Forum părinte: Judetul Botosani

 

Subiect: Știri, noutăți, perspective

81 mesaje, 9521 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective Puss in Boots

Sa iei tramvaie de 18m cand sunt bani europeni la mijloc si tu -teoretic- vrei sa imbunatatesti t.p. si sa-l faci mai atractiv adica sa il foloseasca mai multi, mi se pare o mare prostie. Sau da, nepasare. Jememfichism.
Macar de-ar fi luat mai multe...
Acu na, nu scrie nicaieri ca nu vor fi pastrate un nr X de tramvaie Tatra si care cu cele 9 ce or fi sa iasa de un parc circulant decent.
De Ploiesti vorbim acolo. Sa iei trolee scurte cand puteai lua articulate e iar o dovada de prostie si incompetenta.
Singurii care au mai gandit-o cat de cat au fost oltenii. 25m suna mai bine decat 18.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Cel mai bine mi se pare că au gândit-o ieșenii, cu 30m.

Revenind la subiect, din declarațiile primăriei, deduc că Tatrele vor fi retrase permanent (joia viitoare, pe 31):
“Semnarea de către primarul Cătălin Flutur, la scurt timp după instalarea la Palatul Victoria a guvernului liberal condus de Ludovic Orban, a unuia dintre contractele cu finanțare europeană pentru înlocuirea liniei de rulare a tramvaielor în tot municipiul Botoșani a permis achiziționarea în leasing operațional a noilor autobuze ISUZU și scoaterea la pensie a bătrânelor tramvaie marca Tatra.

Sursa.
Așadar, nu mai încape îndoială că, în scenariul actual, singurele tramvaie ce vor intra pe traseu vor fi cele noi, sper eu că nu doar acestea 9 cumpărate de minister.

 


  • Autor: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective Puss in Boots

N-am inclus orasele mari aici, toti au luat tramvaie mult mai potrivite realitatilor.

Despre Botosani, om trai si om vedea. 9 tramvaie n-au cum sa faca totusi fata. Cel mai corect e sa pastreze cateva Tatra si treptat, cu alta achizitie, sa le inlocuiasca si pe acestea. Promovarea transportului public in orasele romanesti in general aglomerate de masini si poluate nu se face cu tramvaie mici si putine. Sau doar in mintea unora.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Păi și Craiova nu e mare? Și nu toate orașele au luat tramvaie mai potrivite realităților: București (STB), spre exemplu, ia piticanii de 18m, când ar putea cumpăra tramvaie de 27m sau veni în sprijinul PMB prin achiziția a mai multor tramvaie de 36m.

Revenind la Botoșani, dacă cele 9 tramvaie nu ar putea face, din punct de vedere teoretic, față cerinței, sunt curios dacă aceste 9 autobuze vor face față.

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective ticker

Raspunsul e simplu: Daca vrei sa duci in coma (sau sa omori) transportul in comun intr-o localitate, asa o faci...

Autobuze mici (in care stai ca sardinele), putine (care vin rar). Asa scade natural numarul de utilizatori si ii pui cruce transportului in comun  :popa:

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Flutur a anunțat că a fost semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea căii de rulare de pe linia 102:
Primarul Cătălin Flutur a semnat contractul de finanțare a proiectului de reabilitare, modernizare a transportului public de călători a căii de rulare pe traseul 102. Proiectul are o valoare de 18.818.890 de euro şi include reabilitare cale de rulare, implementare sistem de e-ticketing, sistem de supraveghere video în intersecţii şi staţiile de tramvai, lucrări de modernizare a staţiilor de tramvai. „Am semnat contractul de finanţare pentru reabilitarea căii de rulare pe traseul 102. Pentru noi era foarte important acest lucru. De acum pregătim documentele pentru a organiza licitaţia pentru desemnarea firmei care să execute lucrările pe ambele trasee”, a declarat edilul. Contractul de finanţare a proiectului care vizează reabilitare şi modernizarea căii de rulare pe traseul 101 a fost semnat pe 25 decembrie 2019. Acest contract are o valoare de 19.138.583 de euro.

„Este pasul decisiv pentru rezolvarea durabilă a problemelor din transportul public local,  pasul care ne deschide calea spre un transport public local modern, confortabil, silențios, cu peroane și stații modernizate, cu dotări tehnice de ultimă generație, cu afișaj electronic al orarului tramvaielor și cu alte minunății tehnologice la nivelul de vârf al celor mai importante orașe europene. Realizăm toate aceste lucruri cu bani europeni, în condițiile în care nivelul bugetului local nu ne-ar fi permis niciodată să le punem în practică”, a mai spus Cătălin Flutur.

Finanţarea europeană va asigura reabilitarea infrastructurii: cale de rulare – demontare/montare şi transport; echiparea cu instalaţii de manevrare automată a schimbătoarelor de cale; echiparea tuturor macazurilor cu instalaţii de încălzire; deviere utilităţi şi cămine; eclise electrice la calea de rulare, refacerea străzilor pe zonele unde au fost afectate de construcţia liniei de tramvai; demontare/montare şi transport stâlpi reţele de contact; înlocuirea totală a reţelei aeriene de contact instalaţii/cabluri aeriene demontare/ montare. Pentru o mai bună fluidizare a traficului, inclusiv reducerea timpilor de aşteptare la semafor a celorlalţi participanţi la trafic şi implicit reducerea noxelor, se va introduce sistemul de semnalizare şi semaforizare „unda verde” pentru semafoare. Proiectul presupune şi o instalaţie de comandă şi control centralizat pentru managementul traficului. Va fi implementat şi un sistem GPS pentru urmărirea tramvaielor prin dispecerat şi sisteme de informare a călătorilor în staţii şi tramvaie. Tot în baza finanţării europene, va fi implementat şi sistemul de taxare automată şi validare a biletelor de călători în tramvai. În intersecţii şi staţiile de tramvai va fi amplasat un sistem de supraveghere video. Va fi realizată infrastructura pietonală de acces la staţiile de tramvai, iar peroanele vor fi dimensionate la standarde europene pentru dotarea lor cu mobilier stradal.

Municipalitatea va primi şi nouă tramvaie noi, având în acest sens încheiat un protocol de asociere cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei. La începutul acestei luni, ministerul a reluat licitaţia privind achiziția de tramvaie pentru orașele Ploiești (20), Brăila (10), Galați (10) și Botoșani (9). Pe 7 iulie, anunţul a fost publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, valoarea estimată a acestui contract fiind de 392 de milioane de lei, fără TVA. Contractul pentru municipiul Botoşani are o valoare de aproximativ 72.000.000 lei fără TVA, data limită pentru depunerea ofertelor fiind 13 august 2020. Tramvaiele noi vor fi folosite pe calea de rulare reabilitată şi modernizată.

Începând cu 1 august, societatea Eltrans va folosi pe cele două trasee autobuze noi, achiziţionate în baza unui leasing operaţional. Autobuzele vor deservi traseele 101 şi 102 până când vor fi finalizate lucrările incluse în cele două proiecte cu finanţare europeană.

Sursa: Monitorul de Botoșani.

 


  • Autor: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective Puss in Boots

E de bine dar o fi si pe durata indelungata? Daca nu vor creste si numarul de tramvaie nu va avea succesul scontat. Intr-un oras ca Botosani tramvaiul chiar poate reprezenta un mijloc de deplasare fara probleme si fara a avea nevoie de masina. Strazile pot cuprinde piste de biciclete si traficul redus. In teorie.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Începând de astăzi, 1 august, societatea Eltrans foloseşte pe cele două trasee autobuze noi, achiziţionate în baza unui leasing operaţional. Aseară, la ultima cursă a tramvaielor Tatra, printre călători s-a aflat şi primarul Cătălin Flutur. „Am participat, împreună cu angajații Eltrans, călători și invitați din Dresda – Germania, la ultima cursă a tramvaielor Tatra. M-am bucurat să văd că ultimii călători cu tramvaiul au fost doi tineri care de mâine (astăzi – n.r.) se vor bucura să călătorească cu noile autobuze”, a transmis primarul.

Tot ieri, edilul s-a întâlnit cu șoferii de pe flota de autobuze noi a Eltrans, înainte de prima lor zi de lucru în folosul botoșănenilor. „Le-am cerut să fie responsabili și respectuoși și le-am urat mult succes!”, a spus Cătălin Flutur.

Pentru angajaţii şi conducerea Eltrans aceste zile sunt emoţionante, deoarece se încheie o etapă şi începe alta, cu multe provocări şi aşteptări. Presiunea este mare dat fiind faptul că în ultima perioadă activitatea Eltrans a stat la baza multor contre politice.

„Tramvaiele şi-au făcut datoria suficient, credem noi, deservind zeci şi zeci de mii de botoşăneni ani la rând. Iar dacă, spre final, au fost implicate în câteva evenimente neplăcute și nedorite de nimeni, ne cerem scuze tuturor botoşănenilor!

Pentru toti cei care am asigurat funcţionarea acestor tramvaie, ca şi, credem noi, pentru orice botoşănean care le-a utilizat de-a lungul timpului, despărţirea lasă într-un colț de suflet o undă de nostalgie. Cu siguranţă, aceasta va dispărea atunci când viitoarele tramvaie, moderne si silenţioase, achiziţionate de municipalitate cu fonduri europene, vor începe să circule pe linii noi, cu staţii noi, asigurându-le călătorilor tot confortul specific unui transport în comun eficient, comod şi ecologic.

Până atunci, vă așteptăm cu drag să circulați în condiții de siguranță și confort cu autobuze noi, care vor fi puse în circulație pe ambele trasee, 101 şi 102”, se arată în scrisoarea deschisă adresată botoşănenilor de către reprezentanţii Eltrans.

Sursa: Monitorul de Botoșani.

https://www.monitorulbt.ro/local/2020/08 ... zele-noi/
ultimul-tramvai-1068x801.jpg (58.83 KB; descărcat de 994 ori)

https://www.monitorulbt.ro/local/2020/08 ... zele-noi/
primarul-cu-reprezentanti-Eltrans-1068x801.jpg (84.4 KB; descărcat de 994 ori)

https://www.monitorulbt.ro/local/2020/08 ... zele-noi/
primarul-cu-soferii-de-autobuz-1068x712.jpg (64 KB; descărcat de 994 ori)

https://www.monitorulbt.ro/local/2020/08 ... zele-noi/
sofer-autobuz.jpg (40.91 KB; descărcat de 994 ori)

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

PTMZ a scris:
Astra a depus o contestație la CNSC.

[...]

VFU și PESA au depus și ei contestații la CNSC.
Loturile licitației au fost suspendate.

Contestațiile Astra și PESA au fost admise parțial, iar cea a VFU a fost respinsă.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Decizia nr. 1459 a CNSC:
Decizie_1459.pdf
Decizie_1459.pdf (73.56 KB; descărcat de 43 ori)

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Decizia detaliata a CNSC:
decizie fara op.pdf
decizie fara op.pdf (3.36 MB; descărcat de 22 ori)

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Licitația a fost deblocată. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este poimâine, pe 10 septembrie.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 12 octombrie.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Judetul Botosani  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare