MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Știri și articole din presă

495 posts, 192060 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă subway guru

Probabil ca se apuca de PLS și de organizari de santier, nu mai mult…

 


Re: Știri și articole din presă aztec

Pai cine sta sa creada ce spunea...
Sa nu se intample ca la Moghioroș...trebuia deja sa fie inceputa prima statie de construit si utilitatile deviate..apoi sa ne gandim la ingroparea râmei....
Declaratiile au fost date azi pe TVR info

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă V2A

Metroul Gara de Nord-Aeroport Otopeni : Metrorex deblochează licitația de 1,3 miliarde de lei pentru arhitectură și instalații. Gulermak a renunțat la contestație

Metrorex poate debloca licitația de 1,3 miliarde lei pentru arhitectură, șină și instalații a Magistralei M 6 Gara de Nord-Aeroport Otopeni. Gulermak, constructorul secțiunii II Băneasa-Otopeni a renunțat la contestația depusă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor după ce Metrorex a efectuat remedierea în caietul de sarcini, potrivit portalului oficial CNSC. Decizia CNSC s-a publicat joi, 28 septembrie, coincidență, în ziua în care Consiliul de Administrație Metrorex a numit-o pe Mariana Miclăuș director general Metrorex cu mandat de 4 ani (detalii aici). ,,Magistrala de Metrou M 6 Gara de Nord-Aeroport Otopeni va fi inaugurată în 2027″ a promis, în mai 2023, Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa-Otopeni (lucrări la structură stații și tuneluri).
[...]

https://economedia.ro/metroul-gara-de-no ... tie.html

 


Re: Știri și articole din presă zapacitu

https://economedia.ro/metroul-gara-de-no ... iha.html

Primul utilaj de foraj TBM (cârtița) care va săpa tunelurile pentru primele șase stații ale Magistralei M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni a ajuns în România, prin Portul Constanța la începutul lunii septembrie

(...)

El nu mai este la Constanța, este la București, demontat și urmează să fie montat în zona Mall-ului Băneasa unde încep lucrările dinspre stația Tokyo.

 



Re: Știri și articole din presă ANTENA

Foarte putin, circa 4% din valoarea contractului.
Sa vedem ce fac de banii astia si cand, cam greu sa mai inceapa ceva anul asta.

 


Re: Știri și articole din presă alexandru101

Secretarul Ministerului Transporturilor, despre Metroul de Otopeni: Lucrările încep în noiembrie

https://economedia.ro/secretarul-ministerului-transporturilor-despre-metroul-de-otopeni-lucrarile-incep-in-noiembrie-pentru-avizul-de-coordonare-retele-au-fost-necesare-8-avize-iar-pentru-unul-dintre-cele-opt-alte-17.html
Lucrările pentru construirea primei secțiuni a Magistralei de Metrou M 6 Gara de Nord-Aeroport Otopeni vor începe în noiembrie, a anunțat Mariana Ioniță, secretar general în Ministerul Transporturilor. Inițial, termenul estimat era mai-iunie, însă utilajele de foraj (cârtițele TBM) au intrat în România prin Portul Constanța de-abia în septembrie, iar asocierea de constructori din Turcia Alsim Alarko-Makyol a obținut destul de greu avizele cuprinse în proiectul tehnic. Contractul cu Alsim Alarko a fost semnat în martie 2022 și are o durată de execuție de 3 ani pentru primele șase stații și galerii (tuneluri), însă doar pentru structură, componenta de arhitectură, șină și instalații făcând obiectul unui alt contract (detalii aici). Magistrala de Metrou M6 de la Gara de Nord până la Aeroportul Otopeni va fi inaugurată în 2027, a anunțat, în mai, directorul general Metrorex, Mariana Miclăuș.

Primul utilaj de foraj (TBM) va fi introdus în subteran în zona Băneasa (stația Tokyo) a anunțat, într-un interviu pentru B 1 TV, Mariana Ioniță, secretar general al Ministerului Transporturilor : ,,Locuiesc în zona de nord a Capitalei și voi fi unul dintre cei afectați, dar important este că lucrările vor începe anul acesta. Primul utilaj a sosit în România, urmează și al doilea. Constructorii își pregătesc racordarea la rețeaua electrică și este un proiect destul de greu. M-am ocupat personal, domnul ministru (n.r Sorin Grindeanu) mi-a dat această sarcină de a ajuta puțin să se mobilizeze cei implicați. Este foarte greu un astfel de proiect pentru București. Este foarte multă birocrație, dar am discutat ca între colegi. Chiar domnul ministru al mediului (nr. Mircea Fechet, deputat PNL Bacău) ne mai sună să ne întrebe despre evoluția Magistralei CFR 500 București-Suceava. Aceste obiective sunt de interes strategic. La metrou, vă dau un exemplu : pentru a obține un aviz de coordonare rețele (utilități) au fost necesare opt avize, iar pentru unul dintre acestea cred că au mai fost necesare vreo 17. Da, și nu doar semnături, ci și deplasări la fața locului. Bucureștiul este străbătut de foarte multe rețele de utilități, mai ales în zona cea mai urbanizată. Lotul 1 are tot ce îi trebuie pentru începerea lucrărilor, urmează acum și Autorizația de Construire și în noiembrie începe șantierul acolo.”- Mariana Ioniță, secretar general Ministerul Transporturilor.

Utilajul este compus din 28 de piese și are o greutate totală de 726 de tone, a precizat Metrorex: „Primul TBM (Tunnel Boring Machine), utilajul destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Otopeni), a sosit în România. Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare. TBM-ul care a ajuns în portul românesc la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO – MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, al Magistralei 6. Scutul conține 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri. Sosirea scutului marchează, astfel un pas important în pregătirea demarării lucrărilor de construire pentru primul Lot al Magistralei 6 (1 Mai – Otopeni) linia care va asigura legătura rețelei de metrou a Municipiului București cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”.

Pentru lotul 2 Băneasa -Otopeni, contractul cu Asocierea gulermak-Somet este în etapa de proiectare. Contractul are o valoare de 1,3 miliarde lei, iar durata este de 48 de luni din care 12 pentru proiectare și 36 pentru execuție și include structura stațiilor și tunelurile, fără finisaje sau instalații. Secțiunea 2: Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații:

– Washington
– Paris
– Bruxelles
– Otopeni
– Ion I.C. Brătianu
– Aeroport Otopeni
Metrorex a desemnat asocierea Gulermak – Somet câștigătoare a licitației pe 28 februarie. Contractul de aproximativ 1,3 miliarde lei este finanțat dintr-un credit luat în 2010 de la Banca Japoniei și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații (nu este un contract la cheie precum metroul din Cluj-Napoca). Somet este unul dintre constructorii români care lucrează la stația Tudor Arghezi din sectorul 4 pe M2 Berceni – Pipera.

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Ce an???

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Mihai Barbu anunță când și de unde vor începe lucrările la Magistrala 6 de metrou, tronsonul 1 Mai-Tokyo
https://clubferoviar.ro/lucrarile-la-mag ... u-tokyo/
Președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu, a explicat marți, în marja evenimentului Zilele Feroviare 2023, care sunt pașii care mai trebuie parcurși pentru a începe lucrările la Magistrala 6 de metrou, tronsonul 1 Mai-Tokyo.
”Lucrările vor începe cât de curând posibil. Mai este de obţinut un singur aviz, un aviz de utilităţi de la Primăria Capitalei, pentru coordonarea utilităţilor, şi apoi pot începe lucrările pentru construcţia metroului pe tronsonul Tokyo, adică Mall Băneasa – 1 Mai. Lucrările vor începe de undeva dintr-o parcare din spatele magazinului Ikea, zona comercială Băneasa. Un utilaj (de forare tuneluri, tip TBM – n.red.) a ajuns deja în Bucureşti. El este demontat, urmează să se monteze acolo de unde începe foratul şi apoi va trebui să ajungă şi al doilea utilaj de foraj, care va începe imediat după ce primul sapă o lungime de 200 de metri – aşa ne-a spus constructorul, asta vă spun şi eu dumneavoastră – şi vor merge în paralel cele două tuneluri până la staţia 1 Mai”, a declarat Mihai Barbu.

Lucrările la Magistrala 6 de metrou vor dura trei ani
Potrivit președintelui CA al Metrorex, partea de execuţie de structură, conform contractului, trebuie să dureze 36 de luni (trei ani).
”Apoi urmează partea de arhitectură şi apoi achiziţia de trenuri, toate procedurile fiind în derulare la această oră. Va fi o altă procedură şi un alt contract pentru lucrările de arhitectură”, a spus Mihai Barbu.
Întrebat dacă există o dată estimativă pentru începerea lucrărilor, Mihai Barbu a dat asigurări că avizul de la Primăria Municipiului Bucureşti va fi dat foarte curând. ”Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat pentru execuţie. Trebuie să înceapă, după ce obţin toate avizele. Ei ne-au spus că îl vor lua foarte curând, dar ceea ce este important de spus: cadrul legislativ s-a îmbunătăţit, autorizaţia de construire o eliberează acum Ministerul Transporturilor, ceea ce se va întâmpla foarte repede. Deci, imediat după obţinerea avizului, obţin autorizaţia de construire şi pot începe lucrările de structură”, a explicat el.

Se pregătește începerea lucrărilor și la tronsonul Tokyo-Aeroport Henri Coandă
În ceea ce priveşte tronsonul de nord al Magistralei 6 de metrou, Tokyo-Aeroport Henri Coandă Otopeni, ordinul de începere a lucrărilor de structură a fost dat pe 2 octombrie, iar termenele contractuale vor fi de 48 de luni de la această dată (un an pentru proiectare și alți trei ani pentru execuție).
”Pentru porţiunea de la Tokyo, de la Băneasa la Otopeni, ordinul de începere a lucrărilor de structură s-a dat deja, pe data de 2 octombrie încep lucrările de proiectare şi apoi lucrările de execuţie de structură. Deci, întâi proiectarea şi apoi lucrările de execuţie pentru structură. Termenele contractuale sunt aceleaşi ca la primul tronson – 48 de luni de la ordinul de începere a lucrărilor. Deci 12 proiectarea şi 36 execuţia”, a adăugat Mihai Barbu.
Contractul în valoare de 1,28 miliarde de lei (fără TVA) pentru proiectarea şi execuţia secţiunii Tokyo – Aeroport Henrki Coandă a Magistralei 6 de metrou a fost atribuit unei asocieri de constructori şi proiectanţi din Turcia, a anunţat pe 28 februarie 2023 ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni) al M6 va avea o lungime de 7,6 km. Finanţarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Vor fi șase staţii de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
Primul tronson va avea următoarele staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa și Tokyo. Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureştean va avea o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.
Constructorul selectat pentru proiectul ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Magistrala 6 1 Mai – Otopeni). Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni” este Asocierea Gulermak Aazir Sanayi Inşaat Ve Taahhut A.S.- Somet SA.

 


Re: Știri și articole din presă ANTENA

O remarcă am asupra articolului: “Lucrările încep de undeva dintr-o parcare din spatele magazinului Ikea”.
Corect este din parcarea magazinului Decathlon
Se poate spune și din spatele magazinului Ikea, depinde de unde îl privești 😊

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Neesențial! În realitate e vorba de amplasamentul stației Tokyo…doar că acolo încă nu se vede nicio mișcare, nici măcar un gard de organizare de șantier!

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

De la moderator citire
@subway guru,
1. Conform punctului I.12 din regulament, citarea articolelor se face si prin citarea continutului acolo unde sursa permite. Club Feroviar permite acest lucru.
2. (valabil si pentru @ANTENA) Conform punctului I.3, discutiile NU se poarta in subiectele de stiri!
Va rog insistent sa respectati prevederile din regulament. Multumesc.

 


Re: Știri și articole din presă ANTENA

Cel de-al doilea utilaj TBM (Tunnel Boring Machine) a ajuns în România, prin portul Constanța-Agigea.

https://romanialibera.ro/la-zi/traseul-d ... tovideo/

 



Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2384 forum members have written 430524 posts in 5347 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use