Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

132 posts, 69065 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor mihai_t

Ma bag si eu in discutie... Sincer, nu vad la ce ar ajuta supra-largirea Caii Calarasilor. Daca vrei sa ajungi de la Unirii la Piata Muncii atunci foloseste blvd. Victoriei Socialismului (sau cum se mai cheama), care e la 2 colturi mai la sud, are cate 4 benzi pe sens si pe care se circula destul de ok. Nu ca pe Calarasilor s-ar forma cine stie ce blocaje. Intr-adevar, se sta in spatele tramvaiului daca il prinzi, dar se circula.

Si stiu ce vorbesc, merg aproape zilnic pe Calarasilor ori cu tramvaiul ori cu masina. Si apropo de Matei Basarab, e bine ca se elibereaza/indreapta, dar si pana acuma se putea folosi scurtatura aceea (cu un mic ocol prin Labirintului), dar nu prea multi o foloseau.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Costin

Am facut putina ordine - mesajele despre str. Matei Basarab au fost mutate la noul topic, aici raman discutiile doar despre Calea Calarasilor.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor thor5

Nu as vrea sa exprim opinii daca ca sa nu tac, dar sincer nu inteleg incapatanarea unora de a nu face nimic (de a nu modifica nimic) la actuala Calea Calarasilor. Si ma refer exact la acea portiune istorica (ingusta) dintre Popa Nan si Sf. Mina. Oameni buni, de ce credeti ca respectiva "inculpata" se numeste Calea Calarasilor, avand nume istoric dealtfel?
Istoric vorbind, toate arterele principale ale Bucurestilor de dinainte de razboi purtau in nume cuvantul "Calea". Echivalentul modern al "Calea" ar fi "Bulevardul" x, y sau z. Deci acea artera era o cale de comunicatie larga pentru acea vreme.
"Inculpata" poarta (si) numele de Calarasilor, adica pe acolo treceau calarasii sau calaretii. Adica trafic "de mare viteza" pentru acea vreme!
La momentul actual, nu pot spune decat : vai de mama ei de viteza! Prin faptul ca Ceausescu nu a apucat sa termine modernizarea ei, acum a devenit Calea "de cea mai mica viteza".
Nu sunt obsedat, nici paranoic, nici fanatic, dar oare nu ar fi mai simplu sa terminam modernizarea aia in nota initiala? Portiunea in cauza nu este chiar asa de lunga, se poate largi relativ usor la 2 benzi pe sens prin demolarea caselor/cocioabelor foarte vechi. Desigur, cladirile cu oarecare importanta: Hala Traian, Biserica Sf. Stefan, unu-doua blocuri mai inalte, nu trebuiesc daramate, dar pot fi translate (mutate) un pic pentru acomodarea traficului. Pe vremea lui Ceausescu s-au facut o groaza de translari, de biserici, de blocuri, etc. Tehnic vorbind, este perfect posibil. Si vorbim de cateva solutii punctuale de translare, nu mutam bulevarde intregi de blocuri.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor ByOnu

Momentan nu sunt nici pro, nici contra. Dar, m-a macinat mereu intrebarea: de ce lumea vorbeste cu atata ura fata de Ceausescu referitor la faptul ca a evacuat casele vechi si a construit blocuri si bulevarde, cand exact acelasi lucru se intampla si in prezent (ex: Uranus)? Nu mi se pare fair-play sa existe mentalitati diferite cand vorbim despre acelasi rezultat. :geek:

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor survola

Poate fiindca s-au facut demolari "in prostie" si de-a valma, fiind demolate cartiere frumoase si pastrate cartiere mizere.
Una e sa demolezi punctual pentru o indreptare sau largire de bulevard, alta e sa demolezi palate sau cartiere intregi de vile ca sa construiesti casa poporului si "centrul civic". Acolo s-a demolat o arie echivalenta cu suprafata Venetiei (daca imi aduc minte bine comparatia).

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor chevic

Nu cred ca l-a criticat nimeni pe Ceausescu pentru largirea Bulevardului Dacia unde s-au mai demolat niste case pe ici pe colo. Sa demolezi intreg Uranusul insa e cu totul altceva.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Speedy

thor5 wrote:
Nu as vrea sa exprim opinii daca ca sa nu tac, dar sincer nu inteleg incapatanarea unora de a nu face nimic (de a nu modifica nimic) la actuala Calea Calarasilor. Si ma refer exact la acea portiune istorica (ingusta) dintre Popa Nan si Sf. Mina. Oameni buni, de ce credeti ca respectiva "inculpata" se numeste Calea Calarasilor, avand nume istoric dealtfel?
Istoric vorbind, toate arterele principale ale Bucurestilor de dinainte de razboi purtau in nume cuvantul "Calea". Echivalentul modern al "Calea" ar fi "Bulevardul" x, y sau z. Deci acea artera era o cale de comunicatie larga pentru acea vreme.
"Inculpata" poarta (si) numele de Calarasilor, adica pe acolo treceau calarasii sau calaretii. Adica trafic "de mare viteza" pentru acea vreme!
La momentul actual, nu pot spune decat : vai de mama ei de viteza! Prin faptul ca Ceausescu nu a apucat sa termine modernizarea ei, acum a devenit Calea "de cea mai mica viteza".
Nu sunt obsedat, nici paranoic, nici fanatic, dar oare nu ar fi mai simplu sa terminam modernizarea aia in nota initiala? Portiunea in cauza nu este chiar asa de lunga, se poate largi relativ usor la 2 benzi pe sens prin demolarea caselor/cocioabelor foarte vechi. Desigur, cladirile cu oarecare importanta: Hala Traian, Biserica Sf. Stefan, unu-doua blocuri mai inalte, nu trebuiesc daramate, dar pot fi translate (mutate) un pic pentru acomodarea traficului. Pe vremea lui Ceausescu s-au facut o groaza de translari, de biserici, de blocuri, etc. Tehnic vorbind, este perfect posibil. Si vorbim de cateva solutii punctuale de translare, nu mutam bulevarde intregi de blocuri.


Ma bucur ca subiectul revine in actualitate, si zona ar trebui sa revina in atentia autoritatilor.
Daca ar fi vorba de largire la 2 benzi, distanta pe care ar trebui facuta e mai mica decat cea specificata mai sus, nu e vorba de strada Popa Nan si Biserica Sfantul Mina.
E vorba de intersectia strazii Romulus - Calea Calarasilor pana la Hala Traian si doar pe partea dreapta in sensul de mers spre Hala Traian. Se poate observa ca pana la strada Romulus se incepuse in perioada interbelica largirea drumului, toate cladirile ramase nedemolate pe partea dreapta de la Biserica Sfantul Mina pana la Strada Romulus sunt construite dupa 1925, continuand spre Hala Traian, dupa intersectia cu Romulus, casele sunt mai vechi, inainte de 1900. se pot observa tipicul caselor, cu pravalie in fata si locuinta la etaj.
In anii 80 s-a inceput o largire mult mai ampla care s-a oprit la Biserica Sfantul Mina ( mutata de pe locul ei). Aceasta operatiune s-a oprit la Revolutie, altfel in martie 90, urmau sa darame pana la Hala Traian, toti cei care locuiau in zona primisera deja instintarea si repartitie in alte zone.
Din acest motiv, al demolarii iminente, multe case au fost abandonate si ulterior, dupa Revolutie, ocupate abuziv, si distruse. Pana prin 95, peisajul era dezolant, Bulevardul Mircea Voda era neterminat, blocurile de pe Coposu erau niste schelete de beton, in fata Bisericii Sfantul Mina, in locul acelui spatiu verde erau vechile sine de tramvai.
Prin 98-99 au aparut si cele 2 benzinarii pe partea dreapta si un parculet. Inainte era doar un teren viran si caldaramul de piatra cubica al strazii Matei Basarab, piatra cubica inca mai e acolo acoperita de un strat gros de vegetatie, nu s-a preoocupat nimeni sa o scoata si sa o valorifice.
Sunt multe articole pe net si poze, despre aceasta zona, foarte bine documentate.
Revenind la o eventuala largire, ar fi o idee buna, practit pe partea dreapta in perimetrul pe care l-am mentionat, sunt maxim 15 case fara valoare istorica, doar vechi, in rest sunt niste curti care pot fi micsorate, nu e nimic de translatat.
De mentionat ca Piata Hala Traian  ( a nu se confunda cu Hala Traian) cand a fost mutata pe partea dreapta, a fost construita lasandu-se spatiu suficient pentru  o eventuala largire, la fel si cladirea care e acum in constructie vis a vis de Biserica Sfantul Stefan, e prevazuta o eventiala largire a strazii.
 Cum spunea cineva mai sus, una e sa largesti un bulevard si alta e demolezi tot din manie proletara...adica din prostie pura...

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor chevic

Intre Traian si Intrarea Platon nu se mai poate face nimic. E adevarat ca macar aici e o banda pe sens + 2 tramvai, desi banda aia e pentru auto, un microbuz nu incape cu tramvailul in acelasi timp.

Hotelul Razvan, cladirea de langa el, magazinul Somes si noua cladire vizavi de Somes au naruit orice speranta de largire.

Sau ma rog asta e parerea mea. Cine credea ca se poate largi Caranfil doar din mancatul trotoarelor ?

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor thor5

chevic wrote:
Intre Traian si Intrarea Platon nu se mai poate face nimic. E adevarat ca macar aici e o banda pe sens + 2 tramvai, desi banda aia e pentru auto, un microbuz nu incape cu tramvailul in acelasi timp.

Hotelul Razvan, cladirea de langa el, magazinul Somes si noua cladire vizavi de Somes au naruit orice speranta de largire.

Sau ma rog asta e parerea mea. Cine credea ca se poate largi Caranfil doar din mancatul trotoarelor ?

Nu fi asa de pesimist. Orice se poate construi se poate si darama! Vor ei sa darame Cathedral Plaza de langa Sf. Iosif, daramite un amarat de hotel. :lol: Sau se poate transla. :idea:

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor thor5

ByOnu wrote:
Momentan nu sunt nici pro, nici contra. Dar, m-a macinat mereu intrebarea: de ce lumea vorbeste cu atata ura fata de Ceausescu referitor la faptul ca a evacuat casele vechi si a construit blocuri si bulevarde, cand exact acelasi lucru se intampla si in prezent (ex: Uranus)? Nu mi se pare fair-play sa existe mentalitati diferite cand vorbim despre acelasi rezultat. :geek:

Mi nu mi se pare chiar acelasi lucru: la Uranus este vorba de o rectiniliarizare (indreptare) si largire a ceva existent, mai mult, este vorba despre crearea unei axe prioritate de comunicatie intre Guvern si Parlament.
Ceausescu darama de-a valma, cu toptanul, la hectar, nu la calitate! Mai mult, volumul demolarilor era de cele mai multe ori superior celui al caselor noi, adica se demola mai mult decat se construia, si de multe ori familiile primeau spatii mai mici (mai putine camere sau cu suprafete mai mici) in contul celor demolate.
Partea cea mai tampita la Ceausescu era ca multe cartiere erau izolate, fara bulevarde suficiente si fara transport in comun suficient. In unele cartiere nu existau spatii pentru servicii: magazine, pravalii, birouri, etc.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Orgonon

Nu mi se pare atat de necesara largirea Caii Calarasi. Se poate face fara probleme un sistem de sensuri unice cu Matei Basarab, de exemplu. In schimb, eu as muta tramvaiul de pe Calarasi pe Unirii, unde are loc berechet si chiar este necesar, 104 facand fata cu greu.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor ADY881

Orgonon wrote:
Nu mi se pare atat de necesara largirea Caii Calarasi. Se poate face fara probleme un sistem de sensuri unice cu Matei Basarab, de exemplu. In schimb, eu as muta tramvaiul de pe Calarasi pe Unirii, unde are loc berechet si chiar este necesar, 104 facand fata cu greu.

deacord cu ideea, eu am propus o serie de sensuri unice in threadul despre strapungerea Berzei-Uranus, ce ar lichida necesitatea largirii Calarasilor, Linia de tramvai  de pe  Calarasilor, as fi mutat-o pe Matei Basarab(facand acolo o artera pentru Tramvaie si pietoni), iar Calarasilor as face-o sens unic spre Piata Unirii. Iar pe bulevardul Unirii as face pietonal cu tramvai, pe care ar putea circula atat tramvaie moderne cat si tramvaie pseudo istorice V09 pentru turisti :lol: .

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Lohengrin

Mergând astăzi de la Cișmigiu pe Cobălcescu în sus spre Piața Buzești, am remarcat febrilitatea cu care se demolează prin zonă. Pe Cobălcescu 15 (la colț cu Gh. Lazăr) e în curs de finalizare demolarea unei case care cândva o fi fost frumoasă. Multe altele deja sunt făcute și își așteaptă înlocuitoarele de beton și sticlă, posesoare de muuuulte etaje (retrase de la stradă, sigur!) și aducătoare de venituri pentru propitari și de ambuteiaje pentru zonă (că-z doar n-or fi ăia tâmpiți să le facă și cu locuri de parcare). Ideea e că indiferent de voința Primăriei, casele vechi tot se vor demola. Numai că demolarea lăsată la voia întâmplării nu va avea niciun efect urbanistic pozitiv, ci va conduce la aglomerarea orașului. Pentru că fiecare va construi cum îl va tăia capul, având ca unic scop maximizarea profitului propriu. La cum arată multe din construcțiile Căii Călărașilor, e momentul unei acțiuni în forță - sau măcar al adoptării unor reglementări stricte, similare celor care împiedică foștii proprietari să-și reconstruiască locuințele demolate din vecinătatea Casei Poporului sau a Maidanului Academiei, aflat vizavi.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Adrian Rosca

Primăria vrea să lărgească Calea Călărașilor, pe care se află 200 de imobile protejate de lege

Primăria vrea să schimbe ceva şi pe Calea Călăraşilor. Două benzi de circulaţie pe sens, între Popa Nan şi Piaţa Corneliu Coposu. Are 175.000 de lei pentru studiul de fezabilitate. Dar şi vreo 60 de clădiri istorice, care ţin trează povestea vechiului oraş şi pe care regimul comunist nu a apucat să le pună jos.

„Lărgirea ei era prevăzută în detaliul de sistematizare din 1984. Trebuie făcută toată această lucrare cu tot respectul şi grija pentru aceste clădiri”, afirmă Ştefan Dumitraşcu, arhitectul şef Primăriei Sector 3.

La fel ca în cazul bulevardului Buzeşti - Berzei - Uranus, lărgirea Căii Călăraşilor înseamnă demolări, strămutări şi despăgubiri.
„Nu se poate face omletă fără să spargi ouăle. Una e să fie monument istoric şi alta să păstrezi case care arată dezolant”, susține un localnic.
Organizaţiile pentru protecţia patrimoniului cred însă că lărgirea bulevardului nu trebuie să afecteze nici măcar o ruină cu valenţe istorice.
„Sunt monumente de secol XVIII, XIX şi construcţii interbelice. Opţiunea de a lărgi Calea Călăraşilor este inadecvcată, pentru că înseamnă distrugerea monumentelor istorice. În secolul XXI, urbanismul presupune alte soluţii pentru fluidizarea traficului”, declară Edmond Niculuşcă, preşedintele ARCEN.

Asociaţia Română pentru Cultură, Educaţie şi Normalitate inventariază deja toate monumentele istorice ale Capitalei şi susţine că pe Calea Călăraşilor sunt peste 200 de imobile protejate de lege.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate ... ege-879277

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421301 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use