Forum părinte: Știri, noutăți și discuții despre metrou

 

Subiect: Discuții diverse despre Metrorex

4761 mesaje, 534279 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1  ... 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Stefan28
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

https://clubferoviar.ro/ziua-metroului/


Data de 16 noiembrie 1979 marchează începerea exploatării metroului din București. În acea zi, din Depoul Ciurel a plecat spre stația Semănătoarea (azi Petrache Poenaru) primul tren de metrou. Pe parcursul celor 8,1 km, cât măsura primul tronson al Magistralei 1, erau șase stații – Semănătoarea, Grozăvești, Eroilor, Izvor, Piața Unirii, Timpuri Noi  – plus un depou.

Până la data de 19 decembrie 1979, când a fost oficial tăiată panglică de inaugurare a metroului de către dictatorul Nicolae Ceaușescu, acesta a circulat cu călători, fiind singurul metrou din lume care în perioada de probe a funcționat în acest mod, potrivit informațiilor de pe site-ul oficial al Metrorex, preluate din volumul “Metroul românesc și metrourile Terrei”, autor Ilie Tănăsache, Editura Vox 2000, București, 2009.

Ziua Metroului. Octavian Udriște: ”A venit lumea ca la urs”
Ziua Metroului mineriada din iunie 1990 Ceaușescu metrou în Drumul TabereiPunerea în exploatare a primului tronson al metroului bucureștean s-a făcut prin semnăturile date de Florin Tănăsescu, directorul ICPE, și Octavian Udriște, șeful Serviciului de Material Rulant, actualmente președintele onorific al Club Feroviar.

”Era într-o sâmbătă și a venit lume ca la urs, toată lumea voia să vadă metroul. În prima zi au fost transportați 175.000 de călători”, își amintește acum Octavian Udriște. El a precizat că, inițial, inaugurarea fusese prevăzută pemtru 1 Mai, apoi pentru 23 August, dar nu s-a realizat. ”Apoi, în noiembrie, era nu știu ce congres al partidului și a fost pus în funcțiune. Am redus viteza de la 80 la 65 (kilometri pe oră – n.red.) și i-am dat drumul. Am făcut și eu un pic pe mecanicul ajutor, că nu era personal, se depășeau turele. Abia pe 19 decembrie a venit Ceaușescu”, a declarat Octavian Udriște pentru Club Feroviar.

Cel pe a cărui semnătură s-a făcut punerea în exploatare își amintește că indicațiile de la partid au fost ca metroul să fie 100% românesc: ”Nu ne-a lăsat să importăm nimic și s-a cam făcut cu nechezol, mai ales la trenuri. Dar a ieșit bine în final și este o realizare cu care ne mândrim și acum”.

Gheorghe Udriște: mecanicii au venit de la CFR
Ziua MetrouluiUn alt om a cărui activitate profesională se suprapune și se confundă cu cea a metroului bucureștean este Gheorghe Udriște, în două rânduri director general al Metrorex.

”Eram angajat la metrou din martie 1978. Îmi amintesc că atunci (pe 16 noiembrie 1979 – n.red.) erau mii de oameni, nici nu se putea intra. Șefii de compartimente și mecanicii proveneau de la CFR, apoi au început școli speciale pentru mecanici și școli de pregătire pentru diverse meserii – electricieni, SCB, energeticieni, mișcare, comercial”, a declarat Gheorghe Udriște pentru Club Feroviar.

Liviu Șoavă: ”M-au impresionat primele două luni lucrate la Metrou”
Ziua MetrouluiUn alt fost director general al Metrorex, Liviu Șoavă, nu era angajat al Metroului atunci când a fost pus în funcțiune sistemul de transport subteran din Capitală.

”În 1979, la inaugurare, eram în Armată. M-am angajat în 1989, după stagiul pe care l-am făcut la Brașov. Cel mai mult m-au impresionat primele două luni de zile, când am fost într-un fel de stagiu, ca să cunosc mai bine Metroul. Eu urma să lucrez într-un depou, ca inginer, dar am fost băgat inițial în acest stagiu”, spune acum Liviu Șoavă.

El rememorează cei peste 20 de ani lucrați la metroul bucureștean și spune că ”au fost momente deosebite, și bune și mai puțin bune. Te marchează în carieră și în experiență”.

Marius Lăpădat își amintește cu bucurie de Ziua Metroului
Nici Marius Lăpădat, alt fost director general al Metrorex, nu era angajat la Metrou atunci când s-a pus în funcțiune.

El s-a angajat aici abia în 1990, dar își amintește cu plăcere momentele pe care le-a petrecut ca salariat al Metrorex, dar mai ales de Ziua Metroului: ”M-a impresionat punerea în circulație a noilor trenuri Bombardier. Dar momentele pe care mi le aduc aminte cu cea mai mare plăcere sunt sărbătorile pe care le făceam cu sindicatele, cu angajații. Erau cele mai emoționante momente. Întotdeauna mi-a plăcut să lucrez cu oamenii și tot timpul relația mea cu Sindicatul din Metrou a fost una foarte bună”.

Gabriel Mocanu: ”Prima oară am mers cu metroul în 1980 sau 1981”
Amintiri plăcute are și actualul director general al Metrorex, Gabriel Mocanu. ”M-am angajat la Metrou în 1994, dar îmi aduc aminte, copil fiind, de imaginile difuzate la televizor în 1979 cu punerea în exploatare”, a declarat el pentru Club Feroviar.

”Am mers pentru prima oară cu metroul în 1980 sau 1981, între Piața Unirii și Grozăvești”, a continuat Gabriel Mocanu. El spune că în atâția ani lucrați la metrou a acumulat amintiri plăcute și realizări deosebite: ”Metroul mi-a devenit a doua familie”.

Actualul director general al Metrorex spune că momentele din cariera sa de la metrou pe care și le amintește cu cea mai mare plăcere au fost punerea în funcțiune a sistemului automat de taxare, fiind tehnician la vremea respectivă, apoi primul sistem de televiziune cu circuit închis și faptul că în 2008 a călătorit cu primul tren de probă între Nicolae Grigorescu și Anghel Saligny.

”Îmi amintesc cu plăcere și când a început extinderea către Străulești, ca director de Infrastructură, și în acest an, când am pus în funcțiune primul tronson al Magistralei 5”, a concluzionat directorul general al Metrorex.
La multi ani!  :applause:   :bere:

 


  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

In pofida tuturor dificultatilor si adversitatilor in acesti ani trebuie totusi sa constatam ca reteaua de metrou a crescut de aproape zece ori!
In legatura cu primul tronson pot sa va spun ca am participat la probe pe post de balast inainte de punerea in circulatie cu pasageri.
La inceput probele s-au facut cu ramele lestate cu saci de nisip, operatie greoaie. Mai apoi cineva a venit cu ideea sa se puna butoaie care sa fie umplute/golite cu apa dar s-a hotarat ca e mai usor sa fie testate cu voluntari asa ca am avut sarcina sa mobilizez tineret de pe santier cat sa umplem un vagon!
Mai apoi am participat in diverse roluri la toate trenurile de proba, cu exceptia M5 si nici nu va inchipuiti cu ce emotii dar si entuziasm a fost trecerea fiecareia dintre aceste probe de foc
Palpitant a fost la tronsonul doi din Balta cand pentru singura data probele au fost facute de santier si nu de exploatare!
Si acum imi amintesc cum am mers catarat pe LDH Mitica sa bagam rama in traseu...sau de T3 Militari cand cu doar 24h inainte de inaugurarea anuntata s-a constatat ca floteaza fundatia caii de rulare in zona Gorjului dar s-a luat hotararea sa nu se amane nimic, monitorizam comportarea si vom gasi solutii de stabilizare. Ori la M2T2 cand la intrarea in zona viitoarei statii de la Romana s-a produs o flama violenta din cauza unei sarme ratacite in traseu si toate oficialitatile simandicoase nu stiau cum sa fuga ca potarnichile speriate din tren!  :)
Chiar daca mai apoi punerile in functiune au parut mai line de fiecare data au fost si episoade palpitante necunoscute publicului larg.
Ce vremuri dar mai ales ce oameni care au stiut sa-si asume responsabilitati uriase si sa gaseasca solutii nu sa caute justificari penibile!
La Multi Ani si felicitari tuturor celor ce au pus umarul si un gand pios pentru cei ce nu mai sunt in randurile noastre ca sa se bucure de aceasta zi festiva.

 


  • Autor: Stefan28
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

Și un lucru remarcabil după mine este că după 41 de ani, ramele care au deschis acest metrou încă circulă pe magistrala 3 și 4, cu precădere mai mare pe 4, desigur!
:love:  :yes:  :bere:

 


  • Autor: zapacitu
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex zapacitu

Si la mai mare, ce sa zic :bere: Preferabil de la Pantelimon la Brancusi si de la Otopeni la Progresu!

 


  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Vivat, crescet, gloriat!
:applause:

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

Stfan 28, trebuie să ne interesăm, dar nu cred că ramele de acum 41 de ani mai sunt în viață...Cred că sunt niște IVE mai  recente...

 


  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Nu au 40, au doar 30ani si au trecut prin modernizari, modificari si adaptari pentru a putea fi mentinute in viata...

 


  • Autor: Stefan28
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

Eu știam că de la REM 003 până la REM 014 sunt făcute din 1975 pana in 1979. Daca nu e asa va rog sa ma corectați.

 


  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Din cate stiu nu mai exista rama nemodernizata care sa dateze de la inceputuri, dar las pe MR-isti sa se pronunte...

 


  • Autor: Stefan28
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28







Noile harti din IVE! :ugeek:
Si BM! :bere:


 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex PTMZ

Of, pe harta IVA iar au uitat să treacă Piața Victoriei de pe M2 cu peroane laterale...

 


  • Autor: cris_m
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex cris_m

Hai serios acum, peronul era problema acum? Dar de ramificatia M5 gresit reprezentata ce zici? De faptul ca au aglomerat ca prostii harta cu informatie irelevanta (Eroilor 1 si 2, cui ii pasa a cata statie e?). :popa:

 


  • Autor: SirVlady
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex SirVlady

Mie mi se pare mai imbecila numerotarea statiilor cu 1 si 2. Spatiu consumat aiurea pe doua denumiri care arondeaza fix aceeasi statie...

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex PTMZ

cris_m a scris:
Hai serios acum, peronul era problema acum? Dar de ramificatia M5 gresit reprezentata ce zici? De faptul ca au aglomerat ca prostii harta cu informatie irelevanta (Eroilor 1 si 2, cui ii pasa a cata statie e?). :popa:

Am atras atenția asupra stației Piața Victoriei M2 deoarece e o greșeală deja redundantă, pe care, aparent, nu se obosesc să o remedieze.
Cu ramificația M5 e o ciudățenie pe harta IVA: M3 merge spre dreapta către Preciziei, când de fapt merge spre vest, deci spre stânga pe o hartă normală (cu Nordul reprezentat în sus), către Preciziei. La fel M1: pe schema din IVA apare că vine de jos în sus și apoi la stânga către Pantelimon, când de fapt vine de sus în jos și o ia spre dreapta hărții, spre est. Așadar e oarecum de înțeles de ce M5 e inversată: ea merge spre vest și apoi spre est, schematic merge spre stânga, iar în sus e sudul, spre Râul Doamnei, Valea Ialomiței fiind mai la nord, deci mai jos pe schema IVA. Practic, întorci harta obișnuită cu susul în jos. Totuși, aceasta nu explică de ce nu fac schema normal, cu Nordul în sus.
Iar la faza cu stațiile 1 și 2 total de acord cu tine. Nu cunosc să mai existe vreun metrou prin lume care are stațiile așa, (nume) 1 și 2. Nu e corect și nu are nicio relevanță, practic, cum a zis SirVlady, e exact aceeași stație. Plus că pot apărea confuzii (vezi Victoriei, dacă zici cuiva care nu e din București să se ducă la Piața Victoriei 2, cel mai probabil va înțelege să se ducă pe M2, nu pe M1). Dacă vrei să le diferențiezi, dă-le nume diferite (Pasaj Victoria și Palatul Victoria, de exemplu). Sau, cel mai simplu, Piața Victoriei M1 și Piața Victoriei M2.

 


Mergi la pagina:  1  ... 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1665 utilizatori ai forumului au scris 327369 mesaje în 3921 subiecte și 409 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare