Parent forum: Tramvaie

 

Topic: V2A versiunea clasică (1981-2010)

95 posts, 36138 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) 1689

Da, dar Dl. Bucsan a confirmat ca prototipul V2A a fost expus prima data in 1982.
Ce este, insa, interesant, e ca putinele poze disponibile cu acest vehicul au o alta schema de vopsire.

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Tom

Vagonul a fost fabricat în 1982, dar nu a intrat în parcul ITB, a fost ținut ca "exponat de muzeu" o perioadă mai mare.

 


  • Author: PaulIP
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) PaulIP

Daca 4031 e prototipul V2A, 4001 original (renunerotat 4015);de ce arata asa, si de ce s-a revenit la usile+caseta prototipului?

 


  • Author: GPS
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) GPS

În ce an e realizată poza?

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Tom

4001 a fost cel mai probabil un V3A fără secțiune mediană. Al doilea (4031) a fost prototipul unui model diferit, iar următoarele au fost realizate după acesta. 4031 a rămas la URAC pentru prezentări și expoziții, de asta a primit număr mai târziu. Interesant este că V3A mai noi nu s'au realizat după modelul acestui vagon, ci s'a continuat cu versiunea clasică, dar cu acele uși ca de Tatra.

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) 1689

Se pare ca poza cu 4001 cu partea frontala tip V3A-70 ar fi datata 1986...

In schimb, 4015, fotografiat in 1982 de Dl. Lacriteanu, arata ca un V2A “clasic”.

 


  • Author: messe
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) messe

Cam asa, 1986-1987, 4001 (un V3A scurt) in acea poza fiind in linia 44 pe Sos.Orhideelor in apropierea Garii Basarab, e trecut deja printr-un RK, dovada farurile de tip Dac, nu cele de Dacia 1300 si lipsa lampilor de pozitie aflate sub masca farurilor, cum au fost echipate V2A din fabrica, iar dupa RK au primit si stopuri de Dac monobloc in locul celor de Dacia 1300. 4015 asa arata original cum l-ai vazut in poza domnului Lacriteanu, o sa vezi in acest topic mai la inceput si poza cu 4001 renumerotat devenit cu caseta frontala patrata; n-am inteles acea renumerotare prin care 4001 a devenit 4015, daca stie cineva de ce s-a produs acest lucru il rog sa ne scrie si noua aici.

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

Dl Bucsan urmareste discutiile de aici, drept urmare ne-a trimis pe mail un material extensiv cu privire la acest tramvai. Toate informatiile ce urmeaza (text si foto) ii apartin in totalitate dumnealui, eu doar il citez printr-o redactare cat de cat potrivita formatului forumului. Remarcile mele vor fi scrise cu italic.

În noiembrie 1980, după ce a fost construit vagonul V3A cu numărul de parc 351 / numărul de fabricație 00351/1980 (numărul de fabricație era inserat pe șasiu și boghiuri), urmând ''indicația'' de a produce și vagoane de mai mică capacitate, a fost construit primul prototip V2A, cu numărul inițial de parc 001 / numărul de fabricație 00352/1981. Având același număr de parc cu primul V3A, acesta a fost schimbat în 4001, chiar înainte de a ieși pe poarta URAC-ului. Acest lucru s-a întâmplat pe 1 mai 1981, în cinstea ''zilei internaționale a celor ce muncesc''.
Vagonul era identic cu predecesorul 351, dar fără secțiunea mediană. Se vede în fotografie, inscripția ''VAGON DE MEDIE CAPACITATE V2A MODEL 1981''.

În aprilie - mai 1982, vagonul 4001 suferă niște modificări experimentale, în sensul că, tot aparatajul electric de pe acoperiș, este mutat sub podeaua primei secțiuni (după modelul TATRA T4R), și este echipat cu pantograf simetric tip UKVZ importat din U.R.S.S. Acest experiment (de care a avut parte, în aceeași perioadă și vagonul V3A cu numărul de parc 001), fiind un eșec lamentabil, se renunță la el. În iulie 1982, vagonul, readus la starea inițială, va ieși la traseu, cu pasageri.
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a.jpg (244.93 KB; downloaded 1313 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a1.JPG (205.06 KB; downloaded 1301 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a2.JPG (168.91 KB; downloaded 1311 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b.jpg (230 KB; downloaded 1300 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b1.JPG (180.64 KB; downloaded 1300 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b2.JPG (167.5 KB; downloaded 1304 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_c.JPG (130.37 KB; downloaded 1304 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_d.jpg (180.22 KB; downloaded 1301 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_e.jpg (183.96 KB; downloaded 1304 times)

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

Schite - continuare a mesajului precedent.
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_a.jpg (239.7 KB; downloaded 1296 times)
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_b.jpg (227.88 KB; downloaded 1296 times)

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

În martie - aprilie 1982 începe producția de vagoane V2A cu noua față și cu noul tip de uși, mai mici decât la V3A, deschidere 1400 mm față de 1600 mm, asemănătoare cu cele de la TATRA T4R, dar nu identice.
Primul dintre ele va avea numărul de parc 4002 / numărul de fabricație 00353/1982.
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a.JPG (230.55 KB; downloaded 1769 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a1.JPG (144.54 KB; downloaded 1763 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a2.JPG (140.7 KB; downloaded 1764 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b.jpg (228.68 KB; downloaded 1767 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b1.JPG (143.86 KB; downloaded 1764 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b2.JPG (149.79 KB; downloaded 1765 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_c.jpg (129.42 KB; downloaded 1765 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_d.jpg (139.9 KB; downloaded 1767 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_e.jpg (111.35 KB; downloaded 1764 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_f.jpg (92.91 KB; downloaded 1762 times)

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

În vara anului 1982 este construit tramvaiul cu numărul de fabricație 00382/1982, vagon conceput special pentru prezentări interne și internaționale, cu statut de tramvai de protocol, Acesta a avut pe podea mochetă, a avut stație de emisie-recepție, precum și stație de radioamplificare. De asemenea, tot aparatajul electric de pe acoperiș era protejat de o mască. A primit numărul de parc 4031. Nu a circulat cu pasageri.
Nu a avut parte de prezentări pe alte meleaguri.
A fost expus, pentru prima oară, în octombrie 1982, la Târgul Internațional București TIB '82.
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_a.jpg (233.63 KB; downloaded 1768 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_b.jpg (228.72 KB; downloaded 1765 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_d.jpg (103.48 KB; downloaded 1768 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_e.jpg (110.32 KB; downloaded 1761 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_i.jpg (299.82 KB; downloaded 1767 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_j.jpg (161.81 KB; downloaded 1770 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_k.jpg (202.49 KB; downloaded 1765 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_l.jpg (116.48 KB; downloaded 1769 times)

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

După 3 ani, este din nou expus, în octombrie 1985, la Târgul Internațional București TIB '85, împreună cu un vagon V3A CT produs pentru ITC Constanța.

064-1.1985_Unicat V-2A-ITB_4031_c.JPG (111.69 KB; downloaded 1764 times)


De abia prin anul 1988, acest vagon, văduvit de mochetă, de stațiile radio, de masca de pe acoperiș, este dat în circulație cu pasageri, terminându-și astfel statutul de tramvai de protocol.

Aici se incheie prezentarea pe care am primit-o de la dl Bucsan. Ii multumim pe aceasta cale pentru acest material cuprinzator!

 


  • Author: GPS
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) GPS

:applause:  :applause:  :applause:

Foarte interesantă istoria acestui model. Păcat că „vagonul de protocol“ nu a mai rămas la stadiul inițial, ar fi fost frumos să vedem cum ar fi decurs istoria acestuia după 1989. Poate ne mai ajută domnul Bucsan, dacă dorește desigur, și cu istoria V2A-2S și a ultimelor V2A, cele cu patru uși (4045-4049).

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) ByOnu

Dl. Ing. Mihai Cristian Bucșan revine cu o continuare pentru istoria acestor tramvaie, începută inițial AICI.


În toamna anului 1982 continuă producția tramvaielor V2A, cu numerele de parc ITB de la 4032 la 4036, numerele de fabricație fiind de la 383/1982  la 387/1982.
062-4.1982_V-2A-ITB_4027-4030_ 4032-4036_c.jpg (205.46 KB; downloaded 1164 times)
062-4.1982_V-2A-ITB_4027-4030_ 4032-4036_a.jpg (230.79 KB; downloaded 1176 times)
062-4.1982_V-2A-ITB_4027-4030_ 4032-4036_b.jpg (247.7 KB; downloaded 1166 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since , our 1765 forum members have written 346290 posts in 4110 topics and 424 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use