Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1341023 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 280 281 282 283 284 285 286  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB BodoMinea

Pe site-ul mobil avem o combinație de rute 'egionale', preorășenești și simple. Formula perfectă să nu mai înțeleagă nimeni nimic.

Și dacă tot suntem la acest capitol, de ce au schimbat numerele traseelor? Ca să fie toți călătorii băgați în ceață? Nu puteau să îl facă pe 428 în R428, trebuia să fie R423? Celor care nu sunt la curent cu noutățile pe internet le va fi foarte greu să se adapteze. Și pur și simplu, care e scopul schimbării codului numeric care e deja știut de majoritatea călătorilor frecvenți?

P.S.: nici Google Maps-ul nu l-au actualizat, pe site-ul desktop traseele sunt ok.
Screenshot_20190102-163947__01.jpg (153.87 KB; downloaded 2338 times)
Screenshot_20190102-164040__01.jpg (231.24 KB; downloaded 2348 times)
Screenshot_20190102-164101.jpg (164.37 KB; downloaded 2335 times)
Screenshot_20190102-164817.jpg (346.62 KB; downloaded 2336 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB Tom

RATB/STBsa a dat-o rău în bară cu indicativele traseelor cu ocazia asta. Odată că a redenumita aiurea'n tramvai niște linii cunoscute de cei care circulau cu ele, iar apoi le-a mai pus o literă în față și așa probabil apar și afișate pe autobuze. La asta se adaugă și traseele cu indicative de 4 caractere, de tipul N1xx, dar care se suprapun peste liniile de autobuz normale (N116 vs 116 &c) plus (deocamdată) defunctele trasee turistice pentru mănăstiri și cel turistic cu autobuze etajate, care recunosc că nu știu dacă are sau nu un număr. Plus ciudățenii ca 331bis. Confuzie totală.
Dacă tot se bat câmpii (de către autorități) cu o autoritate metropolitană (există până la urmă??), ar fi fost mult mai bine să creeze un sistem de indicative complet nou, unde toate liniile mai puțin tramvaie și troleibuze să aibă indicative care încep cu o literă. Astfel să sicem că 105 ar fi devenit A5, 311 ar fi fost A11, 368=A68, 268=B68, iar linii de genul 185,223,125,106 ar fi fost: C85,C23,C25,C6. Expresurile ar fi fost E80, E83 &c, M1..Mxx ar fi metroul, autobuzele regionale erau cu R în față, dar fără 4, ex. 406=R6, 471=R71 &c, iar autobuzele de noapte erau de la N1 la N25 sau la cât or mai ajunge. În mod similar, ar fi fost câte o literă pentru fiecare tip de linie, inclusiv ciudățenii ca liniile supermarketurilor dacă vor să fie autorizate să oprească în stațiile (STB), liniile navetă, liniile turistice și chiar liniile/cursele de tren urban (pe rețeaua CFR).
O schimbare majoră din aceasta ar fi justificat niște mici bâlbâieli la început, dacă sistemul era gândit în perspectivă și bine gândit, nu veșnicul provizorat și lăsatul că merge și așa. Și atunci toată lumea știa că autobuzele nu mai sunt 1-enșpezeci-și-trei ci A,B,C și un număr după și erau atenți la el să-l învețe. Așa acum, de exemplu 406 e (R)434. Oare după ce i-or fi dat indicativul nou? După centrala telefonică Militari? :twisted:

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB PaulIP

@Tom:
Ceva asemanator (ca idee) scrisesem si eu la topicul ADTPBI, dar dumneavoastra ati pus problema profesionist.
Probabil sa vada prostimea ce mari schimbari face blondina din primarie. Asta e alta chestie pentru care le-as da niste "castane" in scris setebeilor.
Ideea cu indicative formate din litere si cifre nu suna rau (imi vine in minte Viena), insa eu zic ca daca s-ar generaliza la toate liniile de autobuz, ar trebui sa avem 7 litere (sa zicem A pentru liniile "de baza", B pentru liniile "barate", E pentru expres, L pentru locale gen 106, N pentru noapte, R pentru regionale si T pentru inlocuitoarele temporare de trolee si tramvaie) si sa se mediatizeze intens schimbarea asta cu cel putin 2 luni inainte sa intre in vigoare, si chiar si ulterior sa existe note explicative (de pilda "A4 - fosta linie 104").
In alta ordine de idei, m-am uitat pe orarele unor linii regionale, si in dreapta sus apar doar 3 caractere (R46 in loc de R464 de exemplu).
Screenshot_20190102-190209_Drive.jpg (263.95 KB; downloaded 2273 times)

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB V2A

Și cu linia 361 e o varză.  Pe site harta e cea veche, traseul i-a fost modificat, dar nu prea corespunde cu realitatea. Spun asta fiindcă returul apare tot prin Calea Victoriei - Bd. Națiunile Unite - Bd. Libertății - Bd. Unirii iar, ieri, am mers cu 4913 și a luat-o prin Prezan - Aviatorilor - Piața Victoriei - Lascăr Catargiu - Magheru - Bălcescu - I.C. Brătianu - Halelor - Piața Unirii. Astăzi l-am văzut pe 4410 la Romană mergând către Unirii, avea afișajele stinse și o hârtie în parbriz. Apropo de hârtie, din cele 4 mașini care au fost ieri, două (4144 și 6213) aveau afișajele aprinse, dar neactualizate (Piața Unirii - Piața Presei), iar celelalte două (4866 și 4913) aveau o hârtie în parbriz pe care erau scrise cu caractere minuscule numărul și traseul liniei...
Mai punctez o problemă: aglomerația de la capătul din Băneasa. Unele autobuze staționează (și pleacă) la ieșirea din terminal (lângă spațiul verde, nu în stație), altele trebuie să facă un mic ocol ca să le permită celor din spate să plece, altele deschid ușile după stație, după ce au făcut respectivul ocol...

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB ByOnu

Terminalul de la Baneasa este clar un exemplu de ASA NU. E nevoie de un terminal cu peroane multiple. Dar pe cine intereseaza de calatori? Cei care vin la mall pentru fițe o fac cu autoturismul. Cu autobuzul vin doar angajatii si cei care fac cumparaturi din Carrefour, hai cel mult un film la cinematograf.

Trebuie marit si regandit din temelii. Plus, eu l-as vedea mult mai aproape de Mall. Inteleg faptul ca aceasta pozitionare este pentru a nu diacrimina BricoDepot si IKEA, dar mergi de iti vine acru prin parcarea aia.

Iar RATB nu a avut cereri specifice la momentul constructiei cel mai probabil. Ei oricum sunt multumiti ca si-au gasit un terminal unde sa intoarca tot ce se poate fara prea multa munca, avize suplimentare sau amenajari de noi statii. Milking the cow pana la capat.

Din ce aud, jumatate din toate autobuzele stationate la Baneasa sunt 605, au fost vazute si cate 8 masini. In vreme ce pe traseu astepti ceva, nu gluma.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB Victor92

De la 01 Ianuarie 2018, liniile 205 si 304 intorc la Straulesti - Terminalul Multimodal.

Cateva observatii din zona:
- statia de coborare se afla in afara terminalului (cum face autobuzul dreapta dinspre sosea);
- autobuzele stationeaza si in preajma terminalului, dar si in interiorul acestuia;

6213 - 304 - 02.01.2019.JPG (131.47 KB; downloaded 2222 times)


- statia de urcare se afla pe bulevard, comuna cu liniile regionale si nu in terminal asa cum ar fi normal (atunci ... de ce/pentru ce l-au construit ?!). Interesant e ca pe site-ul STB statia de Urcare/Coborare e precizata a fi in Terminal.

205 straulesti.jpg (200.87 KB; downloaded 2157 times)


- fostele liniile preorasenesti 460 si 461 sunt notate pe placuta avand statia de Coborare langa terminal.

Asadar, acest terminal nu ofera niciun confort calatorilor - regufiu, adapost, un spatiul in care sa stea la caldura sau la rece, in functie de anotimp.

Separat, paznicii de la terminal erau extrem de "muncitori" azi (cei 3 care patrulau in zona) incat m-au incoltit instant cand m-au vazut cu aparatul foto, cu intentia de a poza un autobuz la capat. Alta treaba chiar nu aveau pe ziua de azi ... dupa ce ca bate vantu' in terminal.

4605 - Linia 205 - Terminal Multimodal Straulesti





DSC_0448.JPG (204.75 KB; downloaded 2160 times)


Straulesti 205, 304, 460 ,461.JPG (99.91 KB; downloaded 2168 times)

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB georgica2704

Adica noile R 436 si R 474.  :o . Dar parca mergeau in continuare pana la Damaroaia :?:

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB WT_fan06

La fel se poate spune și despre troleibuzele STB - staționează la bordură lângă terminal cu ușile închise, ultima stație e sub pod, nu la terminal, iar ca să te sui trebuie să te duci la aceeași stație de pe bulevard. NOAPTEA MINȚII.

În interiorul terminalului sunt câteva încăperi cu aspect de casă de bilete, dar nimeni nu e instalat acolo deocamdată. Deci e posibil ca STB să ocupe una din încăperi.

@georgica2704, nu opresc la terminal.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB punmeister

Victor92 wrote:



Dupa cum vad eu, agentii din poza ta par sa fie de la Senzor Guard, deci de la metrou.

 



Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB punmeister

Atunci se "explica" atitudinea lor ostila :evil:

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB rosetti61

Haos in indicative, de cand e 205 regiunala (pe pagina anterioare).

New York, toate traseele sunt asa, rar sunt numerice - locale, linii de interior (in cartier), intre cartiere, metropolitane, expres.
https://www.alamy.com/stock-photo-bus-s ... 57180.html
https://www.alamy.de/stockfoto-bus-stop ... d0%26pl%3d

Hai sa le adaugam liniilor 105, 106, 222 etc litera L in fata de la "local", expresurile cu E in fata, transportul electric cu T si asa mai departe, ca sa fie salata completa,

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB Puss in Boots

Cred ca sunt orase prin vest unde se practica astfel de salate. Nu cred ca o litera pusa in fata e asa o mare problema. De ce punem N atunci in fata liniilor de noapte? Sa le dea indicative cu 8 de exemplu.  Doar toata lumea vede ca e noapte nu ?  :bere:

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB V2A

Linia 196 nu a fost trecută pe absolut nicio plăcuță. Cele de la stația Gheorghieni (ambele sensuri), de pe Bd. Tudor Vladimirescu, lipsesc cu desăvârșire. Mai mult, pe plăcuțele care au fost pe traseul lui 696 a rămas scris 696. Returul de la Chirigiu este prin Știrbei Vodă - Calea Plevnei, cum scria în comunicat. Pe site traseul este figurat greșit. Gradul de încărcare este aproape 0.
Astăzi au fost repartizate 4156, 4182, 4296 și 4866. Toate aveau afișajele stinse și o hârtie în parbriz, de tipul celor menționate pe pagina precedentă a topicului la linia 361, adică bătaie de joc.
Atașez două poze cu stațiile Piața Chirigiu și Gara Basarab.





 


Go to page:  1  ... 280 281 282 283 284 285 286  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421752 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use