Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană

1395 posts, 297686 views
 
Go to page:  1  ... 87 88 89 90 91 92 93  ... 100
 
 

📖 Pagination options

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

A fost greşeala mea pentru  că:
1) Am uitat că Moşilor e restricţionată acolo.
2) Nu am folosit Waze.
____________
Culmea e că acea săgeată mă ducea fix unde aveam eu nevoie...

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană ByOnu

Masura e buna, dar indicatoarele de obligatie (la dreapta, la stanga) trebuie instalate inainte de varianta respectiva.

Unii trec de indicator si dau in mersalier.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană DocOctavius

Vezi ca aceeași situație au făcut-o și in sensul opus din dreptul bisericii până la bd Hristo Botev. Și tot e ignorat la greu semnul.

 



  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Utilizator anonim 2

„Chiar dacă suntem de acord că trotuarul este un spațiu public, trebuie să pornești gradual, pe anumite zone și să lansezi ideea că recuperăm trotuarele pentru spațiul public. Vii cu o campanie în care arăți o femeie sau o familie care încearcă să meargă cu un cărucior, arăți că n-are unde, și spui că trebuie să le dăm oamenilor trotuarele înapoi. Apoi începi să închizi. Trebuie să desfaci niște practici, să faci atractivă ideea că mașina e un privilegiu” Sublinierea mea.

"Privilegiul" implica ideea existentei unei entitati care il acorda (si care il poate revoca). Cine sa fie aia? Pai de exemplu ilustrul Gruia Badescu, neocomunistul de la SNSPA, alias Stefan Gheorghiu! De ce nu ma mira?!

Rezolvarea problemei traficului se va face altfel: lucrul de acasa! Eu din 2020 nu mai merg la birou si nu mai aglomerez inutil cu hoitul meu metroul sau alte mijloace de transport. Toti salariatii care ar putea lucra de acasa ar trebui lasati sa o faca. Suburbiile dependente de masini pomenite in articol nu ar mai genera nici un trafic pentru simplul motiv ca locuitorii lor nu ar avea de ce sa se fitiie in alta parte decit pe la magazine sau scoli. Cu un urbanism adevarat, cu magazine si scoli amplasate dupa regula la un anume numar de locuitori si la o distanta rezonabila, nici nu ar mai parasi localitatea.

Inca o observatie: numarul de masini inmatriculate in Bucuresti nu are nici o relevanta pentru ca nu toate circula pe aici. Sint foarte multe masini inmatriculate pe firme din Bucuresti sau pe firme de leasing si ele "domiciliaza" si circula in cu totul alte regiuni ale tarii.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Valentin

Ultima ta fraza as completa-o asa .....  Sint foarte multe masini inmatriculate pe firme din Bucuresti sau pe firme de leasing si ele "domiciliaza" si circula in cu totul alte regiuni ale tarii. iar in acelasi timp si foarte multe masini din alte judete care locuiesc in Bucuresti dar nu au numere de Bucuresti.

Revenind, am citit si eu articolul, in esenta e interesanta, dar dpmdv se putea face o descriere ceva mai complexa a situatiei.

Cu ce nu sunt de acord din articol este partea la care se face referire la drumurile radiale propuse, ma rog, nu sunt partial de acord. Radialele combinat cu A0 + DNCB (facuta complet) ar trebui sa ajute la evacuarea traficului din Bucuresti si ocolirea lui pe cat posibil. Toate radialele ar trebui sa fie gandite cu linii STB + P&R la conexiunea fie cu DNCB fie cu A0. Intr-adevar, au dreptate cand zic ca o sa se dezvolte haotic in continuare, dat fiind ca terenul o sa fie ieftin cu cat esti mai departe de oras si sunt multi care sunt obisnuiti cu naveta. Dar aici tine si de moralitatea/inteligenta CL ale celorlalte judete invecinate cu Bucuresti. Anume, nu mi se pare normal ca intr-o localitate predominata cu case sa vina cineva sa construiasca blocuri P+4, evident toate, dar absolut toate constructiile lipite de buza DN/DJ/DC respectiv. Evident, aici e nevoie de un master-plan calumea, la nivel metropolitan (inclusiv includerea Ilfov in Bucuresti dpdv administrativ, dar si a unor zone din judetele invecinate), adica faci radialele astea, asiguri un acces controlat la ele, in zonele invecinate impui reguli urbanistice clare, daca vrei sa faci "residence" de case, trebuie sa contribui cu un drum de legatura de la DN/DC/DJ pana la ansamblul respectiv (NU lipit de ele), sa respecti niste distante intre imobile (distantele de ex. se pot lua din situatia existenta in localitate) si obligatoriu gandit un PUZ/PUG la nivelul localitatilor respective, segmentarea terenurilor de asa natura incat sa nu construiasca orice/oricum, plus lasat loc pentru bulevarde (in functie de caz, dar doar pe hartie si in proprietatea localitatii), obligatoriu in centrul mai multor ansambluri de case gandite niste scoli/centre comerciale, etc.

Legat de orasul nostru drag, solutia care ar trebui sa fie prioritatea "zero absolut" ar fi acoperirea intregului oras cu un sistem de transport de masa (n.r. metrou), modificarea retelelor de suprafata in concordanta cu dezvoltarea metroului. Prin modificare ma refer la extinderea catre aceste P&R discutate mai sus, prin linii de STB separate de trafic de pe acum, cu exproprieri pentru viitoare largiri de bulevarde (acolo unde de exemplu inca avem 1+1) de asa natura incat sa  avem transport public separat.  Cu cat se merge mai departe de centru cu atat ar trebui sa trecem prin diverse niveluri de transport (adica in zona centrala obligatoriu metrou), central-periferic actual prin tramvai (pe cat posibil regandite traseele), periferic actual cu viitor periferic (ex. DNCB-A0) cu autobuze din localitatea respectiva pana la P&R DNCB/A0. Practic, ar trebui cu un singur abonament sa poti sa ajungi din localitatea X (aflata la ~10-20km de centru) in centru in maxim o ora, pe radialele astea care se construiesc acum. Daca se construiesc STRICT doar pentru masini, atunci articolul are perfecta dreptate.

In fine, discutia e mai complexa, nu cred ca ar strica un update la PMUD.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană 1.cremsnit

@Utilizator anonim 2
Da, masina personala este un privilegiu.
Cine acorda sau revoca privilegiul? Banii.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană ADK

O statistică mai exactă a numărului de mașini în București nu va putea exista, poate doar o medie, fiindcă acest număr e aparent într-o continuă creștere precum nu tot ce poartă numere de "București" circulă (sau se află) și pe teritoriul Bucureștiului. Multe mașini sunt împrăștiate prin țară iar altele cu numere fie din alte județe, fie din alte țări, stau zi de zi în București însă doar temporar. Dar azi pleacă una, mâine vine alta, sau vin mai multe. Însă nu știu dacă se poate lua loc de parcare pentru o mașină cu numere din alte județe. Dacă nu, ori cauți un loc public ori te înțelegi cu cineva care are mai mult de un loc și respectiva mașină e plecată pe termen mai lung.

În legătură cu autostrăzile suspendate, de regulă nu sunt de acord cu aglomerațiile de nici-un fel (nici de mașini, nici de clădiri și nici de locuitori), din cauza sufocării mai ales pe timp de vară. Problema ar trebui altfel tratată pentru a reduce aglomerația, nu știu cât să cred că falimentul lui City Insurance (n.r. cele mai ieftine asigurări RCA unde aveau cei mai mulți contracte) și a creșterii prețului la carburanți că au fost pur întâmplătoare. Nu degeaba motorina e mai scumpă fiindcă majoritatea mașinilor funcționează cu acest carburant - autoutilitare (inclusiv papucuri), camioane, autobuze, buburuze (cum ar fi Peugeot 206 1.4HDI), utilaje de lucru și majoritatea mașinilor mici de astăzi merg cu acest carburant. Cele pe benzină sunt ceva mai puține, și parcă tot mai puține și cu instalații GPL. Aparent se pot băga taxe/mări cheltuielile obligatorii și cam tot degeaba, unii preferă să ia din banii de la alimente, facturi, economii, ca să nu depindă de alte mijloace.

Ca fapt-divers cineva a vrut zilele trecute să mă aducă acasă și i-am zis nu mersi, și autobuzul arde motorina cu sau fără mine pe același abonament și plus de asta îmi e mai plăcut mersul cu transportul în comun decât cu mașina mică, chiar dacă am mai ocolit puțin și am ajuns mai târziu, doar nu lăsasem nimic pe foc. Erau sincer, aprox. 40 km dus-întors făcuți doar pentru mine aproape cu mâinile goale și am refuzat prostia asta. Acum mai mult timp încercasem să-mi conving și un vecin să lase mașina și să ia autobuzul, că el oricum lucra în incinta unei fabrici de la intrarea din oraș, dar a preferat mai bine ca din munca de pe jumătate de lună s-o dirijeze pe transportul personal. Tare afacere, să ai 2000 lei salariu în mână cu nevastă în prenatal și copil mic de întreținut și să alegi să dai vreo 1000 lei pe carburantul la mașină și consumații. Păi, mă iertați de expresie dar cum ar putea funcționa societatea și să meargă economia la noi dacă n-ar exista și proștii ... Și sunt N cazuri. Inclusiv ăia care cumpără mereu câte o Cola de 2,5l de la unii privați cu 8-9 lei și într-un hipermarket ca Lidl (nu că-i fac reclamă) e 5-6 lei. Azi 2-3-4 lei în plus, peste 2 zile la fel, și așa-i merge coștineața privată a lu' nea Costică prin "ajutorul" ăstora care indirect ajung să se datoreze peste tot.

Revenind la subiectul principal, într-adevăr mașina e greu de scos din capul românului. Nu cred că degeaba s-au desființat (sau măcar redus) și cursele CFR începând cu anii 2000 mai ales. Plus reducerea transportului public din unele orașe tot prin acei ani, autobuze înlocuite de microbuze, că nu mai era la fel de mare cererea (cel puțin prin orașele chiar mici), că tot mai mulți au dat de permis și și-au luat fiecare mașină. Hai că într-un orășel ca Bârladul, Careiul, Adjudul, ar mai fi cum ar mai fi, deși sunt micuțe orașele adică eu unul fac și Buzăul pe jos, astfel că nu prea înțeleg prezența unei mașini dacă e folosită doar local, însă nu se simte la fel de rău aglomerația, dar în orașele mari și-așa sufocate ca Bucureștiul, Clujul, Timișoara, Iașiul deja nu mai stăm la fel de vorbă. Fiecare mașină în plus contribuie în mod negativ la stat mai mult în trafic, la o calitate a aerului (dacă nu-i electrică) mai slabă, la aglomerație (atâta timp cât e prezentă și circulă sau staționează, undeva tot ocupă mereu un spațiu) și la mai multe taxe și consumații de plătit. Chiar se rentează pentru majoritatea bucureștenilor mai ales de zi cu zi? nu prea cred. Situația pe teren nu-i deloc grozavă și soluții să-i împăcăm pe toți nu prea sunt, doar să sufere în continuare toți care folosesc mașina preferând să piardă timp și nervi în trafic în loc să înlocuiască lejer auto personal cu transportul public de suprafață sau subteran. Nu mă refer la colegul Chev Celios, ci la cei care pot folosi oricând autobuzul sau metroul și fără să-l schimbe.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andreiiul

Legat de descurajarea utilizarii masinilor personale, treuie umblat si pe la administratiile locale din Bucuresti. Caz concret, PS4 care face ce face si sub pretextul unor modernizari de strazi mai creaza niste locuri de parcare. Aceasta atitudine nu face decat sa incurajeze achizitia de autoturisme.
Un exemplu: str Ionescu Gheorghe din triunghiu Berceni-Oltenitei-Iriceanu (si nu e singura de aici, stiu ca mai e una la fel unde au taiat trotuarul din fata unor blocuri) unde PS4 a desfiintat trotuarul (https://www.google.com/maps/@44.3836325, ... 4!8i8192 )de pe partea dreapta pe sensul spre Berceni pt a crea locuri de parcare. Problema este ca pe partea dreapta sunt curti si oamenii daca vor sa iasa din curte nu mai au trotuar pe unde sa circule (le-a mai ramas doar o amarata de bordura. Strada era cu sens unic si oricum se parca pe ambele parti ale strazii.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană andrei11

Stâlpi, nu stâlpişori   :headbash:  :mrgreen:

 


Re: Accidente / incidente ByOnu

Astăzi la ora 9:30 vagonul 138  care era pe linia 21 s-a tamponat frontal rău cu un alt vehicul zona intersectiei Calea Mosiilor cu Strada Olari.
Asta poate fi din cauza bizoniilor de pe șine

Si cand stai sa te gandesti ca aici A FOST gard continuu!

 


Re: Accidente / incidente Media

Acolo nu a fost gard niciodată. Este permi sa faci stânga de pe Moșilor către Olari. Si este permis sa traversezi dinspre Olari spre Str Corbeni.
Dacă nu te asiguri este posibil sa intri sub tramvai precum mașina din imagine.
La fel se întâmplă și la intersecția cu Str Maria Rosetti, acid vii despre Obor și vrei sa faci stânga. Si acolo este permisă manevra.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Accidente / incidente ADK

Ca fapt-divers observ că destule accidente de genul sunt cauzate de mașini înmatriculate în județe unde nu există tramvai, dar chiar și așa când ai dat de permis ți s-a adus aminte acolo așa că nu ai nici-o scuză. Personal când vin în București (dinspre pasajul Colentina) cu mașina și trebuie să ajung prin cartierele Berceni sau Titan, la Sportului există o mică scurtătură care te scoate mai repede pe șos. Fundeni și pe acolo o iau mereu. Eh, și nu e prima dată când unii nu înțeleg că dacă tramvaiul a efectuat stația (care este amplasată înainte de intersecție, cea pe sensul spre Obor) acesta are prioritate iar tu care faci stânga trebuie să-i acorzi obligatoriu voie. Nu am văzut prea des lucrul ăsta, poate unii se mirau puțin că o mașină de la Buzău știe asta (cu toate că văd deseori buzoieni făcând tot felul de boacăne prin țară) iar unii din București se cred mai șmecheri. Mie unul îmi este imposibil când virez să nu mă uit întâi în oglinzi, iar unii care le au cât roata carului și cu protecție anti-soare le au degeaba.

Dacă cel în cauză era cu mintea în altă parte, nu există scuze că îți porți cu tine oriunde problemele de familie sau de servici ori ești atent la orice altceva (n.r. telefon) decât la condus.

 


Go to page:  1  ... 87 88 89 90 91 92 93  ... 100
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420539 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use