MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari

415 posts, 133455 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 30
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari subway guru

sab wrote:
Si atunci sa inteleg ca Pantelimonul a fost la inceput doar "parcare", fiind transformat ulterior in "depou"?

@sab:
E ca la clasificarea pensiunilor, in functie de serviciile asigurate, una, doua sau trei margarete:
- remize;  :mrgreen:
- parcari;  :mrgreen:  :mrgreen:
- depouri.  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Toate cele bune!

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari subway guru

Anunt de participare (utilitati) numarul 114689/28.01.2011

   
Operatorii economici inregistrati au posibilitatea de a selecta anuntul in vederea primirii de notificari privind evenimentele acestei proceduri de achizitie publica.
Detalii procedura
Autoritate contractanta: METROREX S.A.
Numar anunt de participare: 114689 / 28.01.2011
Denumire contract: Servicii de proiectare, asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica pentru pregatirea si derularea procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public – privat pentru proiectul linia de metrou “Magistrala 7. Bragadiru – Voluntari”
Stare procedura: In desfasurare

Anunt de intentie
Numar anunt:     18363
Denumire contract:     Servicii de proiectare pentru obiectivul Magistrala 7 – Alexandriei –Voluntari. Elaborare SPF si SF
Data publicare:     20.10.2010

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1)       Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
   
METROREX S.A.
Adresa postala:  B-DUL DINICU GOLESCU NR. 38, SECTOR 1 , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  010873 , Romania , Punct(e) de contact:  Elena Irimie , Tel.  021.319.36.70 , In atentia:  Ing. Rotaru Stefan – Director Tehnic si Investitii. , Email:  srotaru@metrorex.ro , Fax:  021.312.51.49 , Adresa internet (URL):  www.metrorex.ro , Adresa profilului cumparatorului:  www.e-licitatie.ro
   
I.2)       Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
   
societate comerciala sub autoritatea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii
Activitate (activitati)
- Servicii feroviare, de tramvai sau de autobuz
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1)       Descriere
II.1.1)       Denumirea data contractului de entitatea contractanta
   Servicii de proiectare, asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica pentru pregatirea si derularea procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public – privat pentru proiectul linia de metrou “Magistrala 7. Bragadiru – Voluntari”
II.1.2)       Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
   
Servicii
12 - Servicii de arhitectura, servicii de inginerie specializata si servicii de inginerie integrata, servicii de proiectare urbanistica si peisagisitica, servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica, servicii de testari si analize tehnice
Locul principal de prestare: Municipiul Bucuresti, statii de metrou
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3)       Anuntul implica
   Un contract de achizitii publice
II.1.4)       Informatii privind acordul-cadru
II.1.5)       Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
   “Servicii de proiectare asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica pentru pregatirea si derularea procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public – privat pentru proiectul linia de metrou MAGISTRALA 7. BRAGADIRU – VOLUNTARI”
Lungime – aprox. 25,00 Km; Numar statii – aprox. 30; Depou – 1; Parcare – 1.
O detaliere privind serviciile care vor face obiectul contractului este prezentata în Caietul de Sarcini – Sectiunea II
II.1.6)       Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
   
71621000-7 - Servicii de analiza sau consultanta tehnica (Rev.2)
71241000-9 - Studii de fezabilitate, servicii de consultanta, analize (Rev.2)
71242000-6 - Pregatire de proiecte si proiectare, estimare a costurilor (Rev.2)
71322500-6 - Servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport (Rev.2)
79411000-8 - Servicii generale de consultanta in management (Rev.2)
II.1.7)       Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
   Nu
II.1.8)       Impartire in loturi
   Nu
   
II.1.9)       Vor fi acceptate variante
   Nu
II.2)       Cantitatea sau domeniul contractului
II.2.1)       Cantitatea totala sau domeniul
   “SERVICII DE PROIECTARE ASISTENTA SI CONSULTANTA TEHNICA, ECONOMICO-FINANCIARA SI JURIDICA PENTRU PREGATIREA SI DERULAREA PROCEDURII DE ATRIBUIRE A CONTRACTULUI DE PARTENERIAT PUBLIC – PRIVAT PENTRU PROIECTUL LINIA DE METROU MAGISTRALA 7. BRAGADIRU – VOLUNTARI”
Lungime – aprox. 25,00 Km; Numar statii – aprox. 30; Depou – 1; Parcare – 1.
O detaliere privind serviciile care vor face obiectul contractului este prezentata în Caietul de Sarcini – Sectiunea II
   
Valoarea estimata fara TVA: 51,600,000 RON
II.2.2)       Optiuni
   Da
   Metrorex isi rezerva dreptul de a achizitiona servicii similare în valoare de pâna la 5.160.000 lei
   
   
   
II.3)       Durata contractului sau termenul pentru finalizare
   36  luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1)       Conditii referitoare la contract
III.1.1)       Depozite valorice şi garantii solicitate
   Garantie participare: 550.000 lei. Garantia de buna executie: 6% din valoarea estimata a contractului.
III.1.2)       Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
   Sursele de finantare ale contractului ce urmeaza a fi atribuit sunt asigurate din cheltuieli de capital – Surse proprii.
III.1.3)       Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
   Operatorii economici au obligatia sa-si legalizeze asocierea
III.1.4)       Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
   Nu
III.2)       Conditii de participare
III.2.1)       Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
   Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
   - Declaratia de eligibilitate;
- Declaratia privind neîncadrarea în prevederile articolului 181 din OUG 34/2006.
- Certificate constatatoare privind îndeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul de stat si catre bugetele locale, care sa ateste ca firma ofertanta nu se înregistreaza cu datoriicu 30 de zile anterior datei stabilite pentru deschiderea ofertelor.
- Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, întocmit în conformitate cu prevederile Ordinului ANRMAP nr. 314/12.10.2010.
- Certificat Constatator emis, cu cel mult 30 zile anterior datei stabilite pentru depunerea ofertelor, de Oficiul Registrului Comertului de pe lânga Tribunalul Bucuresti sau Tribunalul teritorial (Pentru persoane juridice române – în original sau copie legalizata).
III.2.2)       Capacitatea economica si financiara
   Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
   - Prezentarea formularului cu informatii generale referitoare la:
• Datele de identificare ale operatorului economic;
• Media pe ultimii trei ani pentru care exista exercitiu financiar încheiat (2007, 2008, 2009) a cifrei de afaceri globale. Media cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani trebuie sa fie minim 100.000.000 lei.
- Prezentare copie a bilanturilor contabile întocmite corespunzator exercitiilor financiare încheiate în ultimii 3 ani (2007, 2008 si 2009), vizate si înregistrate de organele competente.
- Scrisoare de bonitate emisa de o banca din care sa reiasa ca ofertantul are o situatie financiara favorabila sustinerii contractului.
III.2.3)       Capacitatea tehnica
   Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
   1. Centralizator experienta similara: Formular 12E, anexa 1, aferente realizarii de obiective apartinând infrastructurii de metrou subteran.
2. Fisa de informatii privind experienta similara (anexa 2 la Formular 12E):
- max 3 contracte/proiecte servicii de proiectare, asistenta si consultanta tehnica de infrastructura subterana pentru metrouri, realizate si finalizate (receptionate)/aprobate în ultimii 5 ani în care sa fi realizat:
- min 25 km linie de metrou cale dubla din care min 15 km tunele duble de metrou (sau min 30 km tunel fir simplu), cu min 30 statii metrou, un depou; si
– cel putin unul sa fie un SPF/SF aferent unei linii noi de metrou subteran de min 12 km cale dubla din care min 5 km tunele duble de metrou (sau min 10 km tunele fir simplu), cu min 12 statii, un depou.
- max 3 contracte/proiecte de servicii de asistenta si consultanta economico-financiara aferente unor proiecte de parteneriat public-privat si/sau similare în domeniul infrastructura subterana pentru metrouri / infrastructura de transport public pe cale ferata urbana/extraurbana, cu valoare de investitie cumulata de 750 mil. Euro, realizate si finalizate în ultimii 5 ani;
- max 3 contracte/proiecte de asistenta si consultanta juridica corespunzator unor proiecte de parteneriat public-privat si/sau similare in domeniul infrastructura subterana pentru metrouri sau infrastructura de transport public pe cale ferata urbana/extraurbana.
3. Recomandare pentru proiectele mentionate, cu date: numele beneficiarului si lucrarii, obiectul detaliat, perioada de derulare, modul de îndeplinire a obligatiilor contractuale, probleme aparute, cazuri de accidente produse, orice amânari, valoare contract.
4. Istoricul litigiilor.
5. Informatii privind dotarile specifice.
6. Resurse umane si structura managementului: Formular 12I si Anexe 1 si 2:
a) Efectivele medii anuale ale personalului angajat si personalul de conducere;
b) Lista personalului responsabil utilizat,
c) Lista personalului angajat.
7. Informatii privind calitatea de participant la procedura.
8. Standarde de asigurare a calitatii la nivelul ISO 9001.
9. Standarde de protectie a mediului la nivelul ISO 14001.
III.2.4)       Contracte rezervate
   
Nu
III.3)       Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1)       Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
   
Nu
III.3.2)       Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
   Da
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1)       Tipul procedurii
IV.1.1)       Tipul procedurii
   Licitatie deschisa
IV.2)       Criterii de atribuire
IV.2.1)       Criterii de atribuire
   
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic in ceea ce priveste:
   - criteriile mentionate in continuare
   Criterii     Pondere             
1.     Pretul ofertei     30 %             
Descriere: Componenta financiara
2.     Punctajul tehnic     70 %             
Descriere:
IV.2.2)       Se va organiza o licitatie electronica
   Nu
IV.3)       Informatii administrative
IV.3.1)       Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2)       Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
   Da
   Anunt de intentie
   Numarul anuntului in JO: 2010/S205-313044 din 21.10.2010
IV.3.3)       Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
   
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 18.03.2011 10:00
Documente de plata: NU
IV.3.4)       Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
   24.03.2011 10:00
IV.3.5)       Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
   
Romana
IV.3.6)       Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
   60 zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.7)       Conditii de deschidere a ofertelor
   Data: 24.03.2011 11:00
   Locul: S.C. METROREX S.A, M.T.I., Sector 1, Bucuresti, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, et. 9, camera 41
   Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
   Reprezentantii împuterniciti ai operatorilor economici care au depus oferta
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1)       Contractul este periodic
   Nu
VI.2)       Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
   Nu
   Tip de finantare:  Alte fonduri
VI.3)       Alte informatii
VI.4)       Cai de atac
VI.4.1)       Organism competent pentru caile de atac
   
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala:  Str. Stavropoleos, Nr.6, Sector 3 , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  030084 , Romania , Tel.  021.310.46.41 , Email:  office@cnsc.ro , Fax:  021.310.46.42 , Adresa internet (URL):  www.cnsc.ro
   Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2)       Utilizarea cailor de atac
   Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
   10 zile începând cu ziua urmatoare luarii la cunostinta de catre contestator despre un act al autoritatii contractante pe care acesta îl considera nelegal.
VI.4.3)       Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
   
S.C. METROREX S.A., Serviciul Juridic
Adresa postala:  B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, Sector 1 , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  010873 , Romania , Tel.  021.319.36.01/5381 , Fax:  021.312.51.49
VI.5)       Data expedierii prezentului anunt
   27.01.2011 10:15€

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari Goldmund

@Dominatrix scrie:
"Ce legatura are una cu alta? Teoria zice taman "pe dos": adica metroul e eficient in zone cu densitate de populatie/servicii mare, unde alte mijloace de transport nu fac fata, sau mai simplificat in zonele de "blocuri", nu de case. De aceea metroul se face in oras (adica in Bucuresti) nu pana in comuna Cracanatii de Deal, unde toata lumea sta la casa cu curte."

Dominatrix,
cartierele Alexandria, Rahova(cu Ferentari ) si Colentina sunt cartiere mari, cu multe blocuri = multi locuitori.
Insa eu vad altfel lucrurile pentru viitor: tot mai multi oameni locuiesc in cartierele noi, cartiere de case care acopera fostele campuri unde inainte s-au oprit comunistii sa mai construiasca blocuri...Aceste cartiere de case de pe campuri si pana in fostele comune suburbane(acum orase) nu reprezinta doar "cartiere-dormitor"(mi se pare ca primul Carrefour al tarii s-a construit intr-o...comuna si nu in Bucuresti-Militari!)dar si "zone industriale", zone comerciale, de recreere(Mogosoaia, Pasarea, etc.)s.a.m.d.
Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca metroul din Londra de ex. strabate mai ales prin cartierele uriase ale metropolei, cartiere numai de case...si totusi e rentabil.
Ai dreptate cand te gandesti la eficienta banului investit, "ideal" ar fi ca metroul sa treaca doar prin cartierele f. aglomerate, dar nici un mijloc de transport in comun nu poate fi vazut doar ca pe o "afacere buna",care aduce un mare ....castig :oops:
Eu cred ca si te-ai bucura daca ai vedea si aceasta magistrala(M7!) cat mai curand...gata

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari Dominatrix

Goldmund wrote:
Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca metroul din Londra de ex. strabate mai ales prin cartierele uriase ale metropolei, cartiere numai de case...si totusi e rentabil.
Asa este, dar nu uita ca metroul din Londra a fost construit in mare parte pe vremea cand costurile de executie erau mult mai mici decat in prezent, mana de lucru era mai ieftina, si nici normele care trebuiau respectate nu erau atat de stricte. Am mai avut noi discutia asta zilele trecute. Pe vremea cand Londra isi construia metrou la inceputul secolului 20, noi ne chinuiam cu autobuzele firmelor private interbelice si cu tramvaiele cu cai :sad: Asta e diferenta.
Goldmund wrote:
Ai dreptate cand te gandesti la eficienta banului investit, "ideal" ar fi ca metroul sa treaca doar prin cartierele f. aglomerate, dar nici un mijloc de transport in comun nu poate fi vazut doar ca pe o "afacere buna",care aduce un mare ....castig :oops:
Perfect de acord, si tocmai asta e foarte greu "de bagat la cap" la noi: Transportul public, peste tot in lumea civilizata, nu este direct profitabil, fiind subventionat. Profitul sau exista insa, fiind intr-o salvare a comunitatilor de la alte cheltuieli mult mai mari si disfunctionalitati mult mai grave. Spre deosebire de brambureala continua care e posibila cu traseele de autobuz, transportul electric (tramvai, troleibuz, metrou) prin infrastructura "fixa" de care depinde, obliga lumea sa tina cont de prezenta sa si astfel isi castiga mai repede o clientela stabila.

Dar pe de alta parte, obliga edilii la responsabilitate in deciziile urbanistice si la lasarea specialistilor sa-si spuna cuvantul. Cu alte cuvinte, e vorba si de o prudenta economica fiindca daca e bine facuta, o asemenea investitie introduce ordine, previzibilitate si eficienta. S-a dovedit ca, acolo unde transportul public functioneaza eficient, societatea are numai de castigat, pana la ultimul membru al ei, inclusiv acei impatimiti ai autoturismului personal.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari Dominatrix

Goldmund wrote:
Eu cred ca si te-ai bucura daca ai vedea si aceasta magistrala(M7!) cat mai curand...gata
E adevarat ca m-as bucura, dar trebuie sa privim lucrurile realist. Eu de felul meu sunt "de moda veche", si dupa cunostiintele me, metrou construiesti pe coridoarele de transport unde cererea curenta sau prognozata la un orizont oarecare de timp (in general sub 20 de ani, fiidca e greu sa privesti mai departe in viitor) nu poate fi satisfacuta cu alte mijloace de transport. Cu alte cuvinte metroul e "BACKBONE". Metrou nu faci fiindca "arata bine linia pe harta" sau DOAR fiindca "am vazut tramvaie si autobuze aglomerate" pe tronsonul respectiv.

In general, conform variilor studii de specialitate, se considera ca o linie de metrou nu se justifica economic daca dupa deschiderea ei la orizontul de maxim 5 ani, incarcarea la ora de varf in punctul de maxima aglomerare la ora de varf pe directia cea mai solicitata nu este macar o treime din capacitatea maxima a liniei. Un TEM Bombardier are o capacitate de 1200 calatori, iar capacitatea unei linii de metrou este limitata in primul rand de frecventa de rebrusare la capete (circa 2 minute, datorita designului rebrusmentelor la Bucuresti, adica 30 trenuri/ora si sens. Stiu ca in presa se vehiculeaza un interval de succedare minim de 90 de secunde, dar pana acum n-am vazut la noi un terminal cu un design care sa permita o rebrusare atat de rapida).

Deci capacitatea maxima in cazul de fata ar fi de circa 1200 * 30 = 36000 calatori/ora si sens. La o incarcare medie de 90% pe tren (nu poti presupune ca toate trenurile merg pline ochi, adica incarcate 100% fiindca s-a prelungi nepermis de mult timpul de stationare in statii pentru urcarea si coborarea calatorilor) ar insemna o capacitate practica de circa 0,9*36000 = 32400 calatori/ora si sens.

O treime inseamna 10800, rotunjit circa 11000 calatori/ora/sens in punctul cel mai aglomerat din traseu. Cam asta ar fi cererea MINIMA care sa justifce metrou, dar e usor de observat ca e mult mai mare decat capacitatea de transport oferita in prezent in Rahova, pe care am calculat-o aici: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=196&t=1059&p=24462#p24462 conform datelor RATB.

Capacitatea de transport in Colentina e si mai mica. Repet, e vorba de capacitatea IN PREZENT, dar mie personal mi-e greu sa cred ca va creste atat de mult in viitor incat sa justifice metrou.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari Dominatrix

Parerea mea personala despre cererea pe M7 si despre utilitatea liniei nu o mai reiau, fiindca am expus-o pe larg in acest topic mai demult. Daca ai timp si chef, poti citi "discutiile aprige" de pe forum de  aici, aici, si aici apropo de subiect.

De mentionat ca Studiul Japonezilor de la JICA nici macar nu mentioneaza necesitatea metroului pe acest tronson (fiindca se considera ca un traseu de tramvai in stilul Stadtbahn'ului nemntesc ar rezolva problema transportului), iar Noul MasterPlan de transport urban din 2008 desi discuta despre metrou pe acest tronson, indica o prioritate relativ scazuta pentru aceasta linie. Deci asta e parerea celor care au studiat la modul profesionist aceasta problema, nu numai a mea, asta ca sa nu zica MirceaG :wink: sau altcineva ca am eu ceva cu cartierul Rahova sau in general sunt impotriva dezvoltarii metroului in oras.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

E o contradictie in ceea ce spui. Din momentul in care metroul lui Ceausescu functioneaza inseamna ca Ceausescu a facut liniile acolo unde trebuie. Deci nu mai trebuie criticat ca a trasat magistralele / statiile unde a avut chef el. Pe de alta parte la media ta dezastroasa de incarcare a liniei cu calatori mai contribuie si statii precum Antilopa, Anghel Saligny, Berceni, etc.
Daca Dr, Taberei ar beneficia de un transport electric de tip tramvai / metrou usor ca cel din imagine - cu tramvaie adaptate secolului nostru evident, eu ma refeream la frecventa cand mi-am permis sa postez aceasta poza, asadar Dr. Taberei iti garantez ca nu ar mai avea nevoie in veci de metrou.
Cat priveste statiile de metrou - sa dam exemplu M 1 stii foarte bine ca de la schita initiala si pana la realitatea din teren planurile au fost schimbate in permanenta, prin renuntarea la numeroase statii - de exemplu statiile "Abator" "Circul de Stat" "Dorobanti". La mijloc este vorba de bani. Cum de bani este vorba si la constructia metroului in Dr. Taberei care pe langa faptul ca "incepe la anul" asta din ' 90 incoace a mai si fost scurtat cu cateva statii.
PS ( pentru Dominatrix ) Poza de fata se poate da exemplu si pentru linia 32. Inca odata - ma refer la frecventa si nu la altceva.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

La vremea cand a fost data in folosinta cred ca Berceniul genera trafic, la fel Industriilor , nu ca acum,  probabil ca si Policolorul ar fi facut-o daca ar fi fost inaugurat in "iepoca de aur". Zonele industriale erau "infloritoare" pe atunci. Faptul ca dupa 20 ani s-a ales praful de ele si ca acum multe terenuri industriale sunt eliberate pentru a se construi altceva este deja este o alta discutie, dar la vremea respectiva statiile erau OK, deja transportul de suprafata nu facea fata "clasei muncitoare".
Despre Antilopa nu pot sa ma pronunt, nici macar nu stiu daca ea a fost proiectata de la inceput asa sau a fost o idee "mareata" de a face o statie "avorton" pe o linie spre un depou. Apropo,aceasta linie Republica-Pantelimon a fost inceputa inainte de decembrie 1989 sau dupa ?
Chiar si actuala M4, daca se pastrau societatile din zona in functiune nu era nici pe departe ce este acum...
Singurele statii care dupa parerea mea nu ar fi generat trafic multumitor in 1989 erau Mihai Bravu si Basarab.
Pana la urma chiar si atunci se aplicau niste principii de rentabilitate, nu se executau liniile aiurea. Prioritatile erau altele, este adevarat, si in centru se aflau aceste zone industriale si nu cele rezidentiale. Daca aveai ghinionul sa nu ai industrie (precum Dr Taberei) atunci nu aveai nicio sansa la metrou.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari subway guru

sab wrote:
Apropo,aceasta linie Republica-Pantelimon a fost inceputa inainte de decembrie 1989 sau dupa ?

Inainte...

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari ByOnu

subway guru wrote:
sab wrote:
Apropo,aceasta linie Republica-Pantelimon a fost inceputa inainte de decembrie 1989 sau dupa ?

Inainte...


Cred ca vorbiti despre statia respectiva, nu de linia Republica-Pantelimon. Linia exista deja pentru a face legatura dintre M1 si Depou, ei doar au facut statia! ;)

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

Statia a fost facuta odata cu linia. Repet, poate subway guru sa infirme / confirme ceea ce spun eu aici, prin primavara - vara lui '89 am avut o tentativa sa ajung cu un metrou la "Antilopa" dar pana la urma n-a mers niciunul, desi un program era afisat. S-ar putea ca memoria sa-mi joace o festa, de aceea il rog pe subway daca poate sa ma ajute in aceasta afirmatie.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari Dominatrix

andrei11 wrote:
E o contradictie in ceea ce spui. Din momentul in care metroul lui Ceausescu functioneaza inseamna ca Ceausescu a facut liniile acolo unde trebuie. Deci nu mai trebuie criticat ca a trasat magistralele / statiile unde a avut chef el. Pe de alta parte la media ta dezastroasa de incarcare a liniei cu calatori mai contribuie si statii precum Antilopa, Anghel Saligny, Berceni, etc.
Eu nu am criticat POZITIONAREA liniilor/magistralelor asa cum au fost gandite ele in comunism - cu exceptia liniei din Drumul Taberei, dar aia e o situatie mai speciala - , ci numai interstatiile rare. Evident ca pe vremea comunistilor metroul s-a facut in principal pentru deservirea platformelor industriale, fiindca transportul a zeci de mii de oameni la si de la munca intr-un interval scurt de timp era imposibil cu mijloacele de transport de suprafata.
andrei11 wrote:
Daca Dr, Taberei ar beneficia de un transport electric de tip tramvai / metrou usor ca cel din imagine - cu tramvaie adaptate secolului nostru evident, eu ma refeream la frecventa cand mi-am permis sa postez aceasta poza, asadar Dr. Taberei iti garantez ca nu ar mai avea nevoie in veci de metrou.
S-ar putea sa ai si tu dreptate. De fapt, cred ca avem amandoi dreptate. Problema pe care o vad eu e ce faci de la Razoare spre centru. Daca trebuie sa sapi tunel, atunci in perspectiva oare nu e mai potrivit metroul, mai ales daca e de presupus ca cererea va creste suficient de mult in timp incat sa justifice economic metrou? Pana la urma, un tunel e un tunel, indiferent daca prin el circula tramvai (varianta ta) sau metrou (varianta mea si care se va pune in practica de fapt).
 
andrei11 wrote:
Cat priveste statiile de metrou - sa dam exemplu M 1 stii foarte bine ca de la schita initiala si pana la realitatea din teren planurile au fost schimbate in permanenta, prin renuntarea la numeroase statii - de exemplu statiile "Abator" "Circul de Stat" "Dorobanti". La mijloc este vorba de bani. Cum de bani este vorba si la constructia metroului in Dr. Taberei care pe langa faptul ca "incepe la anul" asta din ' 90 incoace a mai si fost scurtat cu cateva statii.
Exact, si asta e problema: atunci cand incepi sa improvizezi nu e bine. Exemplele cele mai bune sunt schimbarile de proiect ale lui M3 in anii '80 (Gara de Nord - Pantelimon, ulterior Dristor 2)in anii '80 si acum M4 la Bazilescu. Dar din pacate, in imensa majoritate a cazurilor nu exista alta solutie, fiindca e vorba de bani, asa cum ai zis si tu.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari cornel001

Din ce am inteles, linia 41 abia face fata traficului de calatori, si voi sunteti siguri ca alte linii asemanatoare s-ar descurca fara probleme prin drumul taberei sau aiurea...
In statia de metrou macar nu mori de cald sau de frig asteptand sa vina mijlocul de transport.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari cornel001

E adevarat, in contra partida nu prea ai peisaj de admirat.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 30
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2290 forum members have written 421625 posts in 5252 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use