MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Știri și articole din presă

471 posts, 170073 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa orex

Magistrala de Metrou Gara de Nord- Aeroport Otopeni : Guvernul prelungește acordul de împrumut cu Japonia. Secțiunea Băneasa -Otopeni va fi construită din banii luați încă din 2010 (peste 300 milioane de euro)
Acordul de împrumut semnat cu Guvernul Japoniei în 2010 pentru finanțarea lucrărilor la Magistrala de metrou Gara de Nord- Otopeni (M6) va fi prelungit, un Proiect de Hotărâre de Guvern fiind programat astăzi, pe agenda Executivului. În 10 martie 2010 România a luat un împrumut de peste 300 de milioane de euro de la Guvernul Japoniei pentru construirea metroului care să asigure legătura Aeroportului Otopeni cu Bucureștiul, însă contractele pentru cele două secțiuni, Gara de Nord -Băneasa respectiv Băneasa (stația Tokyo) – Aeroport nu sunt semnate. Cele 300 de milioane de euro din creditul nipon vor asigura finanțarea pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa – Otopeni, primul tronson al M 6 având finanțare de la Comisia Europeană, peste 500 de milioane de Euro. Pentru primele șase stații, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură la stații și galerii ar urma să fie semnat cu turcii de la Alsim Alarko săptămâna viitoare, termenul programat este 15 februarie în timp ce pentru secțiunea 2, Tokyo -Otopeni la licitația pentru structuri au depus oferte trei firme, toate din Turcia :

1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S. Ofertant lider YUKSEL PROJE A.S. C
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. Ofertant lider
TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.) Ofertant CONCELEX
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. Ofertant lider 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. Tert si subcontractant TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL. Tert si subcontractant
SOMET Ofertant VERTATEL INTERNATIONAL
Cele șase stații ale tronsonului II Băneasa -Otopeni sunt finanțate din Creditul Japonez, după cum Economedia a arătat aici.
Licitaţia are o valoare estimată de 1,3 miliarde lei şi include doar lucrările la structura de rezistenţă, staţii, galerii tuneluri, fără a cuprinde arhitectura, instalaţiile electromecanice şi calea de rulare, acestea urmând să facă obiectul unei noi licitaţii, valoarea estimată fiind de aproape 500 de milioane de lei. O a treia licitaţie va fi pentru sistemul siguranţă şi de automatizare, deci trei licitaţii, trei riscuri de contestaţii şi întârzieri, aşa s-a întâmplat pe M 5 Drumul Taberei. Costul pentru întregul proiect este de 2,38 miliarde lei.
,,M 6 este prima linie de transport public de mare capacitate, care face legătura între Nordul și Sudul Bucureștiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localitățile din Ilfov (Otopeni- București-Jilava)
M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, locuitorii din Sudul Capitalei având acces direct în zonele de Nord ! ” explica Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Banii inca nu sunt luati…se iau pe masura ce se cheltuie.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Ok, banii nu sunt luați, însă este ceva dubios in acest împrumut. Dobândă plătim,  probabil comision de neutilizare, deci contractul este semnat. Nu îmi este clar ce se prelungeste acum... "Se aproba amendamentul", dar ce conține acest amendament?

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Dobanda platim doar la sumele trase. Comision de neutilizare platim pentru suma blocata in conturile JICA. Amendamentul trebuie sa reglementeze o noua esalonare si detaliile privind destinatia fondurilor. Acordul initial prevedea ca toate cheltuielile eligibile sa fie finantate in aceeasi proportie. Acum data fiind ca finantarea pentru M6.1 e pe fonduri europene amendamentul trebuie sa mentioneze ca japonezii sunt de acord sa redirectioneze intregul credit pentru M6.2.

 


Re: Stiri si articole din presa orex

Tergiversarea lucrurilor timp de 11 ani! :headbash:
PS
Se vede ca ne-am agatat, intr-un final, de tampoanele ultimului vagon.
”Având în vedere cele de mai sus, supunem spre aprobare proiectul hotărârii Guvernului pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucureşti la 28 octombrie 2021 şi la Tokyo la 22 decembrie 2021, între Guvernul României şi Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei”, altfel acordul era caduc.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Atunci se explica graba de a licita acest proiect la preturile din 2016... :lol:

 


Re: Discuții la Contracte si licitatii in derulare orex

Metroul spre Otopeni: Metrorex a semnat cu turcii de la Alsim contractul pentru proiectarea și execuția primelor șase stații / Lucrările la structuri trebuie terminate în 4 ani
Contractul pentru proiectarea și execuția primelor șase stații ale Magistralei de metrou spre Aeroportul Otopeni a fost semnat marți cu turcii de la Alsim Alarko, constructorul care lucrează și pe primele două loturi ale Autostrăzii de Centură București Sud.
Prima secțiune a magistralei M6 Gara de Nord – Băneasa are o lungime de 6,6 kilometri și un costă 1,2 miliarde lei, contractul de proiectare și execuție fiind pentru lucrări de bază, structuri la tuneluri și stații. Pentru această secțiune România are finanțare europeană de peste 500 de milioane de euro cu termen -limită decembrie 2023 în timp ce, pentru a doua secțiune Băneasa – Otopeni, licitația a fost lansată cu bani de la buget, din împrumutul de peste 300 de milioane de euro de la Banca Japoniei. La licitația pentru proiectarea și execuția celei de-a doua secțiuni au depus oferte trei firme, toate din Turcia, unul dintre constructori fiind chiar Alsim Alarko.
Termenul contractual este de 48 de luni, din care 12 pentru proiectare și 36 pentru execuție, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
„Magistrala 6 de metrou intră de astăzi în linie dreaptă! METROREX a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură pentru primul lot al M6 (1 Mai – Tokyo), care va avea o lungime de 6,6 km și va cuprinde 6 noi stații:
– Pajura
– Expoziției
– Piața Montreal
– Gara Băneasa
– Aeroport Băneasa
– Tokyo (Centrul comercial Băneasa)
Contractul, în valoare de 1,2 miliarde de lei fără TVA, este finanțat din Fonduri Europene nerambursabile și din Bugetul de Stat.
Asocierea de constructori turci are la dispoziție 48 de luni (4 ani) pentru a finaliza lucrările”, a anunțat el.

 


Re: Stiri si articole din presa PTMZ

Magistrala 6 de metrou intră de astăzi în linie dreaptă!

METROREX a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură pentru primul lot al M6 (1 Mai -Tokyo), care va avea o lungime de 6,6 km și va cuprinde 6 noi stații:
-Pajura
-Expoziției
-Piața Montreal
-Gara Băneasa
-Aeroport Băneasa
-Tokyo (Centrul comercial Băneasa)
Contractul, în valoare de 1,2 miliarde de lei fără TVA, este finanțat din Fonduri Europene nerambursabile și din Bugetul de Stat.
Asocierea de constructori turci are la dispoziție 48 de luni (4 ani) pentru a finaliza lucrările.

Sursa: Facebook - Sorin Grindeanu

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

„Lumea bună”, expropriată pentru metroul de Otopeni. Terenurile s-au scumpit de două ori în cinci ani
De Cireasa Doru 4 Mai 2022
Club Feroviar

Ministerul Transporturilor a reactualizat lista imobilelor de expropriat pentru realizarea metroului 1 Mai – Tokyo (Băneasa) – Otopeni.
Proiectul de HG publicat miercuri pe situl Ministerului Transporturilor actualizează lista imobilelor de expropriat dar și valorile aprobate pentru trecerea terenurilor în proprietatea Metrorex. Față de ultimele valori luate în calcul, cele din 2017, sumele prevăzute acum sunt aproape duble. Astfel proiectul realocă pe acest an suma de 62,8 milioane lei aprobată inițial prin HG 496/2017 și o suplimentează ci alți 52,26 milioane lei.

„Se propune:
Aprobarea realocării pe anul 2022 a sumei 62.825.925 lei prevăzute ca justă despăgubire, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 496/2017 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni)”, în vederea efectuării plăţii aferente despăgubirii unor imobile cuprinse în anexa nr. 1 la această hotărâre, în condiţiile legii
Aprobarea suplimentării pe anul 2022 a sumei prevăzute ca justă despăgubire, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 496/2017 cu suma totală de 52.266.576 lei, spune proiectul.
Suma rezultată după întocmirea noului raport de evaluare la nivelul anului 2022 este de 115.092.501 lei. Evaluarea a fost realizată în luna martie 2021 cu actualizare la anul 2022, de către evaluatorul autorizat ANEVAR, Cucoară Cristian-Constantin, potrivit notei de fundamentare.

Nume sonore printre expropriați
Lista expropriaților cuprinde nume sonore. Astfel la loc de cinste stă politicianul Andrei Tinu, fiu al fostului jurnalist Dumitru Tinu pentru bunuri situate pe bulevardul Aerogării. El va încasa aproape 800 mii lei pentru un teren și o construcție existente acolo.

Printre cei care vor fi expropriaţi se număra firmele Băneasa Investments, proprietarul centrului comercial Băneasa Shopping City, retailerul Mega Image, fondul de investiţii Imoofinanz şi mai multe firme din holdingul omului de afaceri Ion Ţiriac. Astfel, vor fi expropriate un teren de circa 3.000 mp şi construcţii de peste 2.000 mp situate în zona Romexpo, aparţinând firmelor Auto Rom SRL şi Hyundai Auto Romania SRL, din holdingul Ţiriac. Retailerul Mega Image va pierde două terenuri la Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, cu o suprafaţă însumată de circa 3.500 metri pătraţi (despăgubire 10,8 milioane lei). Baneasa Investmens (proprietar Puiu Popoviciu), proprietarul Băneasa Shopping City, va ceda 6 parcele de teren, cu o suprafață totală de 4.000 metri pătraţi. Totodată, fondul de investiţii Immofinanz, prin firma Baneasa 6981 SRL, va ceda două terenuri la Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, însumând o suprafaţă de 3.200 metri pătraţi şi construcţii de 18 metri pătraţi.

Un alt expropriat celebru va fi omul de afaceri Radu Dimofte. Alături deLucian Vlad și Nicolae Badea, Radu Dimofte controlează Sphera Francise Group, probabil cea mai importantă dintre afacerile sale. Sphera Francise Group are o capitalizare bursieră de peste 803 milioane de lei. În afara de KFC, Pizza Hut și Taco Bell, alte branduri operate de companii controlate de Radu Dimofte sunt Cinnabon, Paul și Hard Rock Cafe. Pe unul dintre terenuri Dimofte este co proprietar alături de Virgiliu Sorin Vișenescu, unul dintre milionarii importanți ai Constanței.

La începutul anului trecut, Dimofte și Puiu Popoviciu își anunțau intenția să transforme parcul industrial Metav, de 20 de hectare, în proiect rezidenţial cu peste 1.000 de apartamente. Metav era, inițial, o societate cu profil metalurgic pentru industria aeronautică, dată fiind și apropierea de aeroportul Băneasa, iar acum este administratorul parcului industrial Metav Business Park de la aceeaşi adresă. Cu un an înainte, Metav Business Park fusese evaluat la o valoare de piață de aproximativ 35 milioane de euro.

Lista expropriților mai include un showroom Ferrari, restaurant McDonalds, terenuri ale Romexpo sau Word Trade Center.

 


Re: Stiri si articole din presa orex

Guvernul aprobă în ședința de miercuri amendamentul convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucureşti la 22 februarie 2022 și la 9 martie 2022 şi la Tokyo la 14 februarie 2022 și la 1 martie 2022 între Guvernul României şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, la Acordul de împrumut pentru Proiectul privind realizarea legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni – Bucureşti dintre Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei şi România, semnat la Tokyo la 10 martie 2010

 


Re: Stiri si articole din presa orex

HOTĂRÂRE DE GUVERN privind suplimentarea pe anul 2022 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 496/2017 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)", precum şi modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 496/2017
Actul normativ prevede declanșarea procedurii de expropriere a imobilelor situate pe amplasamentul lucrării Rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă și suplimentarea cu 31,8 milioane lei a sumei necesare despăgubirilor. Suma totală necesară despăgubirilor se ridică astfel la 94,6 milioane lei si va fi alocată din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Suprafața totală a terenurilor necesar a fi expropriate este de aproximativ 71.000 mp. Noua magistrală de metrou va avea o lungime de 14,2 km, 12 stații, și o capacitate de transport de 50.000 călători pe oră.

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Cum ar fi fost daca linia era la suprafata?
Cat despre despagubiri cel mai probabil e vorba de cetateni ce au contestat evaluarea conform grilei notariale.
Pe tronsonul finantat de UE nu e o problema, valoarea despagubirilor e insignifianta fata de valoarea proiectului si poate fi platita din nerambursabile.
Pe tronsonul finantat de japonezi expropierile nu sunt eligibile la plata din credit.

 


Re: Stiri si articole din presa Valentin

https://www.economica.net/metroul-de-oto ... 502.html
Metrorex a emis luna trecută ordinul de începere pentru contractul de proiectare și execuție a secțiunii 1 Mai - Tokyo din Magistrala 6. Lucrările la noua linie de metrou din Capitală vor începe după finalizarea proiectării, estimată în primăvara anului viitor, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții companiei.

„Contractul de servicii de proiectare și execuție lucrări de structură pentru Lotul 1. 1 Mai – Tokyo a fost semnat la data de 08.03.2022. A fost emis Ordinul de Începere în data de 11.07.2022 cu indicarea datei de 18.07.2022 ca dată de începere. Contractul este în derulare, în prezent se derulează acțiunile necesare și specifice activității de proiectare”, a detaliat pentru ECONOMICA.NET Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex.

Aceasta a precizat că durata de realizare a proiectării este de nouă luni, după care începe perioada de realizare a lucrărilor. Așadar, prin aprilie 2023 ar trebui finalizată proiectarea, urmând ca apoi să înceapă construcția propriu – zisă a liniei noi.

Mie imi da ceva cu virgula, ce au asteptat din martie pana in iulie?

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Cel mai probabil un imbold venit de la minister.

 


Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2251 forum members have written 417613 posts in 5204 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use