Forum părinte: Judetul Botosani

 

Subiect: Știri, noutăți, perspective

81 mesaje, 9519 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Robert
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective Robert

Le-au mai rămas ceva piese de la modernizarea pentru Timișoara. Na, au zis și ei să facă un tramvai din ele. Sper să nu le iasă tanc...  :popa:

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective ticker

Mai e si prototipul pt Iasi, care tot o modernizare era.

Dar tramvai nou nu au. Si de asociere n-am auzit niciuna...

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Nu știu cât de util este, dar am găsit următoarea afirmație pe Tramclub:
Si Pascaniul venea cu ceva rusesc care trebuia adaptat..

Contextul e licitația de tramvaie pentru Ploiești.

După o comparație atentă a modelelor rusești de tramvaie aflate încă în producție, printre cele mai ușor de "adaptat" - dacă afirmația e adevărată - ar fi modelul 71-931 'Vityaz", produs de Metrovagonmash la Tver și proiectat de PK TS. Are 27m (27,5 varianta M) și 3 secțiuni, poate fi eliminată secțiunea centrală, dar marea problemă e faptul că diferența de lungime între secțiunea centrală și celelalte două este semnificativă, fiind necesară și scurtarea secțiunilor celelalte. Nu e exclus, însă, să recurgă la un model "dintr-o bucată", cum ar fi 71-415 (produs la Uraltransmash/UTM) sau 71-911 "City Star", produs tot de Metrovagonmash, proiectat tot de PK TS. Ambele au 16m lungime, sunt tramvaie nearticulate, pe modelul Tartelor, însă cred că modificările pentru compatibilitatea cu licitațiile românești ar fi mai complexe și costisitoare. Ar mai fi și KTM-23, dar acela nu se mai fabrică de câțiva ani și e cu PPC.

De obicei, însă, când cineva spune "rusesc", se referă și la tot ce a fost în URSS, așadar m-aș uita și la ucraineni. Acolo, avem modelul T3L44, de 19,5m, cu 3 secțiuni, produs de Electrontrans, companie ce a încercat să intre pe piața românească (sigur, a fost Electronmash, dar tot același concern este cel care le controlează pe ambele) la licitația pentru troleibuze de 12m a M.D.R.A.P.; din acest motiv, cred că e cea mai plauzibilă colaborare cu VFU pe care aș vedea-o. Să nu uităm că VFU a participat și la Timișoara, la tramvaie de 30m, tramvaie pe care le produce și Electrontrans. Ar mai fi și Tatra Yug, dar modelul lor monoarticulat LF are 24m. Ar fi un model de 26m, cu 3 secțiuni, ce ar putea fi scurtă, dar nu știu dacă ar fi de 18m.

Nu uităm nici de bieloruși. Sigur, nu prea sunt văzuți cu ochi buni
pe aici, prin România, în domeniul mijloacelor de transport în comun, din cauza experienței anterioare cu MAZ, dar discutăm de cealaltă fabrică de material rulant, și anume Belkommunmash (BKM), cei care au mai câștigat contracte pe la Chișinău. Produc 3 tipuri de tramvaie, însă niciunul nu e full LF. Primul este 843/84300M, un tramvai articulat cu 3 secțiuni, de 25m și 84% LF. Al doilea este 802, un model cu 40% LF și 15,5m lungime. Ultimul este 62103, dar acela e doar pe ecartament rusesc.

În concluzie, dacă se adeverește afirmația de pe Tramclub, unul dintre aceste tramvaie ar putea fi ofertat - într-o variantă adaptată și cu rebrand, bineînțeles - de VFU la licitațiile din țară.

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective ticker

Ma indoiesc ca se apuca sa taie/scurteze/cupleze modele existente.

Daca e sa subcontracteze unul, va fi unul de-a gata de 18m din 2 module...

sau ceva de genul... http://en.eltrans.electron.ua/trammodels_1000/264.htm

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Da, acela e T3L44, pe care l-am menționat. Mi se pare puțin nepotrivit ca aspect - spatele, cel puțin, pare mai degrabă de autobuz, la fel și ușile -, dar în rest nu știu cum e, nu am auzit lucruri rele despre el. Probabil și datorită faptului că e sub licență germană (TransTec Vetschau), deci au asistență ucrainenii.

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective ticker

Oricum mi-e greu sa gasesc utilitatea tramvaielor de 18m, cand se pot lua mai ieftin autobuze electrice/troleibuze de 18m... Daca vreo sa incurajezi folosirea tramvaiului cresti capacitatea, nu o pastrezi la fel. Adica vorbim de minimum 27m. In plus se gasesc destul de greu tramvaie noi de 18m 100% LF...

Ok, se pot cupla 2... insa tot e mai ieftin un tramvai de 36m decat 2 de 18m.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Eu nu prea înțeleg de ce s-a mai reorganizat licitația acum - și aici mă refer strict la Botoșani, nu și la celelalte 3 orașe -, din moment ce tramvaiele dispar din Botoșani pentru 5 ani cu aproximație. În vreo 2-3 ani cel mult ar trebui să fie ajunse toate 9, și ceilalți 2-3 ani ce faci cu ele? Le lași să ruginească pe undeva (că depoul va fi și el reabilitat)?

 


  • Autor: punmeister
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective punmeister

Pentru ca e proiect pe POR, deci ramane batut in cuie asa cum e el.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Mda...
A, și mai e o problemă: doar atâtea tramvaie se iau, 9? Nu mai au alte planuri de achiziție? Păi înlocuiești 15-20 de Tatre (nu știu câte mai sunt active) cu 9 tramvaie de capacitate aproape similară, de e doar cu puțin mai mare? Unde ar fi logica?

 


  • Autor: stefan_br
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective stefan_br

La Braila nu au linii pe care sa circule si nici de depouri pregatite nu prea poate fi vorba. Dar sa vedem licitatia terminata si cu un castigator atribuit. Imi pare rau ca se merge pe ideea tramvaielor de 18m iar ca si departajare pretul, adica producatori ieftini.

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective ticker

Da, sunt multe lucruri facute fara cap la licitatia asta... Si uite asa pierdem bani europeni aiurea.

Macar daca ar fi justificata treaba cu lungimea de 18m, dar macar sa nu aiba pretul ponderea asa de mare ca sa iasa castigator ceva "european" gen Stadler Tango NF2. https://www.stadlerrail.com/media/pdf/TOSTR0818e.pdf ; sau varianta low-cost de la ei Metelitsa care se poate face si cu 2 module

La o adica, exista si CAF Urbos de 18m (gen cum e in avatarul meu)

La fel de SF ca cele de mai sus ar fi Siemens Avenio de 18m.

PESA insa nu stiu ce ar putea licita. Din portofoliul de pe site-ul lor nu vad nimic in 2-3 module la 18m.  :think:

Ma rog, nasul meu imi spune ca e cu dedicatie pentru Astra, asa ca toate intrebarile existentiale ale noastre vor fi degeaba.

 


  • Autor: punmeister
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective punmeister

Ar mai fi si Durmazlar cu Panorama GTx in genul celor ce vor fi livrate la Resita.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Acelea sunt bidirecționale, atenție. Cred că e unul din motivele pentru care licitațiile pentru aceste 4 orașe - să nu uităm că au fost două - au fost anulate pe motiv de neconformitate a ofertelor. Și - din nou, a mai fost menționat - nu există platformă GTx.

Cât despre faptul că ar fi cu dedicație pentru Astra, mă cam îndoiesc. Dacă ar fi fost așa, nu cred că am mai fi avut contestație din partea lor.

Faptul că PESA a depus contestație îmi sugerează că e posibil să fi intermediat un model de 18m și ar fi oportunitatea perfectă de a testa și omologa tramvaiul respectiv.

 


  • Autor: BogdanPetrini
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective BogdanPetrini

Lungimea a fost decisă de orașele beneficiare (cel puțin in cazul Ploieștiului), deci nu cred că e neaapărat cu dedicație. Mai degrabă aș spune că e vorba de prostie și nepăsare.

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Judetul Botosani  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare