Forum părinte: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Subiect: Discuții diverse despre transportul în comun din București

1382 mesaje, 199772 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1  ... 93 94 95 96 97 98 99
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: orex
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din Bucureș orex

S-a lamurit repede!
Interpelare ARR 28.08.2020:
”Am rugamintea sa-mi comunicati daca un autovehicul, incadrat la categoria ”D” (autobuz) poate face transport comercial de calatori, cu numere provizorii, avand in vedere prevederile ordinului M.A.I. nr. 1501/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in care se precizeaza, la art. 21, alin (3) ca doar ” Autovehiculele și remorcile care circulă in baza autorizației de circulație pentru probe nu pot efectua transport comercial de bunuri și persoane.”
Raspuns A.R.R. 31.08.2020:
”Urmare adresei dumneavoastră transmisă, prin e-mail Autorității Rutiere Române  - A.R.R., in data de 28.08.2020,  vă informăm că, în conformitate cu prevederile H.G.R. 625/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Rutiere Romane – A.R.R., cu modificarile si completarile ulterioare si ale legislatiei specifice în domeniul transporturilor, instituția noastră nu are competență în ceea ce priveste soluționarea solicitării.      
În consecință, vă îndrumăm să vă adresați Ministerului Afacerilor Interne, care este si emitentul ordinului la care faceti referire.”
Ca urmare, se vede, clar, fara echivoc, cine e autoritatea de reglementare in materie, din aceasta privinta!

 


  • Autor: Tom
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din Bucureș Tom

Autovehiculele care circulă "în baza autorizației de circulație pentru probe", circulă cu numere speciale pentru probe:



© Europlates

Înmatricularea provizorie este altceva:



© Europlates

Nu că ar fi asta o sursă oficială, dar înmatricularea temporară diferă de cea permanentă doar prin faptul că este temporară. Nu văd de ce nu s'ar face asigurări pentru transport de persoane, pe numerele temporare (nu pentru cele de probe, care sunt tot roșii, dar au alte inscripții și fac obiectul ordinului MAI la care se face referire).

O altă problemă este atunci cum se mai fac probele cu călători cu vehicule omologate cel puțin într'o altă țară a UE și înmatriculate într'o astfel de țară, cu numere permanente sau temporare, dar nu de tipul celor de probe.
Germania are chiar un sistem de numere sezoniere, nu văd de ce de exemplu autobuzele cu etaj descoperit care circulă doar vara, nu ar putea efectua transport comercial cu astfel de numere.
Nu aș vrea să merg mai departe și să comentez o posibilă situație în contextul pieței libere europene, ca o societate privată de tipul de exemplu Connexion sau altele mari să opereze și să spunem la Giurgiu și la Ruse, mutând parcul circulant în funcție de necesități. Sau autobuze închiriate sau transferate temporar în alte orașe (cazul Mercedes STB la Tulcea). Dacă în ultimul caz, ca și cel cu numerele roșii, este o situație temporară, o companie cu parc mare și răspândit, care ar opera transportul public în mai multe localități sau chiar țări (membre ale UE) ar întâmpina probleme serioase. Și surpriză mare, doar în România, nu cred că bulgarii sau alții au capetele încuiate cu legislație care pare făcută să dea cu stângul în dreptul. Este posibil ca abolirea sistemului de înmatriculări codificate pe regiuni în unele tări să fi fost introdusă și pentru a facilita migrația parcului auto comercial.

 


  • Autor: orex
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din Bucureș orex

”Tomnai” d-aia e prevazut, negru pe alb, in reglement, ca in cazul placutelor de inmatriculare ”rosii” care au ambutisat, in alcatuirea numarului si cuvantul ”PROBE”, sa nu fie posibil asa ceva (transport marfa/persoane), ca autovehiculele alea sunt in curs de... omologare pentru circulatia pe drumurile publice! ;)
PS
Nici cu ”PROBE” nu poti circula alandala, ci trebuie sa ai o dovada R.A.R. (adeverinta) din care sa rezulte cum ca societatea are vehicule in curs de omologare pentru circulatie, in cazul vehiculelor supuse incercarii in vederea omologarii. Deci, alta gasca-n alta traista! ;)

 


  • Autor: CataOT
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din Bucureș CataOT

O intrebare pentru dumneavoastra, specialisti in transportul de calatori. Eram intr-o zi pieton si era un blocaj in trafic pe linia 168, cartier Brancusi, se intampla frecvent si am incercat impreuna cu alti cetateni sa ajutam, soferul era la usa autobuzului si ii spun daca vrea sa dea cu spatele 2-3 metri sa se deblocheze situatia pentru ca il dirijam noi, strada era goala in spatele dumnealui, doar in viraj era o alta masina.

Raspunsul dumnealui a fost ca '' li s-a spus '' ca nu au voie sa mearga cu spatele.

Am facut o propunere la stb sa se evite blocajul oarecum din aceea zona si am povestit si incidentul si raspunsul la acel punct este "  însă în același timp vă informăm că un conducătorul de autobuz nu poate efectua manevra de mers cu spatele fără asistență prin pilotare ca urmare a dimensiunilor autobuzului, dar și a spațiului de manevră limitat "

Cum vi se pare acest aspect ?

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București andrei11

Pilotarea cu spatele trebuie să se facă de către  o persoană autorizată.

 


  • Autor: zapacitu
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din Bucureș zapacitu

Cat timp nu are camere video ca la masinile astea noi tehnologizate, are nevoie de cineva sa il piloteze. Daca nu il piloteaza o persoana autorizata, soferul e singurul raspunzator. Daca il piloteaza o persoana autorizata, aceas persoana e partial raspunzatoare. Aici e treaba: cine raspunde daca sunt se intampla ceva rau: soferul care fizic nu poate vedea ce e in spatele lui? Calatorii care l-ar pilota nu ar avea cum sa raspunda legal :)

 


  • Autor: CataOT
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din Bucureș CataOT

Nu ma pricep prea bine, dar nu cred ca are legatura cu raspunderea de vinovatie , asta ar insemna ca aceea persoana ''autorizata '' sa aiba un fel de asigurare de raspundere civila si sa raspunda in solidar cu soferul ? Cred ca alta este cauza acestei ''reguli''.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București andrei11

Persoana autorizată trebuie să aibă o dovadă că a urmat un instructaj în ceea ce privește pilotarea.

 


  • Autor: gexge
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București gexge

Uite ca la altii se poate, la STB nu. Si nu vorbesc de Europa de vest, vorbesc de un loc care e putin mai la nord est de Bucuresti. Noi la Bucuresti avem 1000 de autobuze din care abia 2 au trecut borna de un milion, la Suceava au 41 din care aproape toate au trecut milionul. E un exemplu concret că se pot cumpăra piese la timp si că se pot repara defecțiunile la timp, nu ca la STB.
https://www.radiotop.ro/tableta-zilei/mi ... a7umhixc

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  


  • Autor: Andrei17
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: V2A
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din Bucureș V2A

STB SA recomandă serviciile online pentru activitatea de relații cu publicul

Societatea de Transport București – STB SA va restrânge activitățile de lucru direct cu publicul la Registratură, ca urmare a creșterii numărului de infectări cu SARS-Cov-2 în Capitală și pentru a diminua riscul de răspândire a acestui virus. Astfel, începând cu data de 04.11.2020, petițiile vor fi primite de STB SA exclusiv online, la adresa de internet http://stbsa.ro/sesizari, sau prin e-mail la adresa info@stbsa.ro.

Prin excepție, în cazul în care un cetățean nu are posibilitatea de a transmite documente online și trebuie să se deplaseze la sediul STB SA, activitatea de lucru cu publicul la Registratură se va desfășura numai în baza unei programări telefonice prealabile, stabilită în timpul programului de lucru, între orele 07:00 - 15:00, la numărul de telefon 0213074426.

Pentru a reduce riscul de infectare cu noul coronavirus, STB SA recomandă ca toată corespondența să fie trimisă prin mijloacele de comunicare prevăzute de lege (poștă, curier, fax, e-mail), altele decât cele care presupun prezența la  sediul instituției, cu excepția situațiilor urgente care necesită deplasarea în persoană sau prin reprezentant, care se va face numai cu programare telefonică prealabilă.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

http://www.stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1378

 


  • Autor: alexxd_31
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din Bucureș alexxd_31

Vatmanul de pe 4015 din linia 1, nu poate sa deschida usile automat in statii! Trebuie sa apese lumea butonul. La STB cica se iau masuri impotriva pandemiei.

 


  • Autor: alch3mist
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun din Bucureș alch3mist

Inainte de pandemie existau si atunci vatmani cu un comportament “pe dos” fata de “bunul simt”. Cate unii lasau calatorii sa deschida usile din buton, vara, la peste 30 de grade, cand puteau bine-mersi sa le deschida ei, sa se faca putin curent in vagon. Altii le deschideau pe toate automat iarna, de se ducea toata “bruma” de caldura acumulata intre statii. Cred ca pe majoritatea nu ii intereseaza, pur si simplu au acelasi comportament indiferent de anotimp, insa probabil o mica parte o fac in batjocura.

 


Mergi la pagina:  1  ... 93 94 95 96 97 98 99
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare