Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1338068 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 438 439 440 441 442 443 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre transportul local din București sorin.niculescu_

@Gabi123 ok, de faza cu devierea 368-ului nu aflasem, însă ție ți se pare că harta TPBI este actualizată în legătură cu situația actuală cu lucrările de pe Drumul Osiei, că eu nu cred. Nu cred că 278-ul o ia pe Drumul Osiei, în momentul de față, când merge către „Cartier Militari”. O ia la fel ca 138 și 178 pe la Auchan Militari. Chiar și înainte de existența acestor lucrări, harta TPBI afișa că 178 se duce către „Cartier Militari” pe la Auchan, ceea ce nu era adevărat atunci.

 


Re: Discuții despre transportul local din București sorin.niculescu_

Apropo, are cineva idee dacă 25-ul va mai fi deviat vara asta la Basarab sau nu?

 


Re: Discuții despre transportul local din București 1689

De altfel, pe vremuri, existau in Bucuresti linii care functionau doar la orele de virf si numai in timpul saptaminii (si asta inainte de reducerea drastica a transportului in comun din a doua jumatate a anilor ‘80).
Un exemplu era 313 - Platforma Metalugiei - Piata Romana, care functiona numai dimineata pina in ora 9 apoi intre 13 si 19 (din ce imi aduc aminte) de luni pina vineri.

Nu sint sigur, dar parca si 127 - Dumitru Petrescu - Baba Novac era la fel.

In concluzie, exista un precedent in Bucuresti si - de altfel - o astfel de abordare e justificata (mai ales cind e vorba despre suspendarea unor linii la sfirsit de saptamina - de exemplu cele spre Platforma Pipera, 16 ar putea fi suspendat/ scurtat la o bucla la Parcul Tei)

 


Re: Discuții despre transportul local din București Media

Exemplul tău cu 16 nu este cel mai bun. În zona Fabrica de glucoza sunt foarte multe apartamente rezidențiale, pe Dimitrie Pompeiu este un hub important de transbordare către liniile regionale.

Ideea cu linii care sa funcționeze numai pe intervale orare aglomerate nu este rea, dar nu se prea mai aplica. În anii 80 fabricile și ”intrepriderile” aveau un program de lucru destul de asemanator. Erau schimburi foarte clar definite. Si geografic erai câteva poluri unde se aflau aceste unități. Școlile aveau orar asemanator.

Astăzi nu mai este cazul. Firmele începe de la 7.00 la 11.00 și termina la fel.  Liceele încep și ele diferit.

Singura soluție viabila sunt benzile unice. Si abia apoi sa evalueze statisticile cu încărcarea și orele de vârf.

 


Re: Discuții despre transportul local din București BGP2597

Ba tocmai că exemplul cu 16 este unul bun. Pipera este complet moartă în weekend, chiar nu are sens ca și 16 și 36 să ardă gazul degeaba până pe Pompeiu, când o singură linie este arhisuficientă, iar cealaltă poate să întoarcă bine mersi la Lacul Tei. E nevoie de o reconfigurare serioasă a rețelei, în special în vederea reducerii cheltuielilor de operare cu linii care circulă degeaba.

Iar pentru exeplul dat de tine @Media , firme care încep activitatea între 7 și 11 și o termină între 15 și 19 sunt fix ținta unei linii cu program fracționat. Nu înțelege că asta e soluția salvatoare a transportului public, ci există zone în oraș unde activitatea este punctuală, cu niște ore bine definite, iar acolo e normal ca și programul să fie adaptat.

 


Re: Discuții despre transportul local din București omirica

Nu sunt sigur că ar scădea semnificativ cheltuielile de exploatare decât în cazul autobuzelor. La electric e mai complicat, ce facem, scoatem linia de sub tensiune? Tragem substațiile din priză?

 


Re: Discuții despre transportul local din București Costin

Adica tu crezi ca substatia consuma curent cand nu e nici un tramvai in retea? Pe acelasi principiu, si incarcatorul telefonului consuma curent daca e lasat in priza, fara un telefon contectat la celalalt capat. :lol:

Plus ca exploatarea inseamna mult mai mult (spre exemplu, munca vatmanului si a echipei de mentenanta).

 


Re: Discuții despre transportul local din București omirica

Nu la asta mă refer. Toate sunt interconectate, sistemul trebuie păstrat într-un echilibru.

Și da, și un încărcător lăsat în priză consumă.

 


Re: Discuții despre transportul local din București WT_fan06

Exploatare înseamnă automat și subvenție. Ia vedeți cât "costă" subvenția la tramvaie și de ce e bine să fie optimizate pe cât posibil orarele, astfel încât subvenția să meargă acolo unde este nevoie mai mare.

Atenție, eu NU vorbesc în cazul reducerii tramvaielor din Pipera. Nu frecventez zona și nu îmi voi da cu părerea. Plus că 16 și 36 oricum au frecvențe proaste, deci nu sunt convins că reducerea și mai mult a tramvaielor în anumite ore ar avea vreun beneficiu...

 


Re: Discuții despre transportul local din București shoppy

Orice conductor consuma curent prin pierderi in functie de lungime si tensiune, daca bagi in priza un prelungitor de inspe kilometrii lungime o sa vezi un consum chiar daca nu conectezi nici un consumator.

 


Re: Discuții despre transportul local din București omirica

WT_fan06 wrote here:
Exploatare înseamnă automat și subvenție. Ia vedeți cât "costă" subvenția la tramvaie și de ce e bine să fie optimizate pe cât posibil orarele, astfel încât subvenția să meargă acolo unde este nevoie mai mare.


Diferența e infimă: și într-o situație, și în alta, plătești salariul vatmanului, amortizarea vehiculului, costurile fixe.

 


Re: Discuții despre transportul local din București BGP2597

Nu este deloc infimă. Ca să continui cu exemplul liniei 16, că mi-e ușor să lucrez pe date concrete, dacă în weekend ar fi scurtat la Lacul Tei înseamnă o reducere a cursei cu 6.5km. La 65 de curse cât sunt în weekend pe linia 16 înseamnă 422km pe zi scutiți. La un cost de să zicem 15 lei/km exploatat cu tramvaie înseamnă cheltuieli de 6300 de lei pe zi, iar la 110 zile nelucrătoare pe an (medie) înseamnă o economie de 693k de lei pe an doar dintr-o singură linie care circulă goală în weekend.  

 


Re: Discuții despre transportul local din București Media

Ai dreptate. O sigura line este suficientă în Pompeiu dinspre Lacul Tei în weekend. Acum avem 16, 36 și 243.
Dacă linia ar fi rapida, adică sa nu faci o vesnicie pana la Obor, atunci te poți transborda. Acum când avem softurile necesare pentru a calcula eficienta, avem cartele care ne pot da indicator de trafic și încărcare poate ca trebuie și folosite.

Chiar și linii de weekend ar fi binevenite. Care sa aibă trasee mai lungi la în interval mai rar, mă gândesc, ca ar face o economie. Ceva de genul 55 la 25% din numărul de tramvaie, 5 la fel + o alta linie de weekend 55 + 5. Ca pe weekend sunt mai multi care merg la shopping decât în cursul săptămânii, sau în weekend esti dispus sa tai orașul pentru a merge la shopping. Sigur, exemplul meu nu e tocmai potrivit ca din Pantelimon ai 335.

 


Re: Discuții despre transportul local din București omirica

La un cost de să zicem 15 lei/km exploatat cu tramvaie înseamnă...  
[/quote]

Din cei 15 lei/km, 75% sunt cheltuieli cu salariile. Pe alea oricum le plătești. Nu e cel mai bun exemplu.

 


Go to page:  1  ... 438 439 440 441 442 443 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421277 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use