Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1327718 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective bercenicity

A reaparut si 4, doar ca au uitat sa-l mentioneze.

 


Re: Stiri, noutati, perspective rosetti61

3mil wrote:
Statia de autobuze 'Petuniei' se reamplaseaza
Incepand cu data de 27.08.2010, ca urmare a avizului Comisiei Tehnice de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, statia de autobuze 'Petuniei' (liniile 137, 138, 636), situata pe Str. Moinesti, sens B-dul Iuliu Maniu, se reamplaseaza cu cca. 40 m spre Piata Gorjului.


Traseul liniei 163 de autobuze va fi modificat
Incepand cu data de 30.08.2010, pentru continuarea lucrarilor edilitare de pe Str. Rasadnitei, autobuzele liniei 163 vor circula pe traseul de baza intre terminalul 'Pascal Cristian' si intersectia Drumul Sabareni / Str. Sculptorilor, apoi pe un traseu modificat in ambele sensuri, pe Drumul Sabareni pana la terminalul 'Magaziile 16 Februarie', pe traseu comun cu linia 162.


Se infiinteaza linia de autobuze 185
Incepand cu data de 28.08.2010, venind in intampinarea numeroaselor solicitari primite din partea publicului calator, RATB infiinteaza linia 185 de autobuze, care va functiona intre terminalul 'Ghencea' (cap de linie 126) si terminalul 'Cimitirul Ghencea 3', pe traseul: B-dul Ghencea, Prelungirea Ghencea, Drumul Cooperativei.

Autobuzele vor efectua opriri in statiile de pe traseele liniilor 126 si 385, precum si in statiile nou infiintate de pe Drumul Cooperativei, dupa intersectia cu Prelungirea Ghencea (sens de mers Cimitirul Ghencea 3), dupa intersectia cu Str. Bascov (in ambele sensuri) si la cap de linie 'Cimitirul Ghencea 3'.

www.ratb.ro


Cand puteau folosi indicative cu traditie in zona - 121, 174, 308 etc. Trebuia sa o duca la centura (si asa ii ziceau 308); oricum, indifererent unde are capatul, era necesara existenta unei linii - o situatie asemanatoare este si in Rahova pe str. Pucheni, unde se simnte lipsa unei linii de transport. (pana acum cei care  locuiau pe Drumul Cooperativei/Pucheni cum se descurcau in lipsa RATB in zona?
De ce n-ar exista un 103 Pucheni - Piata Unirii?

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

rosetti61 wrote:
De ce n-ar exista un 103 Pucheni - Piata Unirii?

Pentru ca pe Pucheni, pe o distanta de cativa zeci de metri, in dreptul pietei Rahova, se circula in ambele sensuri pe o jumatate de banda din cauza parcarilor aiurea. Iar acolo se parcheaza pe unde se apuca din cauza pietarilor, care ocupa aproape toate locurile de parcare ale pietei cu niste rable de dube sau camioane, nefunctionale, folosite pe post de depozit  :!: Si cum in sectorul 5masinile care este parcate aiurea nu este ridicate, va dati seama ce e in zona. De fapt, toata zona pietei e de evitat, in orice ipostaza te'ai afla - pieton, calator RATB sau sofer. Nu ai loc nici pe trotuar de vanzatori ambulanti ilegali, nici in tramvaie sau autobuze (aglomerate si blocate in trafic), nici pe sosea, cu masina.

 


Re: Stiri, noutati, perspective autob368

Dr2005 wrote:
Începând de mâine se modifică graficele liniei 41, după numeroase solicitări ale începăt... ăăă... experimentaţilor vatmani ai Depoului Alexandria. Astfel, durata unei semicurse va fi de 38 de minute faţă de 31 în prezent, iar viteza maximă de 30 km/h. Numărul de vagoane rămâne acelaşi. Să vedeţi distracţie la Plaza... când or veni tramvaiele la 3-4 minute dimineaţă. Dacă vă era dor de vremurile când stăteaţi 20 de minute să coborâţi din tramvai...

Ca fapt divers, înainte de modernizarea liniei (deci cu dale de beton, fără garduri, fără Peek Traffic şi cu vagoane Ep/V3A), durata unei semicurse era de 35 de minute.€


E foarte mult, in conditiile in care durata reala a unei semicurse ar fi de 30-33 minute cu tot cu stationari la capete. Asta bineinteles daca ar fi stabilita pentru linia 41 o viteza medie de 35 km/h. Linia in sine permite acest lucru, este separata de trafic, doar in zona curbei de la Ciurel si poate Crangasi sa reduca viteza. In rest se poate circula in conditii optime. Zonele cu probleme la traversarea liniilor ar fi intresectiile de la Plaza, Uverturii, Ciurel si eventual pe Bd Marasti. La Brasov, Tricodava, Drumul Taberei, Crangasi, Turda/Ion Mihalache nu prea sunt probleme din cate stiu.
Este clar ca vatmanii de la Alexandria sunt "prea obositi" si vor sa stea mai mult la capete, pentru ca semicursa reala tot cam ca pana acum va dura si daca nu se reduc din ture, sa vedeti cate tramvaie o sa vedem la capat. Mai ales in perioadele cu pauza de masa.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Dr2005 wrote:
Ca fapt divers, înainte de modernizarea liniei (deci cu dale de beton, fără garduri, fără Peek Traffic şi cu vagoane Ep/V3A), durata unei semicurse era de 35 de minute.
Da, dar pe vremea aceea si traficul era altul.
Dar daca creste durata semicursei, nu inseamna ca se suplimenteaza si numarul de tramvaie de pe traseu ca sa mentina acelasi intervalul dintre tramvaie?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Păi o să iasă din conservare #324 şi o să vină şi cele 2 V3A-CA-PPC... şi singura modalitate de a le introduce în circulaţie e să se introducă 3 tuturi noi pe 41, nu? Nu cumva să intre pe alte trasee... Cum de la Bucureştii-Noi nu mai au de unde scoate, iar să se suplimenteze linii precum 7, 11, 25 e inadmisibil pentru conducerea RATB, singura soluţie e să se lungească semicrusa pe 41, să încapă mai multe tramvaie.€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Chev Celios

Pai Dragos oricum trebuie sa plece de la Alexandria doua vagoane daca vin cele doua CA.Unu la Colentina si unu la Titan.Deci loc pentru cele doua CA se face.

 


Re: Stiri, noutati, perspective autob368

Linia 41 cu parcul actual este ok. Gandeste-te ca daca ar reduce 2-3 ture din 41, acum cand incepe aglomeratia (se termina concediile, vacantele elevilor, incepe scoala, facultatea, etc) o reducere de parc ar insemna sa se ajunga iar la situatia in care nu te poti urca pur si simplu decat dupa cateva vagoane.
Zonele cele mai aglomerate sunt Uverturii si Crangasi. Cand vor iesi cateva sute de calatori de la metrou + cei de la suprafata, peroanele statiei Crangasi ar fi neincapatoare.
Repet: 40 ture in 41 sunt ok. Doar sa reduca durata semicursei. Cum pot vatmanii de la Bucurestii Noi pentru care am tot respectul, sa mentina un interval decent intre vagoane iar semicursa sa o faca in aproximativ 25 minute??? Cei de la Alexandria chiar vor sa faca legea???

 


Re: Stiri, noutati, perspective 3mil

autob368 wrote:
Gandeste-te ca daca ar reduce 2-3 ture din 41, acum cand incepe aglomeratia (se termina concediile, vacantele elevilor, incepe scoala, facultatea, etc) o reducere de parc ar insemna sa se ajunga iar la situatia in care nu te poti urca pur si simplu decat dupa cateva vagoane.


Daca s-ar reduce 2-3 ture din 41 ar insemna sa mai creasca putin viteza de parcurs, ca s-a ajuns in momentul de fata la o viteza foarte mica pentru o linie separata de trafic. Nu se poate sa ai liber in fata si sa mergi cu 30 km/h in linie dreapta.  :roll:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

33 de minute / semicursa, 35 de ture. Asa ar trebui sa fie.

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

3mil wrote:
autob368 wrote:
Gandeste-te ca daca ar reduce 2-3 ture din 41, acum cand incepe aglomeratia (se termina concediile, vacantele elevilor, incepe scoala, facultatea, etc) o reducere de parc ar insemna sa se ajunga iar la situatia in care nu te poti urca pur si simplu decat dupa cateva vagoane.


Daca s-ar reduce 2-3 ture din 41 ar insemna sa mai creasca putin viteza de parcurs, ca s-a ajuns in momentul de fata la o viteza foarte mica pentru o linie separata de trafic. Nu se poate sa ai liber in fata si sa mergi cu 30 km/h in linie dreapta.  :roll:


Unde ai vazut ca mergea cu 30 km.h in linie dreapta  pe linia 41  ( fara pasajul lujerului)?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Cu viteza asta ar trebui să se meargă pentru a se putea respecta noul grafic.

Câteva impresii de ieri:
- vatmanii de Alexandria rar depăşeşsc 40 km/h; intră în staţii cu 10 km/h şi opresc la semafoare în faţa buclelor pentru a stat mai mult
- după ultimul tur de Alexandria vine un trenuleţ din minim 2 vagoane de BM
- #278 (Dep. BN) a oprit la culoarea verde a semaforului de la (fosta) Tricodava şi a stat 2 semafoare acolo, pentru a nu merge în spatele ultimului tur de Alexandria.€

 


Re: Stiri, noutati, perspective fider

Modificarea graficului de circulatie mi se pare cum nu se poate mai prost inteleasa:
- daca ar exista dispecerizare optima si s-ar tine cont de ea s-ar vedea imediat ca unele vagoane merg sensibil mai incet decat altele
- in situatia in care chiar vor sa afle daca se trage de timp sau nu pe parcurs, se pot monta camere de luat vederi in marile intersectii pentru RATB si problema e rezolvata. In plus nu ar mai fi nevoie de cei delegati sa verifice trecerea vehiculelor pe traseu si respectarea aproximativa a turelor.

Graficul de circulatie pentru o semicursa a fost schimbat de mai multe ori fara sa aiba vreo motivatie bine fundamentata:
- 26 de minute in anul 2003, la scurt timp de la inaugurare. Parcursul era destul de greu de mentinut la ore de solicitare mare.
- 31 de minute pana relativ recent, interval relativ lejer chiar si pentru orele de varf.
- 38 de minute recent, interval ce nu mai are nici un sens

Daca admitem ca 23-24 de ture cum erau la inaugurarea liniei modernizate reprezinta prea putin pentru oferta de locuri disponibile calatorilor, se puteau face cateva modificari pentru a nu se ajunge in prezent la aproximativ 40-41 de ture (aberant de mult) si la cozile extrem de mari de la capete:
- propunere la PMB si Serviciul circulatie pentru separarea liniei pe Bd. Maresal Averescu (scurteaza parcursul cam cu 30 de secunde in mod normal sau cam 2 minute in caz de aglomerare seara in zi de lucru)
- propunere pentru renuntarea la linia speciala de garare pentru 42 si montarea a doua macaze suplimentare  pentru a avea 3 linii de stocare la Presei Libere
- modificarea timpilor de semafor pentru intrarea/iesirea din terminal la Presei Libere, eventual cu actionare rapida pentru timpul undei verde a tramvaiului in detrimentul unui singur sens de virare stanga pentru autoturisme ce nu este oricum prea utilizat (Marasti spre Bd. Expozitiei), reducere cu aproximativ 1 minut al timpului de intrare/iesire din terminal pentru cel putin 60% din parc.

Din urmatoarele modificari relativ necostisitoare si simple se putea reduce cu cel putin 3 minute durata unei semicurse pe linia 41, cu parcul existent, beneficiile fiind considerabile.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Utilizator anonim

Pentru ocolirea santierului pasajului Basarab autobuzele liniilor 133 si 635 fac un ocol de ~2km prin Regie pentru a ajunge pe Calea Plevnei dinspre Fluviului.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420697 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use