Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Metrou File de Poveste

757 posts, 258298 views
 
Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Metrou File de Poveste rosetti61

Statiile Tineretului si Depou IMGB au fost deschise mai tarziu, in martie respectiv iunie, iar Brancoveanu dupa 2 ani, in 1988.

 


Re: Metrou File de Poveste Stefan28

Aveți idee ce zonă este aici? De menționat că erau lucrări pentru M1 în anul 1984, data 13 Noiembrie.
Sursa: Radu Cristescu/Agerpres
metrou_010 (1).jpg (44 KB; downloaded 3049 times)

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Problemele mari ai acestei fotografii sunt două:
1) Lipsește firul aerian de contact ( mă rog, dacă e corect anul nu se prea practica la acea vreme  în afara depourilor )
2) Lipsește cu desăvârșire șina III.
Concluzia:
Ne mai trebuie informații.
Luăm drept corecte cele două afirmații, anul 1984, M 1.
Atenție: La acea vreme M 1 era și spre Semănătoarea și spre Militari !

 


Re: Metrou File de Poveste Costin

O sa speculez putin - nu luati de bune cele ce urmeaza, insa o sa fac un 'educated guess'.

Militari nu are cum sa fie ca acolo sunt peroane centrale. Peroane laterale mai sunt la Mihai Bravu - Timpuri Noi, insa acolo deja se circula in 1984. Peroane laterale si un 'peisaj' foarte similar mai poate fi la Aparatorii Patriei sau Pipera, insa ma indoiesc ca in 84 era asa avansata lucrarea. Ce vedem in poza e o lucrare aproape finalizata, se lucra la finisaje si instalatii. In 1984, daca anul e corect, prin excludere, ramane ca e legatura Semanatoarea - Crangasi, privire spre Semanatoarea din galeria dinspre Crangasi.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Semănătoarea nu poate fi din cel puțin 3 motive, și anume:
1) Stâlpii de la Semănătoarea NU au acea pâlnie la capătul superior.
2) Acel stâlp nu are ce să caute acolo dacă e pe linia macazelor.
3) Cum ne uităm la poză am desenat în stânga un dreptunghi. Acolo ar trebui să fie amorsa spre Crângași, nu o văd.
2021-02-03_0-42-26.jpg (96.77 KB; downloaded 3009 times)

Mai degrabă e Mihai Bravu, dar nu știu exact dacă macazurile la MB încep fix de unde se termină stația.

 


Re: Metrou File de Poveste rosetti61

Nici Mihai Bravu, incrucisarile s-au pus tarziu. Poate sa fie cel mult 1985-86, pe M2 Statia IMGB. Agerpres are multe erori de datare din diverse motive si de abia acum s-au apucat timid sa-si mai faca ordine prin arhiva.
Timpuri Noi in 1978-79 iar ar fi o supozitie. Sau Pipera in 1987 vazuta dinspre remize.

 


Re: Metrou File de Poveste macheta218

M1 Mihai Bravu...
145282263_223981356029043_8806077340223789076_n.jpg (52.27 KB; downloaded 2990 times)

 


Re: Metrou File de Poveste rosetti61

In anii 80 Mihai Bravu nu a avut asa ceva. Macazurile s-au montat cand au inceput cu lucrarile la subtraversari pentru linia de Saligny, pentru a putea fragmenta trenurile intre Mihai Bravu si Nicolae Grigorescu.

 


Re: Metrou File de Poveste ByOnu

https://pressone.ro/de-ce-nu-e-statie-la ... roiectat


E si articolul pus mai sus, dar e bine sa salvam si fotografiile
Imagini articol.rar
Imagini articol.rar (12.37 MB; downloaded 124 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

https://bucurestiivechisinoi.ro/2021/03/ ... -unirii/

DOCUMENTAR ÎN IMAGINI: 35 de ani de la inaugurarea primei linii a Magistralei a II-a: IMGB – Piaţa Unirii

Ziarul „Scânteia” din 28 ianuarie 1986 relata despre traseul noii linii de metrou IMGB – Piaţa Unirii II: „El este în lungime de 10,4 kilometri şi construcţia lui reprezintă prima parte a magistralei II (aceasta se va continua cu tronsoanele cuprinse între Piaţa Unirii II – Pipera, cu subtraversarea marilor bulevarde şi a Lacului Herăstrău, zonă aflată în prezent în lucru, cu o lungime de 8,4 kilometri). Revenind însă la tronsoanele care şi-au primit zilele acestea călătorii, să notăm pentru cititorul interesat staţiile de pe traseu: Staţia Depou – IMGB, amplasată pe Şoseaua Bercenilor, în vecinătatea porţii numărul 2 a cunoscutei uzine; Staţia IMGB, aflată în faţa intrării principale a aceleiaşi întreprinderi; Staţia Apărătorii Patriei, plasată tot pe Şoseaua Bercenilor, la intersecţia cu Bulevardul Dumitru Petrescu; Staţia Piaţa Sudului, „lipită” de magazinul BIG, în nodul de circulaţie reprezentat de Şoseaua Bercenilor, Şoseaua Olteniţei, artera Văcăreşti – Niţu Vasile; Staţia Pieptănari, construită chiar în centrul Pieţei Pieptănari, la intersecţia a patru puternice artere de circulaţie, din zona de sud a oraşului: şoselele Viilor, Olteniţei, Giurgiului, Şerban Vodă; Staţia Tineretului, construită pe Bulevardul Dimitrie Cantemir; Staţia Unirii II, aflată în vecinătatea marelui magazin „Unirea” şi legată de staţia de pe magistrala I printr-un tunel ce subtraversează râul Dîmboviţa.”

Primul şantier la metroul din Bucureşti s-a deschis la 20 septembrie 1975, iar la 19 noiembrie 1979 a fost dat în exploatare primul tronson al Magistralei I, în lungime de 8,1 km, pe distanţa Semănătoarea – Timpuri Noi, cu şase staţii (Semănătoarea, Grozăveşti, Eroilor, Izvor, Piaţa Unirii, Timpuri Noi).

Un articol dedicat celei de-a doua Magistrale de metrou a Bucureştiului, apărut în ziarul Scânteia din mai 1984, amintea: „Prezent – ofensiva pe magistrala II a metroului bucureştean. Polii acesteia? IMGB – Pipera. Un prezent-viitor care a început încă din februarie 1982. Atunci s-a aprobat investiţia pentru întreaga magistrală plus a tronsonului de legătură cu Gara de Nord.”

Ulterior a început construirea Magistralei II, care urma să lege partea de nord şi partea de sud a Bucureştilor, primul tronson fiind dat în folosinţă la 24 ianuarie 1986.

„(…) noua arteră subterană, de concepţie exclusiv românească, va contribui în mod substanţial la îmbunătăţirea transportului în comun (…). Prin intermediul ei se asigură o legătură directă între platforma industrială Berceni, marele cartier de locuinţe cu acelaşi nume şi centrul municipiului. Această cale a metroului reprezintă un complex funcţional alcătuit dintr-un depou şi şase staţii – IMGB, Apărătorii Patriei, Piaţa Sudului, Pieptănari, Tineretului, Piaţa Unirii II, situate în punctele de convergenţă a multor trasee de transport în comun de la suprafaţă. Pe calea subterană, traseul de la IMGB şi până la Piaţa Unirii va fi parcurs în circa 15 minute. (…) Şi la realizarea acestei linii, constructorii metroului au avut de rezolvat o serie de probleme complexe, legate de subtraversarea Dîmboviţei, de izolarea pânzelor subterane de apă, de protejare a instalaţiilor edilitare şi altele, pe care ei le-au soluţionat cu succes. Construcţia noului traseu s-a efectuat, în subteran, cu scuturi realizate de Întreprinderea „23 August”, instalaţii multifuncţionale cu ajutorul cărora se sapă, se evacuează pământul şi se montează inelele din beton. Folosirea acestei tehnologii a asigurat o productivitate sporită şi însemnate economii de materiale şi forţă de muncă. Proiectanţii şi constructorii au conferit fiecărei staţii o personalitate distinctă, o eleganţă aparte prin arhitectură şi soluţiile adoptate, prin modul de combinare a marmurii, granitului, travertinului şi a altor materiale de construcţii indigene. La fel ca şi staţiile de pe magistrala I, cele 6 staţii ale noului traseu dispun de sisteme dispecer, comunicaţii radio şi televiziune cu circuit închis, precum şi alte dotări, care garantează siguranţa deplină a traficului subteran.” (ziarul „Scânteia”, 25 ianuarie 1986)

Cel de-al doilea tronson (Piaţa Unirii II – Pipera) din Magistrala II a fost dat în exploatare în octombrie 1987, numărând şase staţii: Universitate, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei, Aviatorilor, Aurel Vlaicu, Pipera.


În cursul anului 1988, pe parcursul Magistralei II au mai fost construite şi date în exploatare încă două staţii de metrou: Piaţa Romană (noiembrie) şi Constantin Brâncoveanu (decembrie), notează http://www.metrorex.ro/.


Magistrala II are o lungime totală de 18,6 km şi este cea mai circulată linie de metrou din Bucureşti. AGERPRES

Tot apare mentiunea ca aceasta poza ar fi in zona Pietei Unirii. Nu imi vine in minte decat un loc care s-ar potrivi, macazul de la Sf Spridon.
0(141).jpg (94.89 KB; downloaded 3588 times)

 


Re: Metrou File de Poveste 1689

Posibil. Cladirea care  se vede in fundal ar putea fi Nufarul dintre cele doua blocuri.

PLS-ul insa era exact in dreptul bisericii, acolo unde este CV-ul acum, asa ca - teoretic - ar fi trebuit sa se vada in poza si o parte din altar...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Da, fix acolo este, imi dau seama dupa ornamentul lateral al cladirii. Multumesc.
Aveau ei grija sa nu prea iasa bisericile in poze...
Screenshot 2021-03-19 113224.jpg (177.44 KB; downloaded 3506 times)

 


Re: Metrou File de Poveste Stefan28

https://www.facebook.com/322966708455917/posts/991517384934176/?sfnsn=mo
Cale libera (1986)

Regia: Nicu Stan

Scenariu: Romulus Lal

Actori Principali: Emil Hossu, Enikö Szilagyi, Mircea Albulescu

Pe marele santier al metroului bucurestean se cunosc doi tineri: Alexandru, inginer constructor si Laura, o inginera proiectant care, dupa ce isi descopera afinitatile profesionale constata ca intre ei s-a infiripat si o poveste de iubire.






























 



Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419397 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use