Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1342611 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 328 329 330 331 332 333 334  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) CiprianTRB

@andrei11
În acel topic se vor încadra și liniile care întra în Ilfov cu puțin?
Cum sunt liniile 138,178 și viitoarea linie 278 care întra în "Cartierul Militari" din Chiajna?  :D

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

Bine punctat. Cu ele ce facem?

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Andrei98

Eu ma întreb ce facem cu liniile regionale care intra destul de mult în București? Dacă nu te interesează numărul, tariful etc. înseamnă că pe alea le putem considera linii de București?  :lol:

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) andrei11

Și mai e o linie, nu stau să o caut acum, ceva Basarab - Măgurele ? Parcă are indicativul 7. Dar pot să mă înșel. Și nici nu stau să caut acum. Nu stăpânesc deloc liniile postate de Ciprian.
Tot așa, pot să mă înșel, e o linie STB care ajunge în Dobroești ?

 



Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) WAYNEN

andrei11 wrote:
Și mai e o linie, nu stau să o caut acum, ceva Basarab - Măgurele ? Parcă are indicativul 7. Dar pot să mă înșel. Și nici nu stau să caut acum. Nu stăpânesc deloc liniile postate de Ciprian.

Aceea este linia express 781,care deservește instituțiile de cercetare IFIN și ELI-NP.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) gabriels

Noi ca forumusti, dar mai ales persoanele care sunt responsabile de decizii ale transportului in comun, trebuie sa "uitam" zonele delimitate politic (Bucuresti, Ilfov etc) si sa gandim transportul in comun ca sprijin pentru cetatenii din aceasta zona.

Cred ca deciziile despre transportul in comun trebuie luate in functie de densitatea populatiei/ locatii de interes/scoli/zone de birouri/artere . Dupa ce se vede nevoia unei linii, unitatiile administrative trebuie sa gaseasca solutia financiara si logistica ca sa fie implementata.
Daca gandim limitat la zona Bucuresti sau Ilfov vom crea bariere, in niciun caz nu vom conecta zonele de interes.

Liniile 135 si 301 sunt extrem de utile in zona Pipera-Tunari, indiferent de ce indicativ au.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) andrei11

Problema nu este dacă sunt sau nu utile, problema este ce fel de linii sunt, urbane, regionale sau se încadrează pentru un topic nou,mixte.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) cosminduru

Având în vedere că este harababură în indicativele STB, categorisirea lor aici poate avea n criterii, fiecare după cum consideră mai corect: lungimea liniei, indicativul, tariful, cine plătește subvenția, granițele administrative, numărul de stații, frecvența, caracterul permanent/sezonier, etc.

După părerea mea, criteriul de departajare între linii urbane și linii regionale ar trebui să fie traseul și depășirea centurii.
Să explic, centura reprezintă limita ceva mai uniformă a Bucureștiului, o rază de aprox. 12km față de Universitate. Chiajna, Pipera/Voluntari, Dobroești și Popești Leordeni sunt niște anomalii, ele ar trebui incluse în oraș fiindcă nu mai există practic limite concrete în teren.
Apoi, traseul e crucial, daca avem de-a face cu un traseu care strabate 90% Bucureștiul și iese 10% după limită, acela poate fi considerat urban - asta e 135. Dacă însă pleacă de la un nod important periferic (Pta Presei, Lujerului, Republica, Ghencea) și parcurge mare parte din traseu în afara centurii, poate fi considerat regional, fiindcă evident deservește exclusiv acele localități din afara orașului.

Similar, între traseele urbane avem linii lungi și linii mai scurte, unele pot fi considerate "de bază" (104, 300) și altele "locale" de cartier (106, 343). Nu mai discut de cele rapide sau expres, pot fi multe diferențieri.
Dacă ar fi un cap de decizie la STB ar face ceva de genul indicative 1xx linii normale "de baza", 3xx linii rapide (adică sa nu opreasca în toate stațiile) și 2xx linii de cartier.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) andrei11

38 % din stațiile lui 135 sunt în Orașul Voluntari.
62% sunt în București.
135 la ora actuală poate fi încadrată și în categoria liniilor regionale  pentru că intră semificativ în interiorul Orașului Voluntari, ba chiar ajunge la granița cu Comuna Tunari.
Orașul Pantelimon face eforturi să devină din nou comună. Singura << facilitate >> a locuitorilor când au devenit oraș a fost să li se mărească impozitele. Altele ar trebui să fie criteriile, spital orășenesc, străzi asfaltate,  trotuare, cât la sută din locuințe au canalizare, rețea de gaze, cinematograf, liceu,  etc, etc.
De ce să fie înghițit de București ? ( Pantelimonul - e valabil și pentru celelalte comune / orașe ). Care ar fi avantajul ?
________________
Trebuie înființată o autoritate de transport comună, Ilfov - București care să privească acest teritoriu ca pe un întreg, nu fiecare cu părticica lui.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Mihai2005

Bine. Ca să rezolvăm problema și să mulțumim pe toată lumea, andrei11 face un topic cu linii mixte și cine dorește o folosește, dacă nu, atunci nu are ce căuta pe acel topic. Nu știu de ce există atâta răutate printre români. :roll:
(A da, eu nu țin partea cu nimeni. Eu încerc sa rezolv problemele într-un mod civilizat.)

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

@Andrei11: 6 km din cei 18 ai liniei 135 sunt in Ilfov.
12 km in Capitala.

Asadar, este o linie urbana.

Raman mesajele mele la topic-ul de Bucuresti.

Multumesc.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) CiprianTRB

andrei11 wrote:
Trebuie înființată o autoritate de transport comună, Ilfov - București care să privească acest teritoriu ca pe un întreg, nu fiecare cu părticica lui.

ADTPBI ce este atunci?  :headbash:  :popa:

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Mihai2005

ADTPBI este o...
andrei11 wrote:
autoritate de transport comună, Ilfov - București care să privească acest teritoriu ca pe un întreg, nu fiecare cu părticica lui.


Nu știu de ce sunt unii oameni atât de dezinformați. :roll:

 


Go to page:  1  ... 328 329 330 331 332 333 334  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421845 posts in 5255 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use