Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1301 posts, 432860 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 86 87 88 89 90 91 92 93
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Cristy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Cristy

Facebook Metrorex:

Președintele Consiliului de Administrație, Adrian Marin și directorul general al Metrorex, Marin Aldea, au efectuat astăzi o vizită inopinată pe șantierul Magistralei 5 de metrou, pentru a vedea stadiul real al lucrărilor.

Deși, la începutul anului, Antreprenorul și-a asumat respectarea graficului de execuție, la aproape 8 luni, directorul Metrorex constată că ritmul de lucru este încă extrem de scăzut. In stațiile vizitate, frontul de lucru era acoperit insuficient, personalul fiind aproape inexistent.
Directorul Metrorex a transmis constructorilor încă o dată că societatea are bani pentru a le plăti lucrările dar că, până la acest moment, au fost efectuate lucrări și plăți de doar 20% din valoarea cuprinsă în bugetul pe acest an.

La întâlnirea de astăzi a directorului Metrorex cu reprezentanții constructorului Magistralei 5, aceștia din urmă au transmis că a fost acceptată soluția de reeșalonare a popririi de către conducerea liderului asocierii. La acest moment, poprirea,pusă pe conturile societății Metrorex, a fost ridicată

Tot în cadrul discuției de astăzi cu reprezentanții Antreprenorului, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, a insistat asupra accelerării ritmului de execuție a lucrărilor și atingerea obiectivului de a pune Magistrala 5 în funcțiune, la sfârșitul anului 2019.

 


  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Ce se întâmplă cu magistrala 5 de metrou. Când se va da în circulaţie

https://www.zf.ro/eveniment/ce-se-intam ... e-18368291
Constructorul a dat asigurări în această săptămână că traficul pe magistrala 5 a metroului va fi deschis în luna decembrie a acestui an, a declarat vineri la DC News Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.

Ministrul spune că unele lucrări vor fi executate şi după deschiderea traficului, făra a-l afecta. Respectivele lucrări sunt incluse într-un document care a fost remis conducerii Metrorex, cu termen de finalizare luna mai 2020.

„Constructorul m-a asigurat că traficul va fi deschis în decembrie, cu calendar, cu grafic, cu tot ce trebuie. Primele teste vor avea loc cu mult înainte de decembrie”, a precizat Răzvan Cuc.

Lucrările la M5 au început în anul 2011 şi ar fi trebuit finalizate în 2015. Cel mai recent, dubii asuprra finalizării lucrărilor la finele acestui an au apărut după ce constructorul, compania Astaldi, a obţinut blocarea conturilor Metrorex, din cauza unei datorii de 94 de milioane de eurro.


Probabil ca se deschide ca M2, cu transbordare pe la suprafata la Eroilor... :lol:

 


  • Author: t530
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect t530

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate ... ei-1201359

REPORTAJ Un deceniu de împliniri mărețe: Metroul din Drumul Taberei nu va ieși din Drumul Taberei

Bucureștenii care locuiesc în Drumul Taberei așteaptă metroul așa cum, odinioară, bunicii lor așteptau parașutiștii americani. Totuși, locuitorii din acest greu încercat cartier al Capitalei încă mai speră să nu aibă soarta bunicilor lor și să nu fie nevoiți, peste ani, să depene povești nepoților despre incredibilele fapte petrecute în ținuturile îndepărtate ale Bucureștiului - acolo unde nici metroul nu a reușit să pătrundă.

Zona stației „Parc Drumul Taberei” din București arată, la primele ore ale dimineții, ca după un teribil bombardament. Este o priveliște devenită, de ani buni, comună pentru locuitorii zonei. Asfaltul smuls e însă, aici, opera utilajelor de construcții și nu a bombelor. Pământul nu e răscolit de șenilele tancurilor ci de cele ale excavatoarelor. Iar strigătele după brancardieri sunt înlocuite de cele ale muncitorilor care își împrumută, amical, o lopată, un târnăcop sau o palmă dată după ceafă.





Mai încolo, câțiva muncitori fixează, cu ajutorul unor bucăți de sârmă, un gard din sârmă metalică în jurul intrării încă ponosite de la viitoare stație „Tudor Vladimirescu” de pe tronsonul magistralei de metrou „Râul Doamnei - Eroilor”. Dincolo de ușa de placaj a stației se aud freze metalice și zgomote de tablă ciocănită. Când va fi gata?

„Două mii, doi, doi!” spune un muncitor, iar colegii îl acompaniază într-un mare hohot de râs.

Uitându-te în jur la kilometrii liniari de cablu și echipamente de construcții înșirate de-a lungul întregii lungimi a Drumului Taberei, aproape că îți vine să-i dai dreptate.





La câțiva metri distanță, autobuzele aglomerate își varsă prețioasele încărcături de oameni care se grăbesc, cei mai mulți, să ajungă până la piață, pentru diverse cumpărături matinale: este o frumoasă și suspect de caldă dimineață de octombrie, de care încă merită să profite la maximum. Din când în când, zumzetul străzii e spart de sirena stridenă a unei ambulanțe care-și croiește cu greu drum prin traficul înghețat.





Știri senzaționale, istorice și fără precedent, răzbat, însă, de ceva vreme undele și se infiltrează perfid în mințile oamenilor: se zice că, în luna decembrie 2019, este programată inaugarea infamei „Magistrale M5”, care să lege Drumul Taberei de restul civilizației. Însuși ministrul Transporturilor promitea acest lucru, la finele lunii august.

Gândul că locuitorii din Drumul Taberei ar putea ajunge, în sfârșit, acasă, cu metroul, de Revelion, s-a răspândit, ca un freamăt, în tot cartierul.

Realitatea de pe teren arată că distanța dintre promisiuni și realizări este cel puțin egală cu cea de la Pământ la Lună - finalizarea tronsonului Drumul Taberei-Eroilor durează deja mai mult decât le-a luat americanilor să pună, în anii '60, un om pe Lună: „proiectul Apollo” a demarat în 1961, iar 8 ani mai târziu avea loc aselenizarea. Lucrările la metroul Drumul Taberei au început în 2011 și, 8 ani mai târziu, acestea nu sunt încă finalizate.

 


  • Author: misterr
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect misterr

Vești proaste pentru români, de la Transporturi. Ce se întâmplă cu metroul

Tronsonul de metrou Drumul Taberei - Eroilor nu se poate recepţiona şi nu se poate finaliza în acest an, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

Metroul din Drumul Taberei nu va fi recepționat în 2019


Întrebat dacă bucureştenii vor avea metrou în Drumul Taberei în acest an, Bode a răspuns: “Din păcate nu pe tronsonul Drumul Taberei - Eroilor Magistrala M5. Aşa cum arată datele pe care eu le-am primit până în acest moment nu se poate recepţiona şi nu putem finaliza acest tronson, din păcate”.

Ministrul nu a putut avansa un termen pentru darea în folosinţă a acestui tronson, spunând că va face o evaluare şi va comunica un termen realist.

La rândul său, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc a afirmat că până la momentul plecării sale din funcţie nimeni nu i-a zis că nu se va da în circulaţie anul acesta metroul din Drumul Taberei, iar din punctul său de vedere acest lucru se poate face.

“Din discuţiile pe care le-am avut cu firma constructoare şi din vizitele pe care le-am făcut pe şantier asta a reieşit: că la sfârşitul lunii decembrie se putea da în trafic metroul din Drumul Taberei. Eu nu am mai vorbit cu domnul director Aldea (directorul general interimar al Metrorex, Marin Aldea - n. r.), dar cu siguranţă, dacă este o problemă, trebuie să vină să comunice care este problema, de ce nu se dă. La modul în care am lăsat eu lucrurile în minister, undeva la 98% stadiul fizic finalizat, nu era o problemă să finalizeze. Dacă este o problemă care s-a identificat peste noapte trebuie adusă la cunoştinţă. Mie nu mi-a adus nimeni la cunoştinţă că nu o să pot da în trafic metroul la sfârşitul anului. Când am plecat din funcţia de ministru nu mi-a spus nimeni că nu se va da în circulaţie metroul. Din punctul meu de vedere, metroul se putea şi se poate da în circulaţie la sfârşitul anului”, a spus Cuc, întrebat de jurnalişti despre acest subiect.

El a reiterat că, în declaraţiile sale, întotdeauna a vorbit despre darea în trafic a metroului din Drumul Taberei şi nu despre recepţia finală, în condiţiile în care darea în circulaţie implică lucruri care se pot face ulterior pentru recepţia finală.

“Eu am avut discuţii cu constructorii. Eu tot timpul mi-am luat feedback-ul de la companie, de la constructor şi din teren. La modul în care au evoluat stadiile fizice, eu nu am vorbit niciodată de recepţie finală, dacă m-aţi auzit. Am vorbit de dat în trafic. Darea în trafic implică şi nişte lucruri ulterioare pentru a se face recepţia finală, pentru că românii au cerut, în momentul în care am preluat mandatul, au vrut măsuri de îndată, nu au vrut să vin să le explic cum nu se poate. Asta le-am spus şi directorilor din minister: ‘Sunteţi cu mandatele pe masă. Dacă nu găsiţi soluţiile necesare pentru a implementa proiectele plecaţi acasă, pentru că înseamnă că nu sunteţi buni’”, a explicat Cuc.

 


  • Author: CataOT
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect CataOT

"O estimare este anul viitor. La sfârşitul semestrului 1, începutul semestrului 2, sperăm să reuşim să finalizăm tot ceea ce s-a început", a răspuns joi şefa Metrorex la întrebările presei cu privire la deschiderea circulaţiei pe cea mai nouă magistrală de metrou.

https://www.economica.net/vara-lui-2020-noul-termen-de-finalizare-a-metroului-de-drumul-taberei-sefa-metrorex_176351.html

 


  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Daca tot vorbim de "vrajeala dementa" si minciuna pe fata..stadiul lucrarilor de pe M5 :
http://www.metrorexm5.ro/stadiu.html
Stadiu lucrări
La data de 28 octombrie 2019, stadiul fizic al lucrărilor era următorul:

- Structura de rezistenta 99,67 %.

- Fundație cale de rulare 99,50 %.

- Finisaje 72,91

Unii voiau sa inaugureze M5 fara un sfert de finisaje . Dar deh, urmau niste alegeri ... Insa ar trebui sa stim sa deosebim "stirile" de ceea cea este posibil si fezabil...

 


  • Author: helixdq
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect helixdq

Lucian Bode: Săptămâna viitoare veţi avea în detaliu situaţia Magistralei 5 de metrou

"Am primit sub semnăturile conducerii Metrorex un grafic asumat, care arată că putem da în folosinţă Magistrala M5 Drumul Taberei undeva la mijlocul anului 2020", a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.
Ministrul a subliniat că semnătura pusă pe un document care nu poate fi validat în teren înseamnă „semnătura pusă pe actul de demisie”.

"Ştiu că vă interesează foarte tare ce se întâmplă cu Magistrala M5 Drumul Taberei. Vreau să vă spun, înainte de a mă întreba voi, că la sfârşitul acestei săptămâni sau la începutul săptămânii viitoare, cel mai târziu, veţi avea în detaliu situaţia M5."
...

https://psnews.ro/lucian-bode-saptamana ... ou-326489/

 


  • Author: survola
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect survola

Înțeleg de la Vitalie că astăzi PM și ministrul transporturilor (infrastructuri și comunicațiilor) au coborât în subteran pe M5.
Directoarea nu pare foarte în temă, din ce se vede pe filmulețul de pe Facebook. Nu îmi place :(

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect aztec

Am vazut ceva stiri..dar trunchiate..
Astept o sursa de incredere..ca facebook nexam.

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect subway guru

Imagini pe mediafaxfoto.ro

 


  • Author: Cristi N
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Cristi N

Postarea lui Vitalie de pe facebook: Link -  ar trebui sa se poata accesa chiar si fara cont. Mai sunt vreo 10 poze dar nu am acces acum la imgur pentru a le copia.

Video 1 - Declaratie

Video 2 - Plimbare prin tunel 1

Video 3 - Plimbare prin tunel 2

Video 4 - Drezina@Brancusi

Vitalie Cojocari
2 hrs ·
Bucureșteni, visați la metroul din Drumul Taberei? Abia așteptați să ajungeți în acest cartier prin subteran ca să scăpați de străzile foarte aglomerate?
Visați! Pentru că nici vorbă să fie gata. Deocamdată avem de astăzi un nou termen pentru finalizarea construcției: Metroul din Drumul Taberei va fi gata în Iuna iulie, 2020.
Termenul nou vine de la premierul Ludovic Orban și de la ministrul transporturilor Lucian Bode. Cei doi au coborât în “Metroul din Drumul Taberei”, au mers pe jos prin galerii, au discutat pe îndelete cu reprezentanții Metrorex, ai constructorului.
Îi vedeți stând înghesuiți în cerc, încercând să afle când și dacă vor exista trenuri noi pentru noua linie M5... Din păcate, trenurile nu vor fi aduse până la noul termen.
Acum, să vă zic din experiența mea, ce îmi spun sursele mele și observațiile pe care le-am făcut în cei mulți ani de când urmăresc construcția liniei de metrou din Drumul Taberei.
Șansele ca Metroul din Drumul Taberei să fie gata în iulie 2020 sunt cam mici, de vreo 15-20%. Ar fi minunat dacă ar termina până atunci. Dar lucrurile nu stau foarte roz. Pe de altă parte, cei cu care am discutat și susțin că se pricep mai mult decât mine îmi spun că șansele să fie gata până la sfârșitul anului cresc. 70-80% că va fi gata în a doua parte a anului, până în Decembrie 2020.
Doar că noul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, ne-a arătat semnăturile șefilor Metrorex. Dacă nu termină la timp, în iulie 2020, respectivii pleacă.
Mai multe detalii, diseară, la Știrile PRO TV de la ora 19.00.

 


  • Author: misterr
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect misterr

Când s-ar putea da în folosință metroul din Drumul Taberei. Anunțul făcut de Orban





Magistrala 5 de metrou poate fi dată în folosinţă anul viitor, aproximativ în luna iunie, a declarat, vineri, premierul Ludovic Orban, după o vizită pe şantierul acestui obiectiv de investiţii.

“Conform celor discutate cu conducerea Metrorex şi cu directorii companiilor care au contracte cu metroul pentru finalizarea acestui obiectiv de investiţii, practic metroul poate fi dat în folosinţă anul viitor, aproximativ în luna iunie. Acestea sunt, ca să zic aşa, angajamentele care sunt luate de constructor. Eu am convingerea că în momentul de faţă constructorii au toate condiţiile pentru a finaliza lucrările în termenele convenite, atât condiţiile procedurale, cât şi condiţiile contractuale, cât şi condiţiile financiare, pentru a putea finaliza la termen şi vom urmări lucrările îndeaproape, astfel încât ele să fie finalizate”, a spus prim-ministrul.

Potrivit acestuia, dintre cele zece staţii de metrou, mai trebuie finalizate patru.

“Dintre staţiile de metrou, mai sunt patru staţii ce trebuie finalizate. Au existat probleme de diferite naturi la staţia Parc Drumul Taberei, unde au fost necesare lucrări de deviere, unde am înţeles că a existat o întârziere şi din cauza imposibilităţii de a avea acces la parcul Drumul Taberei, în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene. De asemenea, mai este o problemă tehnică, care trebuie soluţionată, legată de coborârea nivelului pânzei de apă freatică între staţia Parc Drumul Taberei şi Drumul Taberei. Aici am înţeles că există soluţia tehnică deja convenită şi este gata să fie implementată. Explicaţiile pe care le-am primit au fost că soluţia tehnică gândită iniţial nu a dat rezultatele scontate şi e necesară o altă soluţie tehnică care evident va fi pusă în practică cât mai repede. Eu sunt foarte încrezător. De asemenea, trebuie finalizate lucrările la staţia Eroilor şi la staţia Academia Militară, la aceasta din urmă sunt necesare şi lucrări de altă natură”, a explicat Ludovic Orban.

El a dat asigurări că guvernul actual va urmări îndeaproape derularea lucrărilor, astfel încât acestea să fie gata la timp.

“Sunt legat de acest proiect încă din 2008. Nu pot să stau eu acum să analizez ce s-a întâmplat în 11 ani. Noi am venit acum, am constatat care este situaţia, am întrebat foarte clar ce condiţii trebuie să îndeplinim pentru realizarea lucrărilor în termenul convenit. Din punctul nostru de vedere nu va exista niciun fel de problemă. Nu vreau să cred că este posibil, dar, dacă nu se finalizează la termen, nu va fi în niciun caz răspunderea, să spunem, a actorilor instituţionali, ai beneficiarilor, ci pur şi simplu o proastă organizare. Noi ne vom ocupa îndeaproape de urmărirea derulării lucrărilor, astfel încât să fie gata”, a subliniat Orban.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a arătat un document semnat de conducerea Metrorex în care aceasta îşi asuma termenele de finalizare, în caz contrar urmând să demisioneze.

“Aş vrea să înţelegeţi că am trecut în altă etapă de a face politică în România. Este inadmisibil să spui, să repeţi obsesiv că acest obiectiv va fi dat în folosinţă la sfârşitul anului 2019, când tu ştiai foarte bine că acest lucru nu se poate întâmpla. L-am întrebat pe fostul director (al Metrorex - n. r.) Aldea de ce a dezinformat ministrul (fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc - n. r.) opinia publică şi mi-a spus că dânsul i-a comunicat domnului ministru că nu se poate finaliza acest obiectiv, în schimb dânsul a ţinut morţiş să spună 2019. Astăzi, când vorbim, vă prezint un document - de aceea spun că facem altfel de politică - un document asumat sub semnătura conducerii Metrorex, sub semnătură, nu poveşti, prin care aceste termene trebuie respectate”, a arătat Bode.

Ministrul a menţionat care este stadiul în care se află proiectul Magistralei M5 şi a subliniat şi el că nu vede vreun motiv pentru care nu ar putea fi respectate noile termene pentru darea în folosinţă a metroului din Drumul Taberei.

“Vreau să ştiţi că avem astăzi trei contracte - ca să nu tot discutăm de ce suntem aici - avem contractul pe structură 95% finalizat, dar început în 2011 avea termen în 2014. Avem contractul pe finisaje - început în 2015, avea termen 2017, astăzi este 73% finalizat, şi avem contractul pe automatizări - proiectul tehnic este depus, are termen 6 săptămâni din momentul finalizării părţii de structură, 6 săptămâni în 15 aprilie. Constructorul, antreprenorul pe structură ne-a spus foarte clar: ‘finalizăm şi predăm către firma care se ocupă de automatizări’. Cei care se ocupă de automatizări au 6 săptămâni să predea obiectivul. Am întrebat care este relaţia între stadiul fizic şi cel financiar. Răspunsul este ‘impecabil’. Deci, atâta timp cât relaţia este impecabilă şi noi ne achităm de aceste obligaţii, nu văd niciun motiv de ce nu ne-am încadra în aceste termene realiste, asumate sub semnătură. Am spus de la preluarea mandatului: toţi directorii de companii care vin la ministru şi propun termene şi le asumă prin semnătură. Semnătura lor este echivalentă cu semnătura pe actul de demisie dacă acest lucru nu se întâmplă. Am încredere în doamna Miclăuş (Mariana Miclăuş - directorul general interimar al Metrorex - n. r.) şi în conducerea Metrorex că acest obiectiv se va finaliza în iunie 2020. Iunie 2020 este termenul la care sigur vă vom invita să călătorim pe această magistrală M5”, a subliniat Lucian Bode.

Întrebaţi dacă vor exista garnituri care să circule pe această nouă magistrală, atât Orban, cât şi Bode au dat asigurări că există trenuri disponibile în flota Metrorex, iar folosirea lor nu va afecta ritmicitatea de pe celelalte magistrale.

“Este în curs de derulare o procedură de achiziţie (a garniturilor de metrou - n. r.) care în mod evident nu se va finaliza, adică ramele nu vor fi livrate în termenul de deschidere, dar din discuţiile avute cu conducerea Metrorex există garnituri care sunt disponibile şi care vor circula pe noua magistrală fără să afecteze ritmicitatea celorlalte magistrale. Evident, procedura trebuie derulată cât se poate de corect, cât se poate de repede, ofertele trebuie analizate astfel încât să se ajungă cât mai rapid la semnarea contractului în condiţiile legii şi alegând cea mai bună ofertă, urmând ca termenul de livrare să înceapă la 24 de luni după semnarea contractului”, a afirmat premierul.

Referitor la acest subiect, şeful de la Transporturi a precizat că a cerut conducerii Metrorex să urgenteze această procedură de achiziţie de trenuri de metrou.

“Noi am cerut astăzi conducerii Metrorex să urgenteze aceste proceduri. Avem 24 de luni pentru prima ramă de la momentul semnării contractului, dar avem asigurate trenurile necesare pentru a circula pe această magistrală din ceea ce Metrorex deţine astăzi ca flotă”, a adăugat Bode.

În privinţa litigiului financiar existent între antreprenor şi beneficiar, ministrul Transporturilor a susţinut că acesta nu are nicio legătură cu ritmicitatea şi cu progresul fizic ale lucrărilor de la M5.

“Noi mai avem, conform unei decizii definitive şi irevocabile a instanţei, de achitat 63 de milioane de lei. Ii vom achita, iar proiectul trebuie să meargă înainte”, a mai spus Lucian Bode.

Premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au verificat, vineri, stadiului lucrărilor de realizare a Magistralei 5 de Metrou, Secţiunea Râul Doamnei-Eroilor.

 


  • Author: Adrian Rosca
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Adrian Rosca

Am cateva noutati proaspete de la Metrorex:

Intrebare:
Cu privire la Magistrala 5, Sectiunea Eroilor – Raul Doamnei:
- Va rog sa imi comunicati care este stadiul actual al lucrarilor la Centralele de Ventilatie de Interstatie Parc Drumul Taberei – Tudor Vladimirescu, Academia Militara – Eroilor 2 si PS Opera, precum si care sunt datele estimate de finalizare si punere in functiune a acestora. Va rog ca raspunsul sa fie defalcat pe lucrari de structura, respectiv arhitectura si instalatii.
- Va rog sa precizati daca mai exista obstacole birocratice (ex. autorizatii si avize lipsa) care obstructioneaza sau ar putea obstructiona finalizarea lucrarilor la accesurile A, A1, B1 si B ale statiei Parc Drumul Taberei, respectiv la accesul B al statiei Academia Militara, inclusiv a lucrarilor de deviere utilitati aferente.

Raspuns:
La centrala de ventilație/stație pompare ape de infiltrații de pe interstația Parc Drumul Taberei – Tudor Vladimirescu, momentan lucrările sunt sistate, deoarece sunt necesare lucrări suplimentare de epuisment pentru coborârea nivelului apei din pânza freatică. Se așteaptă soluția proiectantului. Nu putem preciza data de finalizare până nu avem soluția proiectantului. În ceea ce privește centrala de ventilație/stație pompare ape de infiltrații de pe interstația Academia Militară – Eroilor 2, lucrările de structură se vor finaliza în luna decembrie 2019, iar cele de arhitectură în ianuarie 2020. Referitor la pasajul subteran de la stația Parc Drumul Taberei (accesele A, A1, B1, B), nu există în acest moment obstacole birocratice, dar lucrările înaintează greu din cauza rețelelor de utilități existente și funcționale care se găsesc pe alt amplasament decât cel prevăzut în planul de situație vizat de toți deținătorii de rețele. La accesul B al stației Academia Militară nu sunt impedimente, lucrările se desfășoară conform graficului de execuție.

Avand in vedere ca CV-urile sunt pe drumul critic, in acest moment nu avem o data de finalizare pentru intreg proiectul.

 


  • Author: Cristian
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Cristian

Nu-mi dau seama daca-i stire ori ba, insa e de citit.
Începând de azi, Libertatea publică documente publice ce arată complicitățile autorităților comerciale și judiciare române cu firma CAF și cu autoritățile spaniole într-un caz de corupție de 300 de milioane de euro, mușamalizat.
Cum să truchezi o licitație de 1,5 miliarde de lei pentru garnituri de metrou pe magistrala Drumul Taberei și să scapi fără închisoare!
....
Băncescu: Ce mi-au zis, așa confidențial… referitor la modul în care analizează ofertele…
Jose-Mari: Da.
Băncescu: … se pare că au trimis deja niște întrebări clarificatoare ce vor elimina pe Astra.
Jose-Mari: Așa.
Băncescu: De asemenea, vor trimite altele pentru a-i elimina pe chine…
Jose-Mari: Da.
Băncescu: Dar… dar Alstom (nr. francezii) câștigă puncte datorită acelei părți din ofertă care a fost analizată până acum.
Jose-Mari: Aha! (…)
Băncescu: Și în caz că câștigă Alstom, va trebui să facem obligatoriu reclamație… contestație, cum se spune, să vedem oferta, deoarece sunt multe…
Jose-Mari: Așa. Și cu ce? Nu ți-a dat nici un exemplu?
Băncescu: De exemplu, au trimis schițe pentru vagoane, unele în 2D, altele în 3D și nu semănă unul cu celălalt. Deocamdată nu știu cum va fi vagonul.
Jose-Mari: Aha! Aha!
Băncescu: Și multe de genul aceste. A, de asemenea, lățimea vagonului este… 3100. 3100.
Jose-Mari: Aha! Este mai mare decât…
Băncescu: E mai mic, e mai mic, deoarece ar trebui să fie 3200, mi se pare.
Jose-Mari: Aha! Bine. Bine.
Băncescu: 3100. Mi-a zis că e asta și sunt multe alte puncte pentru că… De asta mi-a zis doar Vali, deoarece Vali vrea să câștige CAF. Mi-a zis de la început”.

”Vali” era Valeriu Picu, inginerul Metrorex din comisia de licitație. Procurorii au constat inițial că spaniolii au mai fost ajutați din interiorul Metrorex de directorul Gabriel Constantin Sburlan și de șeful de birou Marian Mihai Andronescu. Pe parcursul urmării penale, spaniolii Jose-Mari Muguruza și Jon Huete nu sunt nici măcar cercetați, opisul dosarului penal nu menționează nici o declarație a lor. Cei doi șefi din Metrorex, Sburlan și Andronescu, sunt scoși de sub învinuire pentru abuz în serviciu, luare de mită și permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității. La Ovidiu Băncescu și la ”Vali” Picu se clasează acuzele de abuz în serviciu și de dare, respectiv de luare de mită. Ei sunt trimiși în judecată doar pentru permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității. Cum au scăpat și cine a mai fost implicat, aflați din Libertatea, în zilele următoare.
https://www.libertatea.ro/stiri/stenogr ... jTnFLSzid8

 


Go to page:  1  ... 86 87 88 89 90 91 92 93
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since , our 1925 forum members have written 372262 posts in 4517 topics and 449 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use