Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 100 (ex-783)

362 posts, 134050 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 Cezar210

Mi se pare cam neinspirată schimbarea indicativului. Multă lume cunoștea că 78x erau express, se știa de mult timp asta, mulți ani. Acum va fi ușor de confundat cu o linie "clasică" (pe baza indicativului).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 ADK

Prin anii '80 ITB a făcut o "ordine" liniilor pe care își exploata flota, astfel că de atunci s-a păstrat până în ziua de azi cam toată socoteala cum de altfel:
1-59: linii tramvai;
60-99: linii troleibuz;
100-399: linii autobuz urbane (3xx erau considerate linii rapide);
400-499: linii autobuz rurale (mă rog, preorășenești, azi metropolitane);
500-599: linii maxi-taxi (treabă ce pentru ITB n-a ținut decât atunci, după au continuat privații ce aveau și cu 6/700);
600-699: linii autobuz temporare ce înlocuiesc liniile de tramvai și troleibuz (41 tramvai -> 641 autobuz).
Nu mai știu dacă cu 700 ori 800 erau (sunt?) liniile pentru personal, știu că 900 mai apărea la coduri (955 DEFECT TEHNIC parcă era un exemplu).

Acum și 41 cum am văzut într-un topic unui autobuz, nu-i ceva foarte rău însă e ok într-un fel să rămână (6)41 ca să știi când îl vezi să nu mai aștepți tramvaiul/troleibuzul.

Și după revoluție a apărut 700-799 "linii expres" (de unde s-a sărit însă la 780 și ceva, chiar nu știu).

Acum 100 a mai existat cândva ca ceva linie fantomă, un fel de 103/246 ca traseu aproximativ (grazzie stfp, însă prin anul 2005 am văzut prin Ferentari un DAC cu acest indicativ la ușa 2, ciudată prezența dacă nu cumva era de la Titan cu vizite prin Ferentari).

Este totuși bine că dispare ciudățenia de 783, și devine în sfârșit un număr simplu care nu știu dacă întâmplător sau nu, nu a mai fost ocupat de mulți ani. Măcar știi că 100 e una dintre cele mai importante linii, care leagă centrul capitalei de cel mai mare aeroport (rămâne doar să ne familializăm cu noua "trecere").

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 Costin

Cezar210 wrote here:
Mi se pare cam neinspirată schimbarea indicativului. Multă lume cunoștea că 78x erau express, se știa de mult timp asta, mulți ani. Acum va fi ușor de confundat cu o linie "clasică" (pe baza indicativului).

In conditiile in care linia 100 e mai expres decat linia 783, argumentul pica.

Si foarte bine ca acum e expres pe bune, linia de aeroport nu trebuie sa opreasca in toate "hălțile".

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 Chev Celios

Cu 800 erau serviciile de noapte pentru angajati, acum sunt liniile de noapte parca si cu 9xxx erau codurile pentru diferite afisaje(asta pentru vremea cand au aparut afisajele electronice).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 ADK

Costin wrote here:
Cezar210 wrote here:
Mi se pare cam neinspirată schimbarea indicativului. Multă lume cunoștea că 78x erau express, se știa de mult timp asta, mulți ani. Acum va fi ușor de confundat cu o linie "clasică" (pe baza indicativului).

In conditiile in care linia 100 e mai expres decat linia 783, argumentul pica.

Si foarte bine ca acum e expres pe bune, linia de aeroport nu trebuie sa opreasca in toate "hălțile".

Cezar210 are puțin dreptatea lui legată de cunoașterea liniilor...

Știu cum a fost cu vechiul 34, care destui ani l-a înlocuit 634 iar apoi a reapărut ca tramvaiul 1, care 1 vechi a cam avut de-a trasee de nu le poți ține evidența (și e posibil să-și continue tradiția, ca ce-a mai îmbârligătoare linie de tramvai). Nu mai avea nicidecum la început fluxul de călători pe care îl avea cândva.

Dar în rest, 783->100 eu unul susțin, chiar de informația va trebui să aibă un pic de timp ca să circule.

Noroc că nu suntem în Ploiești, acolo dacă de mâine faci doar puțină ordine în buimăceala lor de linii vei da peste cap tot orașul (nu știu cum de tramvaiele au scăpat, o fi fost un "standard" cu alte orașe).

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 WT_fan06

@Cezar210 și ce avantaje ar fi avut păstrarea indicativului 783? Ar fi fost atât de "familiar" încât nimeni nu ar fi ghicit că nu mai oprește în tolba de stații din Otopeni și tot Otopeniul ar fi bătut în geamul șoferilor că de ce nu opresc în stații. Că doar ei știau că 783 oprește.

783 care în vremurile "bune" avea tarif special și vezi doamne oferea un serviciu superior, cu Saviemuri și sistem de taxare ca la metrou.

Mai are vreo legătură ce a fost cu 783-ul de azi? Păi tarif special nu mai are, linie express nu mai este (din moment ce ia toate haltele din Otopeni la rând, plus faimoasa Docenților). Așadar, de ce să se păstreze 783 pentru noua linie spre aeroport, în loc să se întoarcă pagina și să se renunțe la indicativele anacronice, pardon, "tradiționale"?

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 rosetti61

Pe ruta de aeroport 783 nu a avut Saviemuri ci doar pe cele doua variante de traseu initiale (Drumul Taberei - Piata Arsenalului si V. Ialomitei - Piata Presei). Pe varianta actuala de traseu nu a avut decat Saurer, Daf si Citaro. Ma asteptam sa-i aloce 483 ca indicativ dar vad ca i-au acordat atentia cuvenita. Ca 783 era "la coada", ca 300 sau 483 pe la mijloc, asa cu 100 e "in capu' listei".
Ultimul lucru pe care trebuie sa-l mai faca este sa umble la linia 55 si sa-i aloce numarul 13 sau 33.

In statia de la Aero Baneasa o sa vedem pe indicator "100, 203, 261, 301, 304, 330...", oare cum ar fi sunat "261, 300, 301, 304, 330..."?

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 sorin.niculescu_

Dar de ce trebuie să conteze cum ar fi sunat? Din punctul meu de vedere este o schimbare binevenită. 100 va fi cu adevărat o linie expres care să oprească DOAR în stațiile importante, și da, inclusiv Piața Romană e importantă, nu știu cum de unora dintre voi nu vi se pare la fel. Într-adevăr, TPBI/STB ar fi putut opta pentru varianta cu indicativul 700, căci în cazul în care (poate, zic și eu) vor mai apărea alte linii expres pe parcurs, să poată pune de la 700 în jos.

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 100 (ex-783) TPB

O amintire din vara acestui an, cu 783-ul la Piața Unirii, alături de vechiul 361...
20230717_142049.jpg (1.99 MB; downloaded 1691 times)

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 bogdan71

ADK wrote here:
Prin anii '80 ITB a făcut o "ordine" liniilor pe care își exploata flota, astfel că de atunci s-a păstrat până în ziua de azi cam toată socoteala cum de altfel:
1-59: linii tramvai;
60-99: linii troleibuz;
100-399: linii autobuz urbane (3xx erau considerate linii rapide);
400-499: linii autobuz rurale (mă rog, preorășenești, azi metropolitane);
500-599: linii maxi-taxi (treabă ce pentru ITB n-a ținut decât atunci, după au continuat privații ce aveau și cu 6/700);
600-699: linii autobuz temporare ce înlocuiesc liniile de tramvai și troleibuz (41 tramvai -> 641 autobuz).
Nu mai știu dacă cu 700 ori 800 erau (sunt?) liniile pentru personal, știu că 900 mai apărea la coduri (955 DEFECT TEHNIC parcă era un exemplu).

 Prin renumerotarea lui 783, se eliberează plaja 700-799, poate pentru operatorii non-STB. Se putea și prin renumerotarea liniilor 300-399 în intervalul 100-299 - și folosirea de exemplu a plajei 300-399 pentru preorășeneștile STB. Asta ar fi necesitat însă mai multe modificări de indicative.

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 100 (ex-783) WT_fan06

Din moment ce transportul public este integrat, nu există motive ca operatorii non-STB să ocupe alte plaje decât cele ocupate de STB. Dacă apare un nou operator în centrul orașului, traseul va fi tot 1xx / 2xx / 3xx întrucât TPBI stabilește indicativul, așa cum este normal să fie. Același lucru se întâmplă și cu regionalele non-STB de sub tutela autorității TPBI.

Operatorul e acolo să presteze serviciul de transport, nu să aibă trasee rezervate. 😀

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 783 cosminduru

ADK wrote here:
Acum 100 a mai existat cândva ca ceva linie fantomă, un fel de 103/246 ca traseu aproximativ (grazzie stfp, însă prin anul 2005 am văzut prin Ferentari un DAC cu acest indicativ la ușa 2, ciudată prezența dacă nu cumva era de la Titan cu vizite prin Ferentari).


Da, în anii 90 linia 100 era pe traseu Republica - CFR București Sud, aproximativ dubla 103 care mergea la ICME.
Pe o hartă mai veche, din 1969 (nu știu realitatea că nu eram născut atunci) 100 circula între Gara Titan (dar nu Titan sud, ci bariera Vergului) și Uzina Republica, dar nu unde întorc tramvaiele, ci mai departe, aproximativ la stația Cătănoaia de astăzi. Era și 100 barat, nu știu care era treaba cu acestea.

Ca fapt divers, linia 1 era în anii 90 Romprim - Helitube (pe șos. Colentina), o lua prin spate pe la Obor.

Eu cred că este o evoluție, este bine ca liniile 1 și 100 să fie cumva cele mai importante. Sigur, trebuie păstrate indicativele istorice pe linii consacrate, dar nu este nimic în neregulă cu renumerotarea atunci când rămân indicative anacronice (783, 601, etc.).  Se poate și mai rău. Vă dau exemplu din Riga, unde pot avea indicative identice pentru linii diferite, de exemplu există tramvaiul 3, autobuzul 3 și troleibuzul 3. Foarte ușor de încurcat, mai ales ultimele două. Sau există stații prin care un autobuz trece în ambele sensuri, pentru că face o buclă. Și poate veni autobuzul 48 după autobuzul 48 în aceeași stație în două direcții diferite, trebuie să caști ochii pe afișaj unde merge. Cum era odată N120 la Crângași.

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 100 (ex-783) ByOnu

cosminduru wrote here:
Sau există stații prin care un autobuz trece în ambele sensuri, pentru că face o buclă. Și poate veni autobuzul 48 după autobuzul 48 în aceeași stație în două direcții diferite, trebuie să caști ochii pe afișaj unde merge. Cum era odată N120 la Crângași.


Nu cumva similar cu 783 (100) la Aeroport Plecări, unde opreste si cel tocmai venit de la Unirii, dar si cel care pleaca spre Unirii?

Iar afisajul care nu indica < doar > destinatia poate induce in eroare.

 


Re: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 100 (ex-783) rosetti61

Pe perioada noptii nu ar putea avea indicativul N100?

 


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421266 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use