un aeroport privat
, la sud(-vest) de Jilava
..., dupa ce treci de casele-"vile"-intre Giurgiului si Jilava( cele cu "tzurtzuri")Oameni buni, toate drumurile duc la Roma si nu Constantinopol! De aceea si Gara de Nord e spre nord-vest si asa va ramane
Parerea mea legata de Aeroportul Baneasa:
acest aeroport va dispare, in tacere, dar sigur, inatai sub forma de "aeroport pentru VIP", ca apoi sa dispara definitiv. Acolo ar trebui sa apara un parc urias, zona verde si o noua zona pt. organizarea de targuri si expozitii a orasului Bucuresti(v. ce a construit orasul Stuttgart pe sute de ha, langa Aeoroport!)Bucurestiul nu este destul reprezentat de o zona distincta a targurilor si expozitiilor. Imi vin in minte sute de motive pentru care cred ca A.Baneasa va dispare...
Precizare:
nu am case in Pipera si nici nu am de gand sa cumpar ceva acolo.Cartierul e deja prea inghesuit, strazi 3m. latime!, fara canalizare si fara trotuare pt. biciclisti(!), cumplit!
Parerea mea legata de un nou aeroport la sud de Bucuresti:
e ideea unui rechin imobiliar care doreste sa-l construiasca "privat". Eu nu stiu daca voi ati auzit de asa ceva in alte parti...Eu, nu.Si cine sa zboare cu avionul de pe un aeroport privat



Parerea mea legata de Aeroportul Baneasa:
acest aeroport va dispare, in tacere, dar sigur, inatai sub forma de "aeroport pentru VIP", ca apoi sa dispara definitiv. Acolo ar trebui sa apara un parc urias, zona verde si o noua zona pt. organizarea de targuri si expozitii a orasului Bucuresti(v. ce a construit orasul Stuttgart pe sute de ha, langa Aeoroport!)Bucurestiul nu este destul reprezentat de o zona distincta a targurilor si expozitiilor. Imi vin in minte sute de motive pentru care cred ca A.Baneasa va dispare...
Precizare:
nu am case in Pipera si nici nu am de gand sa cumpar ceva acolo.Cartierul e deja prea inghesuit, strazi 3m. latime!, fara canalizare si fara trotuare pt. biciclisti(!), cumplit!
📖 Pagination options