Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIniţiative nematerializate de achiziţie, construcţie sau modernizare vehicule

 

Topic: Producția de tramvaie Astra Imperio la RATB-URAC

206 posts, 88205 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC Dominatrix

DNA anchetează contractul „Tramvaiul Imperio”

Direcția Națională Anticorupție a trimis, recent, o solicitare Regiei de Transport București prin care a cerut documente legate de acest contract. Potrivit unor surse municipale, procurorii verifică modalitatea prin care a fost încheiat contractul privind construirea tramvaiului Imperio, proiect realizat de către RATB în parteneriat cu Astra Vagoane și Siemens.
„S-a primit o hârtie de la DNA prin care s-au solicitat documente”, au declarat, pentru EVZ, surse din cadrul Regiei.

Oprescu a dispus anchetă acum un an

Primarul-general Sorin Oprescu a dispus, pe data de 2 martie 2011, o anchetă privind încheierea contractului, după ce directorul de la acea vreme al RATB-ului, Adrian Criț, a anunțat că a încheiat înțelegerea fără a avea acordul Consiliului General al Capitalei sau al edilului-șef. „Având în vedere contractul încheiat de directorul general Adrian Criţ, cu Astra Vagoane Arad şi Siemens, primarul general a dispus formarea unei comisii de analiză şi anchetă.

Precizăm că, încă din data de 21 februarie 2011, primarul Sorin Oprescu i-a pus in vedere directorului că pentru a încheia un astfel de contract este necesară aprobarera Consiliului General”, se precizează într-un comunicat al Primăriei Capitalei emis în luna martie 2011.

Fostul director a explicat, pentru EVZ, că este bine că se verifică acest contract. „Totul s-a făcut conform legii”, a spus Criț.

Rezultatele anchetei nu au fost făcute publice nici până în prezent. RATB a încheiat acest contract pe 21 februarie 2011, urmând ca firma să vină cu banii necesari investiţiilor, iar Regia cu mâna de lucru şi cu spaţiul destinat producţiei.

Blidar: Vom investi 6-8 milioane de euro

Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad, a precizat că a cerut acordul Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice atunci când s-a încheiat contractul de asociere în participațiune.

„Noi am cerut acordul atunci când am încheiat contractul. A zis că nu este nevoie de licitație. Am întrebat și la Primăria Capitalei și ne-au spus că atâta timp cât noi venim cu banii, ei nu au nimic înpotrivă”, a declarat Blidar.

Acesta a mai precizat firma va investi 6-8 milioane de euro pentru finanțarea realizării prototipului. „Sunt banii dați de firmă. După, vom participa la licitații. Dacă vom vinde, vom vinde, dacă nu este pierderea firmei”, a mai spus proprietarul Astra Vagoane.

CALCUL
Cât câștigă Regia

Regia câştigă 30% din banii încasaţi din vânzarea tramvaielor care vor fi produse în cadrul acestui parteneriat. Deocamdată se lucrează la prototipul tramvaiului.

Totodată, o comisie de specialitate analizează derularea contractului şi încearcă să identifice disfuncţionalităţile şi să stabilească măsurile ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de fabricaţie.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/dna-anc ... 69998.html

 


Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC Gabi

Stiti cumva aproximativ cand va fi gata tramvaiul? :D

 


Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC Cristy

DNA anchetează contractul „Tramvaiul Imperio”

In acest articol apare si o fotografie cu tramvaiul. Oare acesta este modelul pentru Bucuresti?
images.jpeg (6.52 KB; downloaded 4149 times)

 


Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC bercenicity

:(  :(  Cu plasticele alea e un design demn de 1995; PESA saracului

Pe de alta parte blocurile optice si intreaga masca il face sa para mai ieftin de reparat la coliziuni...

 


Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC ByOnu

bercenicity wrote:
...mai ieftin de reparat la coliziuni...


Pai atunci mai bine ramaneam la V3A...

 


Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC Gabi

Modelul produs de aradeni arata mult mai bine :roll:

 


Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC bercenicity

Tot trei sectiuni... parca era vorba sa fie de 36 metri (patru sectiuni) si sa aiba mai multe usi.
Scaunele de pe boghiuri sunt pentru ologi, la fel ca la modelul metric :(.. Mai bine faceau o banca longitudinala de doua locuri

 


Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC ByOnu

Cum arată super-tramvaiul Imperio Eco, produs la Bucureşti GALERIE FOTO ŞI VIDEO  

Imperio Eco, cel mai ieftin tramvai de ultimă generaţie, produs de Astra Vagoane Arad în colaborare cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti, a fost prezentat marţi la fabrica Astra - RATB din Capitală.
Imperio Eco asigură toate standardele de confort necesare călătorilor, fiind dotat cu instalaţie de climatizare, podea joasă, care facilitează accesul persoanelor cu mobilitate redusă, scaune tapiţate şi echipamente care asigură costuri reduse de exploatare şi întreţinere. De asemenea, tramvaiul este dotat cu un sistem de recuperare a energiei, care asigură funcţionarea aerului condiţionat fără costuri suplimentare.

"Imperio Eco răspunde politicilor Uniunii Europene de dezvoltare a transportului urban pe şine, satisfăcând dezideratele ecologice, de protecţia mediului, de eficienţă economică, prin randamentul crescut faţă de alte mijloace de transport în comun, şi cele de siguranţă a transportului călătorilor. În marile centre urbane, care se confruntă cu o capacitate depăşită a şoselelor şi cu creşterea peste măsură a numărului de autovehicule, tramvaiul este principalul mijloc de transport cu rol în decongestionarea traficului în orele de vârf. În anumite perioade ale anului, mai ales vara, cetăţenii evită transportul cu tramvaiul din cauza condiţiilor inumane. În România circulă 1.500 de tramvaie, dintre care doar 10 la Oradea şi două la Cluj sunt dotate cu aer condiţionat", a declarat, marţi, Valer Blidar, omul de afaceri care controlează Astra Vagoane Arad.

Tramvaiul Imperio Eco produs la Bucureşti costă circa 2 milioane de euro şi poate fi realizat în funcţie de cerinţele autorităţilor.

Imperio Eco poate avea două până la şase module (vagoane), potrivit directorului de marketing al companiei, Cornel Negret. Capacitatea de transport a mijlocului de transport în comun este de 228 călători şi poate ajunge la 360 de persoane, pentru un metrou uşor cu trei sau patru module. Uşile de acces pot fi dispuse pe ambele părţi, iar tramvaiul poate fi uni sau bidirecţional, în funcţie de cerinţe.

"Bucureştiul, o aglomerare urbană cu peste 2 milioane locuitori, trebuie să îşi găsească propriile soluţii pentru rezolvarea problemelor de trafic cu care se confruntă. Aici, din cele circa 500 de tramvaie, niciunul nu este dotat cu aer condiţionat. Bucureştiul este singura capitală europeană în această situaţie. În toate oraşele din România cu reţea de tramvaie, aceste mijloace de transport au o vechime de minimum 40 - 50 de ani, fiind uzate complet, iar aşa-zisele modernizări nu reprezintă decât soluţii de moment, cu costuri foarte mari şi nu pe termen lung", a mai spus Valer Blidar.

Fabrica de la Bucureşti poate produce până la trei tramvaie pe lună, potrivit lui Cornel Negret.


http://b365.ro/cum-arata-primul-tramvai- ... 645.html




 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC Utilizator anonim

Tramvaiul e ok, va aduc un reportaj cu acesta in cateva ore.

 


Cum arată tramvaiul produs în România de omul de afaceri V.B misterr

Cum arată tramvaiul produs în România de omul de afaceri Valer Blidar

09sm7639.jpg (2.52 MB; downloaded 2338 times)


Astăzi, omul de afaceri Valer Blidar, unul dintre cei mai importanţi industriaşi români, ce controlează Astra Vagoane Călători, a prezentat prototipul tramvaiului Imperio pe care îl va produce în fabrica din Arad şi în cea din Bucureşti. Tramvaiul are podeaua complet coborâtă în toate compartimentele de pasageri.

În tramvai sunt instalaţii de climatizare în salon şi cabine, un sistem de informare al pasagerilor cu indicatoare de destinaţie şi anunţuri vocale dar şi un sistem de supraveghere video.

Comanda tramvaiului, precum tracţiunea sau frânarea, se realizează prin intermediul microprocesoarelor. Tramvaiul este dotat cu patru sisteme de frânzare independente. Acest model de tramvai se poate deplasa cu o viteză de până la 60-70 kilometri pe oră.

Preţul unui astfel de tramvai variază între 1,7-1,8 milioane de euro.

Omul de afaceri a semnat anul trecut un contract de asociere cu RATB în vederea realizării unei fabrici de tramvaie în Bucureşti, pe baza licenţei de fabricaţie cumpărată de Astra Vagoane Călători de la Siemens. Investiţia în această linie de producţie s-a ridicat la circa 7-8 milioane de euro.

În cadrul acestui parteneriat RATB participă cu spaţiul de producţie al Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) din zona Lizeanu şi cu forţa de muncă, respectiv 150 de angajaţi, iar Astra Vagoane Călători a realizat investiţia în modernizarea spaţiului şi în linia de producţie tramvaie, deţinând o licenţă Siemens. Parteneriatul este pe o durată de zece ani.

În paralel, Blidar a investit circa 7 milioane de euro şi într-o fabrică de tramvaie de la Arad, unde produce şi vagoane.

La evenimentul de prezentare a tramvaiului au fost prezenţi ambasadorii Germaniei şi Austriei la Bucureşti, dar şi cei ai Braziliei şi Uruguayului.

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC sss

PR-ul e bun, daca va fi competitiv si ca pret ( adica mixul de pret achizitie/intretinere ) va avea succes, daca va merge pe calea folosita la Cluj, adica e scump, dar e romanesc... o sa-l ingroape, pentru ca UE este o piata unica si nu suporta ajutoarele de stat pentru producatori autohtoni!

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC Utilizator anonim

Imperio Astra-RATB, versiunea cu 3 corpuri, mai pot fi adaugate in functie de comanda pana la inca 3 corpuri.

DSC_5787.JPG (297.57 KB; downloaded 3939 times)

 


  • marian
  • Posted:
  •  

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC marian

Asta-i reportajul? Oricum ma mira faptul ca nu ne-ai spus mai devreme cum obisnuiai alta data.De obicei erai mai entuziast,sa inteleg din felul in care il prezinti ca nu prezinta interes pt noi in Bucuresti,nu o sa-l vedem nici macar in probe?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC Utilizator anonim

Acum lucrez la reportaj.
In unele cazuri este mai bine sa nu te apuci sa spui in stanga si in dreapta ce si cum pana nu ai ceva concret.
O sa il vedem circuland.

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Iniţiative nematerializate de achiziţie, construcţie sau modernizare vehicule  • 
Choose destination

Since our 2287 forum members have written 421212 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use