Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Știri feroviare din România

1277 posts, 404795 views
 
Go to page:  1  ... 72 73 74 75 76 77 78  ... 92
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri feroviare din România aztec

Pai cel vechi de la Cernavoda a fost construit in 5 ani cu totul, cu lopata, calul ai desenat vu creionul si linia...
Azi cu calculatorul, prefabricate, macarale si basculante...4 ani.
Curata evolutie, coane Fanica...

Parca ala de la Severin...facut de un roman...tot in 4 ani a fost facut.. amu' 1900 de ani...tot peste Dunare, nu peste Buzau.

 


Re: Știri feroviare din România subway guru

De acord cu o conditie, sa fie <traditional> adica max half-speed sau no-speed! Avand in vedere ca merge spre moldoveni musai sa fie incet-incetisor-piloc si diloc.
:lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Știri feroviare din România aztec

Pai..conteaza?
"....vom face altul pe rau in jos
Altul mai trainic si mai frumos"

Investitorul va fi RZD. (RJD)? Pe ce ecartament, al lor sau pe al noatru?
In cazul asta o sa fie gata la timp...la timpul potrivit.
Se opresc la Lukoil Ploiesti, in vizita de lucru, ca turisti.
Si in cazul asta nu mai trebuie sa ajunga la Bucuresti...ca au autostrada... :D
Dar mai dureaza studiul de prefezabilitate...sa vada daca ne leaga prin Kiev sau prin Tiraspol...de capul opus ..
Daca e asa...s-ar putea sa il faca gratis...il platim dupa...

 


Re: Știri feroviare din România subway guru

Investitorul e stabilit, PPP adica nu Poti Putea Plati nimic in afara de spagile groase!
:twisted:  :twisted:  :twisted:
Si oricum e cica fir simplu, sa vezi si sa nu crezi, distractie maxima...

 


Re: Știri feroviare din România aztec

Pai daca e de iuteala maxima, o sa fie o singura garnitura, ca sa nu se ciocneasca cu alta pe traseu.
Acum serios...pe cine prostesc astia?
E de genul, nu va facem autostrada, va facem tren.
Adica mai amana pana la calendele grecesti investitiile...

 


Re: Știri feroviare din România subway guru

Cum adicatelea, vrei ceva serios de la niste neseriosi???...ca de prostit se prostesc si singuri, fara ajutorul nostru.

 


Re: Știri feroviare din România misterr

Pentru a depăşi viteza melcului, CFR SA are nevoie de 113 miliarde lei





Trenurile de mare viteză vor rămâne un vis interzis românilor pentru multă vreme. Starea precară a infrastructurii feroviare şi ritmul lent în care se fac reparaţiile fac ca trenurile să circule astăzi mai prost ca în urmă cu 50-60 de ani. În timp ce în lume se bat recorduri de viteză care în urmă cu câţiva ani păreau de neatins, noi concurăm cu melcul. În România, trenurile au cea mai mică viteză medie din Europa şi înregistrează întârzieri-record. Pentru a păstra actuala viteză, CFR SA ar trebui să investească 1,69 miliarde de lei, iar pentru a atinge viteza de proiectare iniţială suma ar urca la 113 miliarde de lei.

În prezent, raportul dintre viteza maximă de circulaţie a trenurilor pe calea ferată (Ve) şi viteza de proiectare iniţială (Vpi) este subunitar, de 0,828, potrivit companiei CFR SA. Păstrarea actualului raport (Ve)/(Vpi) necesită investiţii cifrate la 1,69 miliarde de lei, în condiţiile în care, în urmă cu doi ani, pentru păstrarea acestui raport compania CFR SA trebuia să facă investiţii de 1,59 miliarde de lei. Din cei 1,69 miliarde de lei care ar trebui investiţi, 840 milioane de lei trebuie alocaţi pentru întreţinerea liniilor, 250 milioane de lei pentru întreţinerea instalaţiilor, iar pentru reparaţiile capitale ale liniilor şi instalaţiilor - 600 milioane de lei. Anul acesta, pentru întreţinerea infrastructurii publice feroviare s-a alocat un buget-record de 1,416 miliarde de lei, cu 500 milioane de lei mai mult decât în 2018.

Întoarcerea la locomotiva cu aburi costă

Pentru a putea atinge din nou viteza de proiectare (raportul Ve/Vpi să devină unitar), cea din urmă cu zeci de ani, avem mult timp de aşteptat. Valoarea investiţiilor pe care trebuie să le facă CFR SA este de 113,12 miliarde de lei. Suma este una astronomică, în condiţiile în care anul acesta pentru programul de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii feroviare şi a staţiilor de cale ferată s-au alocat doar 13,5 miliarde de lei. Din cele 113 miliarde de lei, 94,37 miliarde de lei lei ar trebui alocaţi pentru reparaţiile capitale ale infrastructurii feroviare. Suma ar permite recuperarea restanţelor la acest capitol care înseamnau anul trecut 9.908 km de linie de cale ferată şi 9.181 km de terasament, lucru care ar permite ridicarea restricţiilor de viteză. De asemenea, 18,74 miliarde de lei ar trebui alocaţi pentru reabilitarea podurilor şi podeţelor, în condiţiile în care 65% dintre ele au durata de funcţionare expirată.

Având în vedere că în acest an Produsul Intern Brut al României este estimat să ajungă la circa 1.000 de miliarde de lei, investiţiile pentru creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor ar trebui să ajungă la peste 11% din PIB.

Încă 2 mld. lei pentru a atinge normalitatea

În schimb, pentru creşterea raportului (Ve)/(Vpi), astfel încât trenurile să meargă cu viteza de 160 km/h, ar mai trebui investiţi suplimentar încă două miliarde de lei. Acum, rutele pe care trenurile de călători pot circula cu această viteză sunt doar câteva. Cea mai lungă rută, 225 km, este Bucureşti – Constanţa, a cărei reabilitare a costat circa un miliard de euro, a durat opt ani şi s-a lăsat anul trecut cu un dosar la DNA.

În 2018, viteza medie comercială a trenurilor a fost de 55,7 km/h pentru trenurile InterRegio şi de 39,2 km/h pentru cele Regio, iar întârzierile au totalizat în 2017 circa 5 milioane de minute, ceea ce înseamnă că am pierdut pe calea ferată 10 ani din viaţă.

 


Re: Știri feroviare din România WT_fan06

Şi noi vrem linie de mare viteză! Apropo, proiectul acela e în dezbatere publică până pe 25 februarie din câte citisem.

 


Re: Știri feroviare din România punmeister

Fiind un PPP nu se va face niciodata.

 


Re: Știri feroviare din România WT_fan06

Autoritatea pentru Reforma Feroviara a finalizat documentatia pentru achizitia primului lot de 40 de rame electrice

Noile rame electrice destinate transportului feroviar de călători în trafic suburban și regional vor fi capabile să atingă o viteză de 160 km/h și vor trebui sa ofere o capacitate de transport intre 200 si 250 de pasageri.

Valoarea estimata pentru acest prim lot este de 230 milioane euro și va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, conform Club Feroviar.

Link: https://clubferoviar.ro/autoritatea-pen ... electrice/
----------------------------------------
Deci Hyperion e exclus, nu? Capacitatea lui e 176+1 conform Softronic. Hyperion e modular? Mai poate fi adăugat un vagon, sau e fixat la 4 vagoane?

 


Re: Știri feroviare din România punmeister

Mi-e greu sa cred ca Softronic va participa la licitatie avand in vedere comenzile de LEMA pentru Green Cargo + altii. Cel mai probabil se va baga doar Alstom cu Coradia Stream (varianta Pop a Trenitalia) avand in vedere ca pot asigura mentenanta pe 15 ani a automotoarelor la depoul Militari unde este efectuata mentenanta ramelor IVA si BM2/BM21.

 


Re: Știri feroviare din România WT_fan06

Nici cu Coradia nu mi-e rușine, dar Softronic s-a zbătut atâta cu Hyperion și acum nu participă la licitație?... Câte LEMA au de făcut în total? Știu de 8 locomotive pentru Green Cargo, livrări care ar trebui efectuate până în toamna lui 2019. Timp să facă și Hyperion după ce termină cu Green Cargo cred că e suficient, dar tot nu m-am prins dacă Hyperion este modular și poate participa la licitație...

 


Re: Știri feroviare din România WT_fan06

Autoritatea de Achizitii da peste cap licitatiile in pregatire din industria feroviara

Modificari de ultima ora aduse legislatiei achizitiilor publice obliga autoritatile contractante sa refaca documentatiile de licitatie, daca nu a fost publicat anuntul de participare. Schimbarile afecteaza toate licitatiile in pregatire din zona feroviara, dar si pe cele din infrastructura rutiera, etc.

In Monitorul Oficial 215 din data de 19 martie 2019 s-a publicat Ordinul 1017 din 20 februarie 2019 „privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse, precum şi a modalităţii de completare a anunţului de participare/de participare simplificat”.

Ordinul ANAP se aplica contractului de achiziţie publică/sectorială de produse si anunţului de participare/de participare simplificat pentru atribuirea contractului/ acordului-cadru de produse, dupa cum arata prevederea in cauza.

Obligativitatea se aplica procedurilor de atribuire iniţiate după data publicării prezentului ordin. Prevederile vor da bataie de cap insa autoritatilor contractante. In asteptarea bugetului de stat, multe autoritati contractante au intocmit documentatii de achizitie, asteptand aprobarea bugetului de stat, pentru a putea da drumul la licitatii. Legea finantelor publice interzice licitarea de lucrari, servicii si produse, daca lipsesc prevederile bugetare pentru acestea.

Este de neinteles de ce ordinul ANAP nu a fost emis mai din timp, astfel incat autoritatile contractante sa intocmeasca documentatii in conformitate cu noua prevedere. Pare-se ca ordinul a asteptat aprobarea bugetului parca pentru a incurca toate licitatiile  a caror lansare se pregatea. Iarasi este neclar de ce intrarea in vigoare a ordinului a trebuie sa fie imediata, fara a lasa autoriitatilor contractante un ragaz de conformare, de cateva luni, astfel incat aceste autoritati sa stie ce le asteapta si sa inceapa noile documentatii pe ultimele prevederi fara a arunca la cos cee ace au pregatit pana acum. Ordinul ANAP ar putea avea ca effect un blocaj al lucrarilor de infrastructura intr-un moment in care este atat de multa nevoie de acestea. Deblocarea licitatiilor va dura cateva luni, timp in care documentatiile vor trebui refacute, precizează Club Feroviar.

Sursa: https://clubferoviar.ro/autoritatea-de- ... feroviara/

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Apar modificări cu privire la validarea (controlul) biletelor de tren CFR Călători de la 1 aprilie. Iată comunicatul:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/modificari-privind-validarea-legitimatiilor-de-calatorie-in-tren/
CFR Călători informează că, începând cu data de 1 aprilie a.c., sunt operate anumite modificări în procedura de validare a legitimațiilor de călătorie, în tren.

Pentru îmbarcările din stații cu ghișee de vânzare deservite de personal CFR Călători, biletul emis pentru un anumit tren NU mai poate fi validat de către personalul de tren în situația în care se dorește efectuarea călătoriei cu alt tren din aceeași zi, ce este programat să circule mai devreme sau mai târziu.

În acest caz este obligatoriu să se solicite de către călător, la casele de bilete, viza de modificare/validare a legitimației de călătorie pentru noul tren, până cel târziu la o oră după ora de plecare a trenului înscrisă pe bilet. Modificarea se va putea realiza numai în măsura în care mai sunt locuri disponibile, atât la trenurile Interregio (în limita locurilor disponibile), cât și la trenurile Regio în limita capacității maxime acceptate la transport.

Atenție! În situația în care călătorul se urcă în tren fără ca biletul să aibă viza de modificare/validare, la controlul documentelor de transport, acesta va fi considerat fără legitimație de călătorie și personalul de tren îi va emite bilet la tarif de taxare în tren.

EXCEPȚIE fac cazurile în care îmbarcarea se face dintr-o stație nedeservită de personal CFR Călători ori în afara programului de lucru al acestuia, caz în care validarea legitimațiilor de călătorie (pentru situațiile prezentate mai sus) se face la personalul de tren.

**

Înainte de efectuarea călătoriei, rugăm pe toți pasagerii să se asigure că au bilet, pentru evitarea taxării suplimentare în tren corespunzătoare rangului de tren și zonei kilometrice și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.  Pasagerii care urcă din punctele de oprire unde nu sunt case de bilete, conform reglementărilor în vigoare au obligaţia de a se prezenta imediat după urcarea în tren la personalul feroviar pentru a-şi cumpăra bilete, la un tarif similar celui de la casa de bilete.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numărul de telefon 021/9521 (pentru traficul intern) sau să se adreseze personalului nostru din stații.

 


Go to page:  1  ... 72 73 74 75 76 77 78  ... 92
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419413 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use