Parent forum: Istoria transportului în comun din București

 

Topic: Hărți, pliante și traseele de transport în comun

136 posts, 41606 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Pliante (Ghidul RATB) Tom

misterr wrote:
Autobuze:
89.  68R      ->      268 ; 116. 68.R     ->      368
268 trebuie sa fie 68 barat.
misterr wrote:
Deci diferența o făcea chiar și un punct... Chiar că se încurcau oamenii!
Binecuvantate fie tastele Backspace si Delete, care atunci nu existau :twisted:
bercenicity wrote:
Pe de alta parte sunt destule greseli in brosura asta. De exemplu
-linii autobuze nr.crt.94 identic cu nr.crt.95
-linii autobuze nr.crt.115 - linia 249 in mijlocul liniilor 3xx
-linii speciale nr.crt.4 - Sos. Bucuresti-Pitesti in loc de sos. Bucuresti-Ploiesti

(94) si (95) - au scris de doua ori aceeasi linie
249 curse ar trebui sa fie 349 si 49 barat sa fie 249. Cred ca le-au inversat si de asta 249 e unde e si e de doua ori.
Dupa cum se pare, sistemul incepe sa revina la vechea forma, daca tot avem 331 bis :lol:

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Pliante (Ghidul RATB) Robert24

Ba chiar doua: si 460 bis...  :x

 


  • Author: misterr
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Pliante (Ghidul RATB) misterr

Și cum apar bis-urile astea în SAT?

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Pliante (Ghidul RATB) rosetti61

Probabil asa cum au tratat liniile de noapte si 1 interior (5xx si 10 in sistem) - 332 si 461, indicative pe care le puteau da bine mersi, fara sa se mai complice cu litere (prin tara si chiar in alte orase se poarta indicative din cifre si litere).

Ghidurile aparute in 1982 si 1984 se vindeau cel mai ades in formula carte+harta sau separat doar harta. In cartulia din 1982 apare linia 240 care avea traseu comun cu 140 pana la Posta Titan si apoi cobora pe Nicolae Grigorescu pana la Piata Titan. Pe harta nu apare; invers pe harta este trecut 212 dar in carte nu  :?:

Cele doua elemente ale ghidului nu au aparut in acelasi timp?

 


  • Author: amrino
  • Posted:
  •  

Re: Harti ale retelei de transport in comun amrino

Salut,

Imi pare rau ca re-deschid un topic asa vechi, dar se pare ca transbuc.info nu mai este actualizat.

Imi puteti recomanda un website similar ?

Multumesc,
Marian

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Vechi trasee ITB 1689

rosetti61 wrote:
A mers la Piata Unirii: cand s-a infiintat in 1962 a mers un timp scurt pana la Opereta apoi a intors la Podul Serban Voda pana au inceput lucrarile de largire de la milocul anilor 60 fiind scurtat la Radu Voda cu circulatie prin Calea Serban Voda, La sfarsitul anilor 70 se intoarce la Hala Unirii. In anii 80 a existat 244 Pieptanari - Danubiana, cand 144 a reaparut dupa 1987 a preluat traseul lui 244 iar acesta a mers numai pana la Piata Sudului.


N-am gasit un topic potrivit, dar cred ca e util sa se pastreze informatii de genul asta undeva...

Revenind la traseul lui 144...

Retin clar capatul lui 120 (care intra pe Serban Voda de la Marasesti, prin fata bisericii Sf. Spiridon Nou si intorcea cam unde este acum blocul Horoscop. Pe coltul dinspre Mitropolie al Caii Serban Voda era o covrigarie, iar vis-a-vis, pe latura spre biserica a Pietei Unirii era un teren viran pina la prima cladire care se invecina cu casa episcopala pe cealata parte a strazii Hans Cristian Andersen.

Dar nu imi amintesc ca 144 sa fi facut dreapta pe Splai pe linga iesirea M1 desfiintata odata cu constructia pasajului...

Eu, totusi, inclin sa cred ca la mijlocul anilor '70 deja intorcea la fintina de vis-a-vis de Hala...

Caut o imagine relevanta si revin.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB rosetti61

Hu 144 facea dreapta pe Splai ci 120 si 76. 120 a fost scurtat dupa cutremur la piata Pieptanari (inainte mergea de la Opereta pana la IMGB poarta 1) si la sfarsitul anilor 70 a fost prelungit la Podul Serban Voda cu intoarcere pe splai si bd. Marasesti; la Sf. Spiridon Nou a mai intors pana in 1980 doar 116 inainte sa fie prelungit si el in piata.
In piata Unirii toate autobuzele care veneau de pe Cantemir intrau pe breteaua spre bd. Cosbuc apoi virau dreapta la Hala si se inscriau dreapta apoi pe bd 1848 in fata magazinului Unirea.

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB 1689

rosetti61 wrote:
Hu 144 facea dreapta pe Splai ci 120 si 76. 120 a fost scurtat dupa cutremur la piata Pieptanari (inainte mergea de la Opereta pana la IMGB poarta 1) si la sfarsitul anilor 70 a fost prelungit la Podul Serban Voda cu intoarcere pe splai si bd. Marasesti; la Sf. Spiridon Nou a mai intors pana in 1980 doar 116 inainte sa fie prelungit si el in piata.

Hmm...
Sinteti sigur ? Eu retin clar imaginea IK 4 intorcind la Sf. Spiridon Nou. 116 nu avut IK 4. Da, este posibil ca dupa cutremur sa fi fost o perioada deviat (locul viran de care spuneam mai devreme aparuse pe locul unei cladiri avariate la cutremur ulterior demolata. De altfel, cladirea de pe coltul Cantemir cu Splai a stat ani de zile ranforsata cu drugi masivi de lemn).

rosetti61 wrote:
In piata Unirii toate autobuzele care veneau de pe Cantemir intrau pe breteaua spre bd. Cosbuc apoi virau dreapta la Hala si se inscriau dreapta apoi pe bd 1848 in fata magazinului Unirea.



Asa imi amintesc si eu. Mai mult, inainte de inceperea lucrarilor la M1 exista un terminal relativ "elaborat" pe bretea.

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB 1689

rosetti61 wrote:
Hu 144 facea dreapta pe Splai ci 120 si 76. [...].


Ma bucur ca ati adus vorba de linia de troleibuz de pe Splai - Bd. Marasesti.

Eu o plasez fiind instalata undeva in intervalul 1981-'82. In ghidul traseelor din 1981 pe care l-ati postat nu apare 76.

De altfel, 76 a fost o aparitie meteorica (la "marea schisma" din '86 nu mai exista). Cred c-a fost desfiintat odata cu deschiderea PLS pentru M2 de linga Sf. Spiridon Nou, pe locul unde este acum CV. (primavara-vara 1983(?)).

Sint sigur ca 76 a avut un "frate" (63 ?), cu o existenta si mai scurta, dar nu mai retin exact traseul (poate si datorita perioadei scurte in care a circulat). Parca mergea pe Racovita - Oltenitei - Pieptanari - Serban Voda - Cantemir, in timp ce 76 era pur si simplu ranforsare a lui 95 pina la Pta..Unirii.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB rosetti61

Linia 76 a fost infiintata ca ajutor pentru 95; a existat si 64 (infiintat odata cu 76 in 1982) dublura lui 94 - mergea pe Oltenitei si se intorcea cu 76, dar nu a avut solicitare prea mare si a disparut repede. 76 s-a scurtat la Sudului in 1986 si a fost prelungit o perioada pana la podul Mihai Bravu (ca si 73, 74).
E posibil ca 120 sa fi intors o perioada la Sf Spiridon, stiu numai de traseul pe splai.

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB 1689

La "marea schisma" 73, 74 au fost initial "taiate" la Abator. Dupa care pe la sfirsitul lui '86 (?) Calea Vacaresti a intrat in reparatie capitala si le-au scurtat la Big.
In '86 - din ce tin minte - 76 nu mai exista, a fost re-infiintat.

Multumiri pentru clarificarile referitoare la 64.
Fac apel din nou la memoria colectiva, de data asta referitor la rețeaua de troleibuz de pe Bd. Brincoveanu.

Am clara in memorie imaginea retelei instalate intre Sos Oltenitei si Nitu Vasile insa nu mai tin minte daca fusese instalata si pe sensul opus. Asta s-a intimplat inainte de demolarea (aproape) tuturor caselor din perimetrul Pta Sudului - Oltenitei - Secuilor - Brincoveanu (1984).

Din cite stiu insa, nu a apucat sa circule vreodata troleibuz pe Brincoveanu.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB rosetti61

Interesant, cred ca s-a vrut devierea liniei 94 pe acolo din cauza lucrarilor la metrou, dar s-au apucat de mai multe in acelasi timp. O perioada 94 a circulat cu celelalte linii pe Vacaresti (din cauza metroului). Ei gandeau insa la tramvai pe Brancoveanu.
Fosta bucla a lui 95 de la Brancoveanu a ramas izolata (fara macaze) dupa prelungirea troleibuzelor pe strada Resita in vara lui 1977 - initial Piata Resita s-a numit Piata Primavara (tot acolo a fost preliungit in aceeasi perioada si 31R barat, 314 de mai tarziu, desfiintat in 1982). La capatul de la Resita tot asa, dupa desfiintarea lui 95 cred, cel de-al doilea fir a fost izolat de retea. La inceputuri cele doua fire nu veneau ca acum in fata dispeceratului, cel exterior o lua prin spate (nu sunt sigur, dar asa imi amintesc ca am vazut odata).

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB 1689

rosetti61 wrote:
Interesant, cred ca s-a vrut devierea liniei 94 pe acolo din cauza lucrarilor la metrou, dar s-au apucat de mai multe in acelasi timp. O perioada 94 a circulat cu celelalte linii pe Vacaresti (din cauza metroului).


Da, 94 a fost mutat pe Vacaresti. Desfiintatea l-a prins circulind inca pe acolo.
Lucrarile la M2 (tronsonul IMGB - Unirii) insa n-au provocat insa o perturbare deosebita a circulatiei. In afara inchiderii circulatiei pe Sos Berceni (intre Big si Aparatori), nu a fost vreo alta artera afectata.

Atunci a fost mutat 9 prin Sos Oltenitei si pe noua linie construita pe (noua) Str. Sergent Ion Iriceanu.

Organizarea de santier din spatele Big-ului a dus la desfiintarea faimosului terminal de tramvaie "Mandravela" care nu mai era folosit de ani buni (cred ca mutarea lui 11 si 20 la IRA Oltenita si 9 la IMGB s-a facut undeva prin 1976-'77. Prima data au fost mutate 11 si 20). Categoric la inaugurarea BIG-ului, terminalul mai era folosit de 9, dupa care - la scurta vreme - a fost mutat si el.

Apropo de linia de tramvai de pe Sos.Berceni, eu tin minte ca dupa terminarea lucrarilor a fost re-instalata, dar nu a mai fost folosita niciodata de 9.

Are cineva alte informatii ?


rosetti61 wrote:
Ei gandeau insa la tramvai pe Brancoveanu.
Fosta bucla a lui 95 de la Brancoveanu a ramas izolata (fara macaze) dupa prelungirea troleibuzelor pe strada Resita in vara lui 1977 - initial Piata Resita s-a numit Piata Primavara (tot acolo a fost preliungit in aceeasi perioada si 31R barat, 314 de mai tarziu, desfiintat in 1982). La capatul de la Resita tot asa, dupa desfiintarea lui 95 cred, cel de-al doilea fir a fost izolat de retea. La inceputuri cele doua fire nu veneau ca acum in fata dispeceratului, cel exterior o lua prin spate (nu sunt sigur, dar asa imi amintesc ca am vazut odata).


Bucla de intoarcere de la Brincoveanu a rezistat cu fir de contact ani buni (cred ca pina prin '90), dar fizic a disparut d-abia dupa 2000.

La fel si capatul lui 102 de pe Luica.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB rosetti61

De 94 parca stiu ca a revenit pe Oltenitei, inainte de desfiintare circula numai pana la Sura Mare (mai-iunie 1986).
Bucla de la BIg are istoria ei interesanta. A aparut in 1943 odata cu linia de tramvai instalata pe sos. Oltenitei si circulata de tramvaiul 21 Belu - Mandravela (ulterior a fost prelungit in centru si a ajuns pana in Colentina). Au inceput si lucrarile de prelungire in Aparatorii Patriei dar linia a fost data in functiune in decembrie 1944 si a rezistat pana in 1958, cand se reorganizeaza circulatia tramvaiului numai pe sos Berceni pana in dreptul strazii Holut Emil (bucla se afla pe locul unde este astazi universitatea Spiru Haret). Pe Berceni se circula la fel ca si 28 in Pantelimon, linie simpla cu locuri de asteptare pe parcurs. In 1968 se dubleaza linia si se prelungeste spre IMGB dar bucla ramane pana in 1983 cand este desfiintata fizic.
Revenind la Big, bucla initiala era in intersectie inspre targul de la Castani; ea a fost mutata intre sos, Olteniei si sos. Berceni cand a inceput reconfigurarea intersectiei Oltenitei/Vacaresti/Nitu Vssile la inceputul anilor 70 (accesul se facea din sos. Berceni, ca si revenirea (adica nu facea Beceni-bucla-Oltenitei ci Berceni - bucla - Berceni si apoi intra in Oltenitei spre Pieptanari). Tramvaiul 11 s-a prelungit la Romprim in 1979, dupa ce s-a terminat modernizarea soselei Oltenitei; 20 a fost prelungit si el de la Sura Mare la Piata Sudului in acelasi an - bucla este dezafectata in 1982 si 20 ajunge la capatul lui 11 de la Romprim.

Modificarile de lini din Berceni in 1986 consemnate de presa vremii.
modif mai 1986.JPG (609.82 KB; downloaded 2680 times)
modificari trasee centru iunie 1986.jpg (567.89 KB; downloaded 2641 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București  • 
Choose destination

Since , our 1815 forum members have written 355116 posts in 4249 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use