Forum părinte: Comunitatea MetrouUsor

 

Subiect: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

448 mesaje, 65386 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 33
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) TibiV

Discutiile mi se par de-a dreptul puerile.

Bucurestiul este un oras ”defect” din acest punct de vedere, victima unei uriase erori urbanistice.
A fost contruit in proportie de 75% la suta pe vremea lui Ceausescu, cand dadeai avans pentru masina la CEC si asteptai 5 ani pana o primeai...

Orasul este facut din blocuri de 10 etaje, 4 apartamente pe etaj, si cel mult 10 locuri de parcare disponibile la sol (caci parcari subterane la blocurile de atunci...  :lol: )
Chiar daca am vorbi de blocuri de 4 etaje, 3 apartamente pe etaj, situatia nu s-ar imbunatati prea mult.
Iar daca vorbim despre blocuri de 10 etaje cu garsoniere, situatia devine disperata.

Uitati-va la imaginea din satelit a triunghiului M.Bravu-Dristorului-C.Ressu. Faceti un calcul cati oameni stau acolo si cate locuri de parcare pot exista - fizic, asfaltand orice petec de pamant.

Iar capitalismul a inrautatit lucrurile.
Din 2 puncte de vedere.
1. In zonele centrale, cu vile P+1, au rasarit bloculete P+4/P+5. Fara locuri de parcare subterane. Sau daca sunt, atunci sunt doar pentru titulari. Dar multe dintre aceste P+5 adapostesc centre de afaceri, clinici etc., deci au un flux mare de vizitatori. Care vor parca pe orice petic de trotuar disponibil.
2. In zonele mai putin centrale, se construieste de la P+5 in sus, spre P+10. Tot cu parcari abia suficiente pentru sefi (cladiri de birouri) sau pentru locatari (rezidentiale).

REZULTATUL:
Bucurestiul (Bucurestii, daca vrem sa fim foarte corecti...) nu are cea mai mare populatie din Europa, dar are una dintre cele mai mari densitati ale populatiei.
Si cele mai mici densitati atat ale locurilor de parcare, cat si ale a spatiilor verzi.

Are cineva o rezolvare realista a acestei uriase erori urbanistice?...
Alta decat sa demolam un bloc din trei, sau chiar jumatate dintre ele?...

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

misterr a scris:
Cealaltă variantă era licitația periodică, tocmai ca să aibă șanse toți la locurile de parcare (cererea fiind mai mare decît oferta).

Și cei care pierd licitațiile ce se întâmplă cu  mașina lor ? Că poate la următoarea rundă de peste 6 luni iar sunt eligibili !
_______________
TibiV, observațiile sunt corecte.

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

La întrebarea asta trebuie să răspundă cei care au propus ideea cu licitațiile.

Soluții teoretice sînt destule, s-a discutat inclusiv de mutarea capitalei în altă parte (cu reconstrucția de la zero), Bucureștii find dezavantajați și din alte puncte de vedere, inacceptabile pentru o capitală (de exemplu: risc seismic major).

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

:shock:
Și costurile mutării ?
Capitala la București le-o "datorăm" otomanilor, ei au mutat capitala aici de la Târgoviște să fie mai aproape de granița cu Imperiul. O controlau mai bine aici decât la Târgoviște.

 


  • Autor: Cristi N
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Cristi N

Tibi solutia pe care o vad eu este extinderea capitalei, revenirea la situatia in care Ilfov-ul era sub aceeasi umbrela, ca se numeste Sector ca e zona metropolitana e mai putin important.
Este nevoie de un Plan Urbanistic la nivelul intregii noi unitati administrative, plan care sa prevada drumuri de acces corect dimensionate pe care sa se poata introduce transport public, definirea clara a regimurilor de inaltime in functie de zona, blocarea unor parcele pe care autoritatile sa poata construi functiunile necesare orasului(scoli, spitale, sectii de politie, unitati de pompieri, etc.). Deocamdata noi ne inghesuim cu totii in orasul asta pentru ca altfel accesul la transport public lipseste cu desavarsire.

O actiune de genul asta presupune un suport politic foarte puternic pentru ca in momentul ala vei supara foarte tare  atat primarii din Ilfov cat si pe cei din Bucuresti care nu vor mai avea aceiasi libertate de a da autorizatii si de a semna contracte ca pe propria mosie.

 


  • Autor: Costin
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Costin

andrei11 a scris:
A spus Costin puțin mai sus că știe orașe unde se aplică regula. Unde ?

Japonia

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

Presupun că în unele orașe din Japonia. Ok, în regulă, dar ce infrastructură, inclusiv de transport în comun are Japonia ? ( Să nu spun Tokyo )

 


  • Autor: Costin
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Costin

Pai tocmai ca am zis ca la noi nu prea merge tocmai din lipsa alternativelor. Dar nu e un concept nemaivazut, se intampla in "lumea civilizata".

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Mai este un sistem in Taiwan, se cumpara numarul de inmatriculare, numarul de numere este limitat si daca il ai atunci se mosteneste, daca nu ai atunci trebuie sa astepti sa vanda careva, pretul este undeva la 30.000euro; deci 30.000euro doar ca sa ai dreptul de a inmatricula masina, cat te mai costa dupaia masina treaba ta, nu are a face.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

Aspectul cu moștenirea nu e corect deloc.

 


  • Autor: 1689
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) 1689

Costin a scris:
andrei11 a scris:
A spus Costin puțin mai sus că știe orașe unde se aplică regula. Unde ?

Japonia

Si in Singapore se aplica aceeasi regula.

Nu iti poti cumpara masina decit daca faci dovada ca detii un loc de parcare/garaj.

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Parcări inter-modale în tot mai multe orașe. De ce cea din București este însă goală

Click pe imagine pentru video:





Parcările inter-modale îşi fac apariţia, cu întârziere, şi la noi, deşi în străinătate sunt populare de multă vreme. Şoferii pot să îşi lase acolo maşinile şi să meargă în centru cu mijloacele de transport în comun.

Conceptul a fost adoptat până acum doar în Bucureşti şi Braşov, iar în oraşe precum Cluj sau Constanța, se află în stadiul de proiect.

Începând din această lună, şoferii din Braşov au la dispoziţie patru parcări intermodale, unde îşi pot lăsa gratuit maşina, dacă au un abonament valabil pe mijloacele de transport în comun.

George Cornea, preşedintele consiliului de administraţie RAT Braşov: “Pot să evite traficul din oraş, pot să evite costurile cu parcarea, care este destul de scumpă în oraş şi de asemenea pot să câştige timp pentru că nu se învârt 10, 15, 20 de minute căutând un loc de parcare în centru.”

Proiectul este binevenit pentru cei care fac naveta în Braşov sau locuiesc în zonele rezidenţiale. Cum este şi cazul acestui bărbat care spune că pierde în trafic până la serviciu aproape o oră.

Paul Codau, şofer: ”Asta a fost şi gândul de a pleca de acasă până la o staţie unde pot să îmi las maşina, iar de acolo să circul cu mijloacele de transport în comun în tot oraşul.”

În Braşov, parcările intermodale au fost amenajate în patru staţii terminale de transport public din oraş: una în cartierul Triaj, două în cartierul Astra şi încă una în cartierul Tractorul. În acelaşi timp un abonament valabil pentru toate liniile costă 85 de lei.

Pentru a rezolva problema numărului excesiv de autoturisme din oraş, şi autorităţile locale din Constanța au proiectat două zone Park and Ride.

Prima se află la intrarea în Constanța dinspre Autostrada A4 şi va prelua maşinile care se îndreaptă spre staţiunea Mamaia, unde toate parcările vor fi cu plată.

Cea mai mare parcare de tip park and ride din Constanța se va construi la ieşirea din oraş spre staţiunile din sudul litoralului. Este proiectată pe 35 de hectare şi, pe lângă spaţiile de parcare propriu zise, acest tip de nod intermodal presupune şi existenţa unor conexiuni cu mijloacele de transport ale oraşului.

Autorităţile spun că au luat în calcul inclusiv conexiuni speciale pentru cei care îşi vor lăsa maşinile şi vor alege să folosească apoi biciclete.

Adriana Teodoru, purtător de cuvânt Primăria Constanța: “De la intrarea dinspre Agigea până în staţiunea Mamaia, asta înseamnă piste pentru biciclete, banda specială pentru mijloacele de transport şi, evident, bezile auto.”

În Capitală, din păcate, există o singură parcare la Străulești, dar este mai tot timpul goală pentru că nu are şi abonament intergrat pentru metrou.

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

China investeşte 500 milioane euro în proiectele Smart City din România





China National Electric Engineering Co, Ltd. (CNEEC), una dintre cele mai importante companii de stat din China, va investi 500 de milioane de euro în proiectele tip Smart City din România, în urma semnării unui acord de finanţare cu Asociaţia Română Pentru Smart City şi Mobilitate (ARSCM).

Potrivit unui comunicat al ARSCM, acordul prevede investiţii în energie, living, mediu şi infrastructură, iar scopul principal îl reprezintă susţinerea proiectelor ARSCM pentru dezvoltarea comunităţilor creativ-inteligente din România.

Acordul are o perioadă de implementare de 10 ani, urmând ca primele proiecte să fie anunţate în perioada imediat următoare.

"Credem în potenţialul de dezvoltare al României şi avem toate resursele necesare pentru implementarea corectă şi coerentă a acestor proiecte. Acordul de finanţare reprezintă o mare oportunitate pentru dezvoltarea industriei Smart City în România. Aşa cum am promis, ţara noastră va fi un important Hub regional în zona industriilor conexe conceptului Smart City. În perioada imediat următoare, iniţiem primele runde de discuţii cu municipalităţile, companiile şi instituţiile interesate de accesarea fondurilor disponibile în vederea localizării proiectelor pe care le vom finanţa", a declarat Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei pentru Smart City şi Mobilitate.

În perioada 30 martie - 3 aprilie 2019, delegaţia internaţională CNEEC, condusă de preşedintele Consiliului de Administraţie, Zhang Yanfei, alături de vicepreşedintele companiei, Yuan Bo, şi reprezentanţi ai departamentelor reprezentative au avut întâlniri oficiale la Guvernul României, la Ministerul Energiei, cu mai multe municipalităţi şi la reprezentanţii instituţiilor care se vor implica în proiecte pentru oraşe inteligente.

"În cadrul rundelor de discuţii şi negocieri purtate cu reprezentanţii autorităţilor, membrii delegaţiei şi-au exprimat deschiderea ca, alături de Asociaţia Română pentru Smart City şi Mobilitate, să evalueze oportunitatea unor investiţii în proiectele prioritare de anvergură din acest sector, ca autostrăzi sau tronsoane feroviare de mare viteză", se precizează în comunicatul citat.

În cadrul întâlnirii ce a avut loc la Guvern, Ramona Ioana Bruynseels, consilier de stat pentru mediul de afaceri în aparatul de lucru al premierului, a declarat că atragerea de noi investiţii, promovarea PPP-urilor, atragerea de fonduri europene şi finanţarea internaţională reprezintă priorităţi pentru autorităţi şi soluţii pentru rezolvarea problemelor majore cu care se confruntă România, cum este, de exemplu, infrastructura.

"Suntem extrem de încântaţi să fim în România. Credem că România are un mare potenţial de dezvoltare în sfera oraşelor inteligente. CNEEC va învesti prin ARSCM în anii următori 500 milioane euro în soluţii dedicate oraşelor inteligente. Acordul de investiţii încheiat cu Asociaţia Română Pentru Smart City şi Mobilitate este un pas important spre dezvoltarea unor proiecte cu impact major pentru energie, mediu şi infrastructură", a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie CNEEC, Zhang Yanfei.

Asociaţia Română pentru Smart City şi Mobilitate (ARSCM) este principala organizaţie a industriei Smart City din România, având ca obiectiv principal dezvoltarea comunităţilor creativ-inteligente din ţară.

 


  • Autor: realistul
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) realistul

Parcare Olteniței.
IMG_20190407_131649.jpg (1.83 MB; descărcat de 1444 ori)

Statie încărcare mașini electrice.
IMG_20190406_185515.jpg (1.41 MB; descărcat de 1444 ori)
IMG_20190406_185438.jpg (1.26 MB; descărcat de 1444 ori)

 


Mergi la pagina:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 33
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Comunitatea MetrouUsor  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare