Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană
1395 posts, 324288 views
📖 Pagination options
- catalinm
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
catalinm
sau dreapta de 3 ori ca poate dai de un alt interzis la stanga ; nu e nimic nou in interzicerea virajului la stanga, se practica peste tot, chiar si la noi (vezi Magheru), din motivele pe care le-am enumerat mai sus.
sau dreapta de 3 ori ca poate dai de un alt interzis la stanga ; nu e nimic nou in interzicerea virajului la stanga, se practica peste tot, chiar si la noi (vezi Magheru), din motivele pe care le-am enumerat mai sus.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Mircea G
Foarte inteligent ! Deci in loc de facut stinga si rezolvat problema , este mai bine sa faci dreapta , dreapta , dreapta , uf ...dreapta de patru ori , deci minim 4-5 intersectii pt ajunge undeva ??? sau dreapta , stinga , stinga , minim 3-4 intersectii ....
Ma scuzati si repet , nu va inteleg . Cum asta trebuie sa fie solutia ? Cind peste tot in lume se doreste trafic fluent si rapid , din motive de zgomot si poluare ,noi ne invirtim ca berbecii pe strazi ? Nu vedeti ca solutia interzicerii la stinga este data de trepanati ???
Foarte inteligent ! Deci in loc de facut stinga si rezolvat problema , este mai bine sa faci dreapta , dreapta , dreapta , uf ...dreapta de patru ori , deci minim 4-5 intersectii pt ajunge undeva ??? sau dreapta , stinga , stinga , minim 3-4 intersectii ....
Ma scuzati si repet , nu va inteleg . Cum asta trebuie sa fie solutia ? Cind peste tot in lume se doreste trafic fluent si rapid , din motive de zgomot si poluare ,noi ne invirtim ca berbecii pe strazi ? Nu vedeti ca solutia interzicerii la stinga este data de trepanati ???
- bekxy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
bekxy
Sper că te referi la scoaterea piticilor de pe creier, ceea ce îţi doresc şi ţie, de asemenea!
Îţi doresc însă şi 10 intersecţii pe 1 km, de preferat nesemaforizate, cu posibilitatea de a face stânga în toate, iar tu să ai de făcut stânga în ultima. La 8 dimineaţa.
Sper că te referi la scoaterea piticilor de pe creier, ceea ce îţi doresc şi ţie, de asemenea!
Îţi doresc însă şi 10 intersecţii pe 1 km, de preferat nesemaforizate, cu posibilitatea de a face stânga în toate, iar tu să ai de făcut stânga în ultima. La 8 dimineaţa.
- catalinm
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
catalinm
exemplu: de la ferihegy (asta e aeroportu' din budapesta) pana-n centru, adica pe o distanta de 12-13 km, nu cred ca sunt permise mai mult de 6-7 viraje de stanga si acelea cu banda separata si timp separat de semafor -tocmai in ideea de fluenta si rapiditate- atentie, in conditiile in care budapesta este un oras aerisit, cu bulevarde de 6-8 benzi (disponibile);
cred ca ar fi mult mai usor sa ne inspiram de la altii (chiar si HU sau BG) decat sa mai pierdem timpul in dezbateri inutile despre solutii (tampe) pe care nimeni nu le aplica....
modul in care se circula azi in bucuresti este in primul rand rezultatul proastei proiectari/organizari a traficului, apoi al neaplicarii legii si al nesimtirii nemasurate a multor soferi care, de exemplu, ar vrea sa faca stanga oriunde si oricand; repet, e de vazut modelul brasov in materie de circulatie.
exemplu: de la ferihegy (asta e aeroportu' din budapesta) pana-n centru, adica pe o distanta de 12-13 km, nu cred ca sunt permise mai mult de 6-7 viraje de stanga si acelea cu banda separata si timp separat de semafor -tocmai in ideea de fluenta si rapiditate- atentie, in conditiile in care budapesta este un oras aerisit, cu bulevarde de 6-8 benzi (disponibile);
cred ca ar fi mult mai usor sa ne inspiram de la altii (chiar si HU sau BG) decat sa mai pierdem timpul in dezbateri inutile despre solutii (tampe) pe care nimeni nu le aplica....
modul in care se circula azi in bucuresti este in primul rand rezultatul proastei proiectari/organizari a traficului, apoi al neaplicarii legii si al nesimtirii nemasurate a multor soferi care, de exemplu, ar vrea sa faca stanga oriunde si oricand; repet, e de vazut modelul brasov in materie de circulatie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Mircea G. are dreptate. Noi discutam aici fara sa avem in vedere rolul principal al unei strazi, aceea de a facilita deplasarea unei masini din punctul A in punctul B. Un bulevard unde nu avem voie sa facem la stanga - OK, de acord, dar sa avem o alternativa viabila de a ajunge pe acea strada unde nu e voie la stanga. Deobicei "alternativa" se traduce in a face de trei ori dreapta pe niste strazi care nu au fost proiectate sa preia un astfel de trafic, deobicei pe strazi existente si care se trezesc ca trebuie sa suporte in plus un trafic pe care nu pot sa-l preia.
Catalinm, deabia astept sa-mi dai exemplu de optimizare a traficului pe Mihai Bravu / Stefan cel Mare unde ai interzice tu virajul la stanga. Cu solutiile alternative pe care trebuie sa mi le prezinti. Daca nu, discutam degeaba. Tie poate-ti convine sa fie interzis virajul la stanga pentru ca tranzitezi zona dar eu care am treaba / locuiesc acolo cum procedez ?. Asadar astept raspunsuri. Eventual ne mutam la aspecte... pentru ca suntem deja off topic.
Mircea G. are dreptate. Noi discutam aici fara sa avem in vedere rolul principal al unei strazi, aceea de a facilita deplasarea unei masini din punctul A in punctul B. Un bulevard unde nu avem voie sa facem la stanga - OK, de acord, dar sa avem o alternativa viabila de a ajunge pe acea strada unde nu e voie la stanga. Deobicei "alternativa" se traduce in a face de trei ori dreapta pe niste strazi care nu au fost proiectate sa preia un astfel de trafic, deobicei pe strazi existente si care se trezesc ca trebuie sa suporte in plus un trafic pe care nu pot sa-l preia.
Catalinm, deabia astept sa-mi dai exemplu de optimizare a traficului pe Mihai Bravu / Stefan cel Mare unde ai interzice tu virajul la stanga. Cu solutiile alternative pe care trebuie sa mi le prezinti. Daca nu, discutam degeaba. Tie poate-ti convine sa fie interzis virajul la stanga pentru ca tranzitezi zona dar eu care am treaba / locuiesc acolo cum procedez ?. Asadar astept raspunsuri. Eventual ne mutam la aspecte... pentru ca suntem deja off topic.
- CristiM
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
CristiM
Cred ca mai bine s-ar pune accentul pe panouri informative din timp ( stil autostrada, peste 100m ai posibilitatea sa faci stanga la x dreapta la y si inainte la z ) si mai ales pe educarea soferilor. Din punctul meu de vedere este cea mai grava problema faptul ca daca vrei sa faci stanga sau dreapta, nu esti lasat de alti soferi mai "grabiti". Daca ai si ghinionul sa fi din alt oras si sa nu cunosti strazile si sa vezi in ultima clipa ca trebuie sa virezi , atunci chiar ai o problema : nu esti lasat de "grabiti" iar daca incetinesti ca sa astepti sa faci virajul ti se umple instant frigiderul de la cei din spatele tau.
Cred ca mai bine s-ar pune accentul pe panouri informative din timp ( stil autostrada, peste 100m ai posibilitatea sa faci stanga la x dreapta la y si inainte la z ) si mai ales pe educarea soferilor. Din punctul meu de vedere este cea mai grava problema faptul ca daca vrei sa faci stanga sau dreapta, nu esti lasat de alti soferi mai "grabiti". Daca ai si ghinionul sa fi din alt oras si sa nu cunosti strazile si sa vezi in ultima clipa ca trebuie sa virezi , atunci chiar ai o problema : nu esti lasat de "grabiti" iar daca incetinesti ca sa astepti sa faci virajul ti se umple instant frigiderul de la cei din spatele tau.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
andrei11
Aici te contrazic - circul si eu destul prin oras, chiar se ajuta soferii intre ei atunci cand trebuie sa te incadrezi pe o strada cu prioritate, si sunt destul de dese cazurile acestea. Ma abtin pentru cei care nu au numar de Bucuresti / Ilfov.
CristiM wrote:
Cred ca mai bine s-ar pune accentul pe panouri informative din timp ( stil autostrada, peste 100m ai posibilitatea sa faci stanga la x dreapta la y si inainte la z ) si mai ales pe educarea soferilor. Din punctul meu de vedere este cea mai grava problema faptul ca daca vrei sa faci stanga sau dreapta, nu esti lasat de alti soferi mai "grabiti". Daca ai si ghinionul sa fi din alt oras si sa nu cunosti strazile si sa vezi in ultima clipa ca trebuie sa virezi , atunci chiar ai o problema : nu esti lasat de "grabiti" iar daca incetinesti ca sa astepti sa faci virajul ti se umple instant frigiderul de la cei din spatele tau.
Aici te contrazic - circul si eu destul prin oras, chiar se ajuta soferii intre ei atunci cand trebuie sa te incadrezi pe o strada cu prioritate, si sunt destul de dese cazurile acestea. Ma abtin pentru cei care nu au numar de Bucuresti / Ilfov.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Va rog frumos daca vrem sa discutam aspecte ale circulatiei bucurestene care nu au legatura cu pasajul sa ne mutam
aici. Multumesc.
@ CristiM Tot acolo ti-am raspuns si tie.
Va rog frumos daca vrem sa discutam aspecte ale circulatiei bucurestene care nu au legatura cu pasajul sa ne mutam
aici. Multumesc.
@ CristiM Tot acolo ti-am raspuns si tie.
- CristiM
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
CristiM
Pentru o secunda m-am gandit si eu la faptul ca se incadreaza mai bine la acel topic, dar l-am pus aici pentru ca sa se faca legatura.
In definitiv este o discutie pe baza proiectului, nu ?
andrei11 wrote:
Va rog frumos daca vrem sa discutam aspecte ale circulatiei bucurestene care nu au legatura cu pasajul sa ne mutam
aici. Multumesc.
@ CristiM Tot acolo ti-am raspuns si tie.
Pentru o secunda m-am gandit si eu la faptul ca se incadreaza mai bine la acel topic, dar l-am pus aici pentru ca sa se faca legatura.
In definitiv este o discutie pe baza proiectului, nu ?
- CristiM
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
CristiM
Bine, depinde foarte mult de calitatea omului. Cei din provincie au un minus din start pentru ca in nici un alt oras din Romania ( exceptie Constanta vara ) nu o sa vezi asa haos pe strazi.
Revin la ideea mea : cu niste indicatoare facute cu cap s-ar rezolva muuuulte din probleme de circulatie din Bucuresti. Urmaresc de cateva luni bune acest forum si am vazut ca sunt persoane care sunt din sistem. Poate fac o propunere unde trebuie. Nu zic sa nu mai faca licitatii cu castigator stiut sau tot felul de minuni gen ceasuri de aur , carnati de km sau altele de care nu-mi aduc aminte acum. Zic doar ca au posibilitatea sa faca cu bani putini niste chestii cu adevarat utile.
Bine, depinde foarte mult de calitatea omului. Cei din provincie au un minus din start pentru ca in nici un alt oras din Romania ( exceptie Constanta vara ) nu o sa vezi asa haos pe strazi.
Revin la ideea mea : cu niste indicatoare facute cu cap s-ar rezolva muuuulte din probleme de circulatie din Bucuresti. Urmaresc de cateva luni bune acest forum si am vazut ca sunt persoane care sunt din sistem. Poate fac o propunere unde trebuie. Nu zic sa nu mai faca licitatii cu castigator stiut sau tot felul de minuni gen ceasuri de aur , carnati de km sau altele de care nu-mi aduc aminte acum. Zic doar ca au posibilitatea sa faca cu bani putini niste chestii cu adevarat utile.
- catalinm
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
catalinm
Cateva idei legate de Mihai Bravu/Stefan cel Mare:
1) principiu: asigurararea a minim 3 benzi pe sens pe directia inainte pt fluidizare
2) interzicere parcare in spic - creeaza mari probleme reducand viteza de circulatie pe banda 1, mai ales pt autobuze; interzicerea parcarii de orice fel acolo unde aceasta creeaza probleme de trafic
3) obligatoriu gard pe axul central sau pe st/dr tramvaiului pt interzicerea intoarcerii si a traversarii aiurea a pietonilor
propuneri pe sens dinspre Pta Victoriei:
intersectie/ambuteiaj/viraj stanga permis/mentinere viraj stanga/observatii
Londra / DA / DA / NU /trafic redus la stanga si lipsa spatiu (raman doar 2 benzi pt inainte)
Dorobanti / DA/ DA / DA /ax important de transport, ambuteiajul e in realitate provocat de urmatoarea intersectie
Floreasca/ DA /DA /NU /se foloseste intersectia anterioara pt stanga, se poate debloca floreasca prin marirea timpului de semafor; e de mentionat ca se aduna 2 fluxuri importante (MB si Dorobanti) pt care trebuie compensare pe timpul de semafoare; obligatoriu oprirea interzisa cu prima banda libera exclusiv pt virajul la dreapta (pe intermitent)
Barbu Vacarescu/ DA / NU / NU / se poate crea o juma de giratoriu pe tunari pe care sa se faca dreapta si apoi revenire la stanga cu traversare Mihai Bravu
Lascar Vasile /NU / DA / NU /trafic redus la stanga
Grozovici / DA /DA / NU / trafic redus la stanga; trebuie largit la 3 benzi (actualmente 2,5 disponibile)
Lizeanu NU / DA / DA/NU / e de vazut cum "facem rost" de timp de semafor pt cei care vin pe Lizeanu (se sta in mod curent 5-7 min pt accesul in Mihai Bravu)
Ferdinand / DA /DA /NU / obligatoriu oprirea interzisa, se poate crea un semisens giratoiu pe partea cu liceul pt cei ce vor la stanga
Iancului / DA / DA / DA /e necesar timp separat pt stanga cu 2 benzi in loc de una (e loc suficient); blocajul apare in mod special dupa intersectie (autobuzul opreste pe banda 2-3)
Vatra Luminoasa / NU / DA / DA / e necesar timp separat pt stanga
Maior Coravu / NU / DA / NU / gard
Petrascu DA / DA / NU / este o zona extrem de periculoasa in special pt pietoni - seiese din pasaj cu viteza; avem giratoriu la urmatorea intersectie
Camil Ressu DA / DA / NU / una dintre intersectiile extrem de problematice ale orasului: doar 2 benzi disponibile pe ambele sensuri, dudesti blocat si el, f multe tramvaie care tranziteaza, imposibil de largit; se poate face stanga inainte la baba novac cu acces pe dristorului sau continuare pe baba novac
Vitan / NU / DA / DA
Mentionez pe acest bulevard beneficiem de cateva giratorii (Pta Victoriei, Obor, Muncii, Baba Novac) care faciliteaza schimbarea directiei
A se avea in vedere si faptul ca de cele mai multe ori virajul stanga creaza dificultati in ceea ce priveste circulatia tramvaielor, lucru f. grav
adaug si ca facem bine putinor soferi (cei care fac stanga cu viteza de tranzit redusa) si rau celor "multi" care merg inainte; aceeasi situatie pt cei parcati pe acest bulevard (pt 500 de masini insirate pe 7-8 km sufera vreo 20.000 (?) care trec zilnic pe acolo
odata ce crestem viteza de circulatie pe un ax principal castiga cei multi si pierd putin ceilalti (de stanga).
din pacate acest bulevard s-a construit intr-un mod mizerabil, amplasamentele blocurilor nepermitand aproape deloc largirea caii de circulatie
daca era altfel as fi fost mai flexibil...
astept comentariile Dvs si continuam discutia si pe sensul opus.
Cateva idei legate de Mihai Bravu/Stefan cel Mare:
1) principiu: asigurararea a minim 3 benzi pe sens pe directia inainte pt fluidizare
2) interzicere parcare in spic - creeaza mari probleme reducand viteza de circulatie pe banda 1, mai ales pt autobuze; interzicerea parcarii de orice fel acolo unde aceasta creeaza probleme de trafic
3) obligatoriu gard pe axul central sau pe st/dr tramvaiului pt interzicerea intoarcerii si a traversarii aiurea a pietonilor
propuneri pe sens dinspre Pta Victoriei:
intersectie/ambuteiaj/viraj stanga permis/mentinere viraj stanga/observatii
Londra / DA / DA / NU /trafic redus la stanga si lipsa spatiu (raman doar 2 benzi pt inainte)
Dorobanti / DA/ DA / DA /ax important de transport, ambuteiajul e in realitate provocat de urmatoarea intersectie
Floreasca/ DA /DA /NU /se foloseste intersectia anterioara pt stanga, se poate debloca floreasca prin marirea timpului de semafor; e de mentionat ca se aduna 2 fluxuri importante (MB si Dorobanti) pt care trebuie compensare pe timpul de semafoare; obligatoriu oprirea interzisa cu prima banda libera exclusiv pt virajul la dreapta (pe intermitent)
Barbu Vacarescu/ DA / NU / NU / se poate crea o juma de giratoriu pe tunari pe care sa se faca dreapta si apoi revenire la stanga cu traversare Mihai Bravu
Lascar Vasile /NU / DA / NU /trafic redus la stanga
Grozovici / DA /DA / NU / trafic redus la stanga; trebuie largit la 3 benzi (actualmente 2,5 disponibile)
Lizeanu NU / DA / DA/NU / e de vazut cum "facem rost" de timp de semafor pt cei care vin pe Lizeanu (se sta in mod curent 5-7 min pt accesul in Mihai Bravu)
Ferdinand / DA /DA /NU / obligatoriu oprirea interzisa, se poate crea un semisens giratoiu pe partea cu liceul pt cei ce vor la stanga
Iancului / DA / DA / DA /e necesar timp separat pt stanga cu 2 benzi in loc de una (e loc suficient); blocajul apare in mod special dupa intersectie (autobuzul opreste pe banda 2-3)
Vatra Luminoasa / NU / DA / DA / e necesar timp separat pt stanga
Maior Coravu / NU / DA / NU / gard
Petrascu DA / DA / NU / este o zona extrem de periculoasa in special pt pietoni - seiese din pasaj cu viteza; avem giratoriu la urmatorea intersectie
Camil Ressu DA / DA / NU / una dintre intersectiile extrem de problematice ale orasului: doar 2 benzi disponibile pe ambele sensuri, dudesti blocat si el, f multe tramvaie care tranziteaza, imposibil de largit; se poate face stanga inainte la baba novac cu acces pe dristorului sau continuare pe baba novac
Vitan / NU / DA / DA
Mentionez pe acest bulevard beneficiem de cateva giratorii (Pta Victoriei, Obor, Muncii, Baba Novac) care faciliteaza schimbarea directiei
A se avea in vedere si faptul ca de cele mai multe ori virajul stanga creaza dificultati in ceea ce priveste circulatia tramvaielor, lucru f. grav
adaug si ca facem bine putinor soferi (cei care fac stanga cu viteza de tranzit redusa) si rau celor "multi" care merg inainte; aceeasi situatie pt cei parcati pe acest bulevard (pt 500 de masini insirate pe 7-8 km sufera vreo 20.000 (?) care trec zilnic pe acolo
odata ce crestem viteza de circulatie pe un ax principal castiga cei multi si pierd putin ceilalti (de stanga).
din pacate acest bulevard s-a construit intr-un mod mizerabil, amplasamentele blocurilor nepermitand aproape deloc largirea caii de circulatie
daca era altfel as fi fost mai flexibil...
astept comentariile Dvs si continuam discutia si pe sensul opus.
- Iulika0069
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
Iulika0069
Legat de pasaj/pod la intersectia Dna Ghica - Lacul Tei: parerea mea e ca tot traficul ar putea fi inghitit fara probleme de intersectia respectiva, daca ar fi lasata sa functioneze in regim de 'sens giratoriu', eventual facuta o banda separata/delimitata pt cei care merg inainte, venind dinspre Colentina spre Petricani
Buba cea mare o reprezinta intersectia Dna Ghica - Colentina! Iar aici, un pod (cu o singura banda pe sens) ar fi suficient pt ani buni de acum inainte (chiar si in eventualitatea deschiderii tronsonului Dna Ghica - Chisinau)
P.S. Nu am apucat inca sa caut pe forum, exista vreo adresa de mail / telefon unde pot fi trimise astfel de propuneri/sesizari, gen cea cu sens giratoriu?
Legat de pasaj/pod la intersectia Dna Ghica - Lacul Tei: parerea mea e ca tot traficul ar putea fi inghitit fara probleme de intersectia respectiva, daca ar fi lasata sa functioneze in regim de 'sens giratoriu', eventual facuta o banda separata/delimitata pt cei care merg inainte, venind dinspre Colentina spre Petricani
Buba cea mare o reprezinta intersectia Dna Ghica - Colentina! Iar aici, un pod (cu o singura banda pe sens) ar fi suficient pt ani buni de acum inainte (chiar si in eventualitatea deschiderii tronsonului Dna Ghica - Chisinau)
P.S. Nu am apucat inca sa caut pe forum, exista vreo adresa de mail / telefon unde pot fi trimise astfel de propuneri/sesizari, gen cea cu sens giratoriu?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
Dominatrix
Intrucat vad pe zi ce trece ca forumul e frecventat de multe persoane "destupate la cap", propun sa aprofundam un pic aici problema sensurilor giratorii care au impanzit Romania mai ceva ca ciupercile dupa ploaie. Acest lucru nu e neaparat rau, dar inainte de a propune sens giratoriu intr-o anumita intersectie, trebuie intelese bine si avantajele, dar si constrangerile acestei configuratii.
Avantajul major consta in viteza redusa cu care soferii sunt fortati sa parcurga giratoriul, de unde rezulta o siguranta in trafic mult crescuta. Performanta unui giratoriu depinde de structura curentilor principali de trafic din intersectie, si de numarul de ramuri ale acesteia, dar mai ales de valorile absolute de trafic. Nu conteza neaparat fluxul de trafic din diferite directii, un giratoriu putand functiona foarte bine si la intersectia a 2 (sau mai multe strazi) cu fluxuri de trafic asemanatoare. Cheia in fraza de mai sus este "fluxuri de trafic asemanatoare". Acesta este motivul pentru care foarte rar veti vedea in "tarile cu apa calda" un sens giratoriu:
1)pe un bulevard cu mai multe benzi
2) pe un drum din afara localitatii cu mai mult de o banda pe sens
Motivul e destul de simplu: sensul giratoriu are o capacitate limitata de preluare a traficului, "limita" fiind traficul "adus" de strazile care se intalnesc in giratoriu. In Romania, tara originala si unica in felul ei din multe puncte de vedere, exista giratorii unde se intalnesc drumuri cu 2 sau chiar mai multe benzi, rezultand ca si giratoriul in sine are mai multe benzi sau este nedefinit, "la mica intelegere". De aici insa pot aparea situatii conflictuale. Exemplu ipotetic: Gica vine pe prima banda cu tractorul (nu are voie sa circule pe a doua) si vrea sa faca stanga la giratoriu, deci trebuie sa iasa abia la a treia iesire. Nelu vine cu caruta 4 x 4 din aceeasi directie, dar pe banda a 2'a (ca doar nu e "pe invers" sa stea in fundul lui Gica) si vrea sa mearga inainte. Ambii intra in acelasi timp in giratoriu. Ce se va intampla in dreptul celei de-a doua iesiri, unde Gica vrea sa faca stanga si Nelu sa iasa din giratoriu, mergand inainte?
De aceea, pentru a evita situatii de genul celei descrise mai sus, sensurile giratorii se folosesc de regula la intersectiile a doua drumuri de importanta relativ egala si trafic mediu, fie in localitati, fie in afara acestora (de exemplu la intersectia a doua drumuri judetene). Se mai folosesc pe drumurile principale in localitati mici la intersectii cu alte strazi ale localitatii, cu scopul de a forta soferii sa reduca viteza. Cele mai indicate sunt doar giratoriile cu o banda, fiindca atunci nu sunt probleme cu virajul la drepata din stanga si virajul la stanga din dreapta.
Problema evidenta este ca giratoriile cu doar o banda nu fac fata la valori mari de trafic. Cu cat valoarea traficului e mai mare, cu atat trebuie sa fie si raza de curbura a giratoriului mai mare, pentru a se permite selectia pe benzi in interiorul giratiei. Evident, raza de curbura nu poate fi oricat de mare din cauza geografiei intersectiei si strazilor din zona. Acesta e motivul pentru care giratoriile nu fac fata la fluxuri mari de trafic. Un sens giratoriu cu mai multe benzi poate functiona bine, daca traficul este reglat de semafoare (asa cum e de exemplu la Piata Charlie Dă Gol) si rondul foarte mare, dar atunci practic nu mai este un sens giratoriu.
Si la asta vroiam sa ajung: avand in vedere ca Soseaua Petricani, si in continuare artera Doamna Ghica - Pantelimon (cand se va face) va prelua o mare parte din traficul de pe A3, trebuie facut un stiudiu de trafic foarte amanuntit si vazut daca intersectia Lacul Tei/Doamna Ghica se preteaza la asa ceva sau nu. Parerea mea, strict subiectiva, deci posibil incorecta, este ca ideile vehiculate mai sus, cu pasaje sub- si supra-terane ar fi mult mai potrivite.
Iulika0069 wrote:
Legat de pasaj/pod la intersectia Dna Ghica - Lacul Tei: parerea mea e ca tot traficul ar putea fi inghitit fara probleme de intersectia respectiva, daca ar fi lasata sa functioneze in regim de 'sens giratoriu', eventual facuta o banda separata/delimitata pt cei care merg inainte, venind dinspre Colentina spre Petricani
Buba cea mare o reprezinta intersectia Dna Ghica - Colentina! Iar aici, un pod (cu o singura banda pe sens) ar fi suficient pt ani buni de acum inainte (chiar si in eventualitatea deschiderii tronsonului Dna Ghica - Chisinau)
Intrucat vad pe zi ce trece ca forumul e frecventat de multe persoane "destupate la cap", propun sa aprofundam un pic aici problema sensurilor giratorii care au impanzit Romania mai ceva ca ciupercile dupa ploaie. Acest lucru nu e neaparat rau, dar inainte de a propune sens giratoriu intr-o anumita intersectie, trebuie intelese bine si avantajele, dar si constrangerile acestei configuratii.
Avantajul major consta in viteza redusa cu care soferii sunt fortati sa parcurga giratoriul, de unde rezulta o siguranta in trafic mult crescuta. Performanta unui giratoriu depinde de structura curentilor principali de trafic din intersectie, si de numarul de ramuri ale acesteia, dar mai ales de valorile absolute de trafic. Nu conteza neaparat fluxul de trafic din diferite directii, un giratoriu putand functiona foarte bine si la intersectia a 2 (sau mai multe strazi) cu fluxuri de trafic asemanatoare. Cheia in fraza de mai sus este "fluxuri de trafic asemanatoare". Acesta este motivul pentru care foarte rar veti vedea in "tarile cu apa calda" un sens giratoriu:
1)pe un bulevard cu mai multe benzi
2) pe un drum din afara localitatii cu mai mult de o banda pe sens
Motivul e destul de simplu: sensul giratoriu are o capacitate limitata de preluare a traficului, "limita" fiind traficul "adus" de strazile care se intalnesc in giratoriu. In Romania, tara originala si unica in felul ei din multe puncte de vedere, exista giratorii unde se intalnesc drumuri cu 2 sau chiar mai multe benzi, rezultand ca si giratoriul in sine are mai multe benzi sau este nedefinit, "la mica intelegere". De aici insa pot aparea situatii conflictuale. Exemplu ipotetic: Gica vine pe prima banda cu tractorul (nu are voie sa circule pe a doua) si vrea sa faca stanga la giratoriu, deci trebuie sa iasa abia la a treia iesire. Nelu vine cu caruta 4 x 4 din aceeasi directie, dar pe banda a 2'a (ca doar nu e "pe invers" sa stea in fundul lui Gica) si vrea sa mearga inainte. Ambii intra in acelasi timp in giratoriu. Ce se va intampla in dreptul celei de-a doua iesiri, unde Gica vrea sa faca stanga si Nelu sa iasa din giratoriu, mergand inainte?
De aceea, pentru a evita situatii de genul celei descrise mai sus, sensurile giratorii se folosesc de regula la intersectiile a doua drumuri de importanta relativ egala si trafic mediu, fie in localitati, fie in afara acestora (de exemplu la intersectia a doua drumuri judetene). Se mai folosesc pe drumurile principale in localitati mici la intersectii cu alte strazi ale localitatii, cu scopul de a forta soferii sa reduca viteza. Cele mai indicate sunt doar giratoriile cu o banda, fiindca atunci nu sunt probleme cu virajul la drepata din stanga si virajul la stanga din dreapta.
Problema evidenta este ca giratoriile cu doar o banda nu fac fata la valori mari de trafic. Cu cat valoarea traficului e mai mare, cu atat trebuie sa fie si raza de curbura a giratoriului mai mare, pentru a se permite selectia pe benzi in interiorul giratiei. Evident, raza de curbura nu poate fi oricat de mare din cauza geografiei intersectiei si strazilor din zona. Acesta e motivul pentru care giratoriile nu fac fata la fluxuri mari de trafic. Un sens giratoriu cu mai multe benzi poate functiona bine, daca traficul este reglat de semafoare (asa cum e de exemplu la Piata Charlie Dă Gol) si rondul foarte mare, dar atunci practic nu mai este un sens giratoriu.
Si la asta vroiam sa ajung: avand in vedere ca Soseaua Petricani, si in continuare artera Doamna Ghica - Pantelimon (cand se va face) va prelua o mare parte din traficul de pe A3, trebuie facut un stiudiu de trafic foarte amanuntit si vazut daca intersectia Lacul Tei/Doamna Ghica se preteaza la asa ceva sau nu. Parerea mea, strict subiectiva, deci posibil incorecta, este ca ideile vehiculate mai sus, cu pasaje sub- si supra-terane ar fi mult mai potrivite.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Aspecte negative in circulatia bucuresteana
Dominatrix
Bonus pentru forumistii/forumistele maihardocore interesati-/e de fineturi ale design'ului sensurilor giratorii.
Nota: Cartea e tiparita in Marea Britanie, si ca urmare sensul giratoriu functioneaza "invers" decat la noi, circulatia efectuandu-se pe stanga. Evident si in sensul giratoriu se "intra tot pe stanga" si circulatia in rond se desfasoara in sensul acelor de ceasornic, nu in sens trigonometric asa cum e la noi. Dar parametrii sunt aceeasi si e destul de clar din desen ce reprezinta fiecare. Daca nu e clar, atunci pot reveni cu explicatii suplimentare.
Acum urmeaza partea nerdy pentru cei interesati: asa cum spuneam mai sus, capacitatea de preluare a giratoriului este limitata de capacitatea arterelor care "se varsa" in el. Acest parametru se numeste capacitate de intrare (CI), si depinde de parametri geometrici ai giratoriului si cei functionali ai arterelor intersectate, conform ecuatiei:
CI = k(F - f* Cc), unde
k = 1 - 0,00347 * (Ï• - 30) - 0,978 * [(1/r) - 0,05]
F = 303 * X
X = v + (e - v)/(1 + 2S)
S = 1,6 * (e - v)/l'
Cc - fluxul de vehicule care se deplaseaza in sensul giratoriu, "in conflict" cu fluxul de intrare
f = 0,21 * A * (1 + 0,2 * X)
A = 1 + 0,5 /(1 + M)
M = exp [(D - 60)/10]
Toate distantele din schema de mai sus se exprima in metri, iar parametrii CI si Cc in vehicule/ora. ("vehicule" in sensul de masini mici, pentru camioane, tiruri etc. exista alte formule de "conversie" intr-un numar aproximativ de masini mici).
Deci tot ce trebuie facut este sa obtineti estimarile de trafic din intersectia Doamna Ghica/Lacul Tei + coordonatele geometrice ale intersectiei si pe urma putem analiza "exact" daca acolo ar merge un giratoriu sau nu. Nu-i asa ca e simplu ca buna ziua?
Bonus pentru forumistii/forumistele maihardocore interesati-/e de fineturi ale design'ului sensurilor giratorii.
Nota: Cartea e tiparita in Marea Britanie, si ca urmare sensul giratoriu functioneaza "invers" decat la noi, circulatia efectuandu-se pe stanga. Evident si in sensul giratoriu se "intra tot pe stanga" si circulatia in rond se desfasoara in sensul acelor de ceasornic, nu in sens trigonometric asa cum e la noi. Dar parametrii sunt aceeasi si e destul de clar din desen ce reprezinta fiecare. Daca nu e clar, atunci pot reveni cu explicatii suplimentare.
Acum urmeaza partea nerdy pentru cei interesati: asa cum spuneam mai sus, capacitatea de preluare a giratoriului este limitata de capacitatea arterelor care "se varsa" in el. Acest parametru se numeste capacitate de intrare (CI), si depinde de parametri geometrici ai giratoriului si cei functionali ai arterelor intersectate, conform ecuatiei:
CI = k(F - f* Cc), unde
k = 1 - 0,00347 * (Ï• - 30) - 0,978 * [(1/r) - 0,05]
F = 303 * X
X = v + (e - v)/(1 + 2S)
S = 1,6 * (e - v)/l'
Cc - fluxul de vehicule care se deplaseaza in sensul giratoriu, "in conflict" cu fluxul de intrare
f = 0,21 * A * (1 + 0,2 * X)
A = 1 + 0,5 /(1 + M)
M = exp [(D - 60)/10]
Toate distantele din schema de mai sus se exprima in metri, iar parametrii CI si Cc in vehicule/ora. ("vehicule" in sensul de masini mici, pentru camioane, tiruri etc. exista alte formule de "conversie" intr-un numar aproximativ de masini mici).
Deci tot ce trebuie facut este sa obtineti estimarile de trafic din intersectia Doamna Ghica/Lacul Tei + coordonatele geometrice ale intersectiei si pe urma putem analiza "exact" daca acolo ar merge un giratoriu sau nu. Nu-i asa ca e simplu ca buna ziua?
📖 Pagination options