MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou

 

Topic: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou

688 posts, 220902 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 50
 
 

📖 Pagination options
Re: Apărătorii Patriei misterr

Nu au absolut nici o legătură porțile cu lifturile, nu sînt condiționate una de alta, sînt din alt „film” (alt program - s-a mai discutat asta aici).
Porțile noi (cu cititor de card) le înlocuiesc pe cele vechi, care erau niște simple porți de tablă, ca la țară, cu balama, pe care le deschidea operatoarea de acces după ce valida cardul persoanei din cărucior. Persoanele cu handicap oricum aveau acces și înainte, numai că erau obligate să apeleze operatoarea de acces. Acum nu mai trebuie să apeleze la nimeni, își pot valida singure cardul (chestia cu demnitatea ființei umane), asta e singura deosebire.

Pozele cu porțile în curs de montare au fost făcute ieri după-masă pe la 16. Azi dimineață la 6 cînd am trecut lucrarea era gata, dar n-am mai făcut poze ca să nu-l mai stresez pe cel de la pază. Lifturile au fost date în folosință mai demult.

După partea I (montarea lifturilor și încasarea banilor), mi-e clar că partea a II-a (mentenanța lifturilor) e tratată în bătaie de joc. În mod normal, orice disfuncționalitate a unui ascensor trebuie semnalizată automat în dispecerat și o echipă trimisă imediat să remedieze. Dacă în loc de asta ei și-au făcut un program de mentenanță prin care trece cineva o dată la 6 luni să vadă dacă mai funcționează liftul, e clar cum vor merge...

Și eu lucrez într-un sistem de asigurare a calității ISO 9001 și știu foarte bine că un echipament defect trebuie etichetat „În mentenanță / De la ... pînă la ... / Responsabil intervenție ....” etc. Dacă ei sînt la nivelul foii A4 pe care scrie „Defect”, mi-e clar că sînt la ani lumină de ce ar trebui să fie...

Încă o dată, păcat de banii aruncați...

 


Re: Apărătorii Patriei misterr

Porțile - trebuia tăiată panglica și n-am avut foarfeca la mine:



Fotografie0651.jpg (116.88 KB; downloaded 3372 times)



Fotografie0655.jpg (98.12 KB; downloaded 3372 times)



Fotografie0653.jpg (107.61 KB; downloaded 3370 times)

 


Apărătorii patriei survola

Situaţia lifturilor astăzi:
O mică piscină te întâmpină la linia 2 (iar la iarnă probabil un patinoar):



Liftul a ieşit puţin (e în grevă, se pare)



Liftul superior - tot în grevă.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou sab

Pai a plouat zdravan vineri, nu trebuie sa se scurga si apa undeva ? ;)
Infiltratiile... lucru greu pentru constructorii de la metrou . Se rezolva in timp... (uneori chiar si dupa 30 ani...). Unde ati pomenit la noi o lucrare "uscata" inca de la inceput ?
Inca o data..pacat ca se arunca banii pe astfel de lucrari inutile.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou subway guru

Lifturile de la metrou, achiziţionate pentru persoanele cu dizabilităţi, asediate de călătorii comozi
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 21920.html
26 septembrie 2012, 08:33 |  Autor: Ionuţ Cristian Ungureanu
Ascensoarele din subteran sunt folosite mai ales de către pasagerii comozi decât de călătorii cu handicap locomotor. Oamenii se înghesuie în acest lifturi din metrou, doar, doar n-or mai urca acele două-trei trepte până la ieşire.

Peste 70 de milioane de lei a investit Regia Metrorex în ultimii doi ani în instalarea unor lifturi care să permită accesul pe peron a persoanelor cu handicap fizic. Ascensoarele transportă călătorii de la suprafaţă mai întâi către vestibulele intermediare - unde se poate valida cartela şi trece prin porţile special destinate, după care alte lifturi îi duc direct pe peron.

Această modernizare a infrastructurii din staţiile de metrou a însemnat şi o investiţie pe măsură având în vedere că instalarea unui singur lift costă 1.000.000 de lei. „Mai sunt câteva staţii unde nu s-au găsit soluţii tehnice pentru montarea acestor lifturi, precum şi staţii unde amplasarea acestora ar putea interfera cu proiecte viitoare ale Primariei Municipiului Bucureşti. Odată cu montarea lifturilor şi în staţiile ce dispun şi de platforme mobile pentru acces, acestea vor fi demontate şi amplasate acolo unde nu există soluţii tehnice pentru construirea de lifturi", a declarat directorul Biroului de Presă al Metrorex, Evelyne Croitoru.

Buluc la ascensoare

35 de staţii de metrou beneficiază până acum de astfel de lifturi, care însă nu sunt folosite de cei pentru care au fost construite, ci de călătorii cărora le este lene sau greu să urce scările, fie ele şi rulante.

La staţia Piaţa Victoriei 2, ieri, majoritatea celor care au utilizat liftul destinat persoanelor cu dizabilităţi nu păreau a avea vreun handicap fizic Scările rulante funcţionau, deci, cel puţin teoretic, pasagerii ar fi avut pe unde să urce. „Sinceră să fiu nu am văzut niciodată persoane în scaun cu rotile folosind liftul. Eu una îl folosesc de fiecare dată, e mai simplu aşa", ne spune Valentina Hess, o doamnă de 76 de ani, care tocmai ieşea din lift.

La nici 10 minute, un alt metrou ajunge în staţie, alţi călători care folosesc ascensorul. Da data aceasta la deschiderea uşilor sar ca din cuşcă trei copii.  Cu hainele zdrenţuite, murdari pe obraji şi cu părul ciufulit nu par surprinşi de „vânătoarea" noastră şi pleacă mai departe. Un nou tren se aude plecând din staţie, liftul este iarăşi solicitat. „Folosesc liftul, normal că-l folosesc. Am fost operat la ambele picioare, până mai ieri eram în scaunul cu rotile. E adevărat că nu-l folosesc foarte mulţi, dar e bine că există", a spus Eugen Mănucu, militar, 50 de ani.

„Preferă să se chinuie pe scări"

Situaţia este similară şi la staţia Piaţa Unirii, unde cei mai mulţi care folosesc liftul semnalizat „pentru persoane cu handicap" sunt tineri sau copii.

Reprezentanţii organizaţiilor persoanelor cu handicap susţin că este normal ca ascensoarele de la metrou ar trebui folosite de toată lumea, dar că persoanele cu handicap ar trebui să aibă întâietate şi să fie respectate mai mult. Vasile Stavrositu,  directorul executiv al Ligii Naţionale a Organizaţiilor cu Personal Handicapat din Cooperaţia Meşteşugărească (L.N.O.P.H.C.M.), spune că motivul pentru care călătorii cu dizabilităţi se feresc să folosească lifturile este chiar aglomeraţia din faţa ascensoarelor.  „Cred că respectul faţă de oamenii cu dizabilităţi nu a intrat încă cu adevărat în cultura românească. E adevărat că nu sunt foarte mulţi oameni în scaun cu rotile în Bucureşti, dar chiar şi ceilalţi oamenii cu handicap motor preferă să se chinuie pe scări decât să se îmbulzească la lift. E aglomeraţie mare acolo", a declarat directorul executiv al L.N.O.P.H.C.M.

Până la finalul acestui an, Metrorex vrea să înstaleze încă 20 de ascensoare pe lângă cele 72 existente.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

Nu stiu cat de comozi sunt calatorii dar stiu cat de infernale sunt unele statii gen... Republica, Costin Georgian... Chiar nu se prefigureaza niste scari rulante sau modificari la aceese la statiile de genul asta? Adica nu vreau neaparat scara rulanta la Republica dar sa se sape un nou acces decent intr-o singura rampa ca la cum se prezinta accesul curent de la turnicheti incolo... parca urc coloana infinitului... Si inca destul de des. Si in plus poate si o copertina ceva caci asta iarna apa infiltrata in trepte pur si simplu le-a explodat, la inghet.

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou subway guru

E absolut normal ca pasagerii sa fie 'comozi', e doar sarcina operatorilor de transport public ca sa asigure un " transport comod"!!! :ugeek:

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

133 313 ce ai vrut sa spui ca nu te inteleg la Republica.  Costin Georgian nu are o scara rulanta pana sus ?

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou Slasher1985

Cred ca au fost mai multi "curiosi" decat "comozi" dar e de datoria "presei" romane sa exagereze ca de obicei. :)

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou aztec

"Valentina Hess, o doamnă de 76 de ani"
"Am fost operat la ambele picioare.... Eugen Mănucu, militar, 50 de ani."

Exemplu de "oameni comozi " din articol....

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Pentru oamenii citati sunt suficiente scarile rulante.
Ascensorul / Descensorul este necesar pentru oamenii in carucior, pentru mamele cu carucior.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou sab

Si acum ce ar vrea autorul articolului sa se intample ? Lifturile sa fie folosite doare de persoane cu handicap  :shock: ? Inseamna ca s-au construit degeaba, nu stiu daca exista o statistica a folosirii metroului de catre persoanele cu handicap, dar cred ca ii poti numara pe degetele de la o mana intr-o luna.
La Victoriei inteleg , ca este aglomeratie mare si scarile rulante sunt insuficiente, dar la Unirii nu inteleg de ce s-ar folosi liftul, mai ales cel exterior. Poate doar cel interior de la ambele statii. Cu mentiunea ca daca vrei sa schimbi magistrala, cel de la Unirii 2 nu prea iti este de folos... Daca instalau rulante catre pasajul de corespondenta... ;)

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou Slasher1985

Asa e si in Paris, daca se apuca turistii sau comozii locali cu bagaje sa foloseasca lifturile prin statiile de metrou, a doua zi titlu mare in toate ziarele despre "Les Miserables" care indraznesc sa nu urce pe scari. Cum zice si #sab, le-am construit degeaba in cazul asta, am aruncat milioane de euro pentru ca lifturile sa fie folosite o data pe luna. Atata timp cat bunul simt e respectat, capacitatile maxime sunt respectate, etc., nu vad de ce oamenii "de rand" nu ar putea sa foloseasca un bun comun. Ah, ca apar si copiii care se joaca la butoane, nespalati care vor dormi prin ele, sau grafferi care nu pot respira fara sa-si vada numele pe butoane, asta e partea a doua. Pasul urmator: un agent Scorseze in fiecare lift ca sa ramana nefolosite, ruginind in liniste. Somn usor...

 


Apărătorii Patriei misterr

Lifturile (toate 3 sînt defecte) și-au dat obștescul sfîrșit. Au fost oprite ca să nu se mai chinuie (afișajele sînt stinse). Am rezolvat-o și pe-asta...

 


Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 50
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421058 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use