Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Subiect: Pasaje hobanate din tara si din lume

70 mesaje, 14817 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume subway guru

@Mihai:
Cu riscul de a parea 'agasant' hai sa 'transham' odata problema 'de clasificare':
Podurile se categorisesc in functzie de 'elementul principal de rezistentza'...
Pe scurt sunt patru:
-poduri pe grinzi (clasice) de toate felurile;
-poduri pe arce sau boltzi (tot clasice sau moderne);
-poduri numite in terminologia romaneasca hobanate la care elementul principal e 'pilonul' (pilonii) cu hobane;
-poduri 'suspendate' care se tzin pe 'cablurile superioare purtatoare'.
Terminologia anglo-saxona e diferita si oarecum neclara ca si cea francofona...
Acum tzi-e mai clar ce am vrut sa zic?
Mai sunt si 'poduri pe cadre' dar le putem baga la podurile pe grinzi fara sa gresim prea mult...

 


  • Autor: Mihai
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Mihai

Nu prea vad ce este de neclar la terminologia francofona care este si cea romaneasca de fapt din punct de vedere etimologic (Daca prezenta hobane este suspendat)... in fine.  Pina la urma nu are mare importanta... sunt doar cuvinte, probabil franceza ma influenteaza...Oricum subiectul este interesant fie hobanat romanesc sau francofon ;)

 


  • Autor: Costin
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Costin

Desi nu tin neaparat sa lungim discutia, eu am inteles urmatoarele (si nu sunt de fel 'podar', nici macar inginer):

-podul hobanat are puntea sustinuta de cabluri (hobane) care sunt 'agatate' direct de piloni:




-podul suspendat are mai multi piloni intre care exista cabluri. Puntea este sustinuta de alte cabluri, care sunt agatate de cablurile de sus.
sanfrancisco3.jpg (59.49 KB; descărcat de 3063 ori)


-podul cu arce are puntea sustinuta de 'cabluri' (impropriu spus asa, mai degraba 'tiranti') care se 'leaga' de arcele rigide de deasupra puntii.


 


  • Autor: Goldmund
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume shoppy

Un nou pod la Kiev (stiu ca nu e hobanat da cred ca putem diversifica):
http://englishrussia.com/2011/07/06/hug ... the-dnepr/

 


  • Autor: Mircea G
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Mircea G

Goldmund a scris:
un pod frumos:
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1218214724
Da , un pod frumos numai pt pietoni si biciclisti . Deci se poate si asa ....

 


  • Autor: macheta218
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume macheta218

Amsterdam pe linia tramvaiului 26 :P
Asd-IJbr-2.jpg (141.31 KB; descărcat de 2904 ori)
Asd-IJbr.jpg (146.58 KB; descărcat de 2904 ori)

 


  • Autor: Aron
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Aron

am o intrebare, podul de peste canalul dunare- marea neagra, de la Agigea este tot un hobanat???

 


  • Autor: Costin
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Costin

Nu e hobanat, e pod cu arce, cu tablierul sustinut de tiranti, la fel ca podul de la Grozavesti. Ceea ce este, de fapt, si podul postat mai sus de macheta218 ;)

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume andrei11

Podul de la Agigea de peste canal e hobanat, dar are alt sistem de prindere ca cel de la Basarab, a precizat subway in topicul de la Basarab. Are niste deficiente de proiectare pe care la Basarab nu le-au mai repetat, sunt ceva ani intre cele 2 poduri. Nu ma pricep prea bine, poate subway mai intervine odata cu minime precizari in acest sens.

 


  • Autor: rav
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume rav

Dr2005 a scris:
Calea ferată nu o văd...

Lucrările la infrastructura de acces la podul Calafat-Vidin vor intra în conservare

Realizarea infrastructurii de acces la podul Calafat-Vidin a transformat radical micuţul municipiu de pe malul Dunării, potrivit Adevărul. Deşi au tergiversat lucrările timp de mai mulţi ani, muncitorii grupului de firme spaniole Azvi-Vimac au mărit ritmul lucrărilor şi în doar câteva luni au reuşit să finalizeze cea mai mare parte a lucrărilor prevăzute: kilometri întregi de şosea lărgită şi asfaltată, pe modelul unui drum expres, poduri suspendate, precum şio cale ferată de cinci kilometri între Calafat şi satul aparţinător Golenţi.

În timp ce pe malul românesc sute de muncitori şi zeci de utilaje asigură zilnic forfota în oraş, pe şantierul podului propriu-zis, unde lucrează firma angajată în 2007 de statul bulgar să realizeze construcţia, e pustiu.

Bulgarii au finalizat doar 63% din construcţia podului, iar oficialii europeni le-au dat termen până în octombrie 2012 să termine lucrarea.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/151613-Lucrarile-la-infrastructura-de-acces-la-podul-Calafat-Vidin-vor-intra-in-conservare.

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume subway guru

Doar ca ala e un pod pe arce, ca la Grozavesti, nu hobanat...iar de la ucrainieni te poti astepta la orice grozavie... ;)
E vorba de o macara plutitoare...
zahar006-18.jpg (303.12 KB; descărcat de 2745 ori)
cshcr007-20.jpg (350.19 KB; descărcat de 2746 ori)
cshcr007-26.jpg (257.59 KB; descărcat de 2745 ori)
cshcr007-27.jpg (269.87 KB; descărcat de 2745 ori)

 


  • Autor: Aron
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Pasaje hobanate din tara si din lume Aron

Din articol reiese ca a fost o mana criminala.....da ma intreb cum a putut ditai matahala sa o doboare..?? :o

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare