Forum părinte: Judetul Mures

 

Subiect: Licitație primărie autobuze diesel pentru Târgu Mureș

67 mesaje, 2367 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş PTMZ

Ai și un link de pe SEAP, te rog? Că eu am căutat pe Google, dar n-am găsit nimic.

 


  • Autor: punmeister
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş ticker

De ce "pana mea" nu iau Citaro hybrid? Nu e de ajuns combinatul Azomures - nici macar transportul in comun sa nu il facem ceva mai verde?

 


  • Autor: Razvan021
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş Razvan021

Au deja 47 de electrice in licitatie, urmeaza si 38 de hibride.Presupun ca vor sa inlocuiasca tot parcul.Acum sincer, la 8,5% mai putin diesel consumat nu cred ca merita 40000 de euro/autobuz.Targu Mures nu are bugetul Bucurestiului pana la urma.

 


  • Autor: micutzu
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş micutzu

Deci sa inteleg ca in total vor fi 126 de autobuze noi (electrice+hibride+euro6) la care se mai adauga si cele 20 de Iveco,aproape noi si ele.

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş ticker

Cele hibride parca sunt eligibile la finantare europeana. Cele diesel doar de la stat sau BERD. Si la ele e un risc major sa ne trezim cu SOR, Otokar, Menarini, Temsa sau BMC (Procity) etc.
Clujul a accesat finantare Elvetiana nerambursabila pentru 10 (parca) electrice pe langa cele finantate de UE.

Ideea e ca de ce sa mergem pe diesel si sa luam ceva slab, cand am putea merge pe hibrid sau electric si sa primim ceva mai bun (Mercedes, Solaris)?

Personal un parc neomogen mi se pare  :headbash: dar trecand de asta, solutiile incercate in Targu Mures mi se par "politicianiste" (in interesul cuiva) si nu unele in interesul cetateanului - pana la urma banii economisiti sunt bani care pot fi folositi in comunitate. A se vedea licitatiile ratate de achizitie de autobuze prin leasing.

Si spun asta pentru ca imi pasa - m-am nascut aici si locuiesc parintii si rudele mele aici. Din ce am inteles de la toti uneori traficul e oribil si trebuie promovat transportul urban cu orice pret daca vrem un oras linistit de provincie, nu un ambuteiaj dintr-o parte in alta.

Semi-offtopic. Vreau sa vad orasul asta crescand - cine stie, poate ma intorc candva la linistea de aici.
Centura Corunca-Ernei e moarta (am zis ca se va intampla asta de cand s-a ales castigatorul licitatiei) si nu se anunta alta licitatie.
Centura Corunca Cristesti e si ea doar un proiect pe o hartie (de acum 2 ani).
Drumul de legatura Targu Mures-A3 e si el blocat in licitatie.

Trebuie scos traficul de tranzit din oras cu orice pret...

Cineva din administratie ar trebui sa se agite putin ca se se intample niste lucruri... De putut se poate (vezi Cluj, Oradea)

 


  • Autor: dm
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş dm

@ticker tot ce ai descris de Consiliul Judetean Mures si/sau de adminsitratia centrala de la Bucuresti. Se tot arunca cu praful in Primaria din Targu Mures cu tot feluri de proiecte esuate care nici macar nu au legatura cu acea institutie.

Revenind la autobuze, cele diesel nu sunt moarte, inca se cumpara la comun cu cele de alimentatie alternativa? Inca au o fiabilitate mai mare si nu sunt asa pretentioase. Gandeste-te ca la Targu Mures nu a fost nicodata transport electric nu exista infrastructura in garaj, nu exista oameni calificati. Nu poti schimba tot parcul auto peste noapte.

Autobuzele electrice si cele hibride sunt finantate de guvern, cele diesel de Primarie. Privind autobuzele hibride, eu inca sunt la parerea ca sunt doar de dragul ecologistilor si doar ca sa arate mai bine statstica pe nivel national. Daca te uiti la cazul Budapestei, unde dupa un an au renuntat la autobuzule hibride Volvo, o sa vezi ca au un consum mai mare de combustibil decat cele diesel, sunt mai scumpe de intretinut si se miscau mai incet in trafic.

Nu sunt nici de acord sa ai un parc omogen luat de odata. Ok, nici sa ai 2 modele de un tip, 10 de altul etc. Dupa parerea mea in fiecare an 10% din parcul auto trebuie schimbat, asa dupa 10 ani se reinnoieste tot parcul si nici nu este o presiune foarte mare pe bugetul local (sa cumpere 50-60 de autobuze de odata fata de 11-12 anual). Nu stiu daca nu se poate face un acord cadru prin care se alege un producator care sa furnizeze cele mai noi modele timp de 5 ani sa zicem.

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş ticker

@dm, contraargumentez:

Mecredes Benz Citaro lite Hybrid (cu supercapacitori) nu are concurenta la licitatie, daca e acceptata solutia in CS, pentru ca sistemul asta adauga doar 10500 Euro (daca tin minte bine) fata de un Citaro diesel similar.
Si crede-ma, cetatenii ar aprecia un transport mai eco (chiar daca nu e super eco - pentru ei Hybrid inseamna mult mai bine decat diesel clasic, chiar daca factual vorbim de 8,5% economie la combustibili). Iar super capacitorii ajuta fix la pornirea de pe loc, cand e nevoie astfel reducand din emisii. nu cred ca se poate plange cineva de fiabilitate la Citaro...

Iar asa puteau fi accesate si fonduri mai multe (cred) nerambusrabile...

Alternativa - luam BMC Procity 12 pentru 40.000* Eur mai putin/autobuz (economie de 1.640.000) Euro dar platim noi (muresenii) toti banii (9.080.000 Euro). La fonduri nerambursabile, primaria plateste doar o cota de vreo 5%, deci cum ies muresenii mai bine?
*cifra estimativa

Referitor la - sa nu vina toate odata - se poate cere in CS, sau face acord cadru. Aici pot fi de acord, insa sa fie 10 Bozankaya, 40 Iveco Urbanway si Crossway, 37 BMC Procity, 27 BYD, 10 Solaris si 28 Mercedes va fi greu dpdv logistica piese, mentenanta si training mecanici (inca obisnuiti cu MAZ-urile).

Cel mai bun criteriu ar fi cost(lifteme)/benefit : dau x lei pe produs, y pe mentenanta si reparatii, z pe combustibili si ajustez impartind la ce beneficii imi aduce in cei 8 ani de zile de lifetime. Ma rog, e SF la legile din Ro (pretul cel mai mic 60%) si la lipsa de expertiza in societatile "de stat" care sa analizeze concret ce e cel mai bun produs/serviciu pe care il pot furniza cetatenilor...

Referitor la infrastructura depou- vrem, nu vrem, trebuie facuta pentru ca ne vin electricele anul viitor. Intrebarea mea e pe cand modernizarea depoului?

 


  • Autor: dm
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş dm

Da, asa este, vrem nu vrem, trebuie modernizat (vrem  ;) ), insa necesita timp.

Referitor la hibride, revin la exemplul cu autobuzele hibride Volvo: si acolo diferenta de consum era de 8-10%, insa in viata reala aveau consum mult mai mare, chiar mai mare decat autobuzele Ikarus. Problema este ca trebuie sa transporte o greutate mai mare (baterii, capacitori, motor electric etc.), motoarele diesel nu sunt mai puternice decat la varianta simpla de diesel, deci pracitc cu cat economisesti in modul electric cu atat consumi mai mult in modul diesel. Sa nu ma intelegi gresti, as fi foarte bucuros sa vad Citaro Hybrid prin oras, numai ca nu are nici un sens nici din punct de vedere ecologic si nici economic.

Nici eu nu sunt de acord cu un parc asa de colorat. Ideal ar fi sa avem 11 Solaris 2019, 12 Solaris 2020, 11 Solaris 2021 si tot asa.

 


  • Autor: punmeister
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş punmeister

Spre deosebire de Volvo 7900 Hybrid, Citaro Hybrid are doar setul de supercondensatori si un mic motor electric Melco de 14kW (pe langa motorul diesel Mercedes OM936LA de 220kW) in plus fata de Citaro C2 Diesel.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş PTMZ

Razvan021 a scris:
Inca o incercare de a cumpara dieseluri (au fost anulate 3 licitatii pentru leasing parca).

Acum vor sa achizitioneze 41 de autobuze de 12m, primele 20 in termen de 4 luni de la semnare si urmatoarele 21 in termen de 30 de luni.
Valoare estimata:42.664.600 RON
Termen de depunere:15.10.2019

Gata, licitația se află în evaluare tehnică.

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş ticker

Ne pregatim de ce e mai rau...

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş PTMZ

Ofertanți:
1) TEMSA
2) BRIARIS (IVECO)
3) Asocierea BMC TRUCK&BUS SA - BMC Otomotiv SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
4) Asocierea OTOKAR EUROPE FILIALA BUCUREŞTI - Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S.
5) Asocierea ANADOLU AUTOMOBIL ROM S.R.L. -  SC RADCOM SRL (Isuzu, cred)
6) Asocierea SC GOLDEN DRAGON BUS SRL - XIAMEN GOLDEN DRAGON BUS CO., LTD

 


  • Autor: cris_m
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Autobuze din Târgu Mureş cris_m

Pentru omogenitatea parcului, s-ar preta niste Iveco. La calitate cred ca nu sunt rele, eu cel putin nu-mi aduc aminte sa fi zarit ceva deranjant la Crossway-uri...

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4 5
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Judetul Mures  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare