Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Subiect: Fondurile europene si infrastructura din Romania

16 mesaje, 3270 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Fondurile europene si infrastructura din Romania misterr

România va primi în 2020 mai puțin de 3 mld. € de la UE. Explicația oficialilor

Click pe imagine pentru video:





România va primi anul acesta mai puțin de 3 miliarde de euro, bani de la Uniunea Europeană.

Asta, deși în ultimii 6 ani, am atras aproximativ o treime, din totalul banilor puși la dispoziție de Bruxelles pentru perioada 2014 - 2020.

Ministrul Fondurilor Europene spune că estimarea este una realistă pentru că doar pentru atâția bani există proiecte. Marile proiecte de infrastructură cum ar fi autostrada Moldovei sau Brașov-Comarnic rămân doar la stadiul de dorință.

Din 2014 şi până acum, România a atras 11 miliarde de euro de la Comisia Europeană. Alţi 2,8 miliarde de euro ar putea veni anul acesta, estimează ministrul Fondurilor Europene.

Datele arată ca acum suntem sub media Uniunii la absorbţia fondurilor europene în ultimii 6 ani. Şi pe locul al 16-lea în clasamentul Uniunii Europene. Cele mai harnice tari sunt şi printre cele mai dezvoltate - Finlanda, Irlanda, Luxemburg şi Austria.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: „Este critic pentru România să deblocheze proiectele majore de infrastructură de transport, dacă vrem să atragem bani europeni adevăraţi. Absorbţia vine după ce statul român plăteşte lucrările constructorilor, abia atunci primeşti banii înapoi de la Comisia Europeană.”

Dar marile proiecte de infrastructură sunt încă înţepenite în birocraţie. De exemplu, Autostrada Unirii, care ar lega Moldova de Transilvania, de la graniţa cu Republica Moldova la Târgu Mureş, nu are şanse nici anul acesta să depăşească stadiul de plan.

Autostrada care va lega estul de vestul ţării a fost promisă de toate guvernele din ultimii zece ani, încă nici măcar studiul de fezabilitate nu a fost făcut. Lucrările ar fi trebuit să înceapă încă din 2014 şi să se finalizeze în 2030, dar nici acest termen nu este ferm câtă vreme autorităţile nu ştiu din ce bani vor finanţa construcţia.

O soluţie ar fi atragerea de fonduri europene. Cum în aceeaşi situaţie este şi autostrada Comarnic-Braşov, coşmarul şoferilor pe DN1 şi pe E85 va continua.

Pentru anul acesta, guvernul estimează că vor fi gata între 45 şi 100 de kilometri de autostradă. Asta înseamnă că am putea ajunge în cel mai bun caz la un total de 950 de kilometri.

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Fondurile europene si infrastructura din Romania misterr

Cum riscă România să piardă 120 milioane €, bani cu care trebuie să cumpere 70 de tramvaie

Click pe imagine pentru video:





România risca să piardă peste 120 de milioane de euro dacă nu va finaliza urgent achiziţia a 70 de tramvaie. În mai multe oraşe din ţară, Ministerul Dezvoltării nu a reuşit să ducă la bun sfârşit licitaţiile, iar procedurile trebuie reluate.

Cei responsabili susţin că firmele care au depus oferte au încercat să vândă tramvaie cu un consum mare de energie.

Tramvaiele din Galaţi sunt vechi şi nu oferă niciun fel de comfort. Dacă au de ales, oamenii preferă să meargă, mai degrabă, cu autobuzele.

Ca să schimbe situaţia, Ministerul Dezvoltării a promis oraşelor Brăila şi Galaţi câte zece tramvaie noi. Licitaţia pentru cumpărarea lor a fost demarată în ianuarie anul trecut dar, după mai multe amânări, a fost anulată.

Ionuț Pucheanu, primar Galați: „E a doua oră când licitaţia în cadrul ministerului se anulează, nu ştim motivaţia.”

Cornel Săndulescu, director Braicar: „A fost anulată în final, urmare a unor oferte neconforme. Nu ştim alte detalii, doar putem să spunem că nu ne avantajează această rezolvare.”

În Botoşani, autorităţile voiau să cumpere cu 72 de milioane de lei, bani europeni, noua tramvaie. La licitaţia organizată de Ministerul Dezvoltării s-au înscris doua firme însă - după ce au fost analizate ofertele - nu a fost anunţat niciun câştigător.

Şi în acest caz licitaţia a fost anulată fără prea multe explicaţii.

Cosmin Andrei, viceprimar Botoșani: „Era nevoie stringentă să avem aceste tramvaie şi dorim şi explicaţii pentru faptul că s-a anulat licitaţia.”

În aşteptarea tramvaielor promise, pe străzile din Botoşani circulă unele cumpărate înainte de 1980.

17 tramvaie noi ar fi trebuit să ajungă şi în Craiova. Pentru cumpărarea lor au fost organizate doua licitaţii.

Dorin Manda, director RAT Craiova: „La prima licitaţie nu a participat nimeni. La a doua a fost un singur ofertant dar au fost probleme în caietul de sarcini şi s-a anuluat licitaţia. Craiova chiar are nevoie de schimbarea tramvaielor.”

Cristian Nicolescu, șef secție tramvai: „Ne lipsesc cu desăvârşire piesele de schimb. Cârpim zilnic la ele. Luăm de la cele care nu sunt în circulaţie şi punem pe cele 12-13 tramvaie active.”

Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării susţin că firmele care au depus oferte nu s-au putut încadra cerinţele tehnice impuse. Autorităţile au cerut un consum redus de energie pe care producătorii nu au putut să îl respecte.

Ion Ștefan, ministrul Dezvoltării: „În câteva săptămâni sperăm să fim în situaţia de a relua licitaţia, să avem noi caiete de sarcini, să putem să anunţăm noile licitaţii. Vă asigurăm că nu vom pierde aceşti bani, 120 de milioane de euro.”

În toată ţara statul şi-a propus să cumpere 70 tramvaie pentru transportul public.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Fondurile europene si infrastructura din Romania TibiV

Ultima fraza ar fi trebuit reformulata...

”În toată ţara statul Guvernul şi-a propus să cumpere 70 tramvaie pentru transportul public.”

Tramvaiele pe care le vrea Firea nu intra in acest ”inventar”. Si nici ce au contractat alti primari.

Primariile sunt tot institutii de stat - ca doar nu sunt SC-uri, nici ONG-uri...

 


Mergi la pagina:  1 2
 
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare