Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)

1718 posts, 313260 views
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 123
 
 

📖 Pagination options
Re: Presa despre Pasajul Basarab Dominatrix

Discutam de pomana. E limpede ca indiferent cine castiga o licitatie pentru o lucrare mare de infrastructura va gasi ulterior "justificari" pentru acte aditionale si majorari de costuri. Tot atat de limpede e ca aceste lucruri se intampla peste tot, in orice tara, intrucat "cazul 4" cum zicea ante-vorbitorul meu este unul ideal, care nu exista in realitate. Doar "marimea cascavalului" difera. In Romania e mai "gros", fiindca aici capitalismul e inca in faza de "acumulare salbatica".

In legatura cu retelele edilitare, cred ca nu m-am exprimat eu bine: nu am spus ca aceste proiectantilor li se dau planuri gresite doar fiindca cineva a facut o eroare in serviciu. Si asta poate e posibil in unele cazuri, dar mai mult este de vina si "miserupismul" balcanic arhi-cunoscut, si lipsa unei arhive cadastrale coerente si clare. Ca doar e vorba de lucrari facute de om cui mana lui, nu a venit Sfantul Duh sa bage tevile in alt loc.

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Grigore

Evident ca la orice contract cu statul "cineva-si trage ceva". Multi probabil isi inchipuie ca spaga la un contract de anvergura este o geanta cu bancnote de 500 EUR. Cumva la fel cum dai spaga la finante, la OPC sau la Politie, doar ca la scara mai mare. Nimic mai fals. Mega-spagile aferente unor astfel de contracte se scurg prin cascade de zeci de firme de consultanta si de subcontractori, implicand si offshore-uri si firme in care cel care ia efectiv spaga este un actionar minoritar etc. Un astfel de traseu este imposibil de dovedit legal.

Iar situatiile tulburi din cadastru, din retelele edilitare, din birocratie sunt exact cele necesare pentru a putea justifica sub paravan legal disimularea intre firmele real implicate in realizarea unui proiect a celor care sunt calea de plata a spagii. Asa ca in haosul actual nu e deloc necesar ca cineva sa intocmeasca in mod deliberat planuri de situatie eronate. Ajunge ca cel care conduce sa nu faca nimic pentru intocmirea planurilor corecte si atunci situatia ramane tulbure, iar angajatii fac ce prostii doresc.

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab danielstan

Despre trucari de licitatii va pot spune din ce stiu de la un om implicat in asa ceva la nivel local (cu primariile de orase mici):
- intai de toate se aranjeaza shpagi din start intre cel ce va castiga licitatia si functionarii publici
(primar, membri de comisie de licitatie etc.)
- omul meu, angajat in firma de constructii. primeste sarcina de la sef sa faca 3 plicuri de licitat:
unul cu pret super mic, sub costuri, altul mediu si altul mare
- firma depune ULTIMA plicurile la licitatie
- in timpul licitatiei se desfac plicurile in fata ofertantilor, in ordinea depunerii ofertelor si un om din comisie pregateste din timp
unul din cele 3 plicuri, in functie de cum merge treaba

Daca firma are ghinionul sa castige cu plicul cu pret super mic - corecteaza mai tarziu pierderea cu contracte aditionale super umflate.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2) Utilizator anonim

Au reluat de azi, s-a intrat in linie dreapta pentru deschiderea circulatiei pe pasaj.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2) mindmasster

Utilizator anonim wrote:
Au reluat de azi, s-a intrat in linie dreapta pentru deschiderea circulatiei pe pasaj.


Cat de mult imi place expresia asta : "Lucrarile au intrat in linie dreapta "

@Lucian: Este vorba doar de pasajul basarab

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Tavi

romafroman wrote:
Mai crede cineva că se va circula pe pasajul Basarab la 1 martie? Adică peste 54 de zile? De... iarnă? :roll:


io de 1 martie dau martisoare la muieri nu umblu brambura pe pasaje  :twisted:
acu' sa n-o luam in tragic cu datu' in folosinta ca unde a durat atatea luni ... chiar! cate luni or fi de la deschiderea santierului? Le-a numarat cineva? ... ce mai conteaza una, doua in plus?  :|

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab Utilizator anonim

Din noiembrie 2006....acum suntem in luna 51 de santier.  :P

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Dominatrix

Tavi wrote:
cate luni or fi de la deschiderea santierului? Le-a numarat cineva?
Santierul s-a deschis "oficial" in prezenta celui mai bun Marinar dintre Presedinti si cel mai bun Presedinte dintre Marinari pe data de 17 noiembrie 2006. Termenul avansat era de 28 de luni. Deci trebuia sa fie totul gata in martie 2009. Intarzieri: peste 2 ani !

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Tavi

Foarte tare! Luna 51! Si atunci ce relevanta are daca e martie sau mai? Tot cu m incepe si doar n-om ajunge sa schimbam prefixul  :lol:

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab GAC

Daca de pe-acum o dam in mai, oare ce o sa zicem in aprilie? iunie poate, sau chiar iulie.
Si sa nu uitam ca montarea statiei SF de tramvai nu e o operatiune de 2 saptamani. Ma astpt sa dureze cel putin 2 luni, datorita complexitatii structurii si numarului mare de panouri de sticla componente.
Sunt absolut sigur ca intai se va desachide auto si abia peste 1-2 luni, vom vedea si tramvaie pe pasaj. Pana la urma cine a zis vara 2011, a avut dreptate.

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab danielstan

2 ani intarziere!!!

Din toate lucrarile mari facute in Bucuresti in ultimii ani aproape toate au avut asemenea intarzieri.
Mi-aduc aminte de:
- pasajele Baneasa 1 si 2 (facute de LENeA) - intarzieri de 1 an si ceva (plus faptul ca pe bani publici au fost facute pasaje in interes privat al supermarketurilor din complexul Baneasa)
- pasajul de la Doamna Ghica a carui executie a fost suspendata in 2007 si nu se stie daca va fi reluata in 2011

Se pare ca nesimtirea celor ce raspund de executiile lucrarilor a trecut de faza in care le mai rosea obrazul daca intarziau cateva luni.
Acum sunt 'vaccinati' si intarzie cu anii!!!
Si primesc bonus acte aditionale care maresc pretul lucrarii cu 50% fara licitatie!
Bravos natiune, halal sa-ti fie!

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Serban

danielstan wrote:
- pasajele Baneasa 1 si 2 (facute de LENeA) - intarzieri de 1 an si ceva (plus faptul ca pe bani publici au fost facute pasaje in interes privat al supermarketurilor din complexul Baneasa)


Te-as contrazice putin la caracterul "privat" al pasajelor de la Baneasa. Accesul facil al populatiei la locuri de interes public este datoria statului. Mai exact, pe langa cei interesati direct de zona comerciala (angajati, clienti), pentru care s-au construit drumuri de acces interne (care apartin de centrul comercial), trebuie sa te gandesti si la categoria celor care doar tranziteaza zona (care circula pe DN1) si care nu au nevoie sa fie blocati de semafoare s.a.m.d. Pentru ei, trebuie construite pasaje. si cine sa le faca, firmele private din complex? Ma rog, asta e parerea mea...

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab URANUS

Parerea mea este ca finalizarea lucrarilor la National Arena si la Pasajul Basarab se va realiza cam in aceeasi perioada, adica vara lui 2011

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2) shoppy

Pai la cati ani a durat, ultimele 5 luni sunt linie dreapta, sau mai bine zis dreapta lafel ca pasajul, adica serpuita :D.

 


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 123
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420651 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use