Parent forum: Județul Arad

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

106 posts, 48217 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Tramvaiul lui mos Craciun va circula,  in data de 5 decembrie 2021 numai cu ocazia festivitatii de aprindere a luminitelor bradului de Craciun, iar, in perioada 6 decembrie 2021 – 29 decembrie 2021, tramvaiul va circula astfel:

de luni pana vineri

– in intervalul orar 10:00 – 15:55, tramvaiul este destinat curselor speciale ( programari pentru grupuri)

– in intervalul orar 15:55 – 20:01, tramvaiul circula la liber

sambata si duminica

– in intervalul orar 10:00 – 18:00, tramvaiul circula la liber

Programarile pentru grupuri se pot face, incepand cu data de 02.12.2021, in intervalul orar 8:00 – 14:00, la numarul de telefon 0722 272958.

Facem mentiunea ca tramvaiul lui mos Craciun va circula cu respectarea regulilor de protectie împotriva infectarii cu virusul SARS COV2, programul de circulatie al acestuia urmand sa fie afisat in toate statiile de pe traseu, inclusiv pe site-ul https://ctparad.ro/wp-content/uploads/20 ... 2021.pdf

Sursa: CTP Arad

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Compania de Transport Public Arad anunţă publicul călător că, pentru buna desfășurare a evenimentului OMAGIEREA EROILOR REVOLUȚIEI DIN DECEMBRIE 1989, se va opri circulația tramvaielor, pe tronsonul Podgoria – Piața Romană, astfel:
• în data de 21 decembrie 2021 în intervalul orar 18:00 – 19:00
• în data de 22 decembrie 2021 în intervalul orar 12:00 – 14:00

Prin urmare, vor avea loc următoarele modificări:
• linia 18b va circula pe relaţia Căpitan Ignat – Piața Romană
• liniile 3 vor circula între Piața Romană și Gara Aradul Nou
• linia 16 va deveni linia 15 si va circula pe traseul Făt Frumos –Sere – Făt Frumos
Vă mulţumim pentru înţelegere !

Sursa: CTP Arad

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Compania de Transport Public Arad anunţă publicul călător că, în data de 25.12.2021, tramvaiele și autobuzele vor circula in program de duminică cu exceptia liniei 48 care se suspenda.

Sursa: CTP Arad

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

CTP anunţă publicul călător că, datorită condițiilor meteo nefavorabile, se întrerupe circulaţia tramvaielor pe tronsonul Arad – Vladimirescu – Ghioroc.

Urmare a acestui fapt, pe tronsonul  Arad – Vladimirescu – Ghioroc tramvaiele vor fi înlocuite de autobuze care vor opri în vecinătatea stațiilor de tramvai.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

Sursa: CTP Arad

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

O deraiere la Arad, a unui tramvai al Companiei de Transport Public (CTP), s-a produs luni. Vehiculul a dărâmat un stâlp de beton.

Un tramvai care circula pe calea Radnei, în municipiul Arad, a deraiat luni şi a lovit un stâlp din beton care susţinea reţeaua electrică, pe care l-a dărâmat, dar nicio persoană nu a fost rănită, informează site-ul Arad Online.



Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Arad, Claudiu Godja, a declarat că în tramvai erau mai mulţi pasageri, dar niciunul nu a fost rănit în urma impactului. De asemenea, vatmanul este bine.

“Din fericire, avem doar pagube materiale. Tramvaiul a fost avariat şi urmează să fie tractat în depou”, a declarat Godja.

Deraiere la Arad. Circulația tramvaielor va fi întreruptă cel puțin o zi
Potrivit directorului CTP, circulaţia tramvaielor în cartierul Micălaca va fi sistată cel puţin o zi, călătorii urmând să fie transportaţi cu autobuze. Echipele tehnice ale companiei vor trebui să refacă reţeaua de alimentare cu electricitate înainte ca circulaţia tramvaielor să poată fi reluată.

Pe calea Radnei, sensul de mers spre centrul municipiului Arad, este afectat şi traficul rutier, fiind închisă o bandă de circulaţie pentru a se asigura intervenţia echipelor tehnice. Poliţiştii dirijează circulaţia în zonă.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

CTP anunţă publicul călător că, începând cu data de 01.03.2022, datorită faptului că Unitatea Administrativ Teritorială Sebis a decis retragerea din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad, pierzându-și astfel calitatea de membru al acesteia și nu a mai încheiat contract de delegare a serviciului de transport,  se sistează toate cursele de pe raza UAT Sebiș după cum urmează:
• Cuied – Sebiș
• Sebiș – Voievodeni
• Seliștea – Sebiș
• Păiușeni – Chisindia – Sebiș
• Susani – Nădălbești – Sebiș
• Sebiș – Revetiș – Roșia
Începând cu data de 01.03.2022, cursa de pe traseul Sebiș-Bârsa –Ineu se va efectua doar între locatățile Bîrsa –Ineu, iar cursa de pe traseul Sebiș-Gurahonț se va efectua doar între localitățile Joia Mare – Gurahonț după orarul deja existent.

Sursa: CTP Arad

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Consilierii locali au blocat proiectul de hotărâre prin care primarul ar fi fost împuternicit să ia parte la Adunarea Generală a Acționarilor de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Transport, pentru a aproba bugetul pe 2022 și cotizația municipiului Arad aferentă acestui an. Deși nu s-a discutat prea mult pe subiect în cadrul ședinței, problema nu este nouă, știindu-se că există nemulțumiri legate de sumele de bani legate de taxele și mai ales subvențiile pe care UAT-urile membre le au de achitat.

ADI Transport a fost înființată în 2018. La început, 57 UAT-uri din județ erau membre ale acestei Asociații, alături de Primăria Arad și Consiliul Arad (care se află printre membrii fondatori). Acum, mai sunt 52. Motivul retragerii unora are de a face cu cotizația pe care toate primăriile sunt nevoite să le plătească anual, pentru ca cetățenii de acolo să poată beneficia de transportul oferit de Compania de Transport Public. Structura aceasta e la bază după model european, la fel se întâmplă și în cazul furnizării apei și canalizării în județ, ori a serviciului de salubrizare (avem ADI Apă Canal și ADI Deșeuri), scopul asociațiilor de acest fel fiind teoretic să îmbunătățească serviciile respective, să încurajeze investițiile și buna funcționare.

În cazul ADI Transport însă, Primăriile din județ sunt nemulțumite că îmbunătățirea serviciilor de transport public abia poate fi observată. Într-adevăr, la nivelul municipiului sunt în derulare proiecte prin care se achiziționază tramvaie și autobuze noi (implementate de municipalitate, nu de asociație însă). Dar când vine vorba de județ… reproșul e că se dau bani prea mulți ca să se justifice serviciile primite. Nemulțumirile cele mai mari sunt legate mai ales de sumele necesare pentru acoperirea subvențiilor (care se girează direct în bugetul CTP). Mai mult, pandemia a sărăcit și ea bugetul UAT-urilor, iar o cotizație anuală pentru ceva „opțional” este clar că va fi printre cele care vor fi tăiate de pe listă, în dorința de economie. Cele mai recente ieșiri din asociație au fost comunele Macea și Zimandu Nou, respectiv orașul Sebiș.

Revenind însă la ADI Transport, în ședința de Consiliu Local Municipal de luni, 28 februarie, consilierii trebuiau să-l mandateze pe primarul Călin Bibarț să ia parte la Adunarea Generală a Acționarilor pentru a vota bugetul asociației (784.070 de lei) și a achita cotizația care îi revine municipiului Arad (225.986 lei).

Directorul executiv al asociației, Ovidiu Ilie s-a aflat și el la ședință pentru a răspunde la eventuale nelămuriri. Consilierul local Florin Stana (USR) a fost preocupat să afle de ce nu există jurist angajat în asociație, iar directorul i-a explicat că salariul acestuia ar crește mult prea mult costurile. Cheltuielile salariale pentru un jurist ar fi de circa 6000 lei, iar așa, cu un contract de prestări servicii, se face cam 38% reducere la cheltuieli. De asemenea, Stana a ținut să îi atragă atența că ADI Transport realizează doar achiziții directe, însă Ovidiu Ilie i-a justificat acest lucru prin natura obiectelor cumpărate (sume mici, de circa 700 lei, pentru achiziții de birotică și alte cele necesare de acest fel, de-a lungul anului).

Cu toate că nu s-au mai purtat alte discuții semnificative, odată supus la vot, proiectul de hotărâre nu a reușit să adune voturile necesare, nici măcar toți consilierii din PNL nu au votat favorabil. Din totalul celor 9 consilieri PNL, doar Florin Ilioni, Antoanela Naaji şi Florin Mariş au votat „pentru”, împreună cu cei de la UDMR și PMP. Împotrivă au votat restul de la PNL, alături de cei de la PSD și USR. Este un lucru destul de rar o astfel de scindare la vot între consilierii PNL și trebuie menționat că la finalul ședinței, viceprimarul Lazăr Faur i-a chemat pe toți membrii grupării politice la o discuție între patru ochi, „pentru 5 minute”.

Pentru a înțelege mai bine problemele din ADI Transport, l-am contactat astăzi pe Ovidiu Ilie care a ținut să ne explice că de-a lungul timpului a fost prezentată distorsionat situația, de la numărul de membrii până la stabilirea prețului. A ținut mai ales să facă referire la „declarații politice” incorecte și ne-a explicat că toate tarifele aplicate în ADI Transport sunt în conformitate cu legea. A subliniat de asemenea că ADI Transport Arad este cea de-a doua astfel de asociație de dezvoltare intercomunitară de acest fel din țară, după București, ca număr de membrii UAT și ca număr de kilometri.

„Totul funcționează normal, legal, cu aviz de la ANRSC și Consiliul Concurenței”, ne-a declarat directorul executiv.

Acesta ne-a subliniat că trebuie făcută o distincție clară între modul în care funcționează ADI Transport și cel în care funcționează ADI Apă Canal ori Deșeuri. „ADI Transport are urmatoarea particularitate, gestionează un serviciu public între localități, cu excepția municipiului. Se pune problema să satisfacă gradul de mobilitate dintre UAT-urile care gravitează în jurul centrelor regionale. Comparativ cu Apă Canal și Deșeuri, unde se facturează direct la oameni, la transport public avem biletul compensat, subvenționat, se plătește de UAT-ul membru”, ne-a spus Ovidiu Ilie, adăugând că avantajul apartenenței unui UAT la ADI Transport înseamnă că se pot plăti bilete și abonamente compensate, ba se oferă chiar gratuități elevilor, pe când în afara ADI, la transportul comercial, biletele sunt
necompensate.

L-am întrebat despre suma la care se ridică cotizația anuală și modul în care este stabilită, iar acesta ne-a spus că pentru stabilirea tarifului se folosește același algoritm ca la toate ADI-urile din țară, anume se ia în calcul numărul populației cu domicilu stabil și numărul de km. Mai mult, a atras atenția că anul trecut s-a aplicat o reducere de 28%, anume 1,3 lei de persoană.

Potrivit lui Ovidiu Ilie, Aradul se află pe locul trei (cu 12,49 lei) la costul pe km, raportat la tariful municipiilor de județ din România, locul 1 fiind ocupat de Galați. „Deci cheltuielile nu sunt mari la noi, în condițiile în care Iași are 16,80 lei per km, Oradea are 16,40 lei, Cluj Napoca 15,57… Deci e gestionat corespunzător, în condițiile în care Aradul are 3 lei pe călătorie biletul, Oradea are 4 lei, Timișoara 4 lei, Bucureștiul 3 lei ca și noi. De asemenea CTP a înregistrat o reducere a costurilor de 7 milioane în 2020 și 2021, deci cam aproximativ 9% din ceae ce a fost înainte. Dar factura de curent a crescut acum de 8 ori, combustibilul a crescut cu 24%. Nu poți merge cu aceleași costuri din 2021…”, ne-a mai spus directorul ADI Transport.

Sursa: Special Arad

 


  • Author: Victor92
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective Victor92

Cateva stiri de pe site-ul CTP Arad:

Intrerupere circulatie tramvaie tronson Piata Romana – Gara Aradul Nou
12.05.2022

Compania de Transport Public Arad anunţă publicul călător că, în data de 13 mai 2022, începând cu ora 22:00, datorită unor lucrări de reabilitare a rețelei de transport, se suspendă circulația tramvaielor pe tronsonul Piața Romană  – Gara Aradul Nou.

Urmare a acestui fapt, vor avea loc următoarele modificări:

* vagoanele aferente liniei 3  vor avea capat de linie Piața Romană  

* pe tronsonul Piața Romană – Gara Aradul Nou, tramvaiele vor fi înlocuite de autobuze, care vor opri în vecinătatea stațiilor de tramvai

Vă mulțumim pentru înțelegere!


INTRERUPERE CIRCULAȚIE TRAMVAIE TRONSON Billa – Voinicilor – Renasterii
10.05.2022

Compania de Transport Public Arad anunţă publicul călător că, începând cu data de 13 mai 2022, ora 08:30, și până în data de 15 mai 2022, datorită unor lucrări de reabilitare a rețelei de transport, se suspendă circulația tramvaielor pe tronsonul Billa – Voinicilor – Renasterii.

Urmare a acestui fapt, vor avea loc următoarele modificări:

–  Vagoanele aferente Liniei 18 b  vor avea capat de linie Billa si vor circula pe relaţia:

Căpitan Ignat – Alfa – Piața Romană – Podgoria – Maranata – Billa
–  Vagoanele aferente Liniei 7 vor avea capat de linie Vama Micalaca si vor circula pe relaţia:

Făt Frumos – Podgoria – Miorita – Vama Micalaca



INTRERUPERE CIRCULATIE TRAMVAI 1B
10.05.2022

CTP anunţă publicul călător că, începând cu data de 10.05.2022, datorită unor lucrări de toaletare a arborilor din vecinătatea liniilor de tramvai, se întrerupe circulaţia liniei 1b Făt Frumos – Platforma Vest.

Urmare a acestui fapt, pe tronsonul Fortuna – Registrul Auto Român  circulația tramvaielor va fi înlocuita de autobuze, după următorul program:

plecare Fortuna: 06:40
plecare Registrul Auto Român: 15:40

Vă mulțumim pentru înțelegere!

Sursa: https://ctparad.ro/

 


  • Author: Victor92
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective Victor92

Ineul se laudă cu cel mai modern autobuz din România

Autobuzul hibrid, care a ajuns vineri la Ineu, are o capacitate de 144 de locuri, din care 44 de locuri pe scaune, după cum anunță administrația locală.

INEU. “Cel mai performant și mai modern autobuz din România a intrat în posesia Primăriei Orașului Ineu! Autobuzul hibrid are o capacitate de 144 de locuri, din care 44 de locuri pe scaune! Acesta face parte din proiectul Pistelor de Biciclete și va asigura mobilitatea cetățenilor prin toate zonele/cartierele Orașului Ineu și Mocrea, facilitând astfel transportul local în comun!”, anunță primarul Călin Abrudan, pe pagina sa de facebook.

Administrația locală a publicat deja traseul autobuzului, care va începe să circule după finalizarea lucrărilor la toate obiectivele din cadrul proiectului.

Proiect de 5 milioane de euro

Proiectul „Reducerea emisiilor de carbon” aduce la Ineu undeva la cinci milioane de euro din bani europeni. Ce se va face, de fapt, în cadrul acestui proiect? Se construiesc peste 12 kilometri de piste de biciclete, vor fi înființate trei platforme de închiriat biciclete și parcare autoturisme – una de tip park and ride, vor fi construite opt stații de autobuz, va fi construit un pod lung de 80 de metri peste Crișul Alb și o pasarelă pietonală lungă de aproape 25 de metri peste Canalul Gut.

Așa cum a fost gândit el, proiectul are drept scop reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane, bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Acesta va contribui la îndeplinirea obiectivului general al POR 2014-2020, de creștere a competitivității economice și îmbunătățire a condițiilor de viață ale comunităților locale și regionale, prin sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri, a condițiilor infrastructurale și a serviciilor, care să asigure o dezvoltare sustenabilă a regiunilor, capabile să gestioneze în mod eficient resursele, să valorifice potențialul lor de inovare și de asimilare a progresului tehnologic.

Sursa: https://www.aradon.ro/aradon-stirile-jud ... 1534738/

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Arad  • 
Choose destination

Since our 1944 forum members have written 376393 posts in 4580 topics and 451 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use