Forum părinte: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Subiect: Discuții despre transportul local din București

5166 mesaje, 575252 vizualizări.
⚠  Reguli forum
 
Mergi la pagina:  1  ... 364 365 366 367 368 369 370
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Victor92
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București Victor92

Groaznic se circula pe Splaiul Independentei de cand fosta administratie (in curand) a facut pistele pentru biciclisti. S-a pierdut o banda extrem de importanta pentru transportul public in dauna a 1-2 biciclisti pe ora. Si mai delicat e pe portiunea dintre Operei si Pod Hasdeu unde dimineata se sta si 10-15 minute pentru o distanta de 500 de metri (sau nici atat) - asta si din cauza lucrarilor la canalizare ce se desfasoara de mai bine de un an acolo. Intr-un weekend, facusem o poza din masina cu niste flori puse acolo.

Va atasez o imagine cu situatia de ieri dimineata.

Separat, extrem de eficienta este banda pentru BUS de la Unirii la Natiunile Unite. Asa ar trebui facut peste tot pe splai!

DSC_0977.JPG (1.08 MB; descărcat de 786 ori)

 


  • Autor: Valentin
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București Valentin

# s-a pierdut o banda extrem de imporanta pentru transportul public in dauna a 1-2 biciclisti pe ora
Fara suparare, banda aia dinainte era cumva BUS only? Era o banda normala, care era folosita de toata lumea, nu numai de transportul public. Daca era BUS, atunci da, puteam spune ca s-a pierdut.
Cum ai ajuns la concluzia ca trec 1-2 biciclisti pe ora?  pe baza vremii extrem de nefavorabile? Acum, ca sa nu se ajunga discutia in alta parte, daca era banda BUS puteam spune ca s-a inrautatit situatia, dar asa, situatia e exact la fel, doar ca masinile nu ma incap pe 3 benzi, ci pe 2, lucru care inseamna ca se lungeste coloana, dar traficul e acelasi. Ar fi bine sa-l intrebam pe primar, daca ar putea implementa cum s-a spus pe aici, piste pe sensul catre cartier (dublu sens), iar pe sensul catre centru B1 sa devina BUS, asa ar fi optim. Dar hai sa nu picam in capcana ciclica, pistele sunt necesare, si nu pentru 1-2 biciclisti, ci pentru mai multi, dar daca nu ai infrastructura, normal ca nimeni nu se incumeta. Daca vreau sa ajung din Dr.Taberei la Victoriei de exemplu, pai ma apuca nebunia, pe unde sa o iau? Pe bucla nu sunt piste, iar teoretic, e ilegal sa merg pe trotuar, iar pe prima banda trebuie sa faci slalom printre masinile parcate, multi te trimit pe trotuar (ceea ce e ilegal si e o prostie), pana ajung la Victoriei, ma gandesc minim de 2,3 ori daca mai ajung acasa. Normal ca in conditiile astea nu se incumeta nimeni, si chiar si asa, se gasesc nebuni sa mearga si pe vreme mai nefavorabila(nu neaparat pe ploaie), cu siguranta mai mult de 1,2 pe ora daca pot ajunge eficient si fara griji unde au nevoie.
## asteptam cu interes terminarea lucrarilor la canalizare sa vedem dupa daca exista imbunatatiri.

 


  • Autor: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București Marian Andrei

Banda aia este buna, ar putea fi utilizata combinat si pentru autobuze, mai ales in zilele ploioase sau cand nu este "sezon" de biciclete. Ideea e buna, mai ales ca inainte era parcare...

 


  • Autor: cris_m
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București cris_m

Eu "ciupeam" mai mult din benzile de masini si bagam si banda de transport public. Eventual ingustat pe alocuri trotuarul care in anumite zone nu are trafic pietonal intens (zona CET Grozavesti de exemplu)...

 


  • Autor: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București Marian Andrei

La Cluj daca tin minte bine merg si bus si biciclete pe banda aia.

 


  • Autor: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București WT_fan06

Problema pistelor de pe splai este că s-a risipit inacceptabil de mult spațiu. Practic s-au întins cu o singură pistă pe o întreagă bandă auto, când puteau efectiv să pună o pistă dublu sens ca pe Victoriei iar „amprenta la sol” ar fi fost identică. Pe sensul spre ieșirea din oraș ai fi putut avea pistă dublu sens ca pe Victoriei, iar pe sensul spre oraș ai fi putut avea bandă BUS. Așa cum e acum, soluția nu face un serviciu nici pietonilor, nici bicicliștilor, nici transportului public, ci atrage antipatia tuturor din cauză că s-a bătut joc de atâta spațiu.  :no:

 


  • Autor: cosminduru
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București cosminduru

Mie mi se pare foarte bună
Așa trebuie să fie toate benzile de biciclete.

Soluția comună bus + bike nu merge, e riscant pentru că cei mai mulți bicicliști au o viteză mai mică de deplasare (să zicem 20km/h media) și ar însemna ca un autobuz să stea după ei.
Transportul în comun trebuie să aibă banda lui unică pentru a permite deplasarea cu o viteză de exploatare constantă care să fie suficient de rapidă pt ca oamenii să folosească acele autobuze.
Deci undeva la 45-50 km/h.

Eu cu bicicleta merg cu 30 dar tot m-aș simți incomod cu un autobuz în spate, știind că îl încurc. Și nici nu aș vrea să treacă razant pe lângă mine.

 


  • Autor: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București WT_fan06

Eu personal văd în cu totul alt mod o pistă de biciclete pe Splai. Mă gândesc la o configurație ca pe Calea Victoriei, adică pistă dublu sens separată prin bordură amenajată pe banda 3 (acum 2) a Splaiului, pe sensul înspre ieșirea din oraș. Cu această configurație se rezolvă problema majoră a stațiilor de autobuz, se poate implementa mai ușor o semaforizare pentru bicicliști care să le dea verde înaintea mașinilor, evitând astfel mai multe conflicte de trafic cu cei care ar face stânga pe poduri, iar călătoria cu bicicleta ar fi ceva mai plăcută, fiind mai aproape de apă / de promenadă (care ar merita urgent revitalizată și făcută atractivă). Pe sensul înspre oraș aș reamplasa banda BUS.

 


  • Autor: cris_m
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București cris_m

De ce faci discriminare si implementezi banda bus doar pe sensul spre oras? Ce toti lucreaza/stau in centru? Sunt linii afectate de ambuteiaje doar spre centru pe Splai?

 


  • Autor: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București WT_fan06

Mi se pare un compromis OK de făcut pentru a avea atât piste de biciclete cât și benzi pentru transport public. Pe sensul spre periferie se poate dezbate că e mai puțin critică situația traficului. Dacă am avea și bandă BUS și pistă, traficul auto ar rămâne pe o bandă pe sens, ceea ce mi se pare puțin prea de tot.  :|

 


  • Autor: cris_m
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București cris_m

Da si nu cu traficul, iti spun sigur ca la Orhideea cand vii e ceva coloana de masini. Sta ceva acolo 601 (pe langa strada Popovat). La Izvor se mai sta din cauza traficului de pe Schitu Magureanu, atat pe Splai cat si pe Elisabeta. Si ca sa nu zica lumea ca sunt carcotas, sa vedem ce se intampla in timp ce scriu acest mesaj....
Trafic Splai periferie ora 14.30.png (1.77 MB; descărcat de 413 ori)

Solutii sunt dupa cum am zis, exista multe zone pe Splai unde actualul trotuar nu isi justifica latimea atat de mare. Se pot fura cativa cm de acolo. Furi si din latimea benzilor, la masina nu iti trebuie mai mult de 3m in oras.

 


  • Autor: cosminduru
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București cosminduru

WT_fan06 a scris:
Eu personal văd în cu totul alt mod o pistă de biciclete pe Splai. Mă gândesc la o configurație ca pe Calea Victoriei, adică pistă dublu sens separată prin bordură amenajată pe banda 3 (acum 2) a Splaiului, pe sensul înspre ieșirea din oraș. Cu această configurație se rezolvă problema majoră a stațiilor de autobuz, se poate implementa mai ușor o semaforizare pentru bicicliști care să le dea verde înaintea mașinilor, evitând astfel mai multe conflicte de trafic cu cei care ar face stânga pe poduri, iar călătoria cu bicicleta ar fi ceva mai plăcută, fiind mai aproape de apă / de promenadă (care ar merita urgent revitalizată și făcută atractivă). Pe sensul înspre oraș aș reamplasa banda BUS.


Pista dublu sens de pe Calea Victoriei este prea îngustă și se vede, te blochezi constant în cei mai lenți și ești nevoit să depășești periculos, este extrem de neplăcută acea pistă.
Lățimea unei benzi cum e pe splai permite depășirea dintre cicliști fără probleme.

Sunt de acord că s-ar fi putut desființa trotuarul de pe marginea Dâmboviței și trebuia făcută acolo banda. Este locul perfect. Dar probabil că s-a considerat că promenada e importantă și acolo.

 


  • Autor: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București WT_fan06

Pista de pe Calea Victoriei, sincer acum, este decentă. E de fapt singura pistă adevărată din oraș și se vede în numărul de cicliști care o folosesc. Este bine că e dublu sens tocmai pentru că poți depăși, iar acest lucru nu constituie un pericol. Folosesc pista aceea în fiecare vară când sunt în oraș și pericolul nu e depășirea, ci pomișorii netoaletați care intră în gabaritul pistei și care acoperă semnele rutiere / semafoarele pentru bicicliști...

 


  • Autor: ByOnu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București ByOnu

Aici sunt de acord cu Cosmin. Pista de la Calea Victoriei era ok la inceput, in 2015 cand abia se invatau biciclistii cu ea. Acum efectiv este ingusta pentru traficul pe care il genereaza. Preabine, aia e, lucram cu materialul clientului. Pista de pe Victoriei se va <decongestiona> abia cand va aparea o alternativa viabila prin Bratianu - Balcescu - Magheru - Catargiu.

Desi la inceput am sustinut fix varianta propusa de WF_fan, acum stau tot mai mult sa ma gandesc ca varianta optima este cea sugerata de Marian Andrei, cu banda BUS+BIKE pe ambele maluri. Dar atentie! Circula eronat impresia ca < sta autobuzul dupa tine >. Banda BUS+BIKE este cuprinsa intre 3.8 si 4.2m latime, super ar fi undeva la 4.5, iar celelalte doua benzi carosabile destinate autoturismelor pot fi lejer de 2.75-3m maximum.

 


Mergi la pagina:  1  ... 364 365 366 367 368 369 370
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare