De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Clubul "Flacara Rosiatica"

4352 posts, 891505 views
 
Go to page:  1  ... 265 266 267 268 269 270 271  ... 311
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Tom

Notă: Am mutat aici ce am scris la un topic despre București, la Știri, Noutăți, Perspective, referitor la știrea că un consiliu vrea să schimbe un nume de bulevard, dintr'un nume controversat într'unul pe care nu-l comentez, fiind cel puțin militar și persecutat de comuniști, iar al doilea un nume este extrem de controversat, deși e trendy în incultura istorică promovată încă din vremea comuniștilor, când istoria o scriau tot cei care o scriu și astăzi.

Îmi pare rău că din nou, o să, cum se zice în romgleză, hurt niște feelings, dar când e vorba de istorie și de cum ne batem joc de ea, nu mă pot abține:
După Calderon, o să mai avem de data asta și ofițeri mai înalți din serviciile franceze ca nume de străzi, prin reprezentanți. Poate ar fi cazul ca consiliul (da, am scris intenționat așa) să se documenteze cine este sau era, soțul Ariadnei Combes, fiica madamei pe care vor s'o facă stradă și care a avut oarece activitate împreună cu o comunistă convinsă și blandiană, mare poetă despre un motan care a existat (motanul lui Gellu Naum), un Șora, comunist din P.C.Francez care ne învăța recent libertatea pe eMag, plus diverși frustrați pe care regimul nu i-a lăsat să scrie exact de ce astăzi pe așa-zisele rețele de socializare, că la edituri se face tot cu telefon de sus sau cu presiuni, ești cenzurat pe motiv că "încalci standardele comunității", ca să nu vorbim și de un articol cu cifră rotundă din Codul Penal, abrogat cu tam-tam acum vreo 25 de ani.
Cealaltă propunere o fi bună, dar pentru ei e bună doar pentru că respectivul era probabil liberal. Sunt destule nume de ofițeri superiori români ridicați și uciși de sovietici, inclusiv cei ajunși la Viena și arestați și interogați acolo de ofițerul NKVD, fost ofițer Gestapo, Denis Patapievici, tătucul actualului scriitor unit în cuget și simțiri cu  indivizi ca celălalt nume de stradă propus.
În privința "Hermannstadtului", căruia îi voi spune mereu în bătaie de joc, nu orașului, ci celor care îi folosesc anterior-menționatul nume, "Ghermangorod", așa cum de fiecare dată când aud "Kronnstadt", răspund cu "Orașul Stalin", poate ar fi bine să se mai vorbească și de liderii mișcării românești din Transilvania, într'o perioadă când nu minoritatea, ci majoritatea românească nu era recunoscută ca națiune acolo. Există la Blaj vreo stradă cu numele Maria Puia? Probabil că nu știți cine a fost și cum a murit în 1915 în beciurile închisorii "maghiare" pentru că a răspândit o poezie numită "Vrem Ardealul", dar nu a divulgat numele celor implicați în răspândirea ei. Nu avem un nume de stradă ca Sofronie din Cioara (am pus în engleză ca să fie mai imparțial articolul) -- notă: Austria nu a existat înainte de 1806, deci orice referire anterioară la Austria e o dovadă de incultură și a românilor și a străinilor, inclusiv în articol -- Nu cred că avem numele Gojdu, a cărui moștenire a făcut-o praf alt blandian, coarnă și patapievic, pe numele său Mihai Răzvan Ungureanu.
Nici în București nu avem prea multe nume de martiri din perioada pre- și post- 1918 și nici chiar de după 1940, decât dacă erau țărăniști, liberali sau agenți britanici. În rest, martiri decât dacă s'au nimerit pe stradă în 1989. Dar avem Calderon, Huwe și acum "Doinea" Cornea, soacră de servicii franceze, precum Cśoloś e ginere.
V-am spus-o și nu cred că o să credeți, dar vă doresc să trăiți chiar și cu barbă albă și baston în mână și să vedeți că va apărea și strada Ion Mihai Pacepa și Răceanu și alți tovarăși "cu merite deosebite" în pregătirea și executarea revoluției spontane din 1989.
Apropo, știți că neica nimeni ăla din Belarus, propus ca nume de stradă în București, este neonazist, iar în România, propunerea lui ca nume de stradă a fost făcută de un evreu? Vorba fetiței aia cu dizabilități din Suedia: "Cum îndrăznește?"
Și apropo de motanul în cauză și de poeta care a scris despre el și pentru care am luat nota 10 la școală că am recitat-o în perioada când era persecutată de nu mai putea. Aș fi fost și eu persecutat după aceea, ca și profesoara care mi-a dat nota 10, dacă era așa. Acum îmi pare rău și renunț la nota aia, deși fără ea, îmi scad retroactiv media. :twisted:

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti andrei11

subway guru wrote:
S-o crezi matale ca nu stiam inaintea voastra ca o linie scurta nu e la fel de atractiva ca una lunga!
:rofl:  :rofl:  :rofl:
De ce crezi ca m-am luptat cu toti politrucii pentru M4 pana la Progresu si M5 pana la Pantelimon???
:bleah:


Și atunci de ce v-ați grăbit să-l construiți ? M 4 mai are de așteptat s-o ia spre Sud sau spre Otopeni...
Nu te-ai luptat cu nimeni...Vorba românului, << Purceaua-i moartă în coteț >>. La Autostrăzi , linii de metrou suntem maeștrii în carioci. Mai e puțin și se face anul de când circulă metrouri luate cu  japca pe M 5.1 și ioc săpături pentru M 5.2 sau M 4.2 sau M 6.

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti subway guru

Cum ar fi aratat M4 daca se oprea la Chibrit?…chiar ai uitat cu cate scremete s-a construit? La fel si M5…
De ce incerci sa-mi pui mie in carca tampeniile politrucilor?

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti orex

Trebuie educata, mai intai cireada!
PS
Daca M4 mergea pana la Giurgiu (oras), si statea cineva, undeva pe DN1A, pentru Aurel Vlaicu nu schimba oricum de 2 ori omida? Cam da! Si sigur alegea Basarab in detrimentul Izvor! ;)

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti andrei11

Nu uita că dacă Ceașcă nu s-ar fi apucat de Gară - Laromet ( Laminorului ) și dacă UE nu ne-ar fi obligat să continuăm lucrările actuala linie M 4.1 nu s-ar fi  justificat...Regimul democratic nu ar fi dat niciun ban pentru metrou într-un cartier de case.  Cel mult s-ar fi reabiltat linia de tramvai. Metroul într-un cartier de case - adică Stația Străulești e anus contra naturii, nu se justifică de nicio culoare.

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti subway guru

E mai simplu sa injuri tot timpul metroul chiar daca-l folosesti zilnic!
:rofl:
Ceasca voia sa opreasca de tot constructia de noi linii, visa doar Casa Poporului si sa darame jumatate de Bucuresti.
UE nu ne-a obligat la nimic privind metroul.

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti andrei11

Strict vorbind folosesc liniile inaugurate de regimul comunist.  M 4.1 / M 5.1 nu mă ajută. Iar la aeroport dacă vreau să ajung cu metroul poate pe lumea cealaltă.

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti subway guru

Pai sigur ca da, dupa noi potopul…
Daca tot esti asa nostalgic nu vrei sa scoti din arhiva planurile privind reteaua de metrou gandite in anii ‘50 pe vremea lui Dej?
Eu inca le mai am, puse bine intr-o mapa in biblioteca personala.
Cat despre birourile goale din Pipera hai sa vedem ce si cum dupa marea relaxare, ca toti aia lucreaza de un an de acasa prin telemunca…
Chiar nu vedeti semnele schimbarii? Viata nu va mai fi cum a fost inainte si asta se va petrece inainte de a da noi ortul popii!

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti andrei11

Și << semnele schimbării >> au arătat că la Străulești trebuie să fie stație +  megadepou + intermodal ?
Nu știu, nu mă pricep la analize SWOT măsluite. Știi foarte bine că se măsluiesc analizele SWOT să corespundă unor interese mai puțin limpezi.
____________________
Cât privește munca de acasă pandemia a fost numai pretextul, ea se profila de ceva vreme !

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti sab

Guru, indiferent ce se schimbă, nu inseamna ca este corect pe ce ne-am concentrat efortul în ultimii ani, adica M4 început si neterminat, M5 început si neterminat si, culmea culmilor, vrem M6, o derivatie dintr-un racord. De râsul curcilor...
@andrei11 Bineinteles, este aceeași analiză SWOT care a plasat ca prima optiune a consultantului plătit cu un puhoi de banet  o M4 fără intersecție cu M2. Totul se face la mișto în țara asta...

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti orex

Cum sa-ti etalezi Bentley-ul, R&R , Maserati etc., intr-o parcare obscura?  ”Doamne feri”! :yes:  :rofl:

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti andrei11

# sab până la urmă s-au milostivit și  << A fost odată ca niciodată, o fată din neam împărătesc, blablabla, blablabla   >> se vor întâlni când se vor ciocni Galaxiile la Bellu la Cimitir.

 


Re: Discutii - Terminal multimodal Straulesti subway guru

Eu as vrea sa aud si vocea unui tanar ca de voi m-am cam lamurit!
:rofl:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Repere / toponime din Bucuresti Tom

https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId

Felicitări pentru prezentare și foarte bine punctat faptul că "un pic de personalitate este binevenită".

Și (sperăm) 200 maximum 20 de ani pînă la abandonarea plăcuțelor “pariziene”, cu nume de străzi, din București.

Cam greu, când odată cu plăcuțele pariziene, în dorința lor de schimbare, bucureștenii au vrut și Clotildă ca primar. Sau poate n'au vrut-o ei, ci doar oamenii cu sacii. Deci, cam greu de scăpat de franțuzisme, care poate cu excepția lui Bonaparte (cam corsican, adică mai italian decât francez), s'au făcut că fac sau dacă au făcut ceva pentru România, și-au scos profitul înzecit.
Voi continua cu un citat, nu dintr'un user, ci din personajul al cărui nume tronează astăzi pe Strada Nuferilor.
Noi (Franța), ne-am recuperat quintuplat investițiile militare în România, chiar și pe timp de război. Românii sunt naivi și consideră Franța o soră mai mare. După război, dacă le vom satisface aspirațiile, am putea avea în România o țară ca o colonie franceză, cu 10 milioane de  vorbitori ai unei limbi latine.

În privința lui Kiseleff, a fost un fel de Berthelot al Rusiei, dar mai infipt în administrație. Istoria îl consemnează totuși ca având și anumite merite, fiindu-i atribuit și meritul de a fi transformat orașul Turnu Severin într'un oraș modern pentru vremea aceea, prin planul de sistematizare, iar străzile și bulevardele drepte de atunci, rămase și astăzi, ar fi un merit al său. Nu comentez, nu am suficiente date. Ar fi interesant de spus de când se numește astfel bulevardul, pentru că este o denumire istorică. Iar dacă de schimbat, s'ar schimba, sper că nu în denumiri stupide de penali varianta rusă, ca Navalnîi sau Revolta 3,14#dei, zise "Pussy Riot", precum propunerea aceea cu strada cu ambasada bielorusă. "Un pic de personalitate" să avem și noi, nu să răspundem cu slugărnicie și exces de zel la lozincile de la Brussel sau Berlin. Am scris Brussel din mare dragoste pentru francezi, după lecturarea a puțină istorie de 30 de ani încoace. Noroc că se pronunță la fel ca "Bruxelles". De asta cred că și franțuzisme ca(!)Calderon (căpitan sau maior par'că era) sau Huwe, pot fi (cel puțin primul) busturi sau statui pe aleile academiei franceze de informații, cum s'o numi la ei. Avem destui eroi ai noștri ca să umplem străzile cu ei. Preferabil, pe cei mai recenți să-i sanctifice istoria, nu politicienii contemporani cu ei. Excepție este Corneliu Coposu, care a fost o excepție.

 


Go to page:  1  ... 265 266 267 268 269 270 271  ... 311
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use