Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Subiect: Infrastructura si demolarile/exproprierile

135 mesaje, 21360 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Goldmund
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Infrastructura si demolarile/exproprierile Goldmund

http://1.bp.blogspot.com/-1QPUh9DAdnM/T ... lcescu.jpg

Aceasta diversitate de stiluri, ornamente, fatzade, stucaturi, sunt pierdute pentru totdeauna. E o crima cu care eu nu am fost de acord.
Treziti-va pana nu e prea tarziu pt. Parcul Herastrau sau Gradina Zoologica, sau un alt cartier vechi din Bucuresti. Un oras fara trecut nu are viitor :idea:

 


  • Autor: Goldmund
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

@Goldmund:
http://www.criticatac.ro/4819/pentru-ci ... a-matache/
http://ochiuldeveghe.over-blog.com/arti ... horComment
http://www.simplybucharest.ro/?tag=strazi
http://www.amdraci.ro/?p=10973
In ce priveste 'nostalgiile sentimentale' ale D-lui Liiceanu, ca nu-si mai poate cumpara 'zarzavat' de la Matache am doar doua remarci:
- zarzavatul turcesc 'nefiscalizat' se vinde acum in 'noua hala de termopane' din piatza, viitor monument istoric si viitoare piatra de temelie a neamului;
- eu l-am intalnit pe onoratul filozof in cautare de ceapa verde, patrunjel si salata de laptuci pe la 'MegaImage' in cartier, in numeroasele sale momente de 'amnezie istorico-sentimentala'.
E tot din colectia 'una vorbim si alta fumam' - Carpati fara filtru versus Kent 8... :lol:

 


  • Autor: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Marian Andrei

Cat de aerisit poate sa arate  8-) Iar pe mijloc este loc berechet pentru un drum de fier pe care sa mearga vagoane de metrou usor ingradit cu garduri  8-)

 


  • Autor: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Dominatrix

Si in perioada comunista s-a dorit aceasta largire a strazilor, dovada fiind chiar demolarile care s-au facut in zona Piata Victoriei.  S-a aratat aici ca planul exista, intr-o forma sau alta, inca din 1935. "Proiectul" diametralei nu a aparut "din nimic", a aparut in planurile primariei dinainte de 2006, el fiind pomenit si in studiul JICA din 1998 si in PUG-Bucuresti.

Masterplan-ul general pentru transport urban, intocmit in 2007, are la baza studiul JICA si contine si acest proiect al diametralei, care a fost preluat din acealsi studiu JICA, desi acolo era denumit altfel. Este precizat clar de catre cei care au intocmit masterplan-ul ca proiectul Buzesti-Berzei-Uranus este o propunere a primariei, care a fost acceptata si introdusa in studiu.

Ce au facut ONG'urile in tot acest timp? Au stat cu mainile in san? Foarte bine, atunci sa faca "ciocu' mic".

Marian Andrei a scris:
Cat de aerisit poate sa arate  Iar pe mijloc este loc berechet pentru un drum de fier pe care sa mearga vagoane de metrou usor ingradit cu garduri
Apropo de Phenian, am de gand sa ma duc in vizita in Coreea de Nord la anul, doar asa "de curiozitate". Promit poze cu tramvaiele si troleibuzele de acolo, daca ma vor lasa sa fac.  :lol: Am inteles ca printre altele, ti se cere si un CV  ca sa primesti viza turistica  :shock: , si nu stiu ce o sa ma fac, fiindca nu cred ca e o idee buna sa scriu in CV ca ma ocup cu BDSM'ul... :lol:

 


  • Autor: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Dominatrix

@Jailor: In momentul in care unii investitori vor fi pregatit sa investeasca sume de bani mari va interveni si o dezvoltare urbana asa cum iti doresti tu. Interesele unui investitor privat (inclusiv acela "primordial", adica sa faca profit) sunt singurele care pot "dezmorti" administratia si care pot aduce implicarea specialistilor si factorilor de decizie completenti. In momentul in care vom avea acei investitori care sa realizeze ca o dezvoltare urbana durabila se traduce in profit crescut in timp, atunci va beneficia si orasul de pe urma acestui parteneriat si automat acesta va avea nevoie de proiectanti capabili. In Bucuresti nu avem indeplinita aceasta conditie, care sa duca la o negociere care sa aduca profit tuturor.

 


  • Autor: Goldmund
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Goldmund

@subway guru,
merci pt. adrese. Cel putzin domnul Florin Poenaru( de la prima adresa) imi aduce aminte de ce Romania nu este asemanatoare Elvetiei...Nu stiu de ce, asa imi inspira mie atitudina lui, argumentele lui, dar mai ales contra-argumentele lui, la argumentele "ong-istilor"(pai, se poate? Daca tot Occidentiul renoveaza fiecare "maghernitza", cum pot cei din ONG-uri sa propuna solutzii...? Ce sa mai propuna, cand arata deja drumul ce poate /sau nu!/fi urmat...)In fine, nu intru in amanunte. In cazul de fatza, zarurile au fost aruncate...si "rien ne va plus". Personal, imi fac griji pentru alte cartiere vechi, care stau "in calea magistralelor"...
Dar uite inca un argument:
Bucurestiul, in comparatie cu multe orase din Vest, are un patrimoniu sarac de cladiri vechi si in afara de cateva biserici si manastiri, are putine cladiri construite inainte de secolul 19. Or, daca si astea cad sub buldozer, ce mai ramane din "orasul de altadata"? Nimic! Iar turistii nu vor veni niciodata sa "vada " blocuri si cladiri noi si banale!
Cat despre "vechea"Piatza Matache:
Daca Hanul lui Manuc a fost construit pe locul unde a fost un alt han si mai vechi(care poate a ars?!), asta inseamna ca actualul Han e fara valoare?-inchipuie-ti ca hanul respectiv nu a mai fost renovat de la cutremur...(cel din 1977)si ca e locuit de "defavorizati", de "homeless"-Cum ar arata?
Dar stiu ca si in mine exista mai multe "personalitati" si,
si eu as vrea sa vad un Bucuresti modern precum Tokyo sau Frankfurt am Main, cultural precum Venetia sau München si gradios precum Parisul sau Viena....Numai ca,
Bucurestiul  a fost  lovit de avantul demolarilor in ultimele decenii. Are prea multe rani...

 


  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

@Goldmund:
Chiar imi face placere daca linkurile respective ti-au fost de folos...
Cred ca ai remarcat ca in general pe subiectele 'controversate' am incercat sa aduc 'informatii' pe cat posibil astfel incat fiecare sa-si poata forma propria opinie avand cat mai multe elemente la 'indemana'...si sa poata sa-si puna singur in 'balanta' atat argumentele 'pro' cat si cele 'contra'...
Adica sa aplicam 'stramoseasca intelepciune' a lui 'audiatur et altera pars'...
Ce am constatat eu, e ca la noi se petrec in situatiile astea 'doua pacate capitale':
1. in loc de argumentatie logica coerenta se aluneca uimitor de repede in 'propaganda sordida', fara fond si fara 'perspectiva', si se lasa impresia ca dreptatea se dovedeste exclusiv prin 'nivelul vocal' (ca sa fiu mai pe subiect, proba de veritate consta doar in cota de mahalagism specifica precupetilor 'vechii Hale a lui Matache');
2. in loc de analiza concreta 'la obiect' se iau razna la 'batut campii' intr-o veselie folosindu-se 'analogii' nepotrivite, analogii ce de cele mai multe ori nu au nici in clin nici in maneca cu subiectul, si care nu fac decat sa falsifice 'ipotezele' si implicit 'concluziile' indispensabile gandirii logice, dar care sunt foarte 'convenabile' in a mistifica adevaratele ratiuni care stau la baza 'propagandei sordide' de la pct.1. (in pacatul asta mai cazi si tu destul de usor cateodata, e o metoda facila de a 'demonstra' diverse 'teze').
In ceea ce priveste 'Hala Matache' eu cred ca am facut ceea ce era necesar:
- v-am aratat cum era forma originala;
- v-am spus ce 'transformari radicale' a suferit in perioada comunista postbelica;
- v-am atras atentia si despre 'imbunatatirile' ilegale aduse de 'capitalismul salbatic' postrevolutionar nesanctionate de nimeni;
- am tras si un semnal de alarma privind aspectele de 'privatizare' dubioasa a unei piete publice (care ar putea da niste explicatii privind intempestiva declarare ca monument istoric de catre D-na Musca cu conotatii de acoperire a unui 'furt ordinar' din proprietatea 'comunei');
N-am apucat sa pun inca in discutie 'falsificarea datei de nastere' a halei vechi, pe baza unui document ce se refera de fapt la piatzeta 'din fata' halei...
Vezi ca nu am facut referire la aspectele 'conjuncturale' sau la starea sordida fosta si prezenta...pe care 'propagandistii' incearca (cu ce scop) sa o 'perpetueze'...
Am incercat doar sa va arat ca lucruri ce ne sunt prezentate ca adevaruri 'absolute' se bazeaza in realitate pe o nesfarsita lista de 'falsuri grosolane'...
Toata povestea asta nu e decat un mare 'fake'... :cry:

 


  • Autor: earthchild
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia earthchild

Mi-a placut articolul de mai jos:

" Ani mulţi am trecut pe strada Buzeşti în ambele sensuri. Când eram copil sau adolescent mergem la cinematografele de acolo unde am văzut "City City Bang Bang" şi "Sandokan tigrul Malaesyei". Pe colţul cu Calea Griviţei era o librărie mare şi frumoasă de unde luam cărţi, iar dumininca mergeam cu tata să facem cumpărături la Piaţa Matache. Avea zona aceea un farmec aparte. Apoi a venit aşa-zisa revoluţie şi cu zona aceea s-a întâmplat ceva. A dispărut farmecul, visurile s-au spulberat, locul a căpătat un aer sordid. În clădirile de pe lângă sediul Radio România s-a tras din greu cu mitralerele şi aşa au rămas. Ciobite şi arse. Ceauşescu îi semnase zonei de mult condamnarea la moarte pentru că începuse deja să o şteargă de pe faţa pământului, iar dinspre Piaţa Victoriei începuse să răsară un bulevard lat care să lege 1 Mai cu strada Berzei. Din clădirea de pe colţ, fostă librărie, mai erau în picioare doar zidurile de faţadă sprijinte precar cu nişte fiare. Pe celălat colţ, dinspre maternitatea Polizu a răsărit complet aiurea şi fără nici o noimă un colos de beton de 10-15 etaje. Când veneai dinspre Piaţa Victoriei treceai pe lângă nişte clădiri noi de birouri, urâte şi evident fără parcări în dotare şi te aşezai la nişte cozi infernale pe la semafoare. Timp de peste 20 de ani, toţi ipocriţii care se trezesc acum să critice reluarea construirii bulevardului ăsta au tăcut mâlc. Nu s-au făcut auziţi deloc. Nici când a apărut în zonă un fast food celebru, nici când au început plombele de beton să umple golurile. Locul arată sordid. O cangrenă pe obrazul oraşului ăsta. Clădirile adăposteau o mulţime de oameni sărmani, câteva prăvălii întunecoase şi ciudate, câţiva negustori de vechituri ridicate la rang de "antichităţi" şi mulţi indivizi dubioşi. Faţadele erau mâncate de igrasie şi erau căzute pe alocuri. "Renumitul" hotel Marna se iţea mai răsărit în mijlocul dărâmăturilor despre care acum scriu neliniştiţii vremurilor că erau de patrimoniu. Nu ştiu câţi dintre ei au intrat în ultimii ani în Hala Matache. Eu am tot fost pe acolo. Înăuntru era un miros îngrozitor de carne şi peşte, gresia de pe pereţi, pusă cred prin anii 50, era mai mult lipsă decât prezentă, iar magazinele de la stradă aveau nişte termopane care contrastau puternic cu arhitectura clădirii. Dintr-o dată grija faţă de trecutul Bucureştilor i-a mânat cu forţă să se ridice împotriva asanării acestui loc deşi până acum n-au facut nimic ca să salveze ruinele acelea. Şi în 20 de ani ar fi putut să facă atât de multe. Să strângă fonduri, să renoveze casele şi faţadele, să ceară donaţii, să facă măcar curat prin curţile alea interioare unde vara copii cu buricul ca degetul şi burta ca cimpoiul, care nu au cunoscut binefacerile apei şi săpunului multe săptămâni, îşi plimbau căruţurile de butelie transformate în leagăne până pe carosabil. Printre ruine îşi mai făcuseră loc nişte parcele virane, unele ingrădite altel nu, pe care tot oamenii din zonă aruncau cu sârg gunoiul de prin casă. Era o mizerie de nedescris despre care militanţii pentru istoria oraşului spun că era reprezentativă pentru arhitectura şi culoarea Bucureştiului antebelic. Evident că e uşor să critici şi să sari ca ars că-ţi dispar valorile, dar şi mai uşor e să fii nepăsător şi indolent mulţi ani. Şi când cineva pune piciorul în prag să-ţi pui o pancardă de gât cu care să defilezi în semn de protest şi după aia să spargi berile una după alta în Lăptărie. Nu mi-e simpatic Sorin Oprescu dar pentru măsura asta radicală îl admir. Mai scriu unii şi alţii că maşina a devenit anacronică şi e declarată inamicul urbei, deci e de blamat lupta pentru locul ei în spaţiul oraşului. Posibil. Dar daca aşa-zisele monumente de pe Buzeşti erau aâit de importante, stau şi m întreb dacă ar fi avut curaj vreun măscărici protestatar să ducă vreun turist străin să le viziteze declarând că asta e emblema orasşlui? Hai că deja ma pufneşte râsul. Şi le transmit că dacă au dormit cu fundul pe cămaşă atâţia ani fără să mişte un deget pentru Bucureşti să facă bine şi să-şi continue somnul în speranţa că poate cine ştie nu se transformă în somnul raţiunii. Iar dacă vor să fie neapărat protestatari să treacă la inventariat clădirile de patrimoniu degradate şi să se apuce acum, înainte să fie demnolate, să le consolideze şi să le protejeze de furia timpului lăsând ipocrizia la o parte. Şi mai apoi de furia primarilor sau a rechinilor imobiliari. Şi sunt încă atât de multe. Dar eu sunt convins că odată terminat şi bulevardul ăsta pe care o să circule şi neliniştiţii care sunt contra lui, toate scandările vor fi date uitării şi nu vor întreprinde nimic pentru restul de patrimoniu rămas în picioare. Şi dacă tot vor să facă ceva să se ridice împotriva ridicolului tunel ce va să vie pe sub cea mai inutilă şi nesuferită clădire ce stă să apară, Catedrala Sfidării Neamului. "

http://www.gandul.info/blog/protestam-si-fugim-la-bere-8000695

 


  • Autor: Sava6115-6315
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Sava6115-6315

Nu cred ca e vorba despre actiunea propriu-zisa de a strange donatii pentru renovari; e ceva mai subtil  :idea:  Cel care a scris articolul se refera ,mai degraba, la faptul  ca acele ONG-uri care acuma se dau cu fundu de pamant in jurul Halei Matache, puteau  sa incerce ceva in cei 21 ani scursi de la "revolutie".Ruinele cinematografului Feroviar au  zacut o  vesnicie fara sa faca nimeni nimic (memorii, instiintari  la primarie, campanii...). De ce ne aducem  aminte de patrimoniu cand acesta se demoleaza si nu am face asta mai  devreme?  
Cred ca daca Buzestii si Berzei ar fi primit "o noua fata"(renovare) , azi nu se mai demola nimic. :roll:  Din pacate, acele maghernite si ruine uitate de toti primarii si  de toate ONG-urile  :evil: mai asteptau un cutremur mai serios... Sau...

 


  • Autor: Master Shifu
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Master Shifu

Mmmm... E primul meu post pe forum, dar nu ma pot abtine sa nu dau putzin cu gura referitor la demolarile de pe Berzei. Trebuie sa spun din capul locului ca sunt pro-demolari  :twisted: . Si o spun din pozitia unui om care a trait ultimii 15 ani in zona respectiva. Din punct de vedere istoric si arhitectural, cladirile de pe Buzesti-Berzei, cu Hala Matache in capul listei, sunt niste nulitati absolute (poate cu exceptia policlinicii Stirbei si a inca unei cladiri dintre policlinica si Plevnei). Nu reflecta nici macar parfumul oriental si aerul de bazar levantin pe care il evoca unii... Parfum oriental si aer levantin original gasim in Istambul. Acolo pana si mizeria arata si miroase a mizerie de capitala imperiala. Pe Buzesti aveam doar o tiganie jalnica altoita pe o arhitectura depasita, chisnovata, meschina si nefunctionala. Nu stiu cati dintre cei care sustin renovarea cladirilor alora au intrat vreodata in ele, pentru ca altfel nu pricep cum isi inchipuie ca vreun investitor teafar la cap ar baga niste carutze de bani in niste cladiri mici, impartite complet aiurea, cu dependinte prost gandite, pline de holuri intortocheate, cu ferestrele din spate catre luminatoare stramte si intunecoase... A ne apuca sa renovam zona Matache-Buzesti sperand sa obtzinem ceva echivalent strazilor vechi din capitalele occidentale e ca si cum ne-am apuca sa "peshtim" (a se citi "pimp") o Dacie rupta din 1970 ca sa iasa din ea o masina de epoca gen Mercedes 500K din 1936. Oricum am da-o, n-o sa iasa. Deci, sa-mi fie cu iertaciune, dar prefer cladirile de sticla si otel. Pana la urma orasul e un organism viu: celulele vechi mor si sunt inlocuite cu altele noi. Degeaba incercam sa dam cu Gerovital peste niste cladiri care si-au trait traiul si si-au mancat malaiul de mult. Peste tot se demoleaza si se construieste - e in natura oraÅŸului sa evolueze.

 


  • Autor: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Dominatrix

De acord cu ante-vorbitorul meu, cu mentiunea ca respectivele "cambuze" de sticla si otel care se vor construi acolo vor concentra de zeci de ori mai multa populatie/locuri de munca decat vechile case, deci nici vorba de descongestionarea traficului ca prin minune pe acolo odata cu constructia noului bulevard. Deci ii recomand lui Dr. Oetker sa nu mai bata campii pe aceasta tema, ca nu il face nici mai credibil, nici mai destept, nici mai frumos. Sau poate spune asta fiindca e "aghesmuit" dupa ce s-a dat prea mult cu Saniuta in aceasta iarna, cum de altfel ii statea obiceiul in trecut.

 


  • Autor: GAC
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia GAC

Cat adevar graiesti maestre Shifu, si totodata confirmi si ce am mai spus eu, dar si altii prin alte posturi, mai ales ca esti din zona si stii cum sunt lucrurile, ca mai sunt unii care tot bat campii si o tin langa cu  restaurari "de monumente"....

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia andrei11

Sau nu am inteles eu sau nu te-ai exprimat tu bine.  Adica cum "Murdaria din zona se datora primariei si politiei si nu ONG-urilor." ? Explica-te te rog. Toate casele de acolo erau proprietate privata si nu proprietate de stat, adica cum primaria / politia este responsabila de curatenie ?

 


 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare