Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Știri feroviare din România

1280 posts, 410950 views
 
Go to page:  1  ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri feroviare din România PTMZ

În același timp, luând în considerare nevoile pieței naționale de transport feroviar de călători, privind înnoirea parcului de material rulant, cu mult peste cele 37 de trenuri atribuite în cadrul licitației de rame electrice RE-IR, ARF a demarat activitatea necesară documentațiilor pentru achiziția de material rulant pentru transportul public de călători (caiete de sarcini, fișe de date) pentru țintele prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ce intră în sfera de competență a ARF.

Astfel, sunt prevăzute în PNRR achiziția de material rulant ecologic (electric-EMU/baterii-B-EMU/hidrogen-H-EMU), și anume:
• 20 EMU (rame electrice – RE-IR-Electric Interregio – trenuri de lung parcurs, cu 6 unități);
• 12 H-EMU (rame electrice cu hidrogen, cu 3+1 unități);
• 16 locomotive electrice noi cu 4 osii cu sistem ERTMS capabile de viteză 160 km/oră și tractare de trenuri de până la 16 vagoane.
De asemenea, echipa ARF va analiza – în perioada următoare – și alte posibilități pentru achiziția de material rulant nou pentru transportul public de călători din România, urmând să pregătească documentațiile tehnico-economice aferente.

Sursa: A.R.F.

 


Re: Știri feroviare din România punmeister

20 de EMU RE-IR separate de cele 37?

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Da, separate. Cele din comunicat sunt prin PNRR, cele deja licitate sunt prin POIM, deci nu poate fi vorba decât de altele.

 


Re: Știri feroviare din România orex

În același timp, luând în considerare nevoile pieței naționale de transport feroviar de călători, privind înnoirea parcului de material rulant, cu mult peste cele 37 de trenuri atribuite în cadrul licitației de rame electrice RE-IR, ARF a demarat activitatea necesară documentațiilor pentru achiziția de material rulant pentru transportul public de călători (caiete de sarcini, fișe de date) pentru țintele prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ce intră în sfera de competență a ARF.
(...)
De asemenea, echipa ARF va analiza – în perioada următoare – și alte posibilități pentru achiziția de material rulant nou pentru transportul public de călători din România, urmând să pregătească documentațiile tehnico-economice aferente.


1. A demarat? Trebuia sa le aiba, nu-n pregatire, ci gata pana la ora asta!  :yes:
2. Va analiza?  Ce i-a impiedicat sa-si largeasca orizontul cunoasterii pana acum? :think:  :headbash:
3. ”Echipa” asta tre sa se profesionalizeze mai degrabă, sa nu mai faca niste greseli impardonabile (vezi concluzia deciziei C.N.S.C. nr. 2142/2020). Nu-s in stare, sa-si ia consultanti, asa zisii ”experti externi”, sa n-o mai dea in bara, ca aici nu se potriveste dictonul ”mai bagi un leu, mai tragi odata”!! De la infiintare, pana-n prezent, nu le-a iesit nici jumatate din achizitiile publice scontate! :headbash:

 


Re: Știri feroviare din România orex

Grindeanu l-a pus şef la CFR Infrastructură pe fostul director al Regionalei CFR Timişoara/Simu, membru PSD, ar fi adus simpatizanţi la marele miting social-democrat din 2018
Ion Simu, fost şef al Regionalei de Căi Ferate Timişoara este de astăzi, noul director general interimar al CFR Infrastructură, compania care administrează reţeaua feroviară din România, potrivit unui anunţ oficial care confirmă informaţia pe care Economedia a publicat-o miercuri. Consiliul de Administraţie al CFR SA, nu a mai prelungit mandatul fostului director Ioan Pintea (numit la începutul anului 2020, în mandatul ministrului Bode) şi l-a pus şef pentru o perioadă de 4 luni pe Ion Simu. Absolvent al Universităţii Politehnice din Timişoara, Simu ar fi ajutat la  transportul membrilor şi simpatizanţilor PSD la marele miting al social-democraţilor din 2018 de la Bucureşti, el însuşi fiind menbru PSD Caraş Severin, potrivit publicaţiei Pressone. Notă: Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, deputat de Timiş, este născut în Caransebeş, judeţul Caraş – Severin. Vezi aici ultima declaraţie de avere a noului şef CFR SA.

CFR Infrastructură precizează într-un comunicat că, una dintre priorităţile noului şef al Căilor Ferate este prioritizarea proiectelor din PNRR : ,, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, vineri 17 decembrie 2021, Ion SIMU-ALEXANDRU a preluat conducerea Companiei, fiind desemnat, de Consiliul de Administraţie, în funcția de director general interimar, pentru un mandat de patru luni. Ion SIMU-ALEXANDRU, de profesie inginer, este absolvent al Facultății de Mecanică, specializarea Ingineria Sistemelor de Circulație Feroviară, din cadrul Universității Politehnice Timișoara și are o experiență profesională de 30 de ani, în domeniul feroviar.” – a comunicat Compania.
La preluarea mandatului Simu a promis că programul pentru modernizarea căii ferate se va desfăşura în ritm accelerat :  ,,Toate aceste proiecte, care au o contribuție esențială în dezvoltarea economică a rețelei feroviare naționale, dar și a companiei în sine, se vor implementa în regim accelerat, pentru că acum există șansa uriașă să modernizăm calea ferată, în această perioadă în care transportul feroviar, cel mai ecologic mod de transport, este o prioritate la nivel european și național” -a spus Simu.

Investiţii şi şantiere de miliarde de euro pe Calea Ferată

CFR Infrastructură derulează cu fonduri europene doar două lucrări majore : modernizarea sectoarelor dintre Braşov- Sighişoara şi Simeria pe coridorul IV şi refacerea liniei Bucureşti- Giurgiu pentru redeschiderea circulaţiei.

Cele mai importante investiţii prin PNRR sunt electrificare şi modernizare pe liniile Caransebeş-Timişoara respectiv Cluj Napoca- Oradea, fiecare cu o valoare totală de aprox. 1,3 miliarde euro.

 


Re: Știri feroviare din România orex

Braşov, al doilea oraş din România cu tren direct la Aeroport. Linia de tren pentru Aeroportul Internaţional Braşov (Ghimbav) are 21 de kilometri şi costă 739 milioane lei
Municipiul Braşov va fi al doilea oraş din România care va avea Aeroportul conectat la reţeaua feroviară metropolitană şi naţională, în prezent doar Capitala având un tren direct care face legătura cu Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport al ţării. Aeroportul Internaţional Braşov, care se construieşte lângă oraşul Ghimbav va avea o linie de tren cu o lungime de 21,5 kilometri care va face legătura cu Magistrala 200 Braşov – Arad, investiţia fiind estimată la 739 milioane lei. Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico- economici pentru realizarea liniei de tren către Aeroport, proiect care include dublarea liniei Bartolomeu-Ghimbav- Codlea şi electrificarea tronsonului de Cale Ferată Braşov – Codlea. Judeţul Braşov este una dintre destinaţiile preferate ale turiştilor pe toată durata anului iar Municipiul Braşov este desemnat pol naţional de creştere, cele mai apropiate aeroporturi, Otopeni şi Sibiu, fiind la distanţă relativ mare, 160 de kilometri, potrivit Notei de Fundamentare : ,, În urma studiilor privind impactul economic şi social pe care l-ar putea avea realizarea unui aeroport internaţional în zona Braşov – Ghimbav a rezultat interesul foarte ridicat al populaţiei şi importanţa deosebită pentru dezvoltarea economică a regiunii. Astfel realizarea unui aeroport internaţional de categorie 4D în zona Municipiului Braşov, care să deservească în principal judeţele Braşov, Covasna şi Harghita şi care să ofere legături internaţionale cu Europa şi Orientul Mijlociu reprezintă un obiectiv esenţial pentru viitoarea dezvoltare a zonei. Zona reglementată este situată în teritoriul administrativ al oraşului Ghimbav. De asemenea, zona se află în legătură directă cu Municipiul Braşov, atât funcţională cât şi fizică, prin prezenţa drumului judeţean DJ103C, care face legătura directă cu Centura Ocolitoare a municipiului. Muncipiul Braşov, desemnat pol naţional de creştere, este unul dintre cele mai importante şi mai bine dezvoltate centre urbane din România. Din acest motiv lipsa unui aeroport internaţional în imediata apropiere reprezintă o disfuncţionalitate importantă atât pentru Municipiul Braşov cât şi pentru zonele din imediata vecinătate a acestuia.” -Proiect de Hotărâre de Guvern pentru linia de tren Braşov- Aeroport Ghimbav.

Potrivit proiectului linia de tren va avea o lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în 3 ani iar valoarea totală este de 739 milioane de lei din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.  Realizarea lucrării face parte din strategia de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung cuprinsă în Master Planul General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666 din 14 septembrie 2016 ce are ca obiectiv asigurarea condițiilor pentru crearea unui sistem de transport eficient, sustenabil, flexibil şi sigur, preocupare esenţială pentru dezvoltarea economică a României, arată ministerul de resort.

Aeroportul Internaţional Braşov ( Ghimbav) acum cu un stadiu fizic de execuţie de 75 % ar putea fi operaţionalizat la sfârşitul anului viitor, spunea în noiembrie fostul manager de proiect, Istvan Barna Jakab. Lucrările sunt efectuate de asocierea Gog Art – Uti, după ce, primul contract, semnat în 2019, cu firma Construcţii Sibiu a fost reziliat în 2020.

 


Re: Știri feroviare din România andrei11

Titlu lipsit de logică, NU linia de tren are 21 km, ci VA AVEA !  ( Şi va costa 739 milioane lei )

 


Re: Știri feroviare din România shoppy

Nu inteleg cum au putut sa ajunga la 21,5km daca pleaca din M200, Brasov - Ghimbav are 11km iar de la Ghimbav pana la aeroport sunt 2km, poate ca au vrut sa spuna 2,15km.

 


Re: Știri feroviare din România orex

MT-ul, voiai sa zici ca-i vinovatul de serviciu, nu? :yes:
Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”

Data publicării: 15.12.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 27.12.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:
Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”.
Obiectivul investiției presupune realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav. Această investiție contribuie la dezvoltarea şi extinderea legăturilor transportului aerian cu alte moduri de transport prin interconectarea aeroportului cu întreaga reţea de cale ferată a României şi cu reţeaua europeană de transport TEN-T. Traseul de cale ferată este situat pe raza judeţului Brașov, are lungimea totală de 21,5 km şi presupune conectarea Aeroportului Internațional Brașov–Ghimbav la stația CF Ghimbav pe direcția Brașov și la Magistrala feroviară 200 pe direcția Codlea (Sibiu).
În vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie, în cadrul investiției au fost prevăzute dublarea liniei CF Bartolomeu – Ghimbav – Codlea și electrificarea liniei CF Brașov – Codlea.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de: 739.330 mii lei
Durata de realizare a investiției este de: 36 luni
Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A., precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 


Re: Știri feroviare din România shoppy

A, daca este modernizare si dublare Bartolomeu - Codlea, pod peste Barsa, podet peste Ghimbasel si ce o mai fi, atunci se explica.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Are loc un protest spontan:
Greva la CFR a început luni dimineața în mai multe locuri din țară, angajații societăților feroviare fiind nemulțumiți de decizia Guvernului de a proroga până la 1 ianuarie 2023 aplicarea Legii privind Statutul personalului feroviar.

Cum nu este vorba de o grevă propriu-zisă, ci de un protest spontan, întreruperea lucrului nu a avut loc simultan pe toată rețeaua feroviară. Pe raza mai multor regionale de cale ferată angajații au oprit lucrul la diferite ore ale dimineții. Printre primii care au încetat activitatea sunt cei de la Regionala Iași, angajații companiei de infrastructură protestând în stațiile Iași, Suceava și Bacău, potrivit unor postări pe grupurile de Facebook. Informația a fost confirmată pentru Club Feroviar de Florea Dobrescu, președintele Federației Naționale Sindicale Drum de Fier.

Greva la CFR. La ora 12,00 au loc negocieri la Ministerul Transporturilor
El a precizat că a fost sunat de directorul Direcției de Transport Feroviar din cadrul Ministerului Transporturilor, pentru ca la ora 12,00 să aibă loc negocieri la sediul ministerului.

”Imediat după ce a apărut informația că Legea privind Statutul personalului feroviar va fi prorogată pentru a doua oară, oamenii au luat foc, pe bună dreptate. Așteptăm de cinci-șase ani Statutul ăsta și nimeni nu vrea să ne ia în seamă. Cât să mai așteptăm? Condiții de muncă nu, salarii nu…. De la compania de infrastructură au plecat anul ăsta peste 800 de oameni, iar angajările au fost deblocate abia acum, în decembrie”, ne-a spus liderul sindical.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Declanșată în dimineața zilei de luni, greva ceferiștilor s-a încheiat, în urma finalizării negocierilor dintre liderii de sindicat și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

”Se va relua circulația trenurilor. Am sfătuit oamenii să reia activitatea. Am obținut o creștere salarială de 10% începând de anul viitor, care să acopere inflația”, a declarat pentru Club Feroviar președintele Federației Naționale Sindicale Drum de Fier, Florea Dobrescu. El a precizat că un alt punct convenit a fost anularea Ordinului semnat de fostul ministru Cătălin Drulă prin ca se interzicea participarea reprezentanților sindicali la ședințele Consiliilor de Administrație ale societăților feroviare cu capital de stat.

Greva ceferiștilor s-a încheiat. Fără cercetări disciplinare
”Astăzi, 20 decembrie 2021, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, la solicitarea ministrului Sorin Grindeanu a avut loc întâlnirea cu reprezentanții federațiilor sindicale din calea ferată. Discuțiile s-au concentrat pe problemele existente în domeniul feroviar dar și pe situația creată de protestul spontan al unor lucrători din calea ferată. Părțile au convenit ca pentru perioada imediat următoare să se agreeze ca și soluție creșterea salariilor tarifare cu indicele de creștere a prețurilor de consum pentru anul 2022, în condițiile aprobării cadrului legal și financiar. Vorbim aici de Legea bugetului de stat și bugetele companiilor feroviare, ca o primă etapă în vederea aplicării Statutului personalului feroviar. Totodată părțile s-au angajat să identifice constant soluții pentru aplicarea Statutului personalului feroviar, sens în care vor fi organizate întâlniri periodice cu privire la situația căii ferate”, a anunțat Ministerul Transporturilor, prin intermediul unui comunicat de presă.

Totodată, sindicaliștii au am solicitat ministrului Transporturilor și au obținut acordul acestuia pentru evitarea cercetării personalului implicat în acțiunea spontană de luni.

Sursa: Club Feroviar

 



Re: Știri feroviare din România orex

Ministerul Transporturilor a cedat după cea mai mare grevă din ultimii ani: Salariile cresc cu circa 10% de la 1 ianuarie / Dimineață, ministrul Grindeanu refuzase mărirea salarială
Sindicaliștii din sectorul feroviar au ajuns luni la un acord cu Ministerul Transporturilor și vor beneficia de o creștere de salarii de circa 10%, de la începutul anului 2022, ca o primă etapă pentru aplicarea Statutului personalului feroviar, conform surselor Economedia. Acordul vine în contextul în care, în această dimineață, ministrul Sorin Grindeanu spunea că, dacă ar majora cu 10% salariile feroviarilor, impactul ar fi de peste un miliard, resurse care nu există. Greva de luni a paralizat sistemul feroviar și a fost cea mai mare din ultimii ani, peste 260 de trenuri fiind oprite.

Potrivit surselor Economedia, la discuția la care au participat ministrul Tranporturilor și directorii companiilor feroviare s-a convenit acordarea unei creșteri salariale în debutul anului 2022, egală cu indicele creșterii prețurilor de consum (estimarea fiind de 10%) în condițiile asigurării cadrului legislativ (legea bugetului de stat și bugetele companiilor feroviare), acest lucru fiind o prima etapă în asigurarea resurselor financiare pentru aplicarea Statutului personalului feroviar.

La negocieri s-a mai convenit „angajarea constantă a eforturilor comune pentru aplicarea următoarelor etape pentru aplicarea integrală a dispozițiilor Statutului personalului feroviar”. Totodată, personalul implicat în acțiunea spontană de astăzi nu va fi cercetat.

Reamintim că salariații din domeniul feroviar, de la cele trei companii cu capital de stat (CFR Călători, Marfă și Infrastructură) au început luni dimineață o grevă care a paralizat transportul pe calea ferată, peste sute de trenuri fiind afectate, întârzierile ridicându-se la 5-6 ore, pentru anumite rute.

Au fost 261 de trenuri blocate, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt în cadrul Ministerului Transporturilor, care a afimat că așteaptă ca acum să repornească circulația feroviară.

„Practic, considerăm că am făcut toate diligențele necesare pentru ca protestul spontan să se încheie. Din acest moment așteptăm ca trenurile blocate în stație să fie lăsate să circule, deci practic să se dea drumul la circulația feroviară în România”, a declarat Alin Șerbănescu.

Greviștii au reclamat faptul că guvernul PSD-PNL-UDMR a amânat cu un an creșterea salariilor, prevăzută într-o lege votată în 2020. E vorba despre Legea 195/2020 privind statutul personalului feroviar, inițiată chiar de PSD și votată în august 2020 – în plină campanie electorală – de PSD, Pro România și UDMR. Legea prevedea, printre altele, creșteri de circa 35% ale salariilor – unele extrem de mici în acest moment. Problema a apărut în acest an, când guvernul Ciucă, din care chiar PSD face parte, a amânat intrarea în vigoare a legii cu un an, până în 2023. Amânarea a fost făcută prin Ordonanța de urgență 130/2021, articolul VIII, adoptată vineri 17 decembrie.

 


Go to page:  1  ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420983 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use