Parent forum: Istoria transportului în comun din București

 

Topic: Hărți, pliante și traseele de transport în comun

136 posts, 39920 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun ByOnu

Zice ca sediul SCTB era pe Str. Armeneasca nr. 3, mai precis unde se afla astazi Biserica Armeneasca ridicata in 1911. Deci as deduce pre-1911. O presupunere grosiera.

 


  • Author: macheta218
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun macheta218

Sediul STB era pe Str. Armeneasca Nr.3 pe locul unde ulterior s-a construit Hotelul Modern actualmente Bursa de Valori Bucuresti.

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun ADK

Câteva din trecut. ;)









Sursa: arhiva STB

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun 1689

Ghidul din '84 a fost - cred - printre cele mai detaliate.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun rosetti61

Cand a aparut, unele trasee din el nu mai corespundeau cu realitatea (nu mai mergeau nici un autobuz pe Calea Rahovei veche, planul Publiturism 1984 prezinta o situatie oaresce apropiata de realitate la nivelul anului 1983* (si el plin cu erori), cu 117 circuland prin Cosbuc, Bibescu Voda, calea Rahovei, Splai. Bineinteles ca si traseul respectiv a devenit istorie pana la sfarsitul anului - 117, 132 si 232 au fost deviate pe un traseu prin Cantemir si Marasesti, stie cineva mai multe de durata acestui traseu?
In ghid sunt mentionate liniile 315 si 330 ca suspendate (!) iar linia 241 modificata - lucrarea ar fi trebuit sa apara in cursul lui 1983 si fiind totul deja redactat nu s-au mai putut face decat minime corecturi in cartulie, plus avalansa de modificari care il facea inutil.

Pliantele,aniversare de mai sus au scheme la interior?
O incercare palida a ITB de mai scoate vreo harta, a fost schema liniilor de tramvai din 1987, prezenta in aproape toate tramvaiele (apare si in lucrarea lui Alexandru Sterian, si am de gand s-o reproduc asa cum era ea in original, nu ca scan din carte).

RATB a reinceput editarea materialelor informative asupra retelei intai cu harti (1991, 1993 si 1994) si ghiduri din 1995 apoi combinate incepand cu 1996 si pana in 2004, nu stiu daca a mai scos ceva fizic in 2005, aparuse netul, erau si hartile de la AGC Busman (2001-2012).

In 2000 a fost o oferta si in format electronic al ghidului.

* sa consideram ca situatia prezentata in ghid ITB/harta Publiturism este din 1983, anul vehiculat ca "1984" fiind anul aparitiei pe piata, includerea in planul editorial urmator documentarii si redactarii lucrarii - asa erau cartile (editura X 1987 dar cartea a fost culeasa si data la tipar in 1986) sau filme, XYZ (1977) reprezinta anul premierei care poate sa coincida sau nu cu perioada de productie efectiva: a iesit pe piata in 1977 dar a fost filmat in perioada 1975-76 etc)

Deci, ITB 1982 (~ 1981-82), ITB 1984 (1983 cu modificari de ultim moment), acel "August" de pe coperta nu are nici o legatura cu starea retelei la acel moment ci este momentul publicarii. Ghidul/harta 1984 mai puteau fi procurate de la tonete si in 1986... Am luat prima data doar harta, apoi peste un an setul complet. Asa, mai in urma in anii 70, pana prin 1975 se mai putea gasi Ghidul si harta din 1973, ultimul pliant a fost editat parca in 1975 sau 1976, de se plangea lumea ca era la fel ca si cele vechi, se incapatanau sa tina in continuare liniile 114 si 115 care ar fi trebuit sa circule la Mezes si Laromet.

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun 1689

Tom wrote:
Stații ITB n'au fost niciodată în fața Palatului Victoria, Palatului Cotroceni [...].


In fata Palatului Victoria, intr-adevar, nu a existat niciodata o statie de transport in comun.

Pe vremea liniei 83, aceasta facea dreapta de pe Ana Ipatescu pe Iancu de Hunedoara si dupa aceea imediat stinga pe actuala Louis Blanc, apoi stinga pe actuala Duiliu Zamfirescu apoi dreapta pe Bd. Aviatorilor. Pe sensul spre Berceni venea pe Bd. Aviatorilor, facea bucla prin Pta Victoriei si se incadra prin fata muzeului Antipa inapoi spre Ana Ipatescu (sper ca rosetti61 sa ma corecteze daca e vreo greseala).

Nu mai tin minte, insa, unde exact intorcea 74 (Str. Verdi).

In zona Palatului Cotroceni a existat terminalul de la Leul (descris de andrei11 in detaliu).

In "fata" (pe Bd. Gheorghe Marinescu) au circulat multa. Reme troleibuze, venind pe Eroii Sanitari.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun rosetti61

83 circula la ducere prin Louis Blanc - str. Paris si intra in Aviatorilor la intoarcere intra pe Duiliu Zamfirescu si apoi ca la dus pe Louis Blanc, Ilie Pintilie, etc.
73 ca de el e vorba mergea la fel ca 83 pana la str. Paris de unde se intorcea pe Duiliu Zamfirescu - in partea cealalta in Berceni, 83 mergea pe Emil Racovita si Dumitru Petrescu (actuala Turnu Magurele) iar 73 prin bd. Metalurgiei (Obregia).
La Leu, inainte de troleibuze au intors tramvaie intre 1931 si 1958 si din 1962 pana in 1967 troleibuzul 81.

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun Tom

73, 82 și 83 intrau pe Louis Blanc, după care făceau o întoarcere destul de strânsă pe str. Paris, de acolo 82 și 83 mergeau la dreapta pe Duiliu Zamfirescu, apoi intrau pe Aviatorilor. Pe Duiliu Zamfirescu între Aviatorilor și Paris din câte îmi amintesc, era stație pentru ambele sensuri. 73 nu vira dreapta pe Duiliu Zamfirescu spre Aviatorilor, ci stânga și revenea pe Louis Blanc și de acolo înapoi spre Victoriei/Ana Ipătescu.  Pe Louis Blanc era stație spre Aviatorilor în zona intersecției cu Str. Paris și la întoarcere înainte de intersecția cu Ilie Pintilie. Cred că dincolo de intersecția cu Duiliu Zamfirescu, pe Louis Blanc era sens unic către Paris, iar pe Duiliu Zamfirescu era sens unic spre Louis Blanc pe porțiunea dintre str. Paris și Louis Blanc, așa cum este și acum.
Cam prin anul 1985 s'a modificat rețeaua, astfel încât de pe Louis Blanc mergea înainte pe Paris și de acolo pe Tirana și mai departe spre Modrogan sau Alexandru. Nu știu dacă și cum intrau de acolo pe Aviatorilor, am văzut cu certitudine troleibuze care mergeau înainte pe Paris în direcția menționată, dar nu-mi amintesc să fi văzut venind înapoi și nici nu-mi amintesc de altă ieșire pe Aviatorilor decât cea de pe Duiliu Zamfirescu.
Legat de Cotroceni, de circulat, circulau, dar nu știu cum erau stațiile pe vremuri acolo și dacă existau stații pe Gh. Marinescu. Astăzi există una la venirea dinspre Leu, dar nu-mi mai amintesc dacă a fost de la început (de când s'au reintrodus troleibuze pe Eroii Sanitari.

 


  • Author: Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun Gabi23

Pentru nostalgici, un vechi indicator pe Calea Griviței rezistent, uitat și în 2019...

Calea Grivi?ei - 27.04.2019.JPG (325.22 KB; downloaded 1957 times)

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun ADK

Aceste casete erau și luminoase. Până să se apuce de lucrări la Barajul Dunării, cu ani în urmă la fel era o casetă d-asta uitată cu fosta linie 50.

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun 1689

Gabi23 wrote:
Pentru nostalgici, un vechi indicator pe Calea Griviței rezistent, uitat și în 2019...



Ma ofer sa fac munca voluntara sa-l demontez si restaurez.

Cine poate, oare, sa-mi dea permisiunea ?

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun andrei11

Nu pricep de ce e cu galben...Cu galben erau semnalizate stațiile de Taxi...Roșu era pentru tramvaie, albastru pentru autobuze și verde pentru troleibuze...

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun 1689

Buna observatie !
De fapt, statiile de taxi aveau fond galben si caroiaj alb-negru daca tin minte bine...
Segmentul inferior avea afisat numarul de telefon al dispeceratului taxi - 953 (?)

... sau era 951 - iar pentru transport marfuri agabaritice, cu TV-uri cu prelata era 953 ?! Hmm...

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București  • 
Choose destination

Since , our 1800 forum members have written 352383 posts in 4213 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use