De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Clubul "Flacara Rosiatica"

4351 posts, 887517 views
 
Go to page:  1  ... 301 302 303 304 305 306 307  ... 311
 
 

📖 Pagination options

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" subway guru

Dar si daca-i lasi pe angajati de largul lor nu e bine, in loc de job isi vor vedea de problemele lor personale sau si mai rau vor lucra pe sest la concurenta ca oricum timpul trece leafa merge. Dar nu merge nici chiar asa…cei care suporta costurile chiulului se prind totusi de smekerie la un moment dat si iau masurile preventive.
E treaba administratorilor si patronilor sa gaseasca buna masura si sa stabileasca gradul de ingaduinta admisibil.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Costin

Performanta se masoara in rezultatele muncii omului, ce livreaza si in ce ritm. Atat. Asta e observabil si daca sta seful in ceafa omului, si daca omul lucreaza de acasa. Singurul motiv pentru care revenirea in birou se face cu forta este frustrarea si prostia sefilor. Unii ca simt nevoia sa isi manifeste sefismul, altii ca asa inteleg sa-si justifice chiriile platite pe sediu, dar nici unul din cazuri nu e un motiv real si justificabil.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" subway guru

Depinde de natura activitatii, unele se preteaza, altele mai putin.
Ce am observat e ca s-a revenit cu munca la birou cate doua zile pe saptamana si restul acasa.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" 1689

Din pozitia unuia care lucreaza numai de acasa de peste 10 ani, pot spune ca interactiunea personala cu colegii isi are rolul ei.

Un model mixt (2-3 zile in birou pe saptamina) e - din punctul meu de vedere - optim.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" 1689

mirceade wrote here:
[…] Am mers o viață la școală, facultate și serviciu cu TP în vremuri în care era mult, mult mai prost. Hai să nu exagerăm, se poate, […].


Cit de prost ? Nu de alta, dar eu am trait si cum nu se mai poate… Si atunci Bucurestiul avea cu 20-25% mai putini locuitori, iar aceia aveau un profil de mobilitate mult mai redus.

Sa nu uitam ca STB - cu toate achizitiile din ultimii ani - nu a ajuns inca sa aiba o capacitate de transport comparabila cu cea a ITB-ului de la inceputul anilor ‘80.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" ADK

"AMC" (acel moment când) șoferul asculta această piesă (link TikTok) la radio prin anul 2008-9, și se putea auzi ușor în spate.

În cazul în care videoclipul dispare, este vorba despre - Marius feat. Giulia - Rain, melodie pe care nu țin minte s-o mai fi auzit nicăieri în ultimii ani.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

shoppy wrote here:
Asta este ca in discutiile acelea:
- Voi credeti ca asa este si in Germania?
- Sigur ca nu... dar aici nu suntem in Germania...
- Pai si nu credeti ca ne-ar fi la toti mai bine daca ar fi si la noi ca in Germania?
- BA DA!
- Pai hai sa facem sa fie!
- Da... da defapt e greu, nu prea se poate, intai altii trebuie sa faca...

Ideea mesajului meu a fost să-ți explic un pic argumentele tale, fiindcă conduceai mult la ideea ta ca fiind bună și cred că o vroiai și rapid aplicată. Poți să mai ai dreptate cu unele afirmații, dar cu celelalte, dpmdv... nu.

Păi, aparent e mai ușor să te muți într-o țară deja dezvoltată, cum un număr de oameni deja au făcut-o, însă pe cei de sus nu-i interesează că din cauza nepăsării lor unii au fost nevoiți să-și înceapă o viață nouă, cu un început posibil greu, dar cu șanse cred că mari de acomodare în timp. România să o dezvolți la standarde foarte moderne, e ca și cum, nu știu cât de bună e comparația, ai moderniza o Dacie 1300 sau măcar 1310 într-un autoturism modern, măcar de car of the year 2015, foarte imposibil n-ar fi, dar la stand ea cam tot o Dacie rămâne dacă constructiv așa a fost concepută.

Unii colegi mă atacau chiar și în privat când argumentam că intrarea României în UE nu a venit cu atât de multe avantaje precum ne-am fi imaginat, ăștia au pretenții la săraci să-și permită cumva costurile și luxul bogaților, spre exemplu să ai RCA valabil unei mașini care nu circulă și nu se află pe domeniul public (ce sens are? dacă ia foc, e paguba mea, dacă focul se extinde altcuiva, fie unui bun mobil sau imobil, ar fi mai important respectivul să fi avut bunurile asigurate, nu înțeleg nici astăzi de ce o mașină accidentată de alta trebuie să-și repare autovehiculele pe asigurarea celuilalt). Păi eu cu 3500 lei/lună la 2 persoane, îmi pot permite să plătesc asigurarea la o mașină cu unul care are doar el cel puțin 6-7000 lei în aceeași lună? Pe ei nu-i interesează că eu am salariu minim pe economie, dar obligă teoretic în lung și-n lat. Acum le-a venit pe centralele termice și sobe să fie desființate (și înlocuite cu ce? din banii cui?) sau te miri să le pui DPF. Deja sunt semnale că mult timp pământul nu va mai fi...

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" subway guru

Esti prea pesimist…

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" subway guru

Suntem inglodati in datorii dar mergem orbeste inainte…doar din considerente electoral-populiste.
Nu e deloc de bine si se anunta orizonturi sumbre.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" ADK

1689 wrote here:
… eterna discutie despre titularizare si cum - fara  ea - ar fi sucombat transportul in comun…

Chiar sint curios… In Cluj, Oradea, Timisoara - tot asa e, cu “titulari” ?

Din ceea ce am vazut, in Praga, Budapesta, Bratislava - chiar si in Sofia ! - parcul nu e “personalizat”… De unde trag concluzia ca nici mai incoace, spre est, nu se mai aplica “sfinta titularizare”…

Si revin cu exemplul firmelor de transport international… Soferii preiau un camion, isi efectueaza serviciul dupa care au obligatia sa-l lase curat si - daca sint probleme tehnice - sa le raporteze, dupa care isi iau bagajul si pleaca. Probabilitatea de a reveni pe acelasi camion e mica.
Si sistemul functioneaza, chiar si in Romania…

Pentru că unii nu angajează toți oamenii toxici care strică pe orice pun mâna, nu-ți face plăcere să-i ai în societatea ta iar morarul lor te îndepărtează energetic vorbind. Sunt într-adevăr și firme renumite ca vechime, seriozitate, servicii etc unde nu sunt șoferi titulari din mai multe motive, mașinile sunt din anii 2000 dar sunt exemplabile de întreținute și astăzi.

Cum așa? Fiindcă patronul (sau societatea, după caz) își dă cu adevărat silința pentru firmă și își selectează cu atenție personalul, care să fie responsabil, cum știam pe cineva acum ceva ani care mai căuta un șofer pentru niște curse particulare pe legătura Buzău-București și Buzău-Brașov în principiu, unde erau aceleași mașini pe cursele respective dar cu șoferi diferiți. Pe el nu-l interesa că ești tânăr sau bătrân, ai sau nu vechime, îl interesa ce știi să faci și să-ți vezi la maxim de treabă iar el îți garanta un loc de muncă sigur, plătit bine și la timp. El nu vroia amenzi de viteză la firmă, reclamații că nu ai dat bilete ori că nu ți-ai respectat programul sau mai rău vreun accident din cauza iresponsabilități tale.

În 2017 m-am dus cu un apropiat (să-i zic mai frumos) să se angajeze la ei că respectivul mai căuta un om. I-a arătat patronul prima semi-cursă cum o vrea făcută pe întoarcere de către el, cerând și arătând un mers grijuliu mai ales pe curbele de la Siriului, ce să apese la drum (la călători, clima, luminile, toaleta etc), să nu forțeze aiurea mașina pentru că consumă și foarte mult, să tragă frumos în stații, înafara drumului cu semnal din timp, cu frâna de mână trasă de fiecare dată când părăsește postul chiar și pentru câteva minute la călătorii care au bagaje mari să le pună el în cale, cala A pentru cei care coboară până în destinație, cala B pentru cei care coboară la capăt de linie.

I-a arătat ca la prost (deși nu înțeleg la ce i-a mai explicat niște lucruri pe care tu le înveți oricum la școala de șoferi, poate doar că i-a reamintit ce vrea musai pentru siguranța tuturor în caz că "elevul" o mai fi "uitat" lucruri ce nu are voie să le uite), ce să mai, minimum obligatoriu nicidecum imposibilul. Pe întoarcere, nici n-a făcut 2 stații că și-a dat în petic cu lucruri de foarte prost gust (nici nu vreau să le mai enumăr) l-a și dat jos de la volan în a doua stație, spunându-i la capăt subtil că are nevoie de un șofer mai tânăr. Nu a stat să-și piardă timpul explicând cu ce a greșit, i-a arătat de la bun început ce vrea de la el, nu a fost capabil, la revedere, am văzut și eu asta. El nu-și pătează imaginea firmei.

Nu l-a interesat că tacsu' a fost și el șofer, poate ca fapt divers un șofer mult mai bun, ci ceea de ce era el în stare. Sincer, personal la vremea aceea credeam că va fi admis văzând că-i arăta mură-n gură, dar ăsta m-am lămurit și pe parcurs că îi spui nu fă aia și el fix aia o face, îi arăți cum se face o literă și el face fix altceva. Din păcate, soarta le permite unora să ocupe și astăzi posturi unde responsabilitatea este mare, dar parcă nimeni nu-i vede pe ăștia să le taie craca când văd cât de incapabili sunt, iar alții conduc din joi în paști și atunci duminică, iar la o greșeală minoră au fost observați și sancționați...

Sunt tineri care sunt mai bine primiți la un loc de muncă și-și văd perfect sau cât mai perfect de treabă, decât mastodonții trecuți de-o vârstă cu paișpe firme lucrate înainte unde la fiecare sunt singurii care au făcut cele mai multe boacăne. Unii vin de fantezie la muncă, își fac toată treaba cu sila și pe repede înainte și astfel nici de bani nu înțeleg mare lucru...

Am deviat un pic de la subiect dar au fost lucruri care se legau între ele. Firmele serioase pot să nu aibă titulari, dar cu siguranță știu ceea ce aleg.

Fie vorba între noi, dacă am fi avut un mic parc de autobuze cu care am fi ieșit ocazional la parade, poate că nu mi-ar fi plăcut să conduc permanent aceeași mașină. De data aceasta aș fi ales DAC-ul, data viitoare Saviemul, chiar dacă autobuzele ar fi ale fiecăruia dintre noi și n-ar fi pe firmă, însă recunosc că aș avea grijă cui îi încuviințez mașina.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Costin wrote here:
Aversiunea fata de nou si de schimbare din STB e mai relevanta decat discutia prost versus bun. E un Logan abia iesit pe poarta fabricii mai bun decat un VW Polo din 89?

Tot am văzut discuția, și mi s-a părut interesantă.

Sunt convins în proporție de peste 90% că nu. Poate doar ca unele dotări, însă în mare nu văd Loganul fabricat în 2023 mai răsărit ca un VW (oricare ar fi) din 1989.

Am avut o perioadă când stăteam la bloc - 3 mașini complet diferite. Nu mă laud cu așa ceva, că dacă adunai valoarea lor pe piață o perioadă - nu-ți dădea nimeni mai mult de 10.000 lei pe toate 3. Erau că așa a fost să fie, acum nu am la curte măcar una, defapt toate 3 au ajuns vândute din care una singură mai poate fi văzută.

Faptul că îmi plăcea meșteșugur, le-am bibilit pe toate 3 și pot spune destul de precis diferențele între ele.

Cronologic, destui știți - aveam Dacia fabricată în 1995, motor 1.4 evident benzinar cu carburație, adică clasic și mecanizată cam toată, dar era din păcate într-o continuă degradare. Modelul, deși în sinea lui era recent fabricat, avea multe asemănări cu Renault 12 conceput în anii '60.

Din păcate, calitatea era sub medie, mai ales pentru modelele după 1990. Am schimbat la ea destule, costa cumva mai mult stând decât mergând. Tabla era ceva de speriat, mașina după cum văd era concepută să meargă doar vreo 5 ani zi de zi prin orice condiții, sau vreo 10 în anumite condiții, însă nu pe distanțe foarte mari. Acest model este bun pentru cui îi place meșteșugur, și are unde să o țină s-o desfacă plus o magazie de orice piesă în cât mai multe exemplare.

Mașinile mai vechi sunt într-adevăr mai bune, dar sunt și ceva excepții. Acolo ai libertatea de a putea schimba fără prea mari eforturi ceea ce-ți dorești, pe schimb la cele noi nu prea mai ai această libertate, din cauză că sunt și foarte sofisticate. Însă în mare, durata de viață și calitatea este mai favorabilă celor vechi, pentru că sunt simple, nu sunt tehnologizate și nu era ca acum - uzura planificată. Plus au o personalitate mult mai mare și o energie mult mai plăcută.

Eu odată ce am retras-o oficial din circulație, inițial în vederea conservării (nu mă comparați cu Neag' de la Cluj) am început să-i vând piesele pe care le mai aveam și încet - încet, și de pe ea. Erau mulți (și sunt) care prin zonă mai aveau Dacii iar cineva mi-a făcut o ofertă un an mai târziu s-o cumpere cu totul, însă în final s-o caseze după ce o dezmembrează de tot ce mai era bun (motorul nu mânca deloc ulei, cutia mai necesita doar ulei dar era apreciată pentru joc foarte mic și precizie mare, tot ce însemna geamuri, caseta de direcție l-a încântat tare mult, puntea spate etc dar capota, aripile, haionul și unele uși necesitau reparații), iar eu oricum vroiam să mă axez pe autovehicule mai mari.

Apoi, un Logan 1.5 diesel evident pe injecție, fabricat în 2005, calitatea era cumva medie. Cu ceva probleme "moștenite" de la clasicele Dacii, se mai rupeau una-alta (de regulă plastice) iar - nu știu ce boală e asta - una dintre ușile pe spate a rămas blocată din exterior, fără să se umble la acea siguranță de deschidere de la broasca ușii (care oricum din câte știu avea rolul doar din interior să nu poți deschide, pentru copiii). Dacă ții de o astfel de mașină, cam indiferent de motorizare (exceptând cumva 1.6 pe 16 valve, deși e mai puternic dar nu-i la fiabilitatea și costurile celorlalte) și ai grijă în ce condiții o bagi, merge ca mașină de zi cu zi, mă refer atât la partea de caroserie cât și motorul acestuia, care depinde exact ce să-ți alegi ca să-ți fie cel mai bine.

Am avut o rudă la Bacău care își luaseră prin 2009 un Logan diesel, să meargă de la moară și pân' la gară, acesta locuia în câmp, fără garaj. S-a plâns de motorizarea "proastă" a mașinii și faptul că iarna pornea greu, restul nu mai zic că înțelegeți ce răspuns putea primii.

Urmează un Astra G 1.8 benzină pe 16 valve (o pacoste de motorizare), fabricat în 2001, calitatea era peste medie, departe de Loganul fabricat câțiva ani mai târziu. Nu prea am schimbat decât consumabilele, deși dacă nimeream un 1.6 benzină sau 1.7 motorină poate nu trebuia să schimb calculatorul de 2 ori, și să se oprească când vrea el. În rest, rigiditatea acestuia este foarte bună și încă are față ca mașină de zi cu zi, dar observ că lacul la o bună parte din ele este serios sărit, în special la culoarea roșie. Nu știu ce lac e ăsta de "divorțează" separat de vopsea, și nu împreună. Recomandată pentru cine face drumuri lungi și nu are "timp" de mașină, însă motorizările cel puțin pe benzină cam mănâncă ulei, deși observ în general la cele cu peste 250 mii km.

Oricum cu mașinile noi facem un pas înainte și 2 înapoi, înaintăm ca tehnologie dar înapoiem ca calitate și durată de viață. Păcat că multe mașini bune au ajuns la remat într-o perioadă când era nebunie cu voucherele pentru mașinile noi, era o perioadă prin 2006-2010 când Daciile clasice erau văzute foarte depreciate, iar acum destui întorc capul când văd măcar un "zâmbet"...

Suntem din păcate în epoca uzurii planificate, iei ceva cu 2 ani garanție și 90% se strică la 2 ani și o săptămână. Văd lucruri făcute să se strice chiar și dacă sunt unse, altele nu vin unse ca să se strice.

Cumpăr acum peste o lună un mixer la aprox. 100 lei, îl probez, mi se părea cam zgomotos pentru un aparat modern, îl desfac chiar de știam că pierd garanția și văd că toate "rotițele" nu aveau nici măcar un pic de ungere, păi ce înseamnă asta...

Urmează un prelungitor de bec E27, cu întrerupător. Acel soclu din interior unde vine filetat becul, este foarte subțire iar dacă înșurubezi de-a gata becul, mai ales foarte tare, după îl scoți cu tot cu filet. Dau un WD40 (nu mă mai comparați cu vaselina din 2019, că confundam prea mult unsul canalelor la uși cu tot ce era prin casă), se crapă o parte din plastic. Apoi, deși aparent n-ar avea importanță, prelungitorul pornea de jos cu niște fire (fază și nul, evident) iar sus erau inversare firele. Lucru făcut - pe repede înainte - de chinezi, deși nu-s fanul lor neapărat, mai ales la ce prețuri și calitate au majoritatea, dar unele lucruri doar la ei le găsesc. Chiar mi-ar plăcea să prezint - când mai am timp - unele produse (în special electrice) de la ei și părerile, locul exact al achiziționării, preț etc.

Din păcate, cu lucrurile de proastă calitate nu se face decât să crească poluarea și costurile din partea beneficiarului...

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" subway guru

Sindicalistii cer majorarea salariilor ratatilor din invatamant adica stimularea incompetentilor, absolut inacceptabil dar santajeaza cu sacrificarea elevilor din anii terminali. Rusine!

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Costin

Pai daca sunt ratati, atunci trebuie inlocuiti cu unii mai buni. Atrage-i tu cu salariile actuale.

Un absolvent de mate-info are de ales intre o cariera de profesor, cu salariul de inceput 2400 cu perspectiva de dublare in decursul a 20 de ani, sau o cariera de programator cu salariul de inceput de peste 7000 de lei cu perspectiva de crestere in functie de propria putere de negociere. Ce crezi ca o sa aleaga?

 


Go to page:  1  ... 301 302 303 304 305 306 307  ... 311
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use