Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Hărți, pliante și traseele de transport în comun

172 posts, 79122 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun drbm

V2A wrote here:
O hartă cu traseele RATB din 1999/2000, rămasă în troleibuzul 5115:



Super   :)
Cu ocazia aceasta am aflat că bucla de întoarcere a troleibuzelor Calea Griviței - Dacia- Calea Victoriei - Griviței a fost vremelnic capăt de linie pentru 86 ;)
Cui o fi folosit?!

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun aztec

Trasee in 1962 si 1982.


1962
1962_1.jpg (318.02 KB; downloaded 2691 times)

1962_2.jpg (385.41 KB; downloaded 2691 times)

1962_3.jpg (388.74 KB; downloaded 2691 times)

1962_4.jpg (182.09 KB; downloaded 2691 times)


1982
1982_1.jpg (386.57 KB; downloaded 2691 times)

1982_2.jpg (553.28 KB; downloaded 2691 times)

1982_3.jpg (391.58 KB; downloaded 2691 times)

1982_4.jpg (329.58 KB; downloaded 2691 times)

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun ByOnu

Harta schematica "electronica" a infrastructurii de tramvai si troleibuz, teoretic la nivelul anului 1964 (? nu pot garanta acuratetea si nivelul de actualizare, raportat la anul '64). Probabil in dispeceratul ITB.

Tramvaiul este marcat cu gri deschis, iar troleibuzul cu gri inchis. Se remarca si elementele de retea.

Printre foarte multe alte detalii se pot remarca urmatoarele:
1. capatul troleibuzului de la Biserica Baratia.
2. ambele sensuri de circulatie ale troleibuzului mutate pe Str. Monetariei.
3. reteaua de troleibuz de pe Str. Ion Mincu.
4. reteaua de troleibuz Icoanei - Tei.
5. reteaua de troleibuz intregita la Gara de Nord :cry: :cry: :cry: .
6. reteaua de tramvai Grivitei - Berthelot.
7. substatia electrica STB din Str. Atelierului nr.23-25, marcata cu II roman.
va las pe voi sa mai gasiti. :)

Capturi de ecran din aceasta sursa.
1964 schema electronica retea troleibuz si tramvai detaliu Gara de Nord Grivitei.png (1.11 MB; downloaded 2094 times)
1964 schema electronica retea troleibuz si tramvai detaliu.png (520.54 KB; downloaded 2094 times)
1964 schema electronica retea troleibuz si tramvai.png (933.5 KB; downloaded 2094 times)

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun 1689

Apropo de discutia din alt topic despre traseul lui 300 (ex 1R).
@rosetti61 , va mai aduceti aminte exact pe unde intorcea la Sincai ?

Eu unul imi amintesc ca de pe Magistrala facea dreapta pe Serban Voda si imediat iarasi dreapta pe aleea din fata liceului Sincai, dupa care dreapta pe Linariei unde avea stationare.

De acolo traversa Magistrala si o lua la stinga spre Budapesta.

E corect ?

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun Robert24

Exact asa intorcea R1 (renumerotat in 300) de la infiintare (1977) si pana prin 1983.
In 1983 (probabil cauza un conflict de trafic), nu mai face dreapta pe Lanariei si apoi stanga pe Magistrala, ci continua pe Serban Voda pana la Marasesti, de unde revine pe Magistrala spre Unirii. Va circula asa pana in 1986.

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun 1689

Hmm…

Si unde avea stationare la capat de linie…?
Cumva imediat dupa ce intra pe Serban Voda, dupa poarta de intrare in Sincai ?

Oricum, 300 a avut o perioada de aproape un an in care a fost suspendat din cauza lucrarilor la metrou de pe Balcescu…

Tin minte, insa, c-a revenit dupa ce s-a redeschis circulatia, dar ramasese doar intre Pta Romana si Sincai… 1 tur, doar la orele de virf in zilele lucratoare, 4 statii de la un cap la altul.

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun rosetti61

300 a revenit o perioada dupa desfiintarea din 1986 dar numai intre Piata Victoriei (scuar Sevastopol) si Universitate - se desfiinteaza dupa deschiderea tronsonului de metrou spre Pipera in toamna lui 1987.  Nici 331 nu a avut viata usoara in 1986 - in vara nu mai ajunge in Berceni si intoarce la podul Mihai Bravu, cand se inchide Magheru se scurteaza la Romana dupa care este prelungit pe un traseu chinuit si ocolitor (Cosmonautilor - Sahia - Hristo Botev - Mosilor - Sf. Vineri - Cosbuc - Unirii - Cantemir - Sincai (cum intorcea acolo nu stiu); la sfarsitul 1986, din cauza lucrarilor edilitare din Piata Unirii. este scurtat la Universitate (din Hristo Botev circula prin Coltei cu intoarcere prin bd.1848 - Republicii - Rosetti apoi traseul de ducere spre Damaroaia). Scurtat la Cosmonautilor/Romana (ca nici nu mai stiai cum circula atunci, le modificau de la luna la luna) prin 87-88 este modificat traseul si circula de la Cosmonautilor prin Nicolae Golescu - Episcopiei - Piata Palatului - C. A. Rosetti cu intoarcere prin Dionisie Lupu. Asa a circulat pana in 1990 cand se scurteaza la Piata Cosmonautilor si intoarce in giratie. Cativa ani mai tarziu formeaza bucla pe care o face si astazi.

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun 1689

Da, uitasem de 300-le Victoriei - Universitate (probabil cea mai scurta linie din istoria ITB).

S-ar putea, de fapt, sa-l incurc cu acea varianta Romana - Sincai de care vorbeam mai devreme.

Intr-adevar, la cit de des se schimbau traseele atunci, era aproape imposibil sa mai fi la zi…

331 la Sincai il tin vag minte avind stationare linga cladirea Scolii Postliceale Ranghet, dar varianta asta a avut o viata foarte scurta (2-3 saptamini cred ?), fiind repede scurtat la Coltea. Posibil sa fi facut stinga spre Timpuri Noi la Sincai dupa care intors peste linia de tramvai dupa statia tramvaiului.

In ‘86 cred ca tramvaiul inca facea curba pe linga Ranghet pe vechiul aliniament pe Linariei.

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun Robert24

Sigur nu a fost cea mai scurta linie ITB. :)
Nu uita de 73 - doar 2 km pe semi-cursa.
Si sigur au mai fost si altele.

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun 1689

Intr-adevar…

Dar 73 avea 5 (6) statii de la un cap la altul, pe cind 300 era aproape cursa directa - 2 …

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun nokia2110

De ce  fost scurtat 331 în 1990?

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun rosetti61

Scurtarea a fost facuta din cauza carosabilului foarte prost de pe  strazile spre Piata Revolutiei si viteza mica de circulatie pe acel tronson.

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun nokia2110

În anii '90 a fost dată ştire că va fi prelungit până la Calea Victoriei, dar au fost doar vorbe, ca şi cu alte chestii care ar fi putut face transportul în comun mai bun.

 


Re: Hărți, pliante și traseele de transport în comun 1689

Cred ca merita aici rememorata istoria traseelor celei mai longevive linii de autobuz din Bucuresti, 1 - devenita 31 - devenita 131.

1962 -1986(?)
Pta Sudului (terminalul de linga Minastirea Vacaresti) - Pta Unirii - Pta Romana - Calea Dorobanti - Pta Victoriei - Pta Scinteii

Nu mai tin minte, insa, pe unde a avut traseul in perioada cind Bd Balcescu / Magheru au fost inchise pentru lucrarile la metrou…

Poate ne ajuta @rosetti61 cu articole din presa vremii…

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420648 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use