Forum părinte: Judetul Cluj

 

Subiect: Viitorul metrou din Cluj-Napoca

47 mesaje, 6373 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: punmeister
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca punmeister

Oficial Metrans - SYSTRA - SWS Engineering SpA se vor ocupa de SF, definitiv.
Tip solutie: Respinge revizuirea
Solutia pe scurt: Respinge cererea de revizuire formulată de revizuenta „M” S.A. împotriva Deciziei civile nr. 270 din 3 martie 2020, pronunţată de Curtea de apel Cluj în dosarul nr. 949/33/2019, pe care o menţine în întregime. Obligă revizuenta să plătească intimatei „M E” S.R.L. suma de 23.643 de lei, cu titlu de cheltuieli de judecată. Definitivă şi executorie. Pronunţată prin punerea minutei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei azi, 22 iunie 2020.
Document: Hotarâre  657/2020  22.06.2020

http://portal.just.ro/33/SitePages/Dosa ... id_inst=33

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Marțea viitoare se va supune la vot în Consiliul Local aprobarea studiului de prefezabilitate pentru metrou:
Potrivit primarului municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, prima etapă în drumul realizării metroului a fost finalizată.

Astfel, marțea viitoarea, în prima ședință de Consiliu Local după depunerea jurământului pentru noul mandat, edilul va supune la vot proiectul de Hotărâre pentru aprobarea studiului de prefezabilitate pentru metrou.

14,4 km, 14 stații, 986 milioane de euro pentru metroul clujean
„Vom avea, la fel ca marile centre europene, un oraș fără mașini, după implementarea proiectului legat de metrou. (...) Studiul de prefezabilitate spune că avem o lungime de 14,4 km, sunt 14 stații, o valoare aproximativă de 986 de milioane de euro și o durată de implementare de 128 de luni, aproape 11 ani. Traseul, detaliile vor fi stabilite de studiul de fezabilitate, acum suntem în prima fază”, a declarat Emil Boc, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă.

Anul viitor se va finaliza studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan
Potrivit primarului, în 2021 va fi gata studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan, urmând să se treacă ulterior la proiectare și execuție; acest proiect fiind mai ușor de realizat având în vedere că va fi utilizată infrastructura feroviară existentă. De asemenea, în data de 4 decembrie se va primi avizul de mediu pentru Centura Metropolitană, urmând ca toată documentația să fie transmisă la Guvernul României.

Sursa: Monitorul CJ.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

În presa locală au apărut mai multe detalii legate de studiul de prefezabilitate: asocierea recomandă un traseu de metrou ușor parțial subteran. Deci metroul clujean ar putea fi un premetrou în realitate:
Consiliul Local urmează să aprobe marți studiul de prefezabilitate pentru metrou. Lucrarea a fost întocmită de asocierea SWS Engineering, Systra, Metrans Engineering, împreună cu subcontractori care s-au ocupat de studiile topografice, urbanistice, geotehnice și arheologice. Documentul urmează să fie aprobat, săptămâna viitoare, și de Consiliul Local Florești, pentru ca apoi să intre pe ordinea de zi a guvernului.

„Opțiunea strategică recomandată de studiul de prefezabilitate este metrou ușor MTR-L (cu traseu urban subteran), pentru care se vor studia ambele soluții tehnologice (pe șine RAIL, respectiv pe pneuri VAL) și mai multe variante de traseu”, se arată în document.

986 de milioane de euro este prima estimare de costuri, adică aproape un miliard de euro.
Proiectul metroului este complementar cu cel al trenului metropolitan; la IRA, trenul ușor ar urma să folosească șinele existente pentru a se deplasa până la Bonțida. Practic, metroul este prima etapă a proiectului acestuia mai vast.

Lungimea propusă a traseului este de 14,4 kilometri, din care 10,33 kilometri în interiorul municipiului, iar 4,07 km pe teritoriul comunei Florești.

128 de luni (10 ani și 8 luni) ar urma să dureze implementarea proiectului: 26 de luni proiectarea preliminară, 18 luni procedura de licitație și 84 de luni (adică 7 ani) execuția.
14 stații ar urma să aibă metroul, fiecare cu o lungime a peronului de circa 80 de metri.
Conform studiului, capacitatea de transport, cu o circulație a trenurilor la 3 minute, este de 11.400 de călători/oră/sens.

Sursa: Media9

 


  • Autor: StefanD_
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca StefanD_

Se poate descarca de undeva studiul complet?

 


  • Autor: Robert24
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Robert24

Momentan asta: https://files.primariaclujnapoca.ro/2020/10/21/56.pdf
PROIECT DE HOTĂRÂRE
Proiect de hotărâre nr. 56
Privind aprobarea Studiului de prefezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investitii „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou. Proiect din inițiativa primarului.

 


  • Autor: Stefan28
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Stefan28

https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/incep-primele-lucrari-pentru-realizarea-metroului-din-cluj-napoca-1391634

"Primăria Cluj-Napoca, în calitate de autoritate contractantă, anunţă demararea lucrărilor tehnice pentru realizarea forajelor geotehnice în cadrul proiectului "Tren Metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida" - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea şi a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiţii". Conform procedurilor specifice, echipele tehnice se vor deplasa în zonele studiate pentru a efectua lucrările necesare acestei faze. Solicităm cetăţenilor ce deţin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului şi în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice şi utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiţii a realizării forajelor geotehnice necesare elaborării proiectului - în conformitate cu prevederile Legii 255/2010", se arată într-un comunicat trimis, marţi, de municipalitatea clujeană și citat de Agerpres.

Potrivit sursei citate, lucările de forare vor fi realizate în perioada octombrie-decembrie 2020.

"Obiectivele principale ale proiectului sunt următoarele: 1. Îmbunătăţirea atractivităţii sistemului de transport public durabil metropolitan în vederea accesării rapide a oportunităţilor socio-economice din zona de studiu aflată pe axa est-vest a municipiului. 2. Sprijinirea aspiraţiilor de creştere economică şi a creşterii ocupării forţei de muncă prin asigurarea unei capacităţi de transport îmbunătăţite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane. 3. Reducerea impactului activităţilor de transport (poluarea aerului şi zgomotul) asupra mediului în cadrul zonei de studiu prin asigurarea unei axe de transport durabil, care să contribuie la re-distribuţia modală de la transportul cu autoturismul personal", se mai arată în comunicat.

 


  • Autor: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Puss in Boots

Raman in continuare la parerea ca metroul ramane ultima grija a Clujului in momentul de fata si reprezinta o cheltuiala hai sa nu-i zic inutila dar de evitat o bucata de timp. O retea bine pusa la punct de trenuri metropolitane ar rezolva zic eu problema intr-un timp mult mai scurt decat cei 11 ani de implementare a metroului. Plus extinderi ale tramvaiului. Sunt destule orase de nivelul Cluj Napoca (si mai mari) care n-au metrou si se descurca. In vest, evident :D

 


  • Autor: Robert
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Robert

După cum bine s-a anunțat trenul metropolitan va fi primul dezvoltat. Deci nu trebuie să ne facem griji în această privință.

Strategiile orașelor sunt dezvoltate pe termen scurt, mediu și lung. Deci trebuie tot gândit, nu doar cum gândeau primarii pe 4 ani cât ține un mandat. În cea ce privește metroul eu zic să avem răbdare să vedem sub ce formă se va naște, acum discută abia de studiul care ne va spune dacă va fi metrou, metrou ușor, tramvai, metrou pe pneuri și multe alte aspecte. Rămâne de văzut ce va zice studiul de fezabilitate.

În cea ce privește banii cheltuiți, Cluj-Napoca nu poate să se dezvolte decât cum impune Uniunea Europeană, că de acolo vin fondurile. Bucureștiul ne va da cu pipeta tot timpul. Așa că se va dezvolta ce se poate. Următorul exercițiu este pentru trenuri metropolitane, exact ce face Cluj-Napoca acum.

 


  • Autor: ByOnu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca ByOnu

Robert a scris:
Bucureștiul Guvernul ne va da cu pipeta tot timpul.


Fixed. :bere:

 


  • Autor: Robert
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Robert

Oarecum se subintelege, ca nu orasul ofera fondurile.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Iată un articol despre ceea ce cuprinde studiul de prefezabilitate:
Studiul de prefezabilitate pentru metroul clujean a însemnat realizarea mai multor scenarii. A comparat metroul greu cu cel ușor, dar au fost studiate alte posibile mijloace de transport. Să nu vă mirați prea tare: tramvai, monorail, autobuz. La final, proiectanții au ajuns la concluzia că metroul ușor este cel mai avantajos. Urmat de autobuze expres, de mare capacitate – BRT (bus rapid transit), și de monorail.
metrou-monorail-tramvai-768x435.jpg (51.84 KB; descărcat de 323 ori)

Studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan și cel de prefezabilitate pentru metrou sunt realizate de asocierea SWS Engineering, Systra, Metrans Engineering. Documentele au fost elaborate de Emmanuel Boutmy și Marius Vlăsceanu, verificate de Giampaolo Tosti și aprobate de Ionel Oprea, specialiști ai celor trei societăți. Rezultatele finale urmează să fie livrate Primăriei până în iunie 2021.
Premisa de la care s-a plecat este că axa de transport public est-vest, deservită cu autobuze și troleibuze, este suprasaturată. Înainte de pandemie se înregistrau volume de 4.000-6.000 pasageri pe oră și sens pe tronsonul central dintre str. Câmpului – str. G. Coșbuc – Piața Avram Iancu – str. T. Mihali. Traseul pe care s-a făcut studiul a vizat punctele terminus strada Eroilor (Florești) și IRA (Cluj-Napoca). Între acestea s-au efectuat mai multe simulări, cu stații chiar în centrul Clujului sau mai spre sud, în zona străzii Avram Iancu, respectiv variantă cu trecere prin Mărăști ori prin Gheorgheni, spre mall.

Iată mai jos câte stații au fost gândite pentru fiecare dintre mijloacele de transport studiate:
statii-768x161.png (107.94 KB; descărcat de 323 ori)

Vă propunem și un tabel al costurilor de implementare; metroul greu este cel mai scump, iar metroul ușor este de trei ori mai costisitor decât tramvaiul. Am putea semnala aici, ca o paranteză, că specialiștii Băncii Mondiale au subliniat, în documentația pentru Planul de amenajare a teritoriului județean, că cea mai bună soluție pentru axa est-vest este tramvaiul. Autorii studiului PF îi contrazic.
cost-constructie-768x207.png (129.99 KB; descărcat de 323 ori)

Din punct de vedere al eficienței economice, proiectanții au arătat că autobuzul este mai avantajos decât metroul. BRT este autobuzul cu benzi dedicate, LRT este tramvaiul, iar MNR este simbolul pentru monorail.
clasament-rentabilitate-768x229.png (154.09 KB; descărcat de 323 ori)

Studiul de prefezabilitate a recomandat pe baza unor evaluări tehnice, financiare, de mediu și sociale, ca opțiunea strategică ce va fi dezvoltată în fazele ulterioare ale proiectului: metrou Ușor – MTR-L, în ambele tehnologii pe pneuri VAL respectiv pe șine RAIL, cu traseu urban subteran. “S-a evidențiat un punctaj general ridicat pentru obțiunea MTR-L (metrou ușor) oferind performanțe de transport, tehnice, economice și financiare rezonabile în raport cu celelalte opțiuni analizate”, arată proiectanții. După cum vedeți, diferența dintre primele două locuri este mică.
clasament-768x496.png (186.9 KB; descărcat de 323 ori)

Metroul ușor ar urma să aibă următoarea capacitate de transport
• la interval de 3 min: 11.400 pasageri / oră și sens (7.600);
• la interval de 90 sec: 22.800 pasageri / oră și sens (15.200);
• la interval de 60 sec: 34.200 pasageri / oră și sens (22.800)

Principalele caracteristici tehnici preconizate pentru opțiunea strategică metrou ușor pe șine sunt:
– amplasament pe verticală: subteran pe întreaga lungime;
– lungime traseu: 13,15 km;
– număr stații: 14;
– interstație medie: 1,01 km;
– interval de urmărire: 3 min;
– lungime peron: 80 m;
– tehnologie material rulant: pe pneuri;
– lățime material rulant: 2,5 m;
– capacitate de transport: 11 400 pas./h&sens.

Viteza maximă de exploatare este de 80 km/h.
Proiectanții s-au gândit și cine ar urma să opereze noul mijloc de transport. Au analizat următoarele opțiuni instituționale:

• Opțiunea 1 MT – cu Ministerul Transporturilor (METROREX) ca Autoritate de Transport implicată în implementare și supervizare serviciu, și cu diverse soluții pentru Operator;
• Opțiunea 2 ATMP-CJ – cu Autoritatea de Transport Metropolitan Cluj ca Autoritate de Transport implicată în implementare și supervizare serviciu, și cu diverse soluții pentru Operator;  
• Opțiunea 3 UAT-MCN – cu UAT Municipiul Cluj-Napoca ca Autoritate de Transport implicată în implementare și supervizare serviciu, și cu diverse soluții pentru Operator;
• Opțiunea 4 CTP – cu UAT Municipiul Cluj-Napoca ca Autoritate de Transport implicată doar în supervizare serviciu, și cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca implicat în implementare și ca Operator; –
• Opțiunea 5 Operator nou – cu Autoritatea de Transport Metropolitan Cluj ca Autoritate de Transport implicată doar în supervizare serviciu, și cu un Operator Public nou înființat implicat în implementare și ca Operator.
„Materialul rulant achiziționat pentru implementarea unei astfel de linii de transport public este reprezentat de un tren de metrou ce poate rula pe șine, pe pneuri sau prin levitație magnetică, cu propulsie electrică și cu o capacitate pornind de la 380 de pasageri pentru un tren format din 2 rame”, se mai arată în studiu.
Spațiul ocupat de infrastructura de transport cu metroul între stații poate fi rezumat după cum urmează: – într-un singur tunel: aproximativ 8,9 m pentru diametrul exterior; – la nivelul suprafeței terenului linie dublă: aproximativ 10,9 m, inclusiv parapeți.

Interesant este că proiectanții au făcut o analiză SWOT a proiectului, iar la minusuri au trecut lipsa de experiență și de instruire a personalului din Primărie în privința proiectelor majore de infrastructură feroviară, respectiv faptul că schimbările politice pot dăuna proiectului.

„Personalul Autorităților administrative locale este neexperimentat și neinstruit pentru implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară. (…) Schimbările politice la nivelul instituțiilor centrale și locale pot genera sincope și întârzieri în implementarea corespunzătoare a Proiectului. (…) În ceea ce privește lipsa de calificare a personalului implicat in proiect, cu titlu de recomandare, apreciem că este suficient ca până la finalizarea Proiectului să se întreprindă următoarele: o desemnarea unei direcții coordonatoare (de exemplu direcția investiții) din cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Cluj Napoca; o din cadrul acestei direcții să fie desemnat un responsabil de proiect care să dețină cunoștințele tehnice necesare urmăririi și soluționării problemelor ivite pe parcursul derulării proiectului; o stabilirea de atribuții clare (eventual completare a fișei postului) în sarcina personalului cu funcții de conducere din cadrul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, cu referire la proiect”, se arată în studiul PF.

Sursa: Media9

 


  • Autor: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Puss in Boots

Mi se pare aiurea ca tramvaiul sa scoată cel mai prost punctaj dintre toate. Mai lipsea sa puna barcile cu vasle sa fie si ele peste.

 


  • Autor: Andrei98
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Andrei98

Probabil a obținut acel punctaj din cauza ca nu este unul cu cale proprie(este menționat unul mai sus in tabel) și mai mult ar sta blocat în trafic, iar în caz de incidente este blocat complet.

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca ticker

Metrou usor pana la urma e tot un tramvai.

Important e sa aiba pe unde sa ii faca calea de rulare proprie...

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Judetul Cluj  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare