Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Subiect: Despre noţiunea de drum public

57 mesaje, 12966 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Nightwolf
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Nightwolf

subway guru a scris:
@Nightwolf:
Sper ca-ti dai seama ca tot ce am scris la adresa ta, inclusiv treaba cu 'chipiul' era la modul 'glumetz' si nu 'rautacios'...ca nu am nici-un fel de resentimente vis-a-vis de Politia Rutiera...din contra...apreciez foarte mult...
Dar referitor la OUG195...asta da...e o treaba foarte serioasa...si-ti recomand sa 'recitesti' paragrafele introductive...ce definesc sfera de aplicare...ca nu se aplica decat pentru circulatia pe drumurile publice...
Daca incerci sa aplici OUG195 pe pistele de aeroport...ai 'luat-o in barba'...
Nu fii asa sigur ca poti sa dai 'amenzi' acolo sau 'in gari' ca...avocatii te pot trimite la 'plimbare'...un-doi...si fara drept de apel...
Politia poate face 'orice'...dar nu poate face 'abuzuri' de la lege...cu 'legea pre lege calcand'...ca inseamna sa-si 'renege' menirea...
Mai discutam, dupa ce 'recitesti' OUG195...
Chiar sunt curios cum citesti tu ordonanta aia...
La modul 'serios'...
Si nu e 'off-topic' pentru ca avem un caz practic...
P.S.
Nu intru sa 'combat la cald' ce ai scris tu, prefer sa te las sa analizezi singur 'la rece' si strict 'juridic'...mi se pare mai normal si mai 'rational'...
Oricum nu facem noi legile, noi doar avem indatorirea cetatzeneasca sa le citim, sa le intelegem, si sa le 'aplicam si respectam' in litera si spiritul lor...


1. Iti dai seama ca am luat-o fix ca o gluma, dar nu am putut sa ma abtin sa nu te intep :)
2. Nu .... eu am dreptate cu statia RATB de pe pod. Ti-am definit drumul public mai sus, asa cum il defineste OUG. Il mai pun odata:
Art.6. - În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
... 14. drum public – orice cale de comunicaţie terestră, cu excepţia căilor ferate, special amenajată pentru traficul pietonal sau rutier, deschisă circulaţiei publice; drumurile care sunt închise circulaţiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscripţii vizibile;
... 6. autovehicul – vehiculul echipat cu motor în scopul deplasării pe drum. Troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Mopedele, vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, tractoarele folosite în exploatările agricole şi forestiere, precum şi vehiculele pentru efectuarea de servicii sau lucrări, care se deplasează numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;
... 7.. bandă de circulaţie – subdiviziunea longitudinală a părţii carosabile, materializată prin marcaje rutiere sau alte mijloace, dacă are o lăţime corespunzătoare pentru circulaţia într-un sens a unui şir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplasează pe două roţi;

SI ACUUUM --> 23. parte carosabilă – porţiunea din platforma drumului destinată circulaţiei vehiculelor; un drum poate cuprinde mai multe părţi carosabile complet separate una de cealaltă printr-o zonă despărţitoare sau prin diferenţă de nivel;

35. vehicul – sistemul mecanic care se deplasează pe drum, cu sau fără mijloace de autopropulsare, utilizat în mod curent pentru transportul de persoane şi/sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrări;

SI CONCLUZIA --> 38. zona drumului public - cuprinde suprafaţa de teren ocupată de elementele constructive ale drumului, zona de protecţie şi zona de siguranţă. Limitele zonelor drumurilor se stabilesc în conformitate cu prevederile legale; -- a naibii statie e FIX la mijlocul drumului :)

Guru ... SPER sa te fi lamurit.
@mradulescu --- chestia cu lamuritul de un specialist --- asta incerc sa fac. Sper ca acum sunteti lamuriti.

P.S.: Tre sa fug la munca ... pana vin va las pe voi sa-mi spuneti daca zona din benzinarie de unde alimentezi (adica platforma cu pompe) e sau nu drum public :) Sa vedeti show hahaah :)

 


  • Autor: danielstan
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului danielstan

Adaug si eu la lista de probleme legislative:
- curtea (parcarea) unui supermarket e drum public (stiut fiind ca terenul respectiv este proprietate privata si proprietarii pot inchide portile, dar totusi in parcarile supermarketurilor sunt instalate uneori indicatoare rutiere 'Cedeaza trecerea' sau 'Drum cu prioritate')?
- curtea unei fabrici de dimensiuni mari e drum public (la fel, sunt indicatoare rutiere acolo, dar ma intreb daca ele sunt montate cu acordul Politiei sau dupa cum doreste proprietarul fabricii)?

Eu cred ca aceste cazuri nu sunt drumuri publice, fiind pe teren privat si sub controlul proprietarului care poate permite accesul autovehiculelor, dar poate sa si interzica acest acces. Un eventual accident de circulatie petrecut in curtile respective nu stiu cum se ancheteaza si de catre care organ al statului.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului andrei11

Pe orice particica de pe globul acesta terestru  evident ca se va gasi un organ care sa ancheteze un accident de circulatie. Problema este la Politele  de asigurare gen CASCO sau echivalente ( polita de sanatate la accident ), am impresia ca nu sunt valabile decat pe Drumurile Publice ( atentie !!! ). La Alianz Titriac, scrie clar ca numai pe drumurile publice e valabila polita CASCO.  :geek:

 


  • Autor: Nightwolf
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Nightwolf

danielstan a scris:
Adaug si eu la lista de probleme legislative:
- curtea (parcarea) unui supermarket e drum public (stiut fiind ca terenul respectiv este proprietate privata si proprietarii pot inchide portile, dar totusi in parcarile supermarketurilor sunt instalate uneori indicatoare rutiere 'Cedeaza trecerea' sau 'Drum cu prioritate')?
- curtea unei fabrici de dimensiuni mari e drum public (la fel, sunt indicatoare rutiere acolo, dar ma intreb daca ele sunt montate cu acordul Politiei sau dupa cum doreste proprietarul fabricii)?

Eu cred ca aceste cazuri nu sunt drumuri publice, fiind pe teren privat si sub controlul proprietarului care poate permite accesul autovehiculelor, dar poate sa si interzica acest acces. Un eventual accident de circulatie petrecut in curtile respective nu stiu cum se ancheteaza si de catre care organ al statului.


1. DA! Atata timp cat este sistematizata parcarea, este drum public. Indicatoarele rutiere se instaleaza EXCLUSIV pe drumurile publice. ATENTIE!! Pt indicatoarele rutiere SPECIALE, cele instalate pe alte categorii de drumuri (gen depouri, halte, drumuri in constructie, drumuri de cariera etc.) respectarea acestora este necesara intrucat trebuie respectata protectia muncii. Dat fiind faptul ca obiectul de activitate cuprinde manipularea respectivelor vehicule, at ele trebuie sa respecte normele rutiere in vigoare deoarece, sunt vehicule in miscare. Drumul deschis circulatiei publice este acel drum care NU are nicio restrictie -- vezi definitia de mai sus. Daca la intrare in parcare nu ai bariera si are o cale de acces si alta cale de iesire, chiar daca sunt pe acelasi fir, se considera drum deschis circulatiei publice.

2. vezi ce am detaliat la pct. 1 ref. la drumurile speciale.

3. in cazul pct. 1 se ancheteaza de catre politia rutiera, in cazul de la pct. 2 se ancheteaza de catre Sectorul de politie -- Sectia pe raza caruia s-a intamplat evenimentul.


andrei11 a scris:
Pe orice particica de pe globul acesta terestru  evident ca se va gasi un organ care sa ancheteze un accident de circulatie. Problema este la Politele  de asigurare gen CASCO sau echivalente ( polita de sanatate la accident ), am impresia ca nu sunt valabile decat pe Drumurile Publice ( atentie !!! ). La Alianz Titriac, scrie clar ca numai pe drumurile publice e valabila polita CASCO.  :geek:


Total de acord cu tine. Nu vad, unde e problema. Definitia am dat-o mai sus, inclusiv cu explicatiile de rigoare. Nu e problema nimanui cum un furnizor de servicii isi vinde serviciile si pe ce baza si in ce conditii. E strict problema lui! Asigurarea facultativa CASCO, din punctul meu de vedere, acopera ceea ce nu acopera RCA-ul --> autoaccidentarile, furtul, distrugerea etc. Daca tu intrii cu masina prin padure, o faci pe raspunderea ta. In alta ordine de idei, daca intrii cu masina in padure nu ti se elibereaza Autorizatie de Reparatie sau PV in baza carora iti poti deschide dosarul de dauna CASCO, in cazul in care intrii cu masina in stalpul din curtea ta, ti se elibereaza A.R. de catre Sectia de Politie, deci iti poti repara masina :)

Nu exista reglementare legala cu privire la asigurarile CASCO. La RCA-uri da, exista!

 


  • Autor: Dr2005
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Dr2005

Pentru Nightwoolf: Dacă parcarea unui hipermarket nu e drum public, atunci de ce poliţia nu intervine când şmecherii fac concurs de drift la miezul nopţii în ele? Sau de ce nu intervine când nu se respectă regulile de circulaţie în interiorul unor asemenea locaţii? Sau de ce nu pot face poze unor vehicule ce circulă pe aceste ,,drumuri publice" (adică pot, dar sunt înjurat, luat de glugă şi aruncat afară, fără a mi se permite accesul într-un autobuz RATB - linia 254 - de către personalul de pază)?

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului andrei11

Nu am inteles remarca.
Parcarea unui hipermarket e domeniu privat, respectiv pe timpul noptii caile de acces sunt inchise.
Pe de alta parte, daca exista, semnele de circulatie trebuie respectate si in interiorul parcarilor.
Parcarea are un regulament de functionare care esti obligat sa-l cunosti inainte de a intra in ea.. Nu tine formula ca nu am stiut, deci nu respect. In acest regulament de functionare - care repet, sunteti obligat sa-l cunoasteti, in general este specificat ca se aplica aceleasi legi de circulatie ca si pe drumurile publice.
Duceti-va in parcarea de la Unirii / Otopeni si o sa vedeti regulamentul respectiv.
In alta ordine de idei, in alte incinte speciale - benzinarii, curti, etc, etc, ( curti in genul celor de la Combinatul Galati - de exemplu ) daca nu se specifica express, trebuie sa respectati legile care se aplica pe drumurile publice. Pentru ca aceste incinte au un regulament - care obligatoriu trebuie cunoscut  - si care practic copie adliteram regulamentul de circulatie de pe drumurile publice. Asa cum a spus si Nightwoolf in caz neplacut de incident / accident are cine sa va ancheteze si exista si legea dupa care o face.

 


  • Autor: Dr2005
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Dr2005

Driftul pe drumul public e ilegal. Dacă parcarea ar fi drum public, nu ar trebui ca poliţia să intervină?

andrei11 a scris:
Parcarea unui hipermarket e domeniu privat


Nightwoolf a scris:
Atata timp cat este sistematizata parcarea, este drum public. Indicatoarele rutiere se instaleaza EXCLUSIV pe drumurile publice. [...] Drumul deschis circulatiei publice este acel drum care NU are nicio restrictie -- vezi definitia de mai sus. Daca la intrare in parcare nu ai bariera si are o cale de acces si alta cale de iesire, chiar daca sunt pe acelasi fir, se considera drum deschis circulatiei publice.

Adică parcarea de la Carrefour Orhideea sau de la Cora Pantelimon e drum public? Că n-are bariere... deşi sunt la tot pasul afişe cu ,,Proprietate privată". Un drum public poate trece printr-o proprietate privată? Atunci drumul public e considerat domeniu public sau proprietate privată?

 


  • Autor: mradulescu
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului mradulescu

Cum sa fie parcarea de al Carrefour drum public? Este un teren, si implicit drum, PRIVAT! Intabulat! Esti si anuntat de chestia asta.
Din motive logice, esti si anuntat ca, in principiu, se aplica ACELEASI reglementari cu privire la prioritati, de exemplu, ca si pe drumurile publice - doar n-o sa se circule pe stanga acolo.

 


  • Autor: Dr2005
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Despre noţiunea de drum public Dr2005

Păi aşa reiese din definiţia dată de Nightwoolf, cum că ar fi drum public.

Că se aplică regulile Codului Rutier e o chestie de bun-simţ (evident impusă de administratorul terenului), dar proprietarul putea să reglementeze cum dorea circulaţia că doar e curtea lui, nu?

 


  • Autor: Tom
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Despre noţiunea de drum public Tom

Pe vremea cand intram cu legitimatie la Politehnica, pe aceasta scria: "Respectati semnele de circulatie din curtea UPB". Par'ca scria si ceva de parcatul pe spatiile verzi :twisted:
La Car&Fur Militari exista chiar o poarta (nu mai stiu daca si bariera, chiar daca nu deschisa) si un omulet de paza la ea.
Pe de alta parte, la Sema Park nu stiu daca e drum public sau nu, dar cel putin la una dintre porti erau niste indivizi care nu te lasau sa intri. Deci, adio notiune de drum public, din moment ce iti cereau acte de identitate sau legitimatie ca lucrezi la o firma din interior.

Daca era drum public, la UPB nu avea de ce sa scrie treaba asta, pentru ca zona intra sub incidenta Codului Rutier. Pentru ca in cazul UPB spatiul este clar delimitat, iar intrarea are bariere, intreb si eu daca un accident de circulatie care se produce in acea zona, intra sau nu sub jurisdictia Codului Rutier.
In cazul supermarketurilor, cred ca daca drumul este privat, ar trebui sa existe bariera, insa ar strangula fluxul mare de masini si ar ingreuna accesul, ceea ce ar alunga clientii.

 


  • Autor: Nightwolf
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Nightwolf

Dr2005 a scris:
Pentru Nightwoolf: Dacă parcarea unui hipermarket nu e drum public, atunci de ce poliţia nu intervine când şmecherii fac concurs de drift la miezul nopţii în ele? Sau de ce nu intervine când nu se respectă regulile de circulaţie în interiorul unor asemenea locaţii? Sau de ce nu pot face poze unor vehicule ce circulă pe aceste ,,drumuri publice" (adică pot, dar sunt înjurat, luat de glugă şi aruncat afară, fără a mi se permite accesul într-un autobuz RATB - linia 254 - de către personalul de pază)?


Sunt mai multe aspecte ale problemei pe care le sesizezi tu aici. Sa le luam pe rand:
1. drift la miezul noptii?? Sunt de mult apuse vremurile astea, dupa ora 23.00 din cate stiu eu marea majoritate a parcarilor sunt INCHISE, decizie luata tocmai pt ca in anii trecuti, mergeam si ne uitam la ei cum stau adunati, ca nu facea nimeni drift cand era militia acolo peste ei.
2. Nu se respecta regulile de circulatie la ce mod? Sunt semafoare si se trece pe rosu? Nu se acorda prioritate pietonilor care merg pe mijlocul partii carosabile? Sa fim seriosi, dc nu facem puncte de fluenta in parcarile hypermarket-urilor atunci!
3. este problema ta ca nu poti face poze si ca te iei in baza cu personalul de paza. Exista posibilitatea si dreptul, prevazut prin Constitutie, sa depui plangere impotriva acestor oameni care actioneaza, din nefericire pt ei si din necunostinta pt tine, dupa niste reguli ff stricte ale unor coduri de conduita adoptate de Parlament privind Regimul Soc. de Paza. Cladirea, in esenta, este proprietate privata. Spatiul, tot in esenta, este proprietate privata. In momentul in care il deschizi publicului, devinde drum de deservire a ceva si atunci isi schimba regimul. Dar asta nu inseamna ca tu, cetateanul flaps, poti sa te duci sa faci ce vrei pe proprietatea omului. Intelegi ideea?

andrei11 a scris:
Nu am inteles remarca.
Parcarea unui hipermarket e domeniu privat, respectiv pe timpul noptii caile de acces sunt inchise.
Pe de alta parte, daca exista, semnele de circulatie trebuie respectate si in interiorul parcarilor.
Parcarea are un regulament de functionare care esti obligat sa-l cunosti inainte de a intra in ea.. Nu tine formula ca nu am stiut, deci nu respect. In acest regulament de functionare - care repet, sunteti obligat sa-l cunoasteti, in general este specificat ca se aplica aceleasi legi de circulatie ca si pe drumurile publice.
Duceti-va in parcarea de la Unirii / Otopeni si o sa vedeti regulamentul respectiv.
In alta ordine de idei, in alte incinte speciale - benzinarii, curti, etc, etc, ( curti in genul celor de la Combinatul Galati - de exemplu ) daca nu se specifica express, trebuie sa respectati legile care se aplica pe drumurile publice. Pentru ca aceste incinte au un regulament - care obligatoriu trebuie cunoscut  - si care practic copie adliteram regulamentul de circulatie de pe drumurile publice. Asa cum a spus si Nightwoolf in caz neplacut de incident / accident are cine sa va ancheteze si exista si legea dupa care o face.


Corect!

 


  • Autor: Nightwolf
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Nightwolf

Dr2005 a scris:
Driftul pe drumul public e ilegal. Dacă parcarea ar fi drum public, nu ar trebui ca poliţia să intervină?

andrei11 a scris:
Parcarea unui hipermarket e domeniu privat


Nightwoolf a scris:
Atata timp cat este sistematizata parcarea, este drum public. Indicatoarele rutiere se instaleaza EXCLUSIV pe drumurile publice. [...] Drumul deschis circulatiei publice este acel drum care NU are nicio restrictie -- vezi definitia de mai sus. Daca la intrare in parcare nu ai bariera si are o cale de acces si alta cale de iesire, chiar daca sunt pe acelasi fir, se considera drum deschis circulatiei publice.

Adică parcarea de la Carrefour Orhideea sau de la Cora Pantelimon e drum public? Că n-are bariere... deşi sunt la tot pasul afişe cu ,,Proprietate privată". Un drum public poate trece printr-o proprietate privată? Atunci drumul public e considerat domeniu public sau proprietate privată?


Da si nu. Repet -- parcarile, sunt considerate drumuri publice sub anumite auspicii. Mai exact, sunt considerate drumuri de deservire servicii. Ceva gen, drum de servitute. Adica nu pot fi denumite, intabulate individual ci doar ca un tot unitar, sistematizarea o face proprietarul, care il transforma in acest drum de deservire CARE ARE CARACTERUL unui drum public, pt a nu fi dat in judecata de catre soferii care se troznesc ca nu a montat semafoare, sa nu fie dat in judecata de cei care isi rup picioarele ca pica de pe bordura ca nu le-a pus perne etc.

 


  • Autor: Nightwolf
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Despre noţiunea de drum public Nightwolf

Tom a scris:
Pe vremea cand intram cu legitimatie la Politehnica, pe aceasta scria: "Respectati semnele de circulatie din curtea UPB". Par'ca scria si ceva de parcatul pe spatiile verzi :twisted:
La Car&Fur Militari exista chiar o poarta (nu mai stiu daca si bariera, chiar daca nu deschisa) si un omulet de paza la ea.
Pe de alta parte, la Sema Park nu stiu daca e drum public sau nu, dar cel putin la una dintre porti erau niste indivizi care nu te lasau sa intri. Deci, adio notiune de drum public, din moment ce iti cereau acte de identitate sau legitimatie ca lucrezi la o firma din interior.

Daca era drum public, la UPB nu avea de ce sa scrie treaba asta, pentru ca zona intra sub incidenta Codului Rutier. Pentru ca in cazul UPB spatiul este clar delimitat, iar intrarea are bariere, intreb si eu daca un accident de circulatie care se produce in acea zona, intra sau nu sub jurisdictia Codului Rutier.
In cazul supermarketurilor, cred ca daca drumul este privat, ar trebui sa existe bariera, insa ar strangula fluxul mare de masini si ar ingreuna accesul, ceea ce ar alunga clientii.


UPB nu e drum public. Are bariera si paza umana. Nici macar drum de servitute nu e. E campus....

Car&Fur militari tine de IF nush ce sa va spun acolo...

Sema Park la fel ca UPV

 


  • Autor: danielstan
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Despre noţiunea de drum public danielstan

Din cele citite am de remarcat o chestie utila, pe care eu nu am sesizat-o la inceput:
- drum public nu inseamna drum aflat pe o proprietate publica, ci drum deschis circulatiei publice (fie acest drum si pe un teren proprietate privata)

Eu am dat exemple gresite referindu-ma la forma de proprietate (privata) a terenului pe care sunt construite parcarile hipermarketurilor.

Si imi aduc aminte de alta precizare din legea circulatiei care zicea, aproximativ, ca drumurile care NU sunt deschise circulatiei publice au prevazute indicatoare la intrare.

Asadar curtea unui hipermarket prin faptul ca nu are indicatoare de acces interzis autovehiculelor si prin insasi configuratia aleilor sale (cu marcaje de circulatie, cu semne de circulatie, cu trotuare si borduri etc.) da destule indicatii vizibile soferilor ca au intrat pe un drum public, chiar daca nu are la intrare un panou cu precizarea "Va aflati pe un drum public si trebuie sa respectati Codul Rutier".

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4 5
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare